Varmaan tuossa Kiiskisen sopimuksessa on optio uran päättämisestä ennen kauden alkua, jos jalka ei enään kuljekaan..
Täytyy nyt ihmitellä, seuran optio ja siirtyy ulkomaille? Joko a) KalPa ei käyttänyt optiota (En usko, että meillä on varaa heittää 30p puolustaja veke) tai b) tässä on käynyt taas klassiset "luultiin, että pelaaja jatkaisi meillä=tiedotettiin kannattajaystävällisesti". Mitä. Ihmettä. KalPa.
Mäenpää - Rissanen - Fabre
K.Kapanen - O.Kapanen - Korhonen (kutsutaan myöhemmin KKK-ketjuksi tuhojen tekemisestä kentällä)
Klemetti - Räsänen - Kiiskinen
Okany - Lantta - Simontaival
Immonen ja Koponen vielä reservissä.
Gallet - Lappalainen
Cotton - Mattila
Salmela - Pietilä
Ruotsalainen
Periaatteessa tolla hyökkäyksellä voisi lähteä kauteen. Jopa KalPamainen ratkaisu. Mutta kun tuota katsoo paperilla, ja nimenomaan koon perusteella, niin taitaa Korhonen olla pisin pelaaja. Tottakai Lantta tuo taklauksia pöytään, ja tuosta sentteristöstä tietää mitä saadaan. Vaatii silti jälleen jokaisen onnistumisen uuden valmentajan alaisuudessa, ja en rehellisesti usko että Rissanen esimerkiksi kauheasti tuosta voisi pisteiden valossa parantaa. Kovuutta huutais tuo nelonen, Okany ei ainakaan kauden lopussa vakuuttanut niin minua kuin Miettistäkään.
Toki voiko K. Kapanen ja Korhonen korvata yksistään Kantnerin, Könösen ja Görtzin? Ei mun mielestä, mutta tosi liikkuvia kavereita molemmat. Benin pelistä tykkään erittäin paljon, mutta onko reservissä pistepotenttiaalia? Periaatteessa ajanee tuon Könösen agitaattorin roolin hyvin. Simontaival pelasi mun makuun ok kevään, joskin puolustuspäähän tosi huonoja ratkaisuja. Mä silti näkisin, että hänellä on suurin mahdollisuus tuoda sama maalimäärä pöytään Görtzin tilalle tuosta jatkavasta remmistä.
Vähän sama homma pakistossakin. Lappalainen latonee taas sen lähemmäksi 30 pojoa, ja Cottonilla tuota hyökkäyspotenttiaalia on. Mattila erinomainen yleispakki, ja jos saa terveen kauden alle niin en poissulkisi jopa kevään EHT-turnauksia. Tämä toki varauksella, jos pelaa samalla tasolla kuin ennen loukkaantumistaan.
Pakistosta lähtee rutiinia reippaasti pois. Pietilä-Salmela pari ei alkuunkaan pärjää omissa, jos vertaa kevään Riekkiseen tai Karlssoniin.
Cotton voi pistää saman pöytään kuin Sissons ja on lähtökohtaisesti hänen korvaajansa. Lähtisin itse siis etsimään "Wilsonia" tuonne. En edelleenkään usko Salmelan näkevän joulua Kuopiossa, sen saman roolin ajaisi Ruotsalainen. Pietilä ei mun sommitelmiin mahdu, ja lähtisin seiskapakiks kattomaan syksyllä "Karlssonia" joka kykenee alivoimat pelaamaan luotettavasti sekä tuuraamaan ylempänä Gallettia kun istuu pelikieltoaan :)
Oma pakisto:
Gallet-Lappalainen
Mattila-Cotton
X (Wilson)-Ruotsalainen
X (Karlsson tms)
Salmela ynnämuut.
Kyllähän tuo jengi taas tarvitsee Jatkolan huippuotteet, jotta säälipaikasta pelattais. Samalla Jyppi haalii Vainion, Nikun ja huhuissa olleen Erosen.
Pitkä ja kylmä talvi on edessä. Pelkkään jossittelun varaan jos joukkueen iskukyvyn jättää, niin ei hyvä heilu. Hyökkäys mielenkiintoinen, nuorekas sekä potenttiaalinen. Pakisto taas tuollaisenaan ei herätä ainakaan toiveita, että fysiikan mittareilla pärjättäisiin paremmin kuin tällä kaudella.