Viestin lähetti keppimies
En ole enempää viitsinyt ottaa kantaa Sihvos-kritiikkiin, sillä mielestäni mies on tällä hetkellä ylivoimaisesti Suomen kriittisin ja analyyttisin jääkiekkotoimittaja.
Olen näet mielipiteeni kanssa suhtyksin.
Et ole mielipiteinesi yksin etkä edes kaksin, kyllä Sihvosella ymmärtäjiä riittää vaikka sitä ei aina välttämättä näillä sivuilla uskoisikaan. Jotkut pitävät jopa Sihvosta kaiken kiekosta tietävänä guruna jonka näkemys on se ainoa ja oikea. Toki useassa asiassa mies osuukin oikeaan, ja itse peliä hän ymmärtää varmasti paremmin kuin allekirjoittanut sekä moni muu Sihvosen kanssa vastaavaa työtä kynällä tekevä (lue Arvaajan kiekkotoimittajat). Se mikä Sihvosessa ärsyttää ainakin meikäläistä on yleensä omien näkemystensä esittäminen absoluuttisina totuuksina, mitä ne eivät kuitenkaan välttämättä aina ole.
Lisäksi huhujen kertominen totuuksina on varmasti syönyt osaltaan Petterin uskottavuutta. Tässä taannoinhan mies kertoi muun muassa yksiselitteisesti Jukka Voutilaisen ja Jyrki Louhen siirtyvän ensikaudeksi Espooseen Bluesin riveihin mutta kuinka sitten kävikään, molemmat kirjoittivat jatkopahvin HPK:n kanssa. Varmasti myös yksi Petteriltä kiekkopiireissä arvostusta vienyt piirre on hänen voimakas itsensä arvostaminen, kertoihan hän taannoin avoimesti palstallaan pyytäneensä kakkosvalmentajan pestistä 50 000 euroa per kausi, olisi toki pyytänyt 57 000 euroa jos vain olisi tiennyt pelaajien keskipalkan nousseen tälle tasolle.
Meikäläisen silmissä Petteri Sihvonen on uskottava silloin kun hän puhuu pelistä taktisessa ja valmennuksellisessa mielessä. Sillä näissä kirjoituksissaan hän osuu usein oikeaan, kuten suurelta osin tämänpäiväisessä Palloseuran pelitapaa ruotivassa jutussaan ja useissa maajoukkueen pelitapaa käsitelleissä artikkeleissaan. Sen sijaan Sihvosen suusta tai kynästä tulleet siirtouutiset voi jättää aivan omaan arvoonsa, niin ainakin allekirjoittanut nykyisellään tekee.
Kritiikki on aina tervettä samoin kuin analyyttisyys, tästä olen kanssasi täysin samaa mieltä ja näistä seikoista Sihvonen ansaitsee kiitoksen, vaikkakin kriittisen ja analyyttisen sellaisen.