Laitanpa tähän ketjuun, vaikka tekstin pätkä onkin eilisestä mediatilaisuudesta (kopioitu SS:n jutusta) koskien seiskapeliä. Joskus aiemmin esille nostamani seikka, että mitä me tiedetään KalPan strategiasta ja tavoitteista tiivistyy tuossa. Toman mukaan mestaruudesta on uskallettu puhua ja Hölö osuudessa puhutaan pitkäjänteisestä työstä. Hyvä näin, mutta miten se näkyy meille? Minä en ole asiasta lukenut tai kuullut kenenkään KalPa Oy:n edustajan nostaneen noita millään tavalla esille. Pitkäjänteisyys on minulle näkynyt ainoastaan siten, että viime keväänä Tomaa ei kengitty pois ja joillekin pelaajille rustailtiin jatkosoppareita. Sinänsä minun, yksittäisen kannattajan, tiedonpuute ei joukkuetta vie suuntaan tai toiseen, mutta kun meitä laitetaan jonoon useampia ja mukaan otetaan mahdolliset yhteistyökumppanit, alkaa tiedolla olemaan jo Kalpallekin merkitystä aika paljonkin. Tulevaisuudella ja unelmilla myydään fanikamaa, kausikortteja ja yhteistyökumppaneiden nimiä pelipaitoihin, kaukalonlaitoihin ja jäähän. Unelmat ja tulevaisuus tuovat rahaa, jolla ne ovat mahdollisia. No, todennäköisesti noille yhteistyökumppaneille asiaa avataan paremmin, mutta meille kannattajille näköjään riittää vain se, että meidän uskotaan raahautuvan hallille ja tuhlaavan rahoja ihan vain siksi, että mitteepä muutakaan ne mölöt tekis.
Minä en ole nähnyt minkäänlaista pitkäjänteistä kokonaista projektia, jossa tähtäimenä olisi mestaruus. Olen nähnyt ainoastaan kaudesta toiseen mahdollisimman pitkälle selviämisen kuhunkin kauteen raavituilla rostereilla.
Aina projektit eivät mene maaliin ja tavoitteita on vaihdettava (esimerkkinä SaiPa ja tirehtööri Virta), mutta kun se avoimesti kerrotaan, ei tarvitse kuunnella kannattajien tuskanparahduksia jokaisessa vastoinkäymisessä. Parhaimmillaan projekti on mallia Ilves. Me olemme kuitenkin se kohderyhmä, jolle tuota sirkusta tehdään. Meidät ulkopuolelle jättämällä ei ole KalPaa.
----
"..Minun neljän vuoden projekti on nyt tullut päätökseen, ja olen tyytyväinen siitä, että organisaatio on ottanut askeleita ja uskaltaa puhua mestaruudesta. Nyt eivät paukut riittäneet pitemmälle, ja harmitus on kova tällä hetkellä, Miettinen päätti.
Pelicansin päävalmentaja Tommi Niemelä ylisti KalPaa.
– Tämä kunnioitus on molemminpuolinen. Haluan kiittää Tomaa ja KalPaa. Se työ, mitä he ovat neljä vuotta tehneet, on poikkeuksellista suomalaisessa lätkässä. Sitä tarvittaisiin niin paljon enemmän, että uskalletaan ajatella omalla tavalla asioista ja tehdä pitkäjänteistä työtä."
---------