MarkusMaggot
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kaljaliigalaiset
Mun mielestäni sotii Depth Chartin ajatusta vastaan jos joukkueelle on laitettu kaksi ykkössentteriä tai kolme kakkossentteriä.
Sen mitä itse asiasta ymmärrän (ja toivoisin tehtävän) on että laitettaisiin järjestykseen pelaajia niin ettei millään paikalla olisi suuremmin aukkoja (ehkä noin 2 "äksää" per joukkue, kun kaikki eivät ole vielä valmiita). Ei se voi olla niin mahdoton tehtävä päättää kumpi Tapparan senttereistä on omasta mielestä se ykkönen; Lehterä vai Ojanen jne.
Näinpä. Siis depth chartin ideanahan on, ainakin näin olen antanut itseni ymmärtää, jakaa joukkueen sen hetkinen kokoonpano koreihin, eli siis kuka on lähtökohtaisesti mihinkäkin ketjuun menevä pelaaja.
Se ei siis kerro hevon persettä ketjukokoonpanoista, ainoastaan yksittäisen pelaajan lähtökohtaisesta tasosta joukkueen rosterissa. Mitään mystisiä "X"- tai "kova kanukki"-kohtia ei merkitä depth chartiin, ihan sama oli niitä tulossa tai ei, ainoastaan ne olemassa olevat, sopimuksen alaiset pelaajat. Depth chartissa ei myöskään merkitä noin seitsemää nelosketjun laituria, vaikka nämä lähtökohtaisesti olisivatkin nelosketjun tasoa. Nelosessa ei kuitenkaan normitilanteessa esiinny kuin kaksi laitahyökkääjää keralla sentterin. Samoin on ihan turha miettiä, että onko jossain joukkueessa ykkössentteriä vai ei, joka tapauksessa kaukaloon hyppää jollain meriiteillä joku tyyppi saaden vähän enemmän peliaikaa kuin muut, ja hän silloin on joukkueensa ykkössentteri, ihan sama mitä selässä lukee.
Vaan eikö tästäkin ole vaan saatu sota ja "kenellä on isoin"-tyylinen väittely aikaan.