Joukkueen rakennus kaudelle 2023–2024

  • 228 764
  • 1 159

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vituttaa jopa menettää tämä loppukauden painos Riekkisestä. Playoffeissa ollut todella hyvä, ihan top3 pakki.
Tulee vähän samanlainen fiilis kuin Joonas Lyytisen kohdalla, vaikka täysin erilaisia pakkeja ovatkin. Lyytistäkin lyötiin usean vuoden ajan vasemmalta ja oikealta, aiheesta ja aiheetta, mutta hopeakeväänä 2017 oli aivan jäätävän hyvä koko playoffien ajan.

Toivotan Riekkiselle onnea tulevaan, hyvän ja ammattimaisen kuvan ainakin jättää näillä otteillaan.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Lyytisestä ja keväästä 2017 muistui mieleen, että tuolloin KalPalla kävi kyllä tuuri. Sekä Lyytinen että Riikola oli jo menetetty kilpailijoille, mutta molemmat tekivätkin NHL-sopimukset. Täydet NHL-korvaukset KalPalle ja Kärpät sekä Lukko jäivät ilman vahvistuksia. Paljon on yhtäläisyyksiä tuohon kevääseen, mutta ehkäpä Puutio ja etenkään Riekkinen eivät seuraa Riikolan ja Lyytisen polkua Pohjois-Amerikkaan tulevana kesänä.
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lyytisestä ja keväästä 2017 muistui mieleen, että tuolloin KalPalla kävi kyllä tuuri. Sekä Lyytinen että Riikola oli jo menetetty kilpailijoille, mutta molemmat tekivätkin NHL-sopimukset. Täydet NHL-korvaukset KalPalle ja Kärpät sekä Lukko jäivät ilman vahvistuksia. Paljon on yhtäläisyyksiä tuohon kevääseen, mutta ehkäpä Puutio ja etenkään Riekkinen eivät seuraa Riikolan ja Lyytisen polkua Pohjois-Amerikkaan tulevana kesänä.
Riikola itseasiassa pelasi vielä yhden kauden KalPassa tuon hopean jälkeenkin. Valittiin vielä kevään MM-kisoihin jossa pelasi hyvin ja varmasti edesauttoi tuota NHL-sopimuksen saamista.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Riikola itseasiassa pelasi vielä yhden kauden KalPassa tuon hopean jälkeenkin. Valittiin vielä kevään MM-kisoihin jossa pelasi hyvin ja varmasti edesauttoi tuota NHL-sopimuksen saamista.
Totta, meni kaudet osittain sekaisin. Muutoin sama kuvio kuin Lyytisellä.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kevään parhaimmistoa Riekkinen, Könönen, Görtz ja Puutio lähdössä, sen sijaan mm. Salmela jatkaa ja supertähti Sissonssin option käyttö julkaistaneen suuressa toritapahtumassa. Vaikea siis nähdä, että joukkuetta saataisiin ensi kaudeksi vahvistettua. Mutta ehkäpä Karjalainen saa joukkueen keskittymisen ohjattua paremmin.
 

SteveLarmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kevään parhaimmistoa Riekkinen, Könönen, Görtz ja Puutio lähdössä, sen sijaan mm. Salmela jatkaa ja supertähti Sissonssin option käyttö julkaistaneen suuressa toritapahtumassa. Vaikea siis nähdä, että joukkuetta saataisiin ensi kaudeksi vahvistettua. Mutta ehkäpä Karjalainen saa joukkueen keskittymisen ohjattua paremmin.
Onko tästä Görtzin lähdöstä mitään mustaa valkoisella vai onko vaan tätä huhun hokemista?
 

Puttepossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karjalaisen mikkihiiret (23-24)
Onko tästä Görtzin lähdöstä mitään mustaa valkoisella vai onko vaan tätä huhun hokemista?
Görtz lähtee varmuudella. Tästä lähdöstä oli viitteitä jo noin kuukausi takaperin ja varmistui tässä pleijareiden alla samaan aikaan, kun Saksan mediassa asia nostettiin esille.
 

Puttepossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karjalaisen mikkihiiret (23-24)
Paljon olen miestä dissannut kauden aikana, mutta tosipeleissä oli Kalpan ainuita pelaajia jolla oli tiikerinsilmää pelissään
Teki kuitenkin rikkonaisella kaudella yhteensä 54 peliin 14+18=32 tehot vaikean alun jälkeen. Pelasi myös kylkivamman kanssa koko loppukauden ja lähtee heti loman alettua leikkaukseen.

Tehojen lisäksi toi kokonaisvaltaista pelaamista ja oli yksi syy Rissasen loistokaudelle. Kyllä Görtzin lähtö on todellinen menetys.
 

hessum63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat ja SuKiKa
Ei kyllä jäänyt mitenkään mieleen, että Rissanen &Görtz olisi ollut tutkapari. Kalpan rosterissa Görtz on kallis pelaaja ja ei mitenkään korvaamaton. Uutta matoa koukkuun. Toivottavasti mato ei ole Kantner, joka jäi tässä päättyneessä sarjassa paria väläytystä lukuunottamatta ulkopuoliseksi.
 

SteveLarmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei jäänyt todellakaan mikään tutkapari fiilis Görtzistä ja Rissasesta. Mietin jossain vaiheessa käyväni läpi kaikki herrojen maalit katsomalla monessako on toinen mukana.

Ja itse en kyllä osta sitä, että Görtzin peli vaikutti suoraan Rissasen tämän kauden otteisiin. Minusta se Laineen esittämä kommentti kuulosti Laineen yritykseltä pumpata Görtzin renkaita. Rissanen kyllä, ainakin kentällä ollessaan, teki ihan itse loistavan kautensa.
 

tipsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tutkapari ei aina ole Draisaitl-McDavid tai Rissanen-Keränen tyylinen tehokaksikko. Görtz omalla taidollaan sai Rissasen syötöistä pelin jatkumaan hyökkäysalueella.

Jälkiviisaana voi todeta miksei heti alusta asti ylivoimalla käytetty Rissasta oikealla puolella ja Görtziä vetäjän paikalla. Nythän tuossa pitkä pätkä mentiin, että Rissanen pyöritti peliä vasemmalta. Laukaisu-uhkia jäi oikeastaan Lappalainen (ekaan mieheen).

Ei Görtz korvaamaton ole, mutta poffien paras yksittäinen pelaaja meiltä.
 

KalPamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Görtz lähtee varmuudella. Tästä lähdöstä oli viitteitä jo noin kuukausi takaperin ja varmistui tässä pleijareiden alla samaan aikaan, kun Saksan mediassa asia nostettiin esille.
En alkuunkaan tajua miksi lähtee tekemään suoraan kahden vuoden sopimuksen joukkueen kanssa. Jos sitä ei voi noudattaa. Vaan pitää häippästä samantien ensimmäisen jälkeen, vaan koska tyttöystävä ei tykkää Kaupungista. Haista Maxin muijja pitkä paska!
 

ademir

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas Stars
En alkuunkaan tajua miksi lähtee tekemään suoraan kahden vuoden sopimuksen joukkueen kanssa. Jos sitä ei voi noudattaa. Vaan pitää häippästä samantien ensimmäisen jälkeen, vaan koska tyttöystävä ei tykkää Kaupungista. Haista Maxin muijja pitkä paska!
Onko Maxilla suora kahden vuoden pahvi vai kahden vuoden pahvi ulkomaan optiolla lienee tässä se oleellisin kysymys. Ja vaikka olisikin suora kahden vuoden pahvi, niin emme tiedä, että mitä siellä taustalla on, minkä vuoksi sopimus on mahdollisesti purettu. Toivottavasti nämä huhut ei pidä paikkaansa, sillä pitäisin Maxin ilomielin. Kaveri on selkeä vahvistus ja potentiaalia on vielä nähtyä parempaan.

Mikä tämä "tyttöystävä ei tykkää kaupungista, joten puran sopimuksen" -juttu oikein on? @Saaaakuu! heitti sen yhdessä viestissä kieli poskella, mutta jäi elämään tänne omana legendanaan?
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Onko Maxilla suora kahden vuoden pahvi vai kahden vuoden pahvi ulkomaan optiolla lienee tässä se oleellisin kysymys. Ja vaikka olisikin suora kahden vuoden pahvi, niin emme tiedä, että mitä siellä taustalla on, minkä vuoksi sopimus on mahdollisesti purettu. Toivottavasti nämä huhut ei pidä paikkaansa, sillä pitäisin Maxin ilomielin. Kaveri on selkeä vahvistus ja potentiaalia on vielä nähtyä parempaan.

Mikä tämä "tyttöystävä ei tykkää kaupungista, joten puran sopimuksen" -juttu oikein on? @Saaaakuu! heitti sen yhdessä viestissä kieli poskella, mutta jäi elämään tänne omana legendanaan?
Jos ig kautta jotain voi päätellä niin Kuopiossa ei ole yhtä kiva vetää antipastoa ja valkkaria eikä paikallisista hokileideistä ole löytynyt samankaltaista sielunsisaruutta mitä Saksasta esimerkiksi.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Itse olen kyllä sitä mieltä, että Max on sen verran ammattilainen, että pelaa sopimuksensa loppuun Kuopiossa. Toki kuten sanottu, ei tiedä onko siellä joku ulkomaan optio olemassa. Se muuttaa sitten kaiken. Sain vain Laineen puheista sen käsityksen, että tuli kahden vuoden sopimuksella. Ei millään 1+1 mallilla. Jos siellä on ulkomaan optio, niin toimisto voi haistaa pitkän. Sitten pitäisi uutisoida ”Max Görtz saapuu KalPaan kahden vuoden sopimuksella, joka sisältää toiselle kaudelle ulkomaan option.”
 

Kumikana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo
Kyllä mielestäni Görtz tuli KalPaan suoralla 2 vuoden sopimuksella ilman optioita, eli jos taustalla ei ole tapahtunut jotain dramaattista niin sen pitäisi jatkaa Kuopiossa vielä seuraava vuosi. Mielelläni itsekin näkisin Maxin vielä ensi kaudella.

Aika heppoinen syy mielestäni olisi sopimuksen purulle tuo ettei muija viihdy kaupungissa. Jos nai ammattijääkiekkoilijan, niin luulisi tietävän ettei sitä voi aina vaikuttaa siihen missä asutaan.
 

Filimonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Nurmeksen Sepot
Kyllä se Görtz suoralla kahden vuoden pahvilla tuli. Missään ei ole puhuttu mitään mistään optioista. Savon Sanomienkin eilisessä artikkelissa Görtz listattiin pelaajiin joilla on voimassa oleva sopimus myös ensi kaudelle.
 

AriL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Laitanpa tähän ketjuun, vaikka tekstin pätkä onkin eilisestä mediatilaisuudesta (kopioitu SS:n jutusta) koskien seiskapeliä. Joskus aiemmin esille nostamani seikka, että mitä me tiedetään KalPan strategiasta ja tavoitteista tiivistyy tuossa. Toman mukaan mestaruudesta on uskallettu puhua ja Hölö osuudessa puhutaan pitkäjänteisestä työstä. Hyvä näin, mutta miten se näkyy meille? Minä en ole asiasta lukenut tai kuullut kenenkään KalPa Oy:n edustajan nostaneen noita millään tavalla esille. Pitkäjänteisyys on minulle näkynyt ainoastaan siten, että viime keväänä Tomaa ei kengitty pois ja joillekin pelaajille rustailtiin jatkosoppareita. Sinänsä minun, yksittäisen kannattajan, tiedonpuute ei joukkuetta vie suuntaan tai toiseen, mutta kun meitä laitetaan jonoon useampia ja mukaan otetaan mahdolliset yhteistyökumppanit, alkaa tiedolla olemaan jo Kalpallekin merkitystä aika paljonkin. Tulevaisuudella ja unelmilla myydään fanikamaa, kausikortteja ja yhteistyökumppaneiden nimiä pelipaitoihin, kaukalonlaitoihin ja jäähän. Unelmat ja tulevaisuus tuovat rahaa, jolla ne ovat mahdollisia. No, todennäköisesti noille yhteistyökumppaneille asiaa avataan paremmin, mutta meille kannattajille näköjään riittää vain se, että meidän uskotaan raahautuvan hallille ja tuhlaavan rahoja ihan vain siksi, että mitteepä muutakaan ne mölöt tekis.

Minä en ole nähnyt minkäänlaista pitkäjänteistä kokonaista projektia, jossa tähtäimenä olisi mestaruus. Olen nähnyt ainoastaan kaudesta toiseen mahdollisimman pitkälle selviämisen kuhunkin kauteen raavituilla rostereilla.

Aina projektit eivät mene maaliin ja tavoitteita on vaihdettava (esimerkkinä SaiPa ja tirehtööri Virta), mutta kun se avoimesti kerrotaan, ei tarvitse kuunnella kannattajien tuskanparahduksia jokaisessa vastoinkäymisessä. Parhaimmillaan projekti on mallia Ilves. Me olemme kuitenkin se kohderyhmä, jolle tuota sirkusta tehdään. Meidät ulkopuolelle jättämällä ei ole KalPaa.

----
"..Minun neljän vuoden projekti on nyt tullut päätökseen, ja olen tyytyväinen siitä, että organisaatio on ottanut askeleita ja uskaltaa puhua mestaruudesta. Nyt eivät paukut riittäneet pitemmälle, ja harmitus on kova tällä hetkellä, Miettinen päätti.

Pelicansin päävalmentaja Tommi Niemelä ylisti KalPaa.

– Tämä kunnioitus on molemminpuolinen. Haluan kiittää Tomaa ja KalPaa. Se työ, mitä he ovat neljä vuotta tehneet, on poikkeuksellista suomalaisessa lätkässä. Sitä tarvittaisiin niin paljon enemmän, että uskalletaan ajatella omalla tavalla asioista ja tehdä pitkäjänteistä työtä."
---------
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Ensi kaudelle varmaan tärkein olisi hankkia hyvä 1/2 mokke. Jatkola on hyvä, se on nähty.

Machovskyn piti olla hyvä, mutta olikin paska.

Imo semmoinen varma suorittaja pitäisi löytää. Vaikka Jatkola pelasi uskomattoman kauden, niin pitkä saigon? ja kasaantuvat paineet voi tehdä tulevasta kaudesta vaikeamman. Siksi rutinoitunut ei vielä ehtoonpuolella oleva mokke on pakollinen. Tai jättää markkoja siirtorajalle ettei tarvii kehärääkkiä hommata joka torjuu 80% varmuudella tärkeimmissä peleissä. Siis miettikää. 1/5 kudista menee sisään. Ihme jos on pelaajillakin tuskaista.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Laine sanaili siitä, että Görtz teki Rissasesta paremman. Itse näen asian toisinpäin eli Rissanen teki Görtzistä paremman. Mikäli Görtz olisi osunut pikkuisenkin paremmalla prosentilla noista Rissasen passeista olisi maalisarake näyttänyt jotain aivan muuta. Sen kyllä allekirjoitan, että ei Rissanen - Görtz mikään tutkapari ollut. Todella erikoista jos Görtz lähtee kesken sopimuskauden muualle. Mitä virkaa noilla sopimuksilla on jos pelaajat tulevat ja lähtevät miten huvittaa. Rakenna siinä sitten pitkäjänteisesti joukkuetta kun yht'äkkiä pelaaja ilmoittaa sen, että eipä akalle Partasen lihapiirakka maistu joten lähdemme takaisin Saksaan.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Laitanpa tähän ketjuun, vaikka tekstin pätkä onkin eilisestä mediatilaisuudesta (kopioitu SS:n jutusta) koskien seiskapeliä. Joskus aiemmin esille nostamani seikka, että mitä me tiedetään KalPan strategiasta ja tavoitteista tiivistyy tuossa. Toman mukaan mestaruudesta on uskallettu puhua ja Hölö osuudessa puhutaan pitkäjänteisestä työstä. Hyvä näin, mutta miten se näkyy meille? Minä en ole asiasta lukenut tai kuullut kenenkään KalPa Oy:n edustajan nostaneen noita millään tavalla esille. Pitkäjänteisyys on minulle näkynyt ainoastaan siten, että viime keväänä Tomaa ei kengitty pois ja joillekin pelaajille rustailtiin jatkosoppareita. Sinänsä minun, yksittäisen kannattajan, tiedonpuute ei joukkuetta vie suuntaan tai toiseen, mutta kun meitä laitetaan jonoon useampia ja mukaan otetaan mahdolliset yhteistyökumppanit, alkaa tiedolla olemaan jo Kalpallekin merkitystä aika paljonkin. Tulevaisuudella ja unelmilla myydään fanikamaa, kausikortteja ja yhteistyökumppaneiden nimiä pelipaitoihin, kaukalonlaitoihin ja jäähän. Unelmat ja tulevaisuus tuovat rahaa, jolla ne ovat mahdollisia. No, todennäköisesti noille yhteistyökumppaneille asiaa avataan paremmin, mutta meille kannattajille näköjään riittää vain se, että meidän uskotaan raahautuvan hallille ja tuhlaavan rahoja ihan vain siksi, että mitteepä muutakaan ne mölöt tekis.

Minä en ole nähnyt minkäänlaista pitkäjänteistä kokonaista projektia, jossa tähtäimenä olisi mestaruus. Olen nähnyt ainoastaan kaudesta toiseen mahdollisimman pitkälle selviämisen kuhunkin kauteen raavituilla rostereilla.

Aina projektit eivät mene maaliin ja tavoitteita on vaihdettava (esimerkkinä SaiPa ja tirehtööri Virta), mutta kun se avoimesti kerrotaan, ei tarvitse kuunnella kannattajien tuskanparahduksia jokaisessa vastoinkäymisessä. Parhaimmillaan projekti on mallia Ilves. Me olemme kuitenkin se kohderyhmä, jolle tuota sirkusta tehdään. Meidät ulkopuolelle jättämällä ei ole KalPaa.

----
"..Minun neljän vuoden projekti on nyt tullut päätökseen, ja olen tyytyväinen siitä, että organisaatio on ottanut askeleita ja uskaltaa puhua mestaruudesta. Nyt eivät paukut riittäneet pitemmälle, ja harmitus on kova tällä hetkellä, Miettinen päätti.

Pelicansin päävalmentaja Tommi Niemelä ylisti KalPaa.

– Tämä kunnioitus on molemminpuolinen. Haluan kiittää Tomaa ja KalPaa. Se työ, mitä he ovat neljä vuotta tehneet, on poikkeuksellista suomalaisessa lätkässä. Sitä tarvittaisiin niin paljon enemmän, että uskalletaan ajatella omalla tavalla asioista ja tehdä pitkäjänteistä työtä."
---------
Ja todellisuus KalPalla ei ollut varaa potkia Miettistä ja maksaa 2x 1. koutsin palkkaa.

Nojoo. 4v aika on nykyLiigassa kyllä pitkä pesti mennä samalla koutsilla.

Mutta että puhuttu mestaruudesta? Kyllä tässä on imo puhuttu enemmän talouden parantumisesta. Ja rimpuillaan minne "tällä budjetilla riittää".
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Norja vs Tshekki
  • 13.00
  • 9.00
  • 1.13
USA vs Saksa
  • 1.22
  • 6.90
  • 9.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös