Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Joulu 2024 – Live!

• 5 924
  • 150

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oli kyllä hämmentävä tilanne tänään. Oma äitini ja anoppi & vaimon täti tulivat meille joulupäivää viettämään.

Ohjelma sinänsä oli aika perinteinen; alkuglögit, sitten alkupalat ja sen jälkeen ”tonttujen vierailu” ovella jättäen lahjat ja samalla sopiva tauko ennen kinkkua ja laatikoita.

Vaimo sitten pyysi tuomaan konvehteja samalla, kun lapset fiilistelivät lahjojaan. No meillähän ei mitään Jyväskyläläisiä suklaita jouluna syödä vaan toin sitten Fazerin konvehtirasian tarjolle. Oma hieman höppänä äitini kysyy ”mikäs näistä on se ananassuklaa”.

Meinasi punaviinit lentää suusta, kun kuulin tuon kysymyksen ja samalla aloin pohtimaan noinko se @WarWas on päässyt tänne Vantaallekin levittämään propagandaansa.

Piti äidille sitten tuottaa pettymys ja todeta, että sitä ei täältä taida löytyä…
Äitisi on fiksu ihminen ja lukee luonnollisesti Jatkoaikaa.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Oli kyllä hämmentävä tilanne tänään. Oma äitini ja anoppi & vaimon täti tulivat meille joulupäivää viettämään.

Ohjelma sinänsä oli aika perinteinen; alkuglögit, sitten alkupalat ja sen jälkeen ”tonttujen vierailu” ovella jättäen lahjat ja samalla sopiva tauko ennen kinkkua ja laatikoita.

Vaimo sitten pyysi tuomaan konvehteja samalla, kun lapset fiilistelivät lahjojaan. No meillähän ei mitään Jyväskyläläisiä suklaita jouluna syödä vaan toin sitten Fazerin konvehtirasian tarjolle. Oma hieman höppänä äitini kysyy ”mikäs näistä on se ananassuklaa”.

Meinasi punaviinit lentää suusta, kun kuulin tuon kysymyksen ja samalla aloin pohtimaan noinko se @WarWas on päässyt tänne Vantaallekin levittämään propagandaansa.

Piti äidille sitten tuottaa pettymys ja todeta, että sitä ei täältä taida löytyä…
Oisin ottanut taksin ja lähtenyt kylille.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oltiin porukalla isä, äiti, pikkusiskot miehineen ja toisen pikkusiskon anoppi ja syötiin jouluruoka ja juotiin kahvit. Vastasin kysymyksiin pesisreeneistä ja muuten olin hiljaa. Aina antisosiaalinen.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oltiin porukalla isä, äiti, pikkusiskot miehineen ja toisen pikkusiskon anoppi ja syötiin jouluruoka ja juotiin kahvit. Vastasin kysymyksiin pesisreeneistä ja muuten olin hiljaa. Aina antisosiaalinen.
Me ollaan sellaisia kuin ollaan, mutta perheessä pitäisikin saada olla sellainen kuin on. Joku on aina suunapäänä ja joku on hiljaa. Kaikille on paikkansa niin jouluna kuin muulloinkin.

Hyvin nukutun Mark Wahlberg -leffan jälkeen juustomakumatka Euroopan läpi kera viikunahillon ja Ripasson. Joku tyhjentänyt konvehtirasian. Nyt nokka kohti Netflixin Christmas Gamedaytä: Baltimore Ravens vs. Houston Texans. Puoliajalla Beyoncé. Ui ui ja let's go Ravens.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Itsellä joulupäivän ilta on mennyt perinteisesti NBA:n parissa, niin tänäänkin. Harmi vaan että tässä illan toisessa näytöksessä Mavericks päätti olla saapumatta paikalle. Tunnin päästä alkava Celtics - 76ers on toivottavasti viihdyttävämpi.

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läski-Bibeau, WPG
Itsellä joulupäivän ilta on mennyt perinteisesti NBA:n parissa, niin tänäänkin. Harmi vaan että tässä illan toisessa näytöksessä Mavericks päätti olla saapumatta paikalle. Tunnin päästä alkava Celtics - 76ers on toivottavasti viihdyttävämpi.
Knicks - Spurs peli oli jännitysnäytelmä. Yhden posessionin peli koko matsin ajan.

Mavs - Timberwolves ollut kyllä Lukan loukkaantumisen jälkeen pelkkää Timberwolvesin dominointia. Mavs ei saa hyökkäyksessä mitään aikaan ilman Lukaa. Pelissä ollut varmaan kymmenen airballia tähän asti :D Josko tuo Kyrien and-one toisi jotain jännitystä.

Propsit Palotielle ja Rannikolle että jaksavat viihdyttää koko illan ja yön ajan!

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuleekohan Netflixiiltä muuta jefua?

Suosikkijoukkue
Knicks - Spurs peli oli jännitysnäytelmä. Yhden posessionin peli koko matsin ajan.

Mavs - Timberwolves ollut kyllä Lukan loukkaantumisen jälkeen pelkkää Timberwolvesin dominointia. Mavs ei saa hyökkäyksessä mitään aikaan ilman Lukaa. Pelissä ollut varmaan kymmenen airballia tähän asti :D Josko tuo Kyrien and-one toisi jotain jännitystä.

Propsit Palotielle ja Rannikolle että jaksavat viihdyttää koko illan ja yön ajan!
Ite kattelen tänä jouluna näitä pelejä NBA appista jenkkiselostuksella, kun en ole viitsinyt nyt täksi syksyksi erikseen Ruutu+ urheilua ostaa.

Mulle on kuitenkin ykkösprioriteetti, että saan nähdä kaikki ne suosikkijoukkueeni pelit jotka vain jaksan valvoa. Selostuskieli on mulle toissijainen seikka, vaikkakin Palotie on urheiluselostajana varmasti Suomen parhaita.

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läski-Bibeau, WPG
Ite kattelen tänä jouluna näitä pelejä NBA appista jenkkiselostuksella, kun en ole viitsinyt nyt täksi syksyksi erikseen Ruutu+ urheilua ostaa.

Mulle on kuitenkin ykkösprioriteetti, että saan nähdä kaikki ne suosikkijoukkueeni pelit jotka vain jaksan valvoa. Selostuskieli on mulle toissijainen seikka, vaikkakin Palotie on urheiluselostajana varmasti Suomen parhaita.
Aivan, unohdin että tämä on vaihtoehto. Itselle Ruutu on kätevä kun kesäisin tulee pesistä katseltua aika paljonkin. Samalla näkee sitten paikallisen Korisliiga-seuran touhun ja jos tekee mieli niin säbää ja Veikkausliigaakin voi katsella.

Tykkään kyllä kovasti Palotien tyylistä. On myös asiantunteva kaveri.

Oma suosikkijoukkue (OKC) ei tänään pelaa, mutta herkullisia matchuppeja on kylläkin tarjolla.

Suosikkijoukkue
Oma suosikkijoukkue (OKC) ei tänään pelaa, mutta herkullisia matchuppeja on kylläkin tarjolla.
Sä taidat olla sen verran nuorta ikäpolvea, että et varmaan muista kun aamuviideltä alkavassa Suns vs. Nuggets ottelussa vastakkaisilla puolilla palloilevat Durant ja Westbrook olivat uriensa alkutaipaleella joukkuetovereita juuri OKCssa.

Ja hei saatiinhan tästä sittenkin matsi! 99-96..

Edit: korjataan sen verran, että 5:30 vasta alkaa tuo yön viimeinen peli.

Viimeksi muokattu:

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läski-Bibeau, WPG
Sä taidat olla sen verran nuorta ikäpolvea, että et varmaan muista kun aamuviideltä alkavassa Suns vs. Nuggets ottelussa vastakkaisilla puolilla palloilevat Durant ja Westbrook olivat uriensa alkutaipaleella joukkuetovereita juuri OKCssa.
Kyllä, aika nuorta poikaa tässä ollaan, mutta NBAn historiaan olen tutustunut, niin olen tietoinen etenkin OKCn historiasta. Hardenkin oli joukkueessa finaali-runin aikana. Serge Ibakakin oli hyvä pelaaja pakissa.

Westbrook lukeutuu kyllä omiin kaikkien aikojen suosikkipelaajiin räjähtävyytensä ja atleettisuutensa vuoksi.

Mitä helvettiä Dallasissa tapahtuu? Hyviä puolustuspelaajia täynnä oleva Timberwolves on sulamisen partaalla Mavsille ilman Lukaa. Lively on parantanut pelin aikana roimasti, hustlaa kovasti palloihin eikä tee enää virheitä. Klaykin on lämmennyt mukavasti.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Pari hyvää jouluolutta korkattu. Nyt hieman juominkeja sivistyneesti ja keskittyminen kohti huomista 40v-juhlaottelua. Terveisiä myös palstan porilaisosastolle, huomenna mennään!

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, aika nuorta poikaa tässä ollaan, mutta NBAn historiaan olen tutustunut, niin olen tietoinen etenkin OKCn historiasta. Hardenkin oli joukkueessa finaali-runin aikana. Serge Ibakakin oli hyvä pelaaja pakissa.

Westbrook lukeutuu kyllä omiin kaikkien aikojen suosikkipelaajiin räjähtävyytensä ja atleettisuutensa vuoksi.

Mitä helvettiä Dallasissa tapahtuu? Hyviä puolustuspelaajia täynnä oleva Timberwolves on sulamisen partaalla Mavsille ilman Lukaa. Lively on parantanut pelin aikana roimasti, hustlaa kovasti palloihin eikä tee enää virheitä. Klaykin on lämmennyt mukavasti.

Mä taas olen jo sen verran vanhempaa kaartia, että aikoinaan omassa nuoruudessani NBA:n kirkkaimpia tähtiä olivat tuolloin mm. Michael Jordan, Scottie Pippen, Patrick Ewing, Shawn Kemp, Charles Barkley ja Utahissa oli kova kaksikko Stockton&Malone.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Mäkin katselin eilen tota NBA-vakiota, jos olisin sitä pelannut, mutta ei sitten tullut lappua kuitenkaan laitettua, mutta eipä se tosin olisi osunutkaan, sillä virheitä olisi tuloksien perusteella tullut just sen verran, ettei sillä olisi mitään enää voittanut.

Mulla meni oma joulupäivä tossa ensin perheen parissa, kun veljen perhe tuli käymään kylässä aamupäivästä melkein heti herättyäni ja siinä vielä heidän kanssa lahjoja availtiin. Sitten piti mennä vielä illaksi töihin iltavuoroon ja vitutti kyllä hieman keskeyttää sitä perhejoulua työpäivän takia, mutta itsepä olin itselleni tämän työvuoron ottanut ja kyllä se pyhäliksa oli oikeastaan ainoa syy sinne mennä.

Onneksi nyt on työpäivä ohitse, niin ehtii tässä vielä jouluakin viettämään ja huomenna saa nauttia vapaapäivästä täysin siemauksin.

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läski-Bibeau, WPG
Mä taas olen jo sen verran vanhempaa kaartia, että aikoinaan omassa nuoruudessani NBA:n kirkkaimpia tähtiä olivat tuolloin mm. Michael Jordan, Scottie Pippen, Patrick Ewing, Shawn Kemp, Charles Barkley ja Utahissa oli kova kaksikko Stockton&Malone.
Kovia pelaajia. Aika paljon saavutuksia noiden pelaajien kesken. Shawn Kempistä puhutaan nykyään todella vähän kun puhutaan ysärin NBA-tähdistä. Monelta tuntuu myös unohtuvan David Robinson.

Oma isä katseli minun ikäisenä kun Larry Bird upotti kolkkeja ja nuori Michael Jordan vasta aloitti NBAn dominanssikiertuettansa.

Itse aloin kiinnostumaan NBA:sta kunnolla vasta noin pari vuotta sitten 16-vuotiaana lukiolaisena. Kyllä NBA:ta tuli seurailtua alakoulu- ja yläkouluikäisenä mutta vasta lähivuosina on oikeasti investoinut aiheeseen. Oman aikakauden supertähtiä ovat juurikin Luka Doncic, Giannis Antetokounmpo, Nikola Jokic, Shai Gilgeous-Alexander, Anthony Edwards. Listasta huomaa hyvin sen miten NBA:ssa on nykyään niin paljon enemmän ulkomaalaista talenttia mitä esimerkiksi vain kymmenen vuotta sitten.

Itse joulunvietosta vielä se että aatto tuli vietettyä äitin kanssa. Oli ihan mukava viettää eka joulu täysi-ikäisenä, niin ruuan kanssa sai juotua ihan laillisen oluen. Lahjatkin olivat omaan mieleen. Joulupäivä tuli vietettyä isän luona ja siellä tuli loput lahjat avattua ja vietettyä isän ja isoveljen kesken kahvitteluhetkonen. Sitten menin kaverille katselemaan NBA:ta ja kävin äsken morjenstamassa paria kaveria. Nyt olen isällä ja odottelen että tuo Celtics - 76ers peli jatkuu.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pistin meikaten ja nahkapöksyt jalkaan ja menin naapuriin kaliottelemaan. Äsken naapuriystävän kanssa mietittiin, että kai sitä joutaa jo nukkumaan, kun kaliatkin loppui. Mitäpä vielä, molemmilla oli vielä lidlin kassit täynnä kaliaa.

Tämmöinen petterimäinen kertomus tähän väliin. Pöksyt on kyllä ja meikit.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy