Joukkueiden kapteenit

  • 107 390
  • 418

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Senators ja Coyotes lähtevät kauteen pelkillä varakapteeneilla:









Senatorsin osalta voi miettiä että olisiko Tkachuk saanut 'C''n rintaansa, jos olisi hyvissä ajoin ennen kauden alkamista tehnyt sopimuksensa? Saattaa siis toki vieläkin olla valinta kapteeniksi, mutta se päätös venyy jonnekin tulevaisuuteen sen sijaan että olisivat nyt ennen kauden alkamista nimittäneet uuden kapteenin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Saattaa siis toki vieläkin olla valinta kapteeniksi,
Ainakin TSN:än heput puheli siihen tyyliin että se on julkinen salaisuus että Tkachuk on seuraava Senatorsin kapteeni. Voi olla että on niin päivän selvä valinta että se näkyy jo nyt kirstallipalloista.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse olen varmaan vanhaa liittoa, mutta olen sitä mieltä, että kyllä joukkueella pitää olla kapteeni. Jääkiekkojoukkueen ryhmädynamiikka on herkkää siinä missä muidenkin ryhmien ja etenkin tiukoissa tilanteissa katseen pitää kääntyä yhteen johtajaan. Se ei estä sitä, että joukkueessa on monta johtavaa pelaajaa.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Arizona nimesi kolme A:ta lkavalle kaudelle: Jakob Chychrun (23v), Jay Beagle (35v), Andrew Ladd (35v).

Viime kauden kapteenisto on kokonaan poissa: Oliver Ekman-Larsson treidaattiin Vancouveriin, Derick Brassard siirtyi FA:na Phillyyn ja Nik Hjalmarsson lopetti.

C ommellaan siis ennemmin tai myöhemmin Chychrunin paitaan. Treenataan ensin kokeneiden konkareiden kanssa A-linjalla.
 

Vislami

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Sharkseissa Ferraro sai itselleen A:n. Täysin odotetusti. Muuten kapteenisto sama kuin viime kaudella. C: Couture, A: Hertl, Burns, Karlsson ja Ferraro
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Itse olen varmaan vanhaa liittoa, mutta olen sitä mieltä, että kyllä joukkueella pitää olla kapteeni. Jääkiekkojoukkueen ryhmädynamiikka on herkkää siinä missä muidenkin ryhmien ja etenkin tiukoissa tilanteissa katseen pitää kääntyä yhteen johtajaan. Se ei estä sitä, että joukkueessa on monta johtavaa pelaajaa.
Samaan tyyliin ajattelen itse. Ja perinteitä kun tässä mielessä arvostan, niin minä en kyllä myöskään pidä siitä, että A-kirjaimia kantaa useampi kuin kaksi pelaajaa. Esimerkiksi tuo Rangersin kuusi varakapteenia alkaa olla jo sellainen, että ei muuta kuin vain sitten samantien kaikille pelaajille A rintaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Tkachukista tehtiin sitten Senatorsin kapteeni. Venyneet sopimusneuvottelut tuota valintaa pitkitti, mutta lopulta Brady kuitenkin saa sen C-kirjaimen rintaansa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
C ommellaan siis ennemmin tai myöhemmin Chychrunin paitaan.
Mulla on käynyt mielessä että Arizonassa ollaan ilman capua kesään 2024 asti, jolloin sitä kapteeniutta tarjotaan poskettoman sopparin ohella oman kylän pojalle Auston Matthewsille. Uskon että kyseinen herra tulee tuolloin testamaan vapaatmarkkinat, kun ei yhtään UFA vuotta viime sopparineuvotteluissa Torontolle suostunut antamaan. Jos Arizona pysty tuolloin tarjoomaan taloudellisesti hyvän paketin ja hyvän joukkueen, niin uskon että ovat vahvoilla. Coyotesilla on niin paljon varauksia tulevaan draftiin, ja niillä varattavat pelaajat rupee just tossa vuoden 2024 tienoilla kypsymään, niin toi tulevaisuuden joukkuekin tuolloin on ihan mahdollinen yhtälö.
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Seuraavaksi Duboisille C rintaan ja härdelli valmis?

edit. Niin tosiaan mentiinkin A joukolla. No ensikaudeksi ja 8x10 millin jatkot päälle.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Kapteeniuden vieminen pelaajalta ei ole ihan joka päiväistä ja jos historiaa katsoo, niin enemmän tapaukset ovat kertoneet seurojen sen hetken tilasta kuin kapteeniuden menettäneestä pelaajasta. Kliimaksina tietysti Messier -sekoilu Canucksissa, jossa Lindenillä oli pienehkö sivurooli.

C:stä ovat joutuneet luopumaan pari viimeisen vuosikymmenen aikana myös Marleau, Thornton, Dustin Brown, Modano, Niedermayer ja Elias. Wheeler sopii hienosti tähän listaan jatkoksi.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Canadiensin ketjussa varmaan mainittu, mutta laitetaan tännekin tuo Nick Suzukin nimittäminen joukkueen uudeksi kapteeniksi:


Laitetaan Troubankin osalta vielä Rangersin virallinen tiedote:


----

Ilman kapteenia ovat vielä Anaheim, Arizona, Buffalo, Calgary, Philadelphia, Seattle ja tietenkin uusimpana Winnipeg. Sabresin pitäisi nimetä uusi kapteeni ennen kauden alkua (veikkauksena Alex Tuch), mutta muiden osalta ei välttämättä tule uutisia.
 

ipaz

Jäsen
Ilman kapteenia ovat vielä Anaheim, Arizona, Buffalo, Calgary, Philadelphia, Seattle ja tietenkin uusimpana Winnipeg. Sabresin pitäisi nimetä uusi kapteeni ennen kauden alkua (veikkauksena Alex Tuch), mutta muiden osalta ei välttämättä tule uutisia.
Calgaryssa Sutter taitaa tykätä että joukkueessa on kapteeni. Giordanon jälkeen viime kaudella "A" oli Monahan, Tkachuk ja Backlund. Huberdeau oli Floridassa monta vuotta A ja valittaneen kapteenistoon myös Calgaryssäkin. Toffolilla oli Habsissa A ennen kun treidattiin. En tiedä pelaajan asemaa pukukopissa ja suhdetta koutsiin, mutta itse antaisin jäällä nähdyn periksiantamattomuuden perusteella C:n Rasmus Anderssonille.

Seattle nimesi ensimmäiselle kaudelle itseoikeutetusti Giordanon kapteeniksi ja eiköhän siellä tällekin kaudelle Eberle, Gourde tai Schwartz kapteeniksi nimitetä.

Arizona ja Philly ovat sellaisessa tilanteessa että tuskin kapteenia nimetään. Torts varmaankin haluaa katsoa ainakin alkukauden puheiden mukaan pukukopin marssijärjestyksen. Giroux oli kuitenkin 10 vuotta joukkueen kuningas. Olisihan siellä tosin Tortorellalle tuttu Cam Atkinson. Hayes, Provorov ja Couturier olivat viime kaudella A.

Anaheimissa on vähän samanlainen tilanne, kun Getzlaf lopetti. Mutta jos Ducks jonkun kapteeniksi nimeää, niin eiköhän tuo ole Adam Henrique.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Calgaryssa Sutter taitaa tykätä että joukkueessa on kapteeni. Giordanon jälkeen viime kaudella "A" oli Monahan, Tkachuk ja Backlund. Huberdeau oli Floridassa monta vuotta A ja valittaneen kapteenistoon myös Calgaryssäkin. Toffolilla oli Habsissa A ennen kun treidattiin. En tiedä pelaajan asemaa pukukopissa ja suhdetta koutsiin, mutta itse antaisin jäällä nähdyn periksiantamattomuuden perusteella C:n Rasmus Anderssonille.
Andersson voisi olla kapteeni ehkä viiden vuoden kuluttua, mutta tällä hetkellä itse antaisin C:n Mikael Backlundille. Lähes 1000 peliä pelattuna Flamesissa, mikä on ylivoimaisesti eniten tällä hetkellä rosterissa olevista pelaajista ja lisäksi hän pelaa edelleen kovalla tasolla jarrukentissä. Backlund on myös pidetty pelaaja sekä kaukalossa, kaukalon ulkopuolella että fanien keskuudessa. Kapteeniainesta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ipaz

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jo viime vuonna liputin C:tä Lucicille, eikä mielipiteeni ole muuttunut. Superpersoona, vancouverilainen havumetsien kanukki ja kaiken nähnyt ja kokenut Stanley Cup-voittaja. Lähes 1100 runkosarjaottelua, yksi viimeisistä ilman visiiriä vetelevistä veteraaneista... Ehdotan siis Milan Lucicia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Eepi

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jo viime vuonna liputin C:tä Lucicille, eikä mielipiteeni ole muuttunut. Superpersoona, vancouverilainen havumetsien kanukki ja kaiken nähnyt ja kokenut Stanley Cup-voittaja. Lähes 1100 runkosarjaottelua, yksi viimeisistä ilman visiiriä vetelevistä veteraaneista... Ehdotan siis Milan Lucicia.
Lucicista voi sanoa montaa asiaa mutta kapteeniaines ei ole siinä kärjessä. Varmasti hyvä äijä huoneessa, mutta kapteeniksi huono valinta kun saattaa hyvinkin olla vain vuoden siinä roolissa. Lucic on ikävä kyllä vain nelosketjun jyrä nykyään, ja sopimusta ei ole niin paljoa jäljellä että hänestä kannattaa mitään pitkä-aikaista kapteenia leipoa.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Olisin vähän odotellut Alex Tuchista paikallisena pelaajana uutta kapteenia, mutta hän olisi ollut siihen roolin pidempiaikainen ratkaisu Okposoon nähden. Jättivät sitten nyt kapteenin paikan tulevaisuudessa avoimeksi joko Poweria tai Dahlinia varten. Jälkimmäiselle heistä nyt jo varakapteenin rooli. Okposon sopimus päättyy ensi vuonna, joten voivat sitten ensi kesänä katsella tilannetta kapteenin suhteen uudestaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös