Joululahjan hankkimisongelmia

• 8 920
  • 81

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Nännimäinen
Paitsi omalle sydänkäpyselle on tietenkin keksittävä jotakin henkilökohtaisempaa.

No näin juuri. Kerro mitä ostat, niin mä ostan saman. Ei niinkuin hajuakaan. Yleensä en edes ole ostanut mitään, mutta tänä vuonna tuli jostain syystä pahemmanlaatuinen uukasi.

Lahja olisi oltava, vaikka juuri ostin kukkia pari viikkoa sitten.

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse koin eilen tämän lahjan hankkimisen ihanuuden, kun jotain etsimääsi ei löydy mistään.

Anoppi oli vaimolleni antanut lahjavinkin: Trivial pursuit joku 20 vuotis juhlapainos.

Vaimo antoi minulle vinkin: hakisitko kun on aikaa!

nop kiertelelin Tampereen kaikki mahdolliset liikkeet etsien yli 60 euron seurapeliä. n.15-20 mahdollista liikettä. Yllättäen ja luonnollisesti vasta viimeisestä eli koskikeskuksen lelulaatikosta löytyi jopa 2 kappaletta. Arvatkaapa tuliko tippa silmään?

Koruista sen verran, että onhan ne suht helppoja ja hyviä lahjoja sekä antajalle(mies) että saajalle(nainen, joskus jopa mies).

Mutta itselläni alkaa ideat loppua korujen suhteen sillä alkaa kohta kaikki mahdolliset riipukset tullu hankittua. Ei viittisi ostaa samantyyppisiä. Ja viimevuonna sattui anoppi(aina tapahtuu) ostamaan saman korun kuin minä ja tuli tajuton paniikki. Anoppi oli ostanut muulta paikkakunnalta joten minä päätin perhesovun ylläpitämiseksi käydä vaihtamassa omani toiseen. Onneksi kysyin ennen aattoa mitäs oot ostanu?

Kalevala korut on koruja harkitseville aika hyvä vaihtoehto, kokoelmista löytyy halvempia ja kalliimpia versioita eli jokaiselle jotakin. Selvitä kuitenkin mitä koruja tästä sarjasta saajalla jo on ettei käy niinkuin minulle.

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Minua taas puolestani eräs ystäväni Porista pyysi tänään etsimään ja lähettämään vaikka Matkahuollolla Poriin Playstation 2:n. Ovat kuulemma sieltä aivan lopussa, eikä Raumallakaan ollut. Tekisi mieli sanoa jotain Raumasta. Hyvää joulua kaikkialle, Raumallekin, toivottavasti löydän sen pleikkarin ja toivottavasti se ehtii Poriin vielä tänään.

scholl

Jäsen
Vihaksi pani!

Joo kävin joululahjaostoksilla.
Normaalin Stockan ja Akateemisen lisäksi tuli käytyä tällä kertaa myös Suomalaisessa Kirjakaupassa ja heidän tapansa tehdä bisnestä alkoi vihastuttaa. Siellä ei ole palkattu jouluapulaisia paketoimaan lahjoja, vaan heillä on pari opiskelijaa ilmeisesti ilman palkkaa, jotka kerää rahaa johonkin leirikouluun. Heillä on sellainen kolehti tiskillä ja lappu, että maksaminen on vapaaehtoista. Saakeli, että harmittaa kesken jouluostoskiireiden se, että joutuu pohtimaan sitä, että paljonko pitää pulittaa, että pääsevät edes kohtuulliselle tuntipalkalle. Eikö Suomalainen Kirjakauppa todellakaan voi palkata muiden liikkeiden tapaan opiskelijoita joulunajaksi paketoimaan lahjoja tuntipalkalla. Ei ole varmaan kiva nysvätä aamusta iltaan ja olla tipuskoiden varassa. Varsinkin kun moni tekee jouluostoksensa ennen glögiä niin ei intoudu näkymistä antamaan mitään lisätippiä.

Joululahjaostosten hankinta sen sijaan ei ollut kovin paha rasti. Pitää vain toivoa, ettei kukaan ostanut samoja lahjoja. Ketuttaa jos joku saa samoja lahjoja 2 kpl. Vaihtaminen on urpoa ja nöyryyttävää puuhaa.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti B1

Kaikenlaista syötävää tai herkkutavaraa myydään jokapaikassa. Niitä yhdistelemällä löytynee varmasti sopiva lahja. Ja mikä tärkeintä, hinnan pystyy määrittelemään itse mainiosti.

Itse ostin esmes kahdelle serkulle pussiliset teetä koska ovat kovia teenjuojia. Sekä joulusuklaata, joista molempien pitävän.
Yhteensä 12,70 kiitos. Plus lahjapaperit päälle. Ei tapa lompakkoa.

Bonella on tatsi.

Kymmenellä-kahdellakymmenellä Eurolla saa pikkuvaivalla koottua lähimmäistä lämmittävän survival pack'in. Seuraavasta 1-3 Euron kappalehintaisesta listasta kokoaa mieleisen määrän/hinnan:

1. kori. Tiimarista tai vastaavasta, ei maksa paljoa
2. pala joulupateeta, nam
3. mandariineja, eurolla saa kilon
4. omenoita, edellinen yksikköhinta
5. pipareita, passaa kaikille
6. nokare lohen mätiä, pärjää parilla eurolla
7. kahvia (teekin käy toki sitä harrastaville)
8. suolakeksejä
9. biitti jotain kammottavan makuista juustoa
10. joulusinappia

Jos kyseessä on VIP, täydennä kori pullolla punkkua, alle 7 Eukan saa verratonta tavaraa.

Saaja arvostaa nähtyä vaivaa ja välit ovat kertaheitolla kunnossa.

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior

6. nokare lohen mätiä, pärjää parilla eurolla

Mädin hinta on aivan käsittämätön. Ok onhan se vissiin jonkun asteen ylellisyys.

Ostin kyseistä tuotetta eilen ja hinta oli 32 erkkii/kilo. Joten jos haluu ton hinnan pitää kohtalaisena niin nokare tosiaan vain on nokare.

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Viestin lähetti Davey
Mädin hinta on aivan käsittämätön. Ok onhan se vissiin jonkun asteen ylellisyys.

Joo vaan eipä sitä mätiä tule kyllä isolla lusikalla syötyäkään, joten vähäinenkin nokare piisaa pitkälle.

Itselläni joululahjaongelmat on ratkottu kotitaloudessa siten että kimalaiseni kun on itse niin huono keksimään lahjoja hän ei sellaisia minulle osta ja näin vältyn itsekin moiselta vaivalta. Siskoille, vanhemmille ja kummipojalle sentään jotain käytännöllistä tulee laitettua. Isäukon saa onnelliseksi konjakkipullolla ja äidin punaviinillä.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Davey

Ostin kyseistä tuotetta eilen ja hinta oli 32 erkkii/kilo. Joten jos haluu ton hinnan pitää kohtalaisena niin nokare tosiaan vain on nokare.

Ai olenko huomannut saman. Meillä rouva vetää ruokalusikalla pääruoaksi ja vieläpä muikunmätiä, joka on lohenvastaavaa paljon kalliimpaa.

Stadissa isot marketit myyvät 2,89 €/100 grammaa lohikamaa. Ei sataa grammaa joulukorissa tarvitse hävetä.

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Saatanan karaokefirma ei ehtinyt toimittaa paria levyä jouluksi ja isukki jää ilman lahjuksia.

Paitsi jos jollain on esittää hyvä ja yleispätevä escape hatch, mikä ei maksa miljoonia?

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Senior
Ai olenko huomannut saman. Meillä rouva vetää ruokalusikalla pääruoaksi ja vieläpä muikunmätiä, joka on lohenvastaavaa paljon kalliimpaa.

Haha, mulla tismalleen sama maku. Samoin äidilläni ja kahdella siskollani. Elämä on kallista.

Kalevalakoruissa on se huono juttu, että ne ovat vähän kuin sinihomejuusto. Jotku rakastavat, jotku inhoavat sydämensä pohjasta. Riskiostoksia, riskiostoksia...

Lahjojen osto tuntui helpolta tänä vuonna, merkkiastiastot ovat aina turvallinen valinta. Siskolle Teema-sarjasta salaattikulho, isälle Iittalan lasituikkuja, laseja ja lautasia vielä suhteellisen uuteen kotiinsa. Koko perheen ja ystävien joululahjojen ostoon meni n. 4 tuntia Stockmannilla. Sieltä saa sitten kaikkea mitä ihminen voi tarvita.

scholl

Jäsen
Viestin lähetti girlzilla

Koko perheen ja ystävien joululahjojen ostoon meni n. 4 tuntia Stockmannilla. Sieltä saa sitten kaikkea mitä ihminen voi tarvita.

4 tuntia?
Siinä ajassahan ehtii ostaa koko asunnon kaikki huonekalut ja astiat.

Mulla meni ehkä reilu tunti niin olin ostanut kaikki lahjat ja jopa jonottanut hetken, että paketoivat ne ja ehtinyt takaisin autolle K3:een.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti scholl
4 tuntia?
Siinä ajassahan ehtii ostaa koko asunnon kaikki huonekalut ja astiat.

Siis eihän Stockmannilla käydä vain ostamassa lahjat ja sitten lähdetään. Asiaan kuuluu n. tunnin lounastaminen Argosissa ja shoppailun lopuksi kahvi seiskakerroksessa.
Mainittakoon myös että ostettavia lahjoja oli n. 30 kpl. Kyllähän siinä hetki kesti.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis eihän Stockmannilla käydä vain ostamassa lahjat ja sitten lähdetään. Asiaan kuuluu n. tunnin lounastaminen Argosissa ja shoppailun lopuksi kahvi seiskakerroksessa.
Mainittakoon myös että ostettavia lahjoja oli n. 30 kpl. Kyllähän siinä hetki kesti.

Elämä on. Susta saa jonkun miehen Visa-kortti vielä väkevän vaimon.

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Itse ajattelin jatkaa jouluperinteitä ja koukata joulukirkon jälkeen kotimatkalla R-kioskin kautta ja ostaa tukun raaputusarpoja.

Sukulaiset jo tietävät niitä minulta odottaa ja eipä ole tarvinnut paljoa paineita Jouluisin ottaa. Ostamiseen menee noin 2 minuuttia. Suosittelen kaikille lämpimästi.

Ainoa heikompi homma on se tosiseikka, että esimerkiksi siskonmies voi voittaa arvalla 100 000€ ja siinähän sitä sitten riittäisikin materiaalia vitutusketjuun joulunpyhiksi!

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
80% lahjatoiveista pyydän selkeästi sähköpostitse, jotta voin kätevästi printata listat ja kävellä ne kädessä kauppaan. Sitä saa mitä tilaa. Loput 20% (lapsille) pitkälti improvisoidaan ja aikaa koko hulabaloohon menee n. kaksi tuntia, jonka jälkeen menen vetämään joulukaljat. Tänä vuonna homma on tuntunut harvinaisen helpolta. Tosin vielä uupuu yksi harvinaisempi kirja faijalle ja jos sitä ei löydy Akateemisesta, niin homma kusee.

scholl

Jäsen
ootteko muuten koskaan tullut ajatelleeksi, miksi Stockan mielestä hopea on kultaa parempi eli Exclusive kortti on hopeinen kun taas tavallisen työttömän peruskortti on kultainen. Se on merkillinen asia. Exclusive-korttejakin on nykyään jokaisella, joten ostofiilis kyllä usein parempi, kun vinguttaa esim. Amex Goldia kassalla. Siinä se n. parin sadan vuosimaksu rajoittaa deekujen intoa hakea korttia.

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sieltä saa sitten kaikkea mitä ihminen voi tarvita.
Aitoja tunteita. Ihmissuhteita. Omanarvontuntoa. Onnellisuutta. Kyllä sitä kelpaa kun on rahaa, sillä saa ihan mitä tahansa. Meillä vasemmistokommareilla on vähän vaikeampaa, tunteet ja ihmissuhteet pitää hankkia ihan muilla tavoilla.

Itse sain hankittua kaikki lahjat alle 100 eurolla ja ne on nyt sievästi pakattu voimapaperiin, paperinaruun ja niineen. Yhden äpärän kun vain saisi ottamaan omansa vastaan, niin olisin tyytyväinen. Lahjat valittiin periaatteella "mikä saisi lahjan saajan rentoutumaan jouluna". Iskä saa ruutulipun kirjan, äiti musiikkia, pähkinöitä ja LotR-dvd:n, rakkain ystävä kirjan ja herkkuja, muut hyvää punkkua. Ystävien kanssa joulua vietettiin jo viime viikolla yhdessä ruokaa laittaen. On se helppoa olla köyhäpaska opiskelija.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti scholl
ootteko muuten koskaan tullut ajatelleeksi, miksi Stockan mielestä hopea on kultaa parempi eli Exclusive kortti on hopeinen kun taas tavallisen työttömän peruskortti on kultainen. Se on merkillinen asia. Exclusive-korttejakin on nykyään jokaisella, joten ostofiilis kyllä usein parempi, kun vinguttaa esim. Amex Goldia kassalla. Siinä se n. parin sadan vuosimaksu rajoittaa deekujen intoa hakea korttia.

Töööööt, virhe. Hopean väri ei viittaa hopeaan, vaan platinaan. Amexillakin. Sitten kun näet mustan Amexin kaverin lompakossa, kannattaa Teititellä. Niitä ei ole jokapojalla.

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Senior
Töööööt, virhe. Hopean väri ei viittaa hopeaan, vaan platinaan. Amexillakin. Sitten kun näet mustan Amexin kaverin lompakossa, kannattaa Teititellä. Niitä ei ole jokapojalla.

No Stockan kortti ei ole platinan oloinen yhtään.
Joo mustat pyydetään. Siihen ei voi pyrkiä. Ja aika särmä palvelu on, kun on 24h joku asiakaspalvelutyyppi siellä jonka palveluita voi käyttää, jos haluaa esim. varata liput jonnekin.
Vieraita ihmisiä kuuluu aina teititellä. Ei mua ainakaan kukaan ala sinuttelee, jos en anna lupaa. Varsinkin jos kyse on asiakaspalvelutehtävistä. Itse en tee sinunkauppoja myyjien kanssa missään liikkeessä.

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Pikku Myy
Aitoja tunteita. Ihmissuhteita. Omanarvontuntoa. Onnellisuutta. Kyllä sitä kelpaa kun on rahaa, sillä saa ihan mitä tahansa. Meillä vasemmistokommareilla on vähän vaikeampaa, tunteet ja ihmissuhteet pitää hankkia ihan muilla tavoilla.
Stockalla on ihan hyvännäköisiä myyjättäriä, joten eiköhän niiltä saa heruteltua sielunravintoakin. Ja jos ei pärstäkertoimet natsaa, niin alakerrassa myydään videopelejä ja muita intternettisysteemejä, joilla saa maailman (Jatkoajan) luoksensa. Näin tiiviiseen yhteisöllisyyteen eivät kykene edes kommarit.

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Shayne
Stockalla on ihan hyvännäköisiä myyjättäriä, joten eiköhän niiltä saa heruteltua sielunravintoakin.

Millä osastolla? Itse en muista aikoihin nähneeni siellä hyvännäköisiä myyjiä. Lienee johtuvan siitä, että varsinkin vaateosastolla myyjät ovat joko vanhoja tai jotain virolaisia tai muuten vaan esim. läskejä. Se, missä sen sijaan ainakin ennen oli aika kissa myymässä niin Kämp Gallerian GANT-liikkeessä. En ole tosin viime aikoina siellä asioinut, koska ko. merkin tuotteet ovat huonolaatuista halpiskamaa, joten en tiedä onko vielä siellä. Piti kuulemma mestaa mutsinsa kanssa.

EDIT: onko muut muuten laittaneet merkille Kapteeninkadun Nordean milf-pankkineidit? Jotkut niistä ikäänsä nähden ei niin kovin pahoja otuksia.

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti scholl
Millä osastolla? Itse en muista aikoihin nähneeni siellä hyvännäköisiä myyjiä.
Ihan siinä katutason kosmetiikka- ym. perssuihkeosastolla. Enkä nyt tarkoita niitä alkuperäisväestöön kuuluvia pakkelinaamoja vaan nykyään lähes joka kerta olen bongannut perin simpsakoita nuoria neitosia. Mullahan ei ole varaa ostaa Stockalta edes Iltistä, joten olenkin yleensä vain läpikulkumatkalla sateensuojassa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy