Joukkueen rakennus kaudelle 2024–2025

  • 530 607
  • 4 307

1313

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Asiahan ei minulle kuulu, mutta minkä vuoksi keskustelussa vertaillaan Ässien lähtökohtaista kakkossentteriä ja Jukureiden selkeää ykkössentteriä?

Riippumatta siitä, että Tiivola olisi saanut jäädä ylipäätään hankkimatta yhtään mihinkään rooliin.
 

Tuamas

Jäsen
Sinänsä jääkiekko on tulosurheilupeli, jossa sijoitus sarjataulukossa ratkaisee UTJ:n onnistumisen, ei se onko pelaajien nimet selässä Töppönen ja Löppönen Liigasta vai Mr Beginning AHL:stä.

Vuorinen otti kotimaisiin pelaajiin vahvemmin nojaavan linjan, jossa ei haettu mitään isompia kaneja ulkomaisista hatuista.

Se linja voi olla voittava ja menestyvä (jos Vuorisen kokoama Ässät on kauden päätteeksi edellä useampaa kalliimpaa joukkuetta, Vuorisen linja on ollut oikea) tai sitten ei.

Minä en ainakaan harjoituskauden perusteella uskalla vielä sanoa mitään, onko joukkueen rakentamisessa onnistuttu vai epäonnistuttu, varsinkaan kun päävalmentaja on vaihtunut.

Toki se on hyvä että palstalta löytyy niin vankkaa asiantuntemusta, että jo nyt tiedetään, kuinka joukkueen kasaamisessa on epäonnistuttu ja kuinka pienetkin vastustajat kyykyttivät Pataa siirtomarkkinoilla.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
AHL- tason pelaajien hankkiminen Liigaan piti olla Sahlstedtin mukaan kamalan vaikeaa, liki mahdotonta, mutta kummasti niitä on sen jälkeen alkanut ilmestymään. Lukkoonkin tuli heti kaksi. Nyt myös maksukyvyltään häntäpäähän lukeutuva Jukurit hankki juuri sen , mitä etsi, keskushyökkääjän.

Tulleet eivät ole aiemmin ulkomailla pelanneet, joten mielenkiinnolla seuraa, mitenkä nuo hankinnat täällä sitten onnistuvat oikeasti peleissä. Tämä Abbandonato erityisesti häntäpäähän povatussa seurassa on erityisen mielenkiintoinen, löysivätkö oikean timantin?

Ykköskhna on monesti joku meritoitunut kokenut kotimainen, näin on nyt esim Hifkissä, Kespoossa ja Ässissä. Toinen linja on hankkia joku ulkolainen tähän rooliin, kuten nyt esim Lukko ja Jukurit. Kokenut ruotsalainen löytyy Pelicansista ja Sportista.

Täytyy tietysti seurata Ässien kaksikon Järvinen ynnä Tiivola pärjäämistä näissä kuvioissa. Tässä tilanteessa olen pitänyt Ässien linjaa järkevänä, eli että luotetaan kotimaisiin hankintoihin, mutta sehän jää lopulta sitten peleissä nähtäväksi. Tiivola on erityisen tarkkailun alla, juuri tähän kohtaan olisi voinut haaveilla jotain pätevää ulkomaista hankintaa!
 

Sihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Näitä Takon ja Kallen sanomisia ei kannata lukea kuin piru raamattua. 100K maksavaa pelaajaa AHL:sta tuskin saa, ellei kyseessä ole sellainen pelaaja joka on täysin jämä roolissa ollut ja on ennemminkin AHL-ECHL välimaastossa, kuin vakituisesti AHL:ssa useamman kauden pelannut.

Hassusti nuo Takon sanomiset on nyt käännetty täällä ja muuallakin tällä palstalla siihen että kaikista AHL:ssa pelanneista joutuu tuon 300-400K maksamaan. Mun käsittääkseni haitari on tuo 100K+ - 400K mitä tuohon Takon jutun aikaan on ollut tarjolla.
Esimerkiksi Barach oli juuri tuollainen AHL-ECHL hissipelaaja ja oli yksi parhaita pelaajia noiden kahden patakautensa aikana. Kelpasi Poriin erinomaisesti.

Takon selittämä narratiivi on että ulkkarit maksaa nykyään pirusti ja koskaan ei tiedetä mitä lopulta saadaan sopeutumisen ynnämuun suhteen. Koomista on vain, että eikö sitten näiden Tiivoloiden ja Paloloiden hankkimiseen sisälly mitään riskejä kun eivät ole vuosikausiin onnistuneet missään muuallakaan. Eivätkä he kokeneina pelaajina pelaa varmastikaan millään ruokapalkalla. Miksi oletetaan että juuri nyt kaikki muualla flopanneet roudaavat tavaransa Poriin ja tulosta vain alkaa syntymään? Toivon toki patasydämeni pohjasta että näin tapahtuu. Mutta epäilen vahvasti.

Veikkaan että Palolan hankkimisen myötä ei ole Porissa myyty yhtään ekstra kausaria, mutta uskon että Mikkelissä on myyty muutama kun Ellisin tai Abbandonaton sopparit on julkistettu. Ihmisiä kiinnostaa nähdä näitä artisteja ja mahdollisia uusia Jolyjä tai Danfortheja.

Jos Vuorinen olisi saanut tässä maailmantilanteessa jonkun "300-400k" Kuhlmanin hankittua Poriin niin olisi todella monella mennyt kalsarit vaihtoon. Uskon että täällä olisi kyllä kustu hunajaa jo ihan jollain "100k" Barachillakin.

Nyt mennään Töppösillä ja Löppösillä. Toivotaan että Isomäki kiehuu ja buumi on aluillaan.
 

Pussimäyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pelaajahankinnat ja joukkueen rakentaminen on kokonaisuus. Jokaista joukkuetta ei yritetä koota samalla tavalla, riippuu valmentajan ja urheilujohdon visiosta minkälaista kiekkoa halutaan pelata.

Itse en AHL -pelaajia tunne tai enkä niitä pelejä ole nähnyt, niin en osaa sanoa juuta enkä jaata. Iso AHL vastuu / kokemus kertoo kielii siitä että pelaaja on Liigatasoinen. Itseä näissä tuntemattomissa ulkkarihankinnoissa ( ja miksei tutuissa kotimaisissakin = Tiivola) kiinnostaa eniten pelaajan ominaisuudet ja Ässissä povattu roolitus.

Itsekin olen täällä palstalla ihmetellyt Tiivolan hankintaa, mutta en sen takia että olisin kaivannut kallista AHL pelaajaa tai "ECHL arpaa". Itse nopean lätkän ystävänä olisin yksinkertaisesti mielummin nähnyt nopean ja luisteluvoimaisen sentterihankinnan, joka Tiivola ei pelaajatyypiltään ole.

Fanina saan vaan haaveilla, kehua ja arvostella. Ja hyvä niin..
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Fanina saan vaan haaveilla, kehua ja arvostella. Ja hyvä niin..
Ja näin. Tää on se homman hienous. Kuluttajia tässä ollaan, niin ei tarvitse miettiä mitään vastuita tällä puolella kaukalon reunaa. Onneksi on sentään jotain liikennettä ja elämää myös Porissa jääkiekon rintamalla näin tauollakin. Olisi tämäkin aika kuollut palsta jos mistään ei kirjotettais.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Esimerkiksi Barach oli juuri tuollainen AHL-ECHL hissipelaaja ja oli yksi parhaita pelaajia noiden kahden patakautensa aikana. Kelpasi Poriin erinomaisesti.
Ja Barachin siirrosta Ässiin on kolme vuotta aikaa. Tuolloin nämä "kalliit" AHL-pelaajat eivät olleet vielä näin kalleita kuin nykyään.

Lähinnä kai se on vertailukohtana niin että jos Barach oli 2021 hinnaltaa tyyliin 60-70K, niin nykyisin näistäkin voi joutua maksamaan sen 100K+ lähtökohtaisesti ja enemmänkin.

Oma pointti oli tuossa aiemmin se, että vaikka Takko ja Sahlstedt ovat sanoneet pelaajien hinnoista mitä ovat, niin ei se silti tarkoita että AHL-pelaajan lähtöhinta on joka kerta vähintään 300K+, mitä täältä ja muualta palstalta on saanut tuon jutun jälkeen lukea suurimmassa määrin. Joku Kuhlman voi sellainen tosin olla vahvan NHL-taustansa takia, mutta nämä AHL:ssa useamman kauden ilman NHL-mahdollisuuksia/pelejä pelanneet tuskin ovat ihan noin kalliita mitä Liigaan on tullut. Eri asia olisi jos sieltä tulisi pelaajia, jotka vetävät kaudesta toiseen 0,7-0,8 ppg tahdilla. Niitä ei Liigan enää saada ja heidän palkkansa pelkästään AHL:ssa alkaa olemaan jo sellainen että ei edes Sveitsi ja Ruotsi houkuttele kaikkia, vaikka NHL:aan mahdollisuutta ei enää varsinaisesti olekkaan.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Ja onhan näissä AHL-pelaajissa sekin puoli, että kyseiset pelaajat etsivät lähtökohtaisesti pelipaikkaa sarjoista, jossa maksetaan Liigaa enemmän. Eihän tällaisia pelaajia tännekään alkanut putoilla kuin vasta loppukesällä, kun alkaa tulla selville, ettei se NHL/SHL/NL-sopimus taidakaan olla kovin realistinen vaihtoehto.

Ässien hintakyvyllä joudutaankin sitten miettimään, mihin on varaa ja mihin aikaan vuodesta joukkueen haluaa olla kasassa. Loppukesällä saattaa olla isompaa tai nimekkäämpää kalaa tarjolla, mutta toisaalta ei sekään ole optimitilanne, jossa pitkälle elokuuhun kärkiketjuissa on paljon X-kirjaimia. ECHL-arpa voi olla halvempi, tasoltaan ainakin melko samankaltainen ja on mukana joukkueessa heti treenien alkaessa. Eikä sekään nyt ole varmaa että loppukesälläkään se "iso kala" tarttuisi syöttiin edes hyvällä tarjouksella.

Ja jos niin käy, ei ole välttämättä edes sen löppösen tasoista tyyppiä vapaana.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On vissiin mennyt päälaelleen nämä hinnoittelut, kun ei ole paljon aikaa, kun sanottiin Suomalaisten pelaajien maksavat liikaa, ja siksi moni täytti rivejänsä ulkolaisilla.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
On vissiin mennyt päälaelleen nämä hinnoittelut, kun ei ole paljon aikaa, kun sanottiin Suomalaisten pelaajien maksavat liikaa, ja siksi moni täytti rivejänsä ulkolaisilla.
Laadukkaat pelaajat maksaa passista riippumatta. Mut jostsin Norjasta tai Ranskasta voi löytää hyvällä skouttauksella hinta-laatu suhteessa parempia kaloja kuin kotimaan Lipiäiset.
 

Tuamas

Jäsen
Koomista on vain, että eikö sitten näiden Tiivoloiden ja Paloloiden hankkimiseen sisälly mitään riskejä kun eivät ole vuosikausiin onnistuneet missään muuallakaan.

Palolan osalta riski on toki selkeä, koska pelimäärät ovat jääneet piippuun, mutta Tiivolan osalta tämä palstatotuus on melko erikoinen.

Kaveri on painanut viimeisestä seitsemästä liigakaudesta kuusi pistehaarukkaan 25-31, takana on yksi heikko kausi Kärpissä, jossa oli napit vastakkain valmennuksen kanssa.

Tällöin puhe siitä kuinka "vuosikausiin ei ole onnistunut missään" on melko erikoista.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Minä en ainakaan harjoituskauden perusteella uskalla vielä sanoa mitään, onko joukkueen rakentamisessa onnistuttu vai epäonnistuttu, varsinkaan kun päävalmentaja on vaihtunut.
Tätä linjaa itsekin tässä yrittänyt edustaa. Ja juuri tähän liittyen se Takon juttu.. kertokaa nyt oikeasti joku fiksu minulle tyhmälle, että miksi se juttu tehtiin? Koska suuri tausta-ajatus siinä näytti olevan vain se, että kun vituiksi tämä kausi kuitenkin taas menee, niin onpahan tällä kertaa ainakin selitykset annettu jo etukäteen

Mutta kun ei vielä olla epäonnistuttu (ja mielenkiintoista nyt nähdä pannaanko vielä tikkua ristiin joukkueen vahvistamisen suhteen ennen kauden alkua)
 

Sihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ja Barachin siirrosta Ässiin on kolme vuotta aikaa. Tuolloin nämä "kalliit" AHL-pelaajat eivät olleet vielä näin kalleita kuin nykyään.

Lähinnä kai se on vertailukohtana niin että jos Barach oli 2021 hinnaltaa tyyliin 60-70K, niin nykyisin näistäkin voi joutua maksamaan sen 100K+ lähtökohtaisesti ja enemmänkin.

Oma pointti oli tuossa aiemmin se, että vaikka Takko ja Sahlstedt ovat sanoneet pelaajien hinnoista mitä ovat, niin ei se silti tarkoita että AHL-pelaajan lähtöhinta on joka kerta vähintään 300K+, mitä täältä ja muualta palstalta on saanut tuon jutun jälkeen lukea suurimmassa määrin.
Ja oma pointtini oli, että tuossa hajuttomassa ja mauttomassa patarosterissa varmasti monelle mieluinen ja riittävä lisämauste olisi tuollainen nykyhintatason "+100k" Barach. Tuskin tämän tason ukkelin kokonaiskustannukset nousisivat sinne Takon mainitsemaan "300-400k". Kuhlmanin hintataso taitaa sitä lähennellä ja nykytilanteessa hänen cv ja palkkatoive lienevätkin liian kovat Poriin. Sama kuin Takko perustelisi ettei voida vanhan Ladan tilalle ostaa Toyotaa, kun ne maksaa nykyään Mersun verran.

Omasta mielestä kannattaa panostaa määrän sijasta laatuun. Vuorinen ei tunnu olevan kanssani samassa veneessä. Niin kuin @Raimoton totesi, niin hyvähän meidän täällä palstalla on besserwisseröidä ilman mitään valtaa ja vastuita. Vuoriseen ei itsellä kyllä löydy yhtään luottoa mutta onneksi Pikeen sitä vielä löytyy ja toivottavasti puristaa tästä pelaajamateriaalista kaiken irti.

Palolan osalta riski on toki selkeä, koska pelimäärät ovat jääneet piippuun, mutta Tiivolan osalta tämä palstatotuus on melko erikoinen.

Kaveri on painanut viimeisestä seitsemästä liigakaudesta kuusi pistehaarukkaan 25-31, takana on yksi heikko kausi Kärpissä, jossa oli napit vastakkain valmennuksen kanssa.

Tällöin puhe siitä kuinka "vuosikausiin ei ole onnistunut missään" on melko erikoista.
Myönnetään, että Tiivolan kohdalla tuo vertaus vähän ontuu ja häntä ei pitäisi Palolan kanssa vetää samaan kastiin. Itse olen aina Pegestä pitänyt eikä varsinaisesti ole häntä vastaan mitään, mutta riskitön hänen paluunsa ei myöskään ole. Löytääkö sen entisen tasonsa vai onko se nykytaso sitä joka umpisolmuun menneellä kärppävisiitillä nähtiin? Onko tilinauhaan nähden se upside riittävä vaikka pelaisi omalla tasollaan vai olisiko pitänyt ison veden takaa yrittää onkia joku jokerikortti ennemmin tuohon rosteriin? Moneenko kertaan sitä kertaalleen keitettyä puuroa kannattaa lämmittää? Paljon kysymyksiä joihin vastauksia saadaan kauden aikana ja sen jälkeen.

E: typo
 
Viimeksi muokattu:

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Ässät on toistaiseksi näitä alapään joukkueita, joten en oikein tiedä onko valittu seiftin pelaaminen pelaajamarkkinoilla kuitenkaan paras vaihtoehto. Olisiko sittenkin parempi kokeilla vähän riskimmällä otteella ravistella verkkoja ja jättää potenttiaaliset 15 pisteen liigapelaajat toisille, ja luottaa enemmän Arposen dataan EHCL-ukoista.

Väkeä on ihmeen paljon edelleen hallilla käynyt, mutta kaudesta toiseen kuulee samaa valitusta ettei joukkueen hankinnat ainakaan innosta kausaria hankkimaan. Taitaa valtaosa kausareista kuitenkin olla näillä elinkautisvangeilla.

Talouspuolesta olen yhtä pihalla kuin joukkueen kasaamisesta, mutta ei tämä turvallinen linja 400 kilon tappiolla nyt ihan optimiltakaan tunnu.

Nää on näitä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Väkeä on ihmeen paljon edelleen hallilla käynyt, mutta kaudesta toiseen kuulee samaa valitusta ettei joukkueen hankinnat ainakaan innosta kausaria hankkimaan. Taitaa valtaosa kausareista kuitenkin olla näillä elinkautisvangeilla.
En nyt tiedä kuuleeko "kaudesta toiseen" tuollaista valitusta, mutta nyt olen itsekin kuullut kommentteja, että tämä joukkue on perhanan tylsä. Joka on luettava kait, että hankinnat ovat tylsiä. Moni ajattelee ilmeisesti(?) niin, että nyt kun esimerkiksi hyökkääjistö ei oikeasti ole muuttunut kovinkaan paljon, niin sitten se on heti "tylsä"

Olen itsekin miettinyt, että onko tässä joukkueessa vähän samaa henkeä kuin kauden 21-22 joukkueessa oli. Eli tuolloin kun yritettiin pysäyttää se edellisen koronakauden kaamea pelaajasirkus hankkimalla sellaisia liigan perusjyriä kuten Ruuttu tai Lepaus, ja sitten omiin poikiin nojattiin paljon.. lähdetään nyt siitä, että lopputulema on ainakin parempi kuin tuolla kaudella, ihan jo pelkästään sen maalinteon näkökulmasta
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös Vuorinen ole juuri laajaa rosteria tehnyt ja KALLIIT kärkiäijät puuttuu?

On. Puhui myös pelaajista jotka näkyvät tekstitvn tilastoissa.

Janne höpöttelee mielellään kaikenmoista. Viime kaudella suolasi valmentajan. Onkohan tällä kaudella vika koutsissa jos menee vihkoon vai olisiko Vuorisella parannettavaa.

Samalla kun tarkkailee pelaajia, tarkkailee itselleen parempaa duunipaikkaa. Ei Lukon Sahlstedt katsele toisaalle kesken sopimuksensa.
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Olen itsekin miettinyt, että onko tässä joukkueessa vähän samaa henkeä kuin kauden 21-22 joukkueessa oli.
Itselle tulee eniten mieleen 18-19 katastrofi kausi. Samanlainen anti maahanmuuttaja jengi, tällä kertaa yksi ulkomaalainen enemmän.

Erinomainen maalivahti tolppien välissä, ja kokemusta pakistossa sekä hyökkäyksessä. Suurin yhtenäisyys toki on tuo Suomalaisten määrä, ja ykkösmaalintekijä oletetun flegmaattisuus. Palola on melkeinpä flegmaattisempi kuin kärki.

Noh, hyvä tästä tullee.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
On. Puhui myös pelaajista jotka näkyvät tekstitvn tilastoissa.

Janne höpöttelee mielellään kaikenmoista. Viime kaudella suolasi valmentajan. Onkohan tällä kaudella vika koutsissa jos menee vihkoon vai olisiko Vuorisella parannettavaa.

Samalla kun tarkkailee pelaajia, tarkkailee itselleen parempaa duunipaikkaa. Ei Lukon Sahlstedt katsele toisaalle kesken sopimuksensa.

Sahlstedt myöskään ei ole mikään Jumala, kun puhutaan urheilujohtamisesta. Mestaruuskauden jälkeen Lukon lopulliset sijoitukset ovat olleet 10, 7 ja 8. Noita voi pitää jopa melkoisina floppeina, kun joka kausi saat koota sen joukkueesi noin kolmella miljoonalla. Mestaruuskaudella mukana olivat vahvasti myös Boumedienne ja Virta.

Itse en jaksa nyt tässä harjoituskaudella suhtautua näihin peleihin tai muuhunkaan mitenkään isolla innostuksella, koska näissä haetaan vahvasti tuntumaa ja koostumuksia muutellaan aika paljon. Itse olen tyytyväinen siihen, että kaikki pelaajat ovat saaneet näyttöpaikkoja. Tosipelit näyttävät sitten missä mennään. Uskon joukkueen suorittavan paremmin mitä monet ovat täällä pohdiskelleet.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sahlstedt myöskään ei ole mikään Jumala, kun puhutaan urheilujohtamisesta. Mestaruuskauden jälkeen Lukon lopulliset sijoitukset ovat olleet 10, 7 ja 8. Noita voi pitää jopa melkoisina floppeina, kun joka kausi saat koota sen joukkueesi noin kolmella miljoonalla. Mestaruuskaudella mukana olivat vahvasti myös Boumedienne ja Virta.

Itse en jaksa nyt tässä harjoituskaudella suhtautua näihin peleihin tai muuhunkaan mitenkään isolla innostuksella, koska näissä haetaan vahvasti tuntumaa ja koostumuksia muutellaan aika paljon. Itse olen tyytyväinen siihen, että kaikki pelaajat ovat saaneet näyttöpaikkoja. Tosipelit näyttävät sitten missä mennään. Uskon joukkueen suorittavan paremmin mitä monet ovat täällä pohdiskelleet.

Ei olekaan, jääräpäisiä ratkaisuita hänkin on tehnyt. Ei kuitenkaan kyttää paikkaa muualta samalla kun on Lukolle töissä.

Mä en oo huolissani oikeastaan muusta, kuin siitä että nykyinen joukkue on tylsä ja pakisto on paperille jätetty vajaaksi. Nyt ei ole enää Jesseäkään huutamassa muille we are the entertainers.

Toivottavasti tulee hyvä kausi.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei olekaan, jääräpäisiä ratkaisuita hänkin on tehnyt. Ei kuitenkaan kyttää paikkaa muualta samalla kun on Lukolle töissä.

Mä en oo huolissani oikeastaan muusta, kuin siitä että nykyinen joukkue on tylsä ja pakisto on paperille jätetty vajaaksi. Nyt ei ole enää Jesseäkään huutamassa muille we are the entertainers.

Toivottavasti tulee hyvä kausi.

Pakisto tosiaan tarvitsee mielestäni lisää kiekollista osaamista paitsi jos Boelius nyt päättää hypätä isoihin saappaisiin ja suorittaa jäätävän hyvin. Itse oletan kuitenkin, että Boelius ei ole vielä valmis mihinkään ykköspakin rooliin liigatasolla, joten tarvitsemme ykköspakin ulkopuolelta, koska Puutio hoitaa hyvin sen toisen kiekollisten pakin roolin.

Jos nyt olen oikein toripulujen puheista ymmärtänyt, niin Ässillä on varaa vielä yhteen hyvään pelaajaan eli tässä tapauksessa puolustajaa katsellaan, koska hyökkäyksessä on jo nyt aika paljon porukkaa käytössä. Mielenkiintoista nähdä, että löytääkö Vuorinen viimein jonkun englantia pääkielenään puhuvan henkilön meidän rosteriin...
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mestaruuskauden jälkeen Lukon lopulliset sijoitukset ovat olleet 10, 7 ja 8. Noita voi pitää jopa melkoisina floppeina, kun joka kausi saat koota sen joukkueesi noin kolmella miljoonalla.
Suurin floppi on ollut päävalmentaja(t) näiden kolmen kauden aikana. Sekin, jos vaikka tämä kausi päättyy johonkin sijaan 5-10, niin sen voi sataprosenttisesti laittaa sen piikkiin että siellä on Tomi Lämsä valmentajana.

Noista kolmesta viime kauden joukkueesta oikeastaan se mestaruuden jälkeinen joukkue oli sellainen, mistä Kalle ansaitusti sai kuraa niskaansa. Viime ja edelliskauden joukkueet olisi parempi valmentaja vienyt neljän parhaan joukkoon.

Oikeastaan nytkin jo valmiiksi ahdistaa. Joukkue parasta sitten mestaruuden ja koronan keskeyttäneen kauden, mutta valmentajana Lämsä. Paperilla TOP-3, mutta mutta..

Ja kyllä, Sahlstedt saa isosti myös pyyhkeitä sen tähden että Lämsä koutsaa, mutta ei ole yksin vastuussa siitä.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pakisto tosiaan tarvitsee mielestäni lisää kiekollista osaamista paitsi jos Boelius nyt päättää hypätä isoihin saappaisiin ja suorittaa jäätävän hyvin. Itse oletan kuitenkin, että Boelius ei ole vielä valmis mihinkään ykköspakin rooliin liigatasolla, joten tarvitsemme ykköspakin ulkopuolelta, koska Puutio hoitaa hyvin sen toisen kiekollisten pakin roolin.

Jos nyt olen oikein toripulujen puheista ymmärtänyt, niin Ässillä on varaa vielä yhteen hyvään pelaajaan eli tässä tapauksessa puolustajaa katsellaan, koska hyökkäyksessä on jo nyt aika paljon porukkaa käytössä. Mielenkiintoista nähdä, että löytääkö Vuorinen viimein jonkun englantia pääkielenään puhuvan henkilön meidän rosteriin...

Samoilla linjoilla. Yhtä kiekollista pakkia huutaa, ellei Boelius tee jotain hurjaa temppua.

Puutio Viljanen Kucerik hoitaa loput kiekollisuudesta.

Hyvä että on rahaa vielä, koska joukkuetta katsoessa ihmettelisi jos koko budjetti olisi jo hakattu :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös