Esimerkiksi Barach oli juuri tuollainen AHL-ECHL hissipelaaja ja oli yksi parhaita pelaajia noiden kahden patakautensa aikana. Kelpasi Poriin erinomaisesti.Näitä Takon ja Kallen sanomisia ei kannata lukea kuin piru raamattua. 100K maksavaa pelaajaa AHL:sta tuskin saa, ellei kyseessä ole sellainen pelaaja joka on täysin jämä roolissa ollut ja on ennemminkin AHL-ECHL välimaastossa, kuin vakituisesti AHL:ssa useamman kauden pelannut.
Hassusti nuo Takon sanomiset on nyt käännetty täällä ja muuallakin tällä palstalla siihen että kaikista AHL:ssa pelanneista joutuu tuon 300-400K maksamaan. Mun käsittääkseni haitari on tuo 100K+ - 400K mitä tuohon Takon jutun aikaan on ollut tarjolla.
Ja näin. Tää on se homman hienous. Kuluttajia tässä ollaan, niin ei tarvitse miettiä mitään vastuita tällä puolella kaukalon reunaa. Onneksi on sentään jotain liikennettä ja elämää myös Porissa jääkiekon rintamalla näin tauollakin. Olisi tämäkin aika kuollut palsta jos mistään ei kirjotettais.Fanina saan vaan haaveilla, kehua ja arvostella. Ja hyvä niin..
Ja Barachin siirrosta Ässiin on kolme vuotta aikaa. Tuolloin nämä "kalliit" AHL-pelaajat eivät olleet vielä näin kalleita kuin nykyään.Esimerkiksi Barach oli juuri tuollainen AHL-ECHL hissipelaaja ja oli yksi parhaita pelaajia noiden kahden patakautensa aikana. Kelpasi Poriin erinomaisesti.
Laadukkaat pelaajat maksaa passista riippumatta. Mut jostsin Norjasta tai Ranskasta voi löytää hyvällä skouttauksella hinta-laatu suhteessa parempia kaloja kuin kotimaan Lipiäiset.On vissiin mennyt päälaelleen nämä hinnoittelut, kun ei ole paljon aikaa, kun sanottiin Suomalaisten pelaajien maksavat liikaa, ja siksi moni täytti rivejänsä ulkolaisilla.
On vissiin mennyt päälaelleen nämä hinnoittelut, kun ei ole paljon aikaa, kun sanottiin Suomalaisten pelaajien maksavat liikaa, ja siksi moni täytti rivejänsä ulkolaisilla.
Koomista on vain, että eikö sitten näiden Tiivoloiden ja Paloloiden hankkimiseen sisälly mitään riskejä kun eivät ole vuosikausiin onnistuneet missään muuallakaan.
Tätä linjaa itsekin tässä yrittänyt edustaa. Ja juuri tähän liittyen se Takon juttu.. kertokaa nyt oikeasti joku fiksu minulle tyhmälle, että miksi se juttu tehtiin? Koska suuri tausta-ajatus siinä näytti olevan vain se, että kun vituiksi tämä kausi kuitenkin taas menee, niin onpahan tällä kertaa ainakin selitykset annettu jo etukäteenMinä en ainakaan harjoituskauden perusteella uskalla vielä sanoa mitään, onko joukkueen rakentamisessa onnistuttu vai epäonnistuttu, varsinkaan kun päävalmentaja on vaihtunut.
Ja oma pointtini oli, että tuossa hajuttomassa ja mauttomassa patarosterissa varmasti monelle mieluinen ja riittävä lisämauste olisi tuollainen nykyhintatason "+100k" Barach. Tuskin tämän tason ukkelin kokonaiskustannukset nousisivat sinne Takon mainitsemaan "300-400k". Kuhlmanin hintataso taitaa sitä lähennellä ja nykytilanteessa hänen cv ja palkkatoive lienevätkin liian kovat Poriin. Sama kuin Takko perustelisi ettei voida vanhan Ladan tilalle ostaa Toyotaa, kun ne maksaa nykyään Mersun verran.Ja Barachin siirrosta Ässiin on kolme vuotta aikaa. Tuolloin nämä "kalliit" AHL-pelaajat eivät olleet vielä näin kalleita kuin nykyään.
Lähinnä kai se on vertailukohtana niin että jos Barach oli 2021 hinnaltaa tyyliin 60-70K, niin nykyisin näistäkin voi joutua maksamaan sen 100K+ lähtökohtaisesti ja enemmänkin.
Oma pointti oli tuossa aiemmin se, että vaikka Takko ja Sahlstedt ovat sanoneet pelaajien hinnoista mitä ovat, niin ei se silti tarkoita että AHL-pelaajan lähtöhinta on joka kerta vähintään 300K+, mitä täältä ja muualta palstalta on saanut tuon jutun jälkeen lukea suurimmassa määrin.
Myönnetään, että Tiivolan kohdalla tuo vertaus vähän ontuu ja häntä ei pitäisi Palolan kanssa vetää samaan kastiin. Itse olen aina Pegestä pitänyt eikä varsinaisesti ole häntä vastaan mitään, mutta riskitön hänen paluunsa ei myöskään ole. Löytääkö sen entisen tasonsa vai onko se nykytaso sitä joka umpisolmuun menneellä kärppävisiitillä nähtiin? Onko tilinauhaan nähden se upside riittävä vaikka pelaisi omalla tasollaan vai olisiko pitänyt ison veden takaa yrittää onkia joku jokerikortti ennemmin tuohon rosteriin? Moneenko kertaan sitä kertaalleen keitettyä puuroa kannattaa lämmittää? Paljon kysymyksiä joihin vastauksia saadaan kauden aikana ja sen jälkeen.Palolan osalta riski on toki selkeä, koska pelimäärät ovat jääneet piippuun, mutta Tiivolan osalta tämä palstatotuus on melko erikoinen.
Kaveri on painanut viimeisestä seitsemästä liigakaudesta kuusi pistehaarukkaan 25-31, takana on yksi heikko kausi Kärpissä, jossa oli napit vastakkain valmennuksen kanssa.
Tällöin puhe siitä kuinka "vuosikausiin ei ole onnistunut missään" on melko erikoista.
Eikös Vuorinen ole juuri laajaa rosteria tehnyt ja KALLIIT kärkiäijät puuttuu?Omasta mielestä kannattaa panostaa laadun sijasta määrään. Vuorinen ei tunnu olevan kanssani samassa veneessä.
My bad, kirjoitin juuri päinvastoin mitä tarkoitin. Kiitos korjauksesta!Eikös Vuorinen ole juuri laajaa rosteria tehnyt ja KALLIIT kärkiäijät puuttuu?
En nyt tiedä kuuleeko "kaudesta toiseen" tuollaista valitusta, mutta nyt olen itsekin kuullut kommentteja, että tämä joukkue on perhanan tylsä. Joka on luettava kait, että hankinnat ovat tylsiä. Moni ajattelee ilmeisesti(?) niin, että nyt kun esimerkiksi hyökkääjistö ei oikeasti ole muuttunut kovinkaan paljon, niin sitten se on heti "tylsä"Väkeä on ihmeen paljon edelleen hallilla käynyt, mutta kaudesta toiseen kuulee samaa valitusta ettei joukkueen hankinnat ainakaan innosta kausaria hankkimaan. Taitaa valtaosa kausareista kuitenkin olla näillä elinkautisvangeilla.
Eikös Vuorinen ole juuri laajaa rosteria tehnyt ja KALLIIT kärkiäijät puuttuu?
Itselle tulee eniten mieleen 18-19 katastrofi kausi. Samanlainen anti maahanmuuttaja jengi, tällä kertaa yksi ulkomaalainen enemmän.Olen itsekin miettinyt, että onko tässä joukkueessa vähän samaa henkeä kuin kauden 21-22 joukkueessa oli.
On. Puhui myös pelaajista jotka näkyvät tekstitvn tilastoissa.
Janne höpöttelee mielellään kaikenmoista. Viime kaudella suolasi valmentajan. Onkohan tällä kaudella vika koutsissa jos menee vihkoon vai olisiko Vuorisella parannettavaa.
Samalla kun tarkkailee pelaajia, tarkkailee itselleen parempaa duunipaikkaa. Ei Lukon Sahlstedt katsele toisaalle kesken sopimuksensa.
Sahlstedt myöskään ei ole mikään Jumala, kun puhutaan urheilujohtamisesta. Mestaruuskauden jälkeen Lukon lopulliset sijoitukset ovat olleet 10, 7 ja 8. Noita voi pitää jopa melkoisina floppeina, kun joka kausi saat koota sen joukkueesi noin kolmella miljoonalla. Mestaruuskaudella mukana olivat vahvasti myös Boumedienne ja Virta.
Itse en jaksa nyt tässä harjoituskaudella suhtautua näihin peleihin tai muuhunkaan mitenkään isolla innostuksella, koska näissä haetaan vahvasti tuntumaa ja koostumuksia muutellaan aika paljon. Itse olen tyytyväinen siihen, että kaikki pelaajat ovat saaneet näyttöpaikkoja. Tosipelit näyttävät sitten missä mennään. Uskon joukkueen suorittavan paremmin mitä monet ovat täällä pohdiskelleet.
Ei olekaan, jääräpäisiä ratkaisuita hänkin on tehnyt. Ei kuitenkaan kyttää paikkaa muualta samalla kun on Lukolle töissä.
Mä en oo huolissani oikeastaan muusta, kuin siitä että nykyinen joukkue on tylsä ja pakisto on paperille jätetty vajaaksi. Nyt ei ole enää Jesseäkään huutamassa muille we are the entertainers.
Toivottavasti tulee hyvä kausi.
Suurin floppi on ollut päävalmentaja(t) näiden kolmen kauden aikana. Sekin, jos vaikka tämä kausi päättyy johonkin sijaan 5-10, niin sen voi sataprosenttisesti laittaa sen piikkiin että siellä on Tomi Lämsä valmentajana.Mestaruuskauden jälkeen Lukon lopulliset sijoitukset ovat olleet 10, 7 ja 8. Noita voi pitää jopa melkoisina floppeina, kun joka kausi saat koota sen joukkueesi noin kolmella miljoonalla.
Pakisto tosiaan tarvitsee mielestäni lisää kiekollista osaamista paitsi jos Boelius nyt päättää hypätä isoihin saappaisiin ja suorittaa jäätävän hyvin. Itse oletan kuitenkin, että Boelius ei ole vielä valmis mihinkään ykköspakin rooliin liigatasolla, joten tarvitsemme ykköspakin ulkopuolelta, koska Puutio hoitaa hyvin sen toisen kiekollisten pakin roolin.
Jos nyt olen oikein toripulujen puheista ymmärtänyt, niin Ässillä on varaa vielä yhteen hyvään pelaajaan eli tässä tapauksessa puolustajaa katsellaan, koska hyökkäyksessä on jo nyt aika paljon porukkaa käytössä. Mielenkiintoista nähdä, että löytääkö Vuorinen viimein jonkun englantia pääkielenään puhuvan henkilön meidän rosteriin...