Tämä on akuutein. Pikkarainen ei tunnu saavan mitään otetta näistä pelaajista.Valmentajaa tässä tarvitaan.
Vähän tuo sinällään ontuu kun ”nelonen” oli tänään Ässien paras ketju.Tämä on akuutein. Pikkarainen ei tunnu saavan mitään otetta näistä pelaajista.
Ei ihan varsinaisesti liity ketjun aiheeseen, mutta luulisi nyt saatana näiden jätkien pelaavan ihan tosissaan valtaosan peleistä, mutta kun ei. Ei edes alaketjujen jätkät taistele peliajasta ja uran jatkosta.. Tsykologiset testit käyttöön ennen yhtään uutta sopimusta. Lampaille ei kannata tehdä sopimuksia..
Onko nämä niitä kuuluisia hymynaamojen väritystehtäviä? Ainoa, jonka kohdalla muistan lähihistoriassa Ässien yhteydessä psykologisista testeistä rekrytoinnin yhteydessä olleen puhetta, oli Pajuojan Juupe. Varmasti hyvät ja tärkeät testit oli.Tsykologiset testit käyttöön ennen yhtään uutta sopimusta. Lampaille ei kannata tehdä sopimuksia..
Onko nämä niitä kuuluisia hymynaamojen väritystehtäviä? Ainoa, jonka kohdalla muistan lähihistoriassa Ässien yhteydessä psykologisista testeistä rekrytoinnin yhteydessä olleen puhetta, oli Pajuojan Juupe. Varmasti hyvät ja tärkeät testit oli.
Avaahan mulle, että mitä se urheilujohtaja oikein tekee, jos se on noin kova ihmisjohtamis-virka. Itse henkilökohtaisesti pääsin sellaiseen käsitykseen, että suurinpiirtein hommaa vain pelaajia joukkueeseen.Mistähän näistä Lehtinen mahtokaan ottaa kiinni uusimmassa Kurvissa? Toki siinä oli kyse urheilujohtajan värväys. Se on kuitenkin niin ihmisjohtamis-virka ettei ihan ketä tahansa luonnevikaista voi siihen palkata.
Täytyyhän UJ:n tehdä yhteistyötä hankittavan pelaajan, hänen agenttinsa ja oman valmennuksen kanssa tiiviisti. Vaatii aika paljon osaamista sosiaalisella puolella, että kaikki osapuolet saa vakuutetuksi, että Ässät on oikea joukkue pelaajalle tulla kehittymään. Sillä että lätkäiset sopparin nenäneteen ja toivot parasta, ei pääse kovin pitkälle.Avaahan mulle, että mitä se urheilujohtaja oikein tekee, jos se on noin kova ihmisjohtamis-virka. Itse henkilökohtaisesti pääsin sellaiseen käsitykseen, että suurinpiirtein hommaa vain pelaajia joukkueeseen.
Aika yliarvostettua puhua tai nostaa se ihmisjohtaminen siihen. Nimenomaan sana johtaminen. Siinä on se asian pihvi. Mitä johtamista työ pitää sisällään ja ketä hän johtaa. Ymmärrän sen mitä toit esille, mutta eihän se johtamista ole. Se on neuvottelua.Täytyyhän UJ:n tehdä yhteistyötä hankittavan pelaajan, hänen agenttinsa ja oman valmennuksen kanssa tiiviisti. Vaatii aika paljon osaamista sosiaalisella puolella, että kaikki osapuolet saa vakuutetuksi, että Ässät on oikea joukkue pelaajalle tulla kehittymään. Sillä että lätkäiset sopparin nenäneteen ja toivot parasta, ei pääse kovin pitkälle.
Katsot asiaa melko kapeasti. Kun pelaajia joiden asioita hoidetaan on kymmeniä, niin kyse on todellakin johtamisesta. Johtaminen on kokonaisuuden hallintaa, jossa toimintaa ohjataan kohti asetettuja tavoitteita. Usein se koostuu hyvin monesta neuvottelusta, mutta johtajan pitää hahmottaa myös iso kuva ja se, miten jokaisen neuvottelun tulos vaikuttaa seuraavaan neuvotteluun ja tavoitteen toteutumisen mahdollisuuksiin. Henkilö, joka neuvottelee useiden sidosryhmien kanssa edistääkseen oman organisaation tavoitteita, on nimikkeeltään johtaja.Aika yliarvostettua puhua tai nostaa se ihmisjohtaminen siihen. Nimenomaan sana johtaminen. Siinä on se asian pihvi. Mitä johtamista työ pitää sisällään ja ketä hän johtaa. Ymmärrän sen mitä toit esille, mutta eihän se johtamista ole. Se on neuvottelua.
Jostain pitää säästää että voidaan panostaa muihin kriittisiin alueihin. Kyllähän tuo luettelemasi sentteristö on ihan riittävä kauden alkuun.Ei ehkä pärjätä ostoporukoille mutta ollaan ihan keskikastia tuolla porukalla.
En usko että Noivalla riittää ykkösketjuun ainakaan vielä ensi kaudella, Olofssonilla ehkä mutta toivottavasti sitä riskiä ei oteta vaan panostetaan taas ensi kaudella siihen vahvaan ykkösketjuun. Lipiäistä voisi koittaa kaupitella muualle, jää rotaatioon ensi kaudella. Lipiäinen oli totaalinen huti Vuoriselta.Hyökkäyksestä se, että olisiko sitten järkevämpää panostaa enemmän yhteen laatusentteriin, ja peluuttaa Olofson/Noiva kaksikosta jompaa kumpaa ykkösen laidalla Järvisen vierellä... Alaketjuihin laitureissa meillä on jo aika hyvin ruuhkaa. Joten onko sisäiseen kasvuun luottaminen välttämätöntä, vai haetaanko sitä terävintä kärkeä enskaudelle ulkopuolelta? Maalivahdit oma lukunsa.
Pakistossakin on tosiaan jopa hieman tungosta, mutta kyllä tuohon 2kpl uusia miehiä tarvitaan. Karjalainen ei kakkosparissa voi lähtökohtaisesti olla, seiskapakkina menee ihan hyvin fyysisen pelotteensa takia mutta kakkosparissa ei.Määttä - Puutio
X - Karjalainen
Anttalainen - Viljanen
Boelius
Niin, kyllä Lipiäinen väistämättä tulee ensimmäisenä mieleen, kun aletaan puhumaan sopimuspuruista. Ykköseen mielellään kyllä ottaisi kaksi kappaletta "leevitukiaista" tai "eetutuulolaa".En usko että Noivalla riittää ykkösketjuun ainakaan vielä ensi kaudella, Olofssonilla ehkä mutta toivottavasti sitä riskiä ei oteta vaan panostetaan taas ensi kaudella siihen vahvaan ykkösketjuun. Lipiäistä voisi koittaa kaupitella muualle, jää rotaatioon ensi kaudella. Lipiäinen oli totaalinen huti Vuoriselta.
Pakistossakin on tosiaan jopa hieman tungosta, mutta kyllä tuohon 2kpl uusia miehiä tarvitaan. Karjalainen ei kakkosparissa voi lähtökohtaisesti olla, seiskapakkina menee ihan hyvin fyysisen pelotteensa takia mutta kakkosparissa ei.
Niin siis enemmän tai vähemmän varmuudella Ässistä kait lähtee kauden jälkeen kolme rightin laituria, joten Olofsson on tosiaan perusteltu hankinta. Ehkä hän paperilla on ennen kaikkea Palolan korvaaja, jolloin tuo ehdottomasi ketju ei varmasti olisi kovinkaan kaukaa haettu..Nyt kun jotain huhua palstan ulkopuolelta on tullut ilmolille, on hyvä tärkeimpien pelien alkaessa siirtää jo katseita ensikauteen. Jos nyt tilanne olisi niin että huhttua Olofssonia ei olla tuomassa suoraan Ertisn tai Lennin korvaajaksi niin:
X - JMJ - X
Fabre - Tiivola - Olofsson
Eikös sitä nyt jossain ole vähän niinkuin organisaationkin suulla annettu ymmärtää, että haussa on se sentteri ja kaksi laituria (vai olenko jotenkin erehtynyt?).
No siis tämähän on nyt juuri se mitä minä sanonut ja ynnäillyt, ja miten olen ymmärtänyt tilanteen olevan hyökkääjistön suhteen. Ässistä lähtee kolme rightin laituria jotka vievät mennessään reilut 100 tehopistettä ja 50 maalia. Näiden tilalle tulee kuitenkin käytännössä varmaan vain kaksi laituria, joista Olofsson siis toinen. Ja sitten se sentteri (ottamatta nyt sitten kantaa minkä ketjun sentteristä puhutaan, se on tavallaan sivuseikka). Yhtäkään hyökkääjää tätä enempää minä en odota kun hyökkääjiä on jo valmiina niin paljon, että jos niitä tulee niin sitten mennään minun papereissani jo bonuksen puolellePidän ihan mahdollisena että ensi kauden hyökkäys näyttää
Tammela-Järvinen-X
Fabre-Tiivola-Olof
Ylitalo-Juhola-Noiva
Vanhatalo-X-Talaja/Lipiäinen
Yksi sentteri on hommattava, se on selvä. Onko se sitten kakkossentteri haastamaan ja tukemaan Järvistä vai nelosketjuun "Jasu" jää nähtäväksi. Vähintään yksi laituri tarvitaan vielä Olofin jälkeenkin, kenties kaksi koska Tammela ykkösessä on aika riski.
Ollaan pärjätty jo pidemmän aikaa. Ei ongelmaa tämän suhteen.Vähän pelottaa tuo jengin kaavailema pakisto, jossa on sekä Karjalainen että Anttalainen. Mun mielestä nykyisessä sopimustilanteessa pitäisi olla selvää, että vain toisen optio käytetään. Ei Ässillä ole varaa taikka tarvetta pitää kahta samanlaista omanpäänluutaa.
Vähän pelottaa tuo jengin kaavailema pakisto, jossa on sekä Karjalainen että Anttalainen. Mun mielestä nykyisessä sopimustilanteessa pitäisi olla selvää, että vain toisen optio käytetään. Ei Ässillä ole varaa taikka tarvetta pitää kahta samanlaista omanpäänluutaa.
Vähän pelottaa tuo jengin kaavailema pakisto, jossa on sekä Karjalainen että Anttalainen. Mun mielestä nykyisessä sopimustilanteessa pitäisi olla selvää, että vain toisen optio käytetään. Ei Ässillä ole varaa taikka tarvetta pitää kahta samanlaista omanpäänluutaa.