En kyllä jaksa tuohon huhuun uskoa, oman käsitykseni mukaan menee Ruotsiin. Ainakin joukkueet Djurgården ja HV71 on ollut puheissa.
Mulla ei oo mitään tietoa mutta ei käy kyllä mitenkään järkeen että olisi menossa kumpaankaan noista. DIF pelaa Allsvenskania ja paljon saa tapahtua että nousee SHL:ään.
Samoja asioita funtsin, mutta tarpeeksi syvillä taskuilla pystyy tekemään ihmeitä. Varsinkin kun kyseessä on yksi Ruotsin perinteikkäimmistä seuroista kuten Djurgården, joka olisi valmis tekemään lähes mitä tahansa päästäkseen takaisin huipulle. Rubinin naisystävä myöskin pelaa Djurgårdenissa jalkapalloa.Mulla ei oo mitään tietoa mutta ei käy kyllä mitenkään järkeen että olisi menossa kumpaankaan noista. DIF pelaa Allsvenskania ja paljon saa tapahtua että nousee SHL:ään, HV71 taasen on karsijan paikalla putoamisuhan alla. Mahdollisesti molemmat pelaa Allsvenskania ensi kaudella.
Liekö Riekkiselle edes tarjottu jatkoa? Sitähän ei tiedetä, eikä sitäkään, onko edes halukas jatkamaan Ässissä? Salmelan tapauksessa jatkoa ei ollut tarjolla, mikä osaltaan helpotti päätöstä Karjalaisen hankkimisesta. Karjalainen jatkaa myös ensi kaudella, jos kevät menee hyvin.
Vuori kuuluu ensi kauden rosteriin, ottaako sitten myös pelipaikan on toinen juttu. Tällä mestispolulla täytyy olla oikeasti merkitystä, muuten se on pelkkää lässytystä.
Heinilä on myös listalla, vaikkei ole vielä Liigassa pelannut, tuleeko nuorista uusia pelaajia sopimuksen piiriin?
Kärjen sopimusta pidetään varmana, mutta onko se sitä? Toistaiseksi mustaa valkoisella ei ole. Puutio ainakin jatkaa, samoin Määttä ja Viljanen. Anttalaisen optio käytetään.
Boelius ottaa paikkansa, jos vaan kehitys edistyy tarpeeksi.
Viivapelote on puuttunut menevällä kaudella, Kärki vähän tuonut sentään jotain. Voitaisiinko tuo puute korjata pätevällä, mahdollisesti jopa ulkomaisella, täsmähankinnalla?
Taitaa raumlaisse olla ostomestaruus tähtäimessä. Eipä kyllä itseäni lämmittäisi, mutta jokainen tyylillään.Kurvi ulvoo spekuloi huhuja liittyen kombinaatioon Rubin - Lukko.
Kannatan. Ainakin lähtökohtaisesti.Mitä jos antais Kucerikin ja Riekkisen lähteä ilman korvaavia pelaajia ja sijoittaisi rahulit laadukkaampaa hyökkäykseen? Vai onko liian heikko ja riskaabeli?
Määttä-Puutio
Anttalaine-Viljane
Kärki-Karjalaine
Boelius
(Vuori)
(Heinilä)
Mitä jos antais Kucerikin ja Riekkisen lähteä ilman korvaavia pelaajia ja sijoittaisi rahulit laadukkaampaa hyökkäykseen? Vai onko liian heikko ja riskaabeli?
Määttä-Puutio
Anttalaine-Viljane
Kärki-Karjalaine
Boelius
(Vuori)
(Heinilä)
Mun mielestä Riekkinen on niin mauton ja hajuton, ettei hänestä kannata pitää kiinni. Ei erityisen hyvä missään asiassa. Jos halutaan mennä joukkkueena kehityksessä eteenpäin pitää mielestäni juuri tällaiset päästää menemään ja hakea jotain, josta voidaan saada samalla rahalla enemmän. Kärki ja Riekkinen on kaksi ihan eri kategorian puolustajaa, niin en siksikään ymmärrä tätä ajatusta.Jos Kärki ei jatka, olisi tuossa myös Riekkiselle paikka. Voi silti olla, ettei noista kumpikaan jatka täällä.
Riekkinen ei pysty lähellekkään Kärjen kiekollista osaamista ja maalinteko/laukaisutaitoa. Kärki oppii puolustamaan koko ajan paremmin ja on kiekolla jo Puution kanssa joukkueen kärkipakkeja.Jos Kärki ei jatka, olisi tuossa myös Riekkiselle paikka. Voi silti olla, ettei noista kumpikaan jatka täällä.
Täällä samoilla linjoilla. Riekkinen on iso luinen ja vahvan oloinen pakki, mutta otteet jäävät mielestäni turhan pliisuksi. Varmasti valmennus ja ammattilaiset näkevät ne asiat mitä itse nakkimukin takaa en näe, mutta itse antaisin jatkaa matkaa.Mun mielestä Riekkinen on niin mauton ja hajuton, ettei hänestä kannata pitää kiinni. Ei erityisen hyvä missään asiassa. Jos halutaan mennä joukkkueena kehityksessä eteenpäin pitää mielestäni juuri tällaiset päästää menemään ja hakea jotain, josta voidaan saada samalla rahalla enemmän. Kärki ja Riekkinen on kaksi ihan eri kategorian puolustajaa, niin en siksikään ymmärrä tätä ajatusta.
Muokkaus: Jäi kirjoittamatta, että jos puolustajalla on noin pahasti +/- pakkasella kuin Riekkisellä (-11) niin ei missään nimessä pidä edes harkita jatkoa.
Sama homma, tosin lähtökohtaisesti ovat kyllä eri kategoriassa muutenkin. Riekkinen oli viime kaudella pettymys, tällä kaudella on ollut pirteämpi. Jos jatkaisi, en valittaisi. Kuitenkin ehkä tässä kohtaa tuo kortti on jo katsottu molemmilta puolilta eikä pois päästäminen nyt kovin pahalta tuntuisi.Kyl mä myös Kärjelle tekisin jatkot, ennen Riekkistä. Kunhan vaan spekuloin.
Mun mielestä tämä on vähän erikoinen vertailu. Kärki ja Riekkinen ovat pelaajatyyppeinä varsin erilaisia ja joukkue tarvitsee kumpaakin tyyppiä. Nämä eivät ole toisiaan poissulkevia valintoja.Kyl mä myös Kärjelle tekisin jatkot, ennen Riekkistä. Kunhan vaan spekuloin.
Uskaltaisin melkeinpä lähteä ensi kaudella, jopa riskillä.Toki en näe mitään syytä miksi nuo olisivat edes varsinaisia vaihtoehtoja keskenään.
Pakiston kiekollisen ja ylivoiman osaamisen rungon voi ensi kaudella huoletta muodostaa triosta Puutio-Kärki-Boelius ja tsekata vielä olisiko Määtästä ensi kaudella ottamaan ylivoimavastuuta.
Ostan tämän kyllä sillä edellytyksellä, että hyökkäykseen saadaan oikeasti ainakin kaksi kovaa seppää liiga tasolla ja laadukas maalivahti. Ennen siirtorajaa voi sitten vahvistaa pakistoa, jotta päästään keväällä pitkälle.Uskaltaisin melkeinpä lähteä ensi kaudella, jopa riskillä.
Määttä - Puutio
Viljanen - Anttalainen
Kärki - Karjalainen
Boelius
Vuori
Heinilä
Lähtökohtaisesti jos Kärki jatkaa, niin Puutio - Kärki ja varalla Boelius, olisivat katsomisen arvoisia YV:llä.
AVlla sitten Määttä-Anttalainen, Viljanen - Karjalainen.
Eihän tuo pakisto mikään nimivahva olisi, mutta uskoisin, että riittäisi runkosarjassa.
Jättäisi ehkä budjettiin varaa sitten hakea myöhemmin "isolla" rahalla vahvistusta .
Tällä kaudella on selvästi näkynyt, että tässä kauden puolenvälin korvilla on pelaajia liikkunut ja kyllä sieltä on vahvistuksia löytynyt jos rahaa on ja ainakin niitä leveyspelaajia.
Ei oo nessu noiden haastattelujen eliittiä:DVanhatalolle vuoden jatkosopimus
Noivan, Anttalaisen ja Ylitalon optiot käytetty.
![]()
Neljä alkukauden onnistujaa jatkaa Ässissä - Porin Ässät
Ässät on käyttänyt Aleksi Anttalaisen, Nestor Noivan ja Otso Ylitalon optiot ja tehnyt jatkosopimuksen Lassi Vanhatalon kanssa. Ässät on kiinnittänyt alkukauden onnistujia. Aleksi Anttalaisen, Nestor...assat.com