Joulu 2021 – LIVE!

  • 6 926
  • 76

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Riisipuuro on kiehumassa. Sen kanssa sitten kinkku- ja suolakalaleipää. Sitten kuunnellaan joulurauhan julistus. Siinä nyt lähemmät suunnitelmat. Saunaan varmaan mennään iltapäivällä. On meidät kutsuttu telttasaunomaan ja lumeen pyörimään (saunasta) mutta tokko mennään. Illemmalla sitten joulupöydän ääreen (ehkä siinä kuuden maissa). Ja sitten jo on joulupukki kerinnyt käväistä oven takana.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Karjalanpaisti uunissa ja lohi suolattu (pääsee savustuspönttöön myöhemmin). Kinkku paistettiin jo toissa yönä.

Toi on vaarallista. Sehän tulee sitten jo syödyksi viimeistään viime yönä. Tai no, joillain on kai itsehillintää, mulla ei.

Mitä tulee ketjussa läpikäytyyn itsesaastutukseen niin en ole koskaan kokeillut. ENPÄ
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Rauha maassa, koirat ja emäntä nukkuu! Rantasauna lämpimässä, saunatuvan pistin lämpiämään jo aamulla, jotta olisi miellyttävää riisua ja pukea. Saunaan reilun tunteroisen päästä, sitten pikkuhiljaa jouluateriaa kattamaan ja ilta kulunee oleilun ja löhöämisen merkeissä.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Kohta joulusaunaan vanhempien luokse ja sen jälkeen jouluateria. Sitten kotiin nauttimaan jouluaattoillasta.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Känny aika kaput ja sain eilen toisen tilalle mikä kuuluu metsänreunaan. Reva onneksi kestää ja en paru elämän kovuutta kun olen Äidin luona ja pia laatikot uuniin ja majoneesisalaattien tekoon. Ykkönen taustalla ja radio rokkikin jotain tuossa soittelee.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Trancea oon tässä jostain syystä kuulostellu pitkästä aikaa. Minimaalisesti jouluruokia tuloillaan samalla.
Ex tuli käymään. Saan pillua.
Erillainen joulu vuosiin.
Tykkään.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Ei sit majoneesikaan toimi ja oli viimeiest 2dl öljyä, onneksi on smetanaa ja kermaviiliä. Reva kestää tämänkin poikittaisen.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Vuoden ahdistavin päivä, ja huomenna toiseksi ahdistavin, jokainen koittaa suorittaa jonkinlaisen ennaltamäärätyn päivän joka näyttää, tuoksuu ja kuulostaa tietynlaiselta. Ja kaikilla on jokaisessa somessa asiat niin vitun idyllisesti ja ihanasti, aivan kuin tällä päivällä olisi isossa kuvassa jotenkin enemmän merkitystä kuin vaikka eilisellä.

Vapahtajan syntymäjuhlaa todella harva toki tuntuu enää viettävän, vaan kyseessä on lähinnä jonkinlainen erikoinen eskapistinen perinnerituaali, pienellä someposeeraustwistillä. Onneksi viimeistään maanantaina taas unohdetaan jouluhömpötykset.

Kinkku on hyvää.

Itseasiassahan tämä joulu/yule/Saturnalia on ollut alunperin pakanajuhla, jota alettiin myöhemmin sitten viettää Jeesuksen syntymäpäiväjuhlana. Todellisuudessahan me emme tiedä, milloin Jeesukseksi kutsuttu henkilö syntyi.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
....
Saunaan vielä ja sitten jouluateria osa 2.
Meillä meni niin, että kävimme saunassa ja söimme sen jälkeen "alkupalat" eli kylmiä alkuruokia kuohuvan kanssa ja nyt on vasta laatikot uunissa varsinaiselle aterialle.

Edit: Aikaa noiden syömisten välille kertyy useampi tunti....
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ruokailtu on, lahjat avattu on, haudoilla käyty ja kohta sauna. Lapsille vinot pinot lahjuksia, itselle hieman makeisia ja arpajaiskuori. Anoppilassa tämä joulu niin ei tarvinnut kuin löhötä sohvalla ilman stressiä
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Ihmisille vittuiltu turhasta kuluttamisesta: tehty. Kaupasta ostettu kaljakori: tehty. Toinen kumoaa toisen.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mukava aatto oli! Aamulla sai katsella täydellistä talvista postikorttimaisemaa aamukahvia siemaillessa ilman mitään kiirettä minnekään. Päivällä kinkkua ja laatikoita sopivan paljon, sitten lahjatouhut, vähän lautapeliä ja päiväkahvit featuring kermalikööriä. Ehtoolla lisää kinkkua ja laatikoita ja nyt sulattelen ruokaa kossuvichyn ja joulumusiikin parissa. Aamulla jatketaan. Ajattelin vetästä seuraavat kinkun siivut heti aamiaisella.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joulupukki on vieläkin matkalla, painaa tuolla Kanadan länsirannikolla tällä hetkellä:


Tätä on ollut monena vuonna yllättävän koukuttavaa seurata.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Äsken keittelin vasta kotonakin perinteisen joulun riisipuuron. Yleensä keittänyt jo aattona mutta nyt olin aaton töissä niin siirtyi riisipuuron kotona keittäminen tähän päivään. Mutta hyvältä se maistui tänäänkin.

Kyllä söin jo töissä eilen aamupalalla riisipuuroa mutta se on minun lempipuuroni niin ei haittaa yhtään vaikka sitä söisi useamminkin. Minä tykkään syödä riisipuuron runsaalla kaneli-ja sokerikuorrutuksella mutta töissä oli esimerkiksi mielenkiintoista huomata että aika harva vanhuksista otti riisipuuronsa päälle kanelia.

Minulla eilinen jouluaatto meni suurimmaksi osaksi töissä joten tänään vasta pääsemässä kunnolla juhlatunnelmaan. Mutta eipä se myöhäistä ole vieläkään. Töissäkin oli kyllä niin ikäihmisten eli asukkaiden kuin työntekijöidenkin keskuudessa eilen lämminhenkinen tunnelma ja ei onneksi joukossa ollut näitä ihmisiä jotka sanovat että ei kiinnosta joulu sitten tippaakaan. Sellainen kun voisi murentaa vähän myös meidän jouluihmisten tunnelmaa.

Viiden aikoihin olin eilen kotona työvuoron jälkeen. Siitä sitten nopsaan lämmittelemään omia jouluruokia ja kattamaan myös kotona joulun ruokapöytää koreaksi. Kyllä suunnilleen samoihin aikoihin söin jouluaaton päivällisen kuin aiempinakin vuosina eli siinä 18 aikaan illalla. Tänäkin vuonna aattoillassa oli vain se poikkeus että jouluruoan syömisen jälkeen ei avattu lahjoja, olihan se vähän orpo olo. Mutta ihan kiva aattopäivä oli silti lopulta.

Joulurauhan julistuksenkin olisin saanut eilen katsella töissäkin mutta perkele kun unohdin sen katsella töiden ohessa. No, joulupäivän aamuna käynnistin sitten katsomalla sen YLE Areenasta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Istun nyt sohvan nurkassa peiton alla katselemassa Fabergén tarinaa (tallennuksena). Muutaman palan Fazerin hasselpähkinäsuklaata olen tässä syönyt ja juotavana minulla on alkoholitonta kuohuviiniä. Mies ja teini lähti tuhlaamaan teinin lahjakorttia. Minä en lähtenyt mukaan kun vähän meinaa päätä särkeä. Ja muutenkin oli mukava vain jäädä kotiin ja nauttia omasta rauhasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös