@Seeepra no nyt on pakko kerrankin kommentoida tähän äijän jatkuvaan pelaajien tuuttaukseen. Lampinen on tosiaan huippukova talentti, katselin häntä vaihtoehtona jo aiemmin. Pidän itse varmana, että kaveri pelaa liigassa ensi kaudella, joukkue on sitten vain kysymysmerkki. Esimerkiksi nyt voisi kuvitella, että HIFK olisi kiinnostunut..
Samaan hengenvetoon ihan heittona, että tosiaan olisi jännä tietää, mikä on Korhosen oma suunnitelma jatkonsa suhteen? Sopimus loppuu nyt kevääseen, ja nyt jo on selvää ettei hän tule saamaan tällä kaudella kuin maksimissaan jotain kymmenen peliä, ei välttämättä sitäkään. Joten sikäli tietysti tilanne ei ole hänelle optimaalinen, ensi kaudella olisi kyllä jo pakko päästää pelaamaan kunnollisella vastuulla jossain. Mutta ensin hänenkin on varmaan pakko odottaa, että kuinka realistiset mahdollisuudet Ässillä on pitää Rubin. Ja sitten tietysti toinen asia on, että
eikös hänen varauksensa raukea ensi kesän alussa jos Arizona ei tee sopimusta? Eli siinä yksi muuttuja, joka tulee vaikuttamaan Korhosen päätöksiin..
Ensimmäisenä vastaan tuohon itseni tummentamaan kohtaan, minun mielestä Killisen ja Kivenmäen varaukset raukesivat tämän kesän alussa, eli Korhosen varaus ei sen perusteella raukeaisi vielä kyllä hetkeen. Joku viisaampi voi vastata olenko oikeassa, mutta minun mielestä 2019 varattujen pelaajien varaus raukeaa ensi kesänä. Korhonen on varattu 2021.
Korhonen kävi viime kaudella jo kokeilemassa siipiään Arizonan farmissa. Voisikohan Arizona nähdä kehityksen kannalta järkevimpänä signata Korhonen, ja ottaa hänet AHL:lään. Mistään kovasta sarjasta ei hänelle ykkösveskarin roolia varmasti irtoa, kakkosveskariksi ottajia lienee ainakin jonkin verran. Itse en pidä mahdottomana, että Korhonen tekisi kauden jälkeen NHL-sopparin, tai jos Ässien kausi jäänee jälleen runkosarjaan, en pidä mahdottomana että tekisi sopparin ja menisi loppu kaudeksi jälleen Arizonan farmiin.
Mikäli Korhonen tekisi tämän 22-23 kauden jälkeen NHL-sopimuksen, Ässät saisi siitä minun laskujen mukaan 187 500 tuhatta. Jos tekee NHL-sopimuksen 23-24 kauden jälkeen, Ässät saisi 250 000 tuhatta.
Sitten mitä tulee Lampiseen, niin muutama Liigaseura voidaan sulkea heti pois laskuista: Kärpät, Pelicans, TPS, JYP, Jukurit, KalPa, Sport, Ilves ja Tappara.
Jäljelle jää Ässät, HPK, Lukko, HIFK, KooKoo ja SaiPa.
Näistä tiputtaisin pois ensimmäisenä SaiPan. SaiPalla on Huhtamaalle optio, mutta vaikkei sitä käyttäisi, en pidä SaiPaa kovin houkuttelevana vaihtoehtona. Syynä yleinen meininki Lappeenrannassa, ja maalivahdin peluutus. En nyt varma ole, monesti on ollut näin, mutta Huhtamaa laitettu Ilvestä tai Tapparaa vastaan avaukseen :D Aika takki auki lähdetty niihin peleihin.
Enkä pidä jostain syystä HPKta sellaisena seurana joka Lampisen hankkisi. Minun papereissa jäljelle jää Ässät, HIFK, Lukko ja KooKoo. Näistä neljästä todennäköisimpinä pidän Lukkoa ja KooKoota :D IFK mitä todennäköisemmin käyttää Taposen option, mutta Lampinen kakkoseksi olisi aika riski. Tämä(kin) omaa mutuilua.