Peltsi #18
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ilves
Thomson ollut neuvottelupöydässä? Hyvät uutiset jatkuu vaan. Pakko läpsiä itseään naamaan vähän väliä - onko tää oikeasti Ilves?
Meillä organisaatio vasta hakemassa uomiaan. Koskela tuli mukaan elokuussa ja sanoisin, että hyvin on aloittanut. Peltola, Dostal ja lähiviikkoina kuulemme lisää hyviä hakuja. Kausi sitten osoittaa, että miten he sopeutuvat ja tekevät tulosta.
Kun Liigan vetovoima on mitä se on, niin korkea kotimaisuusaste on hyväksi.
Vale, Dostalin agentti on Ex Ilveslegenda Marek Vorel, joka Koskelan kanssa junaili tämän.Omien tietojen mukaan kaikki kunnia Dostalin Suomeen saapumisesta menee Sasu Hoville.
Maalahtea ei kannata piirrellä ensi kauden kokoonpanoon. Jos ulkomailta ei löytynyt sopivaa joukkuetta, niin Liigasta on yksi toinen joukkue tarjonnut Maalahdelle sopimusta. Sellainen joukkue, jolla on laittaa vähän enemmän euroja tiskiin kuin Ilveksellä. Todennäköisyys sille, että Maalahti pelaa ensi kaudella Ilveksessä on jotain prosentin luokkaa.
Ilves tarjosi prosentin näköjään enemmän kuin se toinen seura.Maalahtea ei kannata piirrellä ensi kauden kokoonpanoon. Jos ulkomailta ei löytynyt sopivaa joukkuetta, niin Liigasta on yksi toinen joukkue tarjonnut Maalahdelle sopimusta. Sellainen joukkue, jolla on laittaa vähän enemmän euroja tiskiin kuin Ilveksellä. Todennäköisyys sille, että Maalahti pelaa ensi kaudella Ilveksessä on jotain prosentin luokkaa.
Jos Ruotsalainen lähtee rapakon taakse ja "vahvat huhut" pitävät kutinsa, näyttää rosteri tältä:
Suomi-Leino-Rautiainen
Lepaus-Saarela-Ikonen
Haapanen-Mieho-Antonen
Savilahti-Vainionpää-Nalli
+Järventie
EDIT: yhtenä variaationa hyökkäyksessä voi olla Suomen peluuttaminen keskellä ja Saarelan siirto laitaan.
Junnuissa ollut puhdas sentteri kuulemma.Vaikee tosiaan nähdä Saarelasta saatavan parasta irti vaativan keskushyökkääjän paikalla. Päättyneellä kaudella otti Lukossa 24 ottelussa yhteensä 5 alotusta, joista voitti yhden. Onko pelannut edes junnuissa pitempiä jaksoja tai kokonaisia kausia sentterinä?
Käsittääkseni pelannut pitkälti koko junnu-uransa sentterinä. Viime kaudella Lukossa sitten ajettiin laiturina sisään Liigaan. Onneksi Ilveksen rosterissa on tosiaan myös sentteripeliin kykenevä Suomi, joten variaatioita löytyy.Vaikee tosiaan nähdä Saarelasta saatavan parasta irti vaativan keskushyökkääjän paikalla. Päättyneellä kaudella otti Lukossa 24 ottelussa yhteensä 5 alotusta, joista voitti yhden. Onko pelannut edes junnuissa pitempiä jaksoja tai kokonaisia kausia sentterinä?
Vaikee tosiaan nähdä Saarelasta saatavan parasta irti vaativan keskushyökkääjän paikalla. Päättyneellä kaudella otti Lukossa 24 ottelussa yhteensä 5 alotusta, joista voitti yhden. Onko pelannut edes junnuissa pitempiä jaksoja tai kokonaisia kausia sentterinä?
Vahva tieto minulla on siitä, että Maalahti neuvotteli erään Liigan kärkiseuran kanssa ja neuvottelut olivat ihan maalisuoralla. Sitä en osaa sanoa, että minkä takia ne eivät sitten johtaneet sopimukseen. Onnittelut Ilvekselle Maalahden hankinnasta. Maalahdelta tosin melko erikoinen ratkaisu, mutta toivottavasti se vie häntä urallaan eteenpäin.Onko Barneyllä muuta yhtä vahvaa tietoa ensi kauden kokoonpanoista?
Vahva tieto minulla on siitä, että Maalahti neuvotteli erään Liigan kärkiseuran kanssa ja neuvottelut olivat ihan maalisuoralla. Sitä en osaa sanoa, että minkä takia ne eivät sitten johtaneet sopimukseen. Onnittelut Ilvekselle Maalahden hankinnasta. Maalahdelta tosin melko erikoinen ratkaisu, mutta toivottavasti se vie häntä urallaan eteenpäin.
Vahva tieto minulla on siitä, että Maalahti neuvotteli erään Liigan kärkiseuran kanssa ja neuvottelut olivat ihan maalisuoralla.
Vahva tieto minulla on siitä, että Maalahti neuvotteli erään Liigan kärkiseuran kanssa ja neuvottelut olivat ihan maalisuoralla. Sitä en osaa sanoa, että minkä takia ne eivät sitten johtaneet sopimukseen. Onnittelut Ilvekselle Maalahden hankinnasta. Maalahdelta tosin melko erikoinen ratkaisu, mutta toivottavasti se vie häntä urallaan eteenpäin.
Missä kohtaa olen väittänyt, että pelaaja ei voisi siirtyä pienemmät resurssit omaavaan seuraan? Yleensä on kuitenkin pelaajan kannalta houkuttelevaa, jos on mahdollisuus siirtyä seuraan, joka A) maksaa hyvin, B) omaa hyvät mahdollisuudet menestyä ja C) jossa saa ison roolin. Tässä tapauksessa en tiedä, että valitsiko Maalahti Ilveksen vai löysikö se Maalahden perässä ollut seura viime hetkillä jonkun paremman pelaajan etsimäänsä rooliin. Yllättävä siirto, mutta toivottavasti Maalahti jatkaa kehittymistään ja nousee Ilveksessä EHT-tasolle. Parin edellisen kauden perusteella matka sinne ei ole kovin pitkä.Eiköhän Maalahti neuvotellut useammankin seuran kanssa, joista lopulta valitsi Ilveksen. Erikoinen logiikka sinulla, että pelaaja X ei voi tulla joukkueeseen Y, koska hän on neuvotellut suurempien resurssien omaavien seurojen kanssa. Onhan tuo skenaario melko todennäköinen, mutta raha ei ratkaise kaikkea (toisin kuin olet luullut?).
Mitä olen esittänyt faktana? Käsittäkseni myöskään mikään tästä asiasta kirjoittamani ei ole minun omia oletuksiani.Turha tulla tänne esittämään "faktoja", jotka perustuvat omiin oletuksiin.
Kuten sanoin jo sarjan jälkeen, niin SaiPan tappio ei ikävä kyllä edes oikeastaan harmittanut. Mitä olen käynyt hämmentämässä? Muistaakseni en ole sarjan jälkeen keskustellut muuhun tuohon sarjaan liittyvästä kuin muutamien Ilves-kannattajien objektiivisuuden puutteesta. Objektiivisuuden puute on jollain tasolla ihan ymmärrettävää otteluiden aikana, kun otteluihin suhtautuu tunteella, mutta järkevän aikuisen ihmisen pitäisi kuitenkin ottelun jälkeen jo osata käsitellä ottelun tapahtumia objektiivisesti. Jotkut ovat ihan tosissaan väittäneet esimerkiksi, että Autiolle olisi kuulunut jäähy tuosta tilanteesta, josta Vainionpää sai pelikieltoa.Tai sitten vain kävit purkamassa pahaa oloasi ja hämmentämässä tappion jälkeen täällä Ilves-osiossa. Sitähän harrastitkin jo ihan riittävästi otteluseurannassa ja kyseenalaiset taklaukset Liigassa-ketjussa.
Saarelan siirtyminen on ehkä paras osoitus, Maalahden ohella, Ilveksen täydellisestä suunnanmuutoksesta. Huippuprospekti ja pari kautta 25 pinnaa pakin paikalta takonut, muidenkin satavarmasti himoitsema laatupakki valitsee Ilveksen. Ei olla jämien kaatopaikka enää.
Monikin pakki, kunhan edes luodaan edellytykset sille. Siis mahdollisuus laukoa suoraan syötöstä ja maalilla laadukas maski. Toki itse laukojallakin on merkitystä, mutta jos em. eivät ole kunnossa, tarvitaan joku Shea Weber siihen, eikä taida olla tulossa. Vai mikäs sen sopimustilanne nyt oikein on?Kuka laittaa kiekon pussiin ylivoimalla siniviivalta?
Kuka laittaa kiekon pussiin ylivoimalla siniviivalta? Kuka on se pakki joka tällää yli 10 maalia? Ei Laaksonen, ei Maalahti, ei Peltola vaikka jatkaisi. Edelleen tarvitaan oma Heshka, Rantakari/Kemiläinen, Kaski, Heikkinen...
Nimimerkkillä ei mm. yhtään 5-3 yv-maalia koko kaudella.