Joulutorttu vs Pipari

  • 6 669
  • 51

Pipari vai Joulutorttu?


  • Äänestäjiä
    209

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hesarissa oli testattu joulutorttuja eri täytteillä ja kun näin kuvan joulutortusta mäti&smetana-sydämellä niin lähdin psykoosissa kohti ruokakauppaa. Voi jumalauta sentään kun on hyvää. On vaan hyvää. Pikku suolat ja sipulit päälle.
Ajattelin tehdä tortuista vielä niitä miniversioita niin siinäpä erittäin hyvä suolainen joulutarjottava.

Vastasin pipari.
 
Itse tehdyt piparit ovat helposti mauttomia ja kivikovia kokkareita. Itse tehdyt uunilämpimät tortut sen sijaan...silkkaa aistien hellimistä.

Eli piparit kaupasta ja tortut kotitekoisina, kiitos.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Pipari. Joulutortut ovat ällöttäviä, limaisenrasvaisia niljaskoita, joista jää karhea kerros kitalakeen ja lautasliinaan rasvainen läntti. Luumuhillo polttaa kuumana suuta, ja kylmänä sitä ei syö senkään vertaa. En syö joulutorttuja ikinä, jollei ole pakko jossakin kahvipöydässä, missä muuta ei ole.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Riippuu tietysti ihan siitä, mitä kysymyksellä tarkoitetaan.

Näistä kahdesta jouluherkusta kuitenkin ehdottomasti joulutorttu luumusydämellä, nam!
 

torreira#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Arsenal
Joulutorttu tottakai! Tässä muutaman viime viikon aikana niitä onkin jo mennyt ihan kiitettävästi. Ja lisää menee vielä...
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Torttu maistuu ehdottomasti paremmalle! Luumuhillo onkin sitten toinen juttu. Hyi saatana. Itse pidän mansikkahillosta/marmeladista tortun päällä. Pipareista en ole koskaan tykännyt joten torttu on luontainen vaihtoehto.

Sama. Joulutorttu vadelmahillolla tai uutena tuttavuutena vihreällä kuulalla toimii, mutta luumuhillo ei kyllä pelitä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Torttu toki parempi, mutta kyllä mä herkkuleivosten osalta odotan enemmän laskiaispulla ja runeberg -sesonkia. Mmm....
 
K

Kiekkokatsoja

Kumpaankaan ei ole himo, mutta tarjottaessa molemmat kelpaa kahvin kanssa.
Itse en osta tai tee kumpiakaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Uusin torttusatsi on taas terassilla jäähtymässä (6 kpl). Kohta on kahvikin tippunut.
Vielä jäi neljä levyä taikinaa pakastimeen. Torttutäytehän on melkein ikuista eli säilyy ensi jouluun jos ei lisää taikinaa enää hankita.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Molemmille on aikansa ja paikkansa - piparin voi nauttia joko kahvin kanssa tai ilman ihan milloin vain, torttua on mukavampi syödä pöydän ääressä kahvikupposen myötä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän se on notta niin notta jollei pipari maita, niin joutahan tortulle koko miäs.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Heh, tiesittekö että pipari tarkoittaa muutakin kuin sitä jouluista leivonnaista (ei Tauski)? Rähäh.

Miten vakiintunut tuo sana "pipari" on noin eri murrealueilla? Meidän suvussa on tavattu käyttää sanaa "piperi". Tuo saa myös "piparista" poikkeavia sijapäätteitä esim. "piparia" – "piperiä". Taikka moni varmaan leipoo "pipareja", meillä yleensä "pipereitä".
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ai pilluako tarkoitat? Huomioisin myös vastauksen nro 8 tässä ketjussa. En maalita enempää.

Tarkoitin kyllä evästettä, mutta, huoh, ei yllätä millaisia sikoja täällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös