Joukkueen rakennus kaudelle 2022–2023

  • 667 939
  • 5 116

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllähän tuo yhtä sentteriä ainakin huutaa. Barach olisi hyvä saada laitaan ja Appeli voi joskus stuntata jotain sentteriä mutta molemmista saanee parhaan hyödyn laidassa. Jos laituria haetaan niin Kärjen Japi sopis tohon kuin nenä päähän.
 

Patafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
JMJ - "Graber" -X1
Talaja - Barach - Erholtz
Joensuu - Myllymaa - Viitala
Aaltonen - Appelgren - Ruuttu

Reservi: J.Virtanen, Karnaranta, Juhola, Knihti, Hämeenaho, Kaukonen, Niemi

Määttä - X2
X3 - "Heimonsalmi"
Sevänen - X4

Reservi: E.Virtanen, Viirret, Hellman

Rubin
Korhonen
 

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
Laakso halusi itse Ässiin. Lieneekö Joensuun jälkeen toinen joka näin ajattelee?
Ei vais, loppujen lopuksi ihan hyvä fiilis tästäkin hankinnasta kunhan ei kuvitella Laakson olevan joku kärkipakki.
Positiivista se että tiedostaa liigan vaatimuksen luistelun ja urheilullisuuden suhteen. Toivottavasti pärjää ja näyttää mallia nuorille.
 

Nigi

Jäsen
Laakso halusi itse Ässiin. Lieneekö Joensuun jälkeen toinen joka näin ajattelee?
Ei vais, loppujen lopuksi ihan hyvä fiilis tästäkin hankinnasta kunhan ei kuvitella Laakson olevan joku kärkipakki.
Positiivista se että tiedostaa liigan vaatimuksen luistelun ja urheilullisuuden suhteen. Toivottavasti pärjää ja näyttää mallia nuorille.

Se on kyllä mukava kuulla, että hänellä on halu Ässissä pelata. Ei varmasti tarvitse muutenkaan Laaksolta löysäilyä pelätä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Laakso halusi itse Ässiin. Lieneekö Joensuun jälkeen toinen joka näin ajattelee?
Ei vais, loppujen lopuksi ihan hyvä fiilis tästäkin hankinnasta kunhan ei kuvitella Laakson olevan joku kärkipakki.
Positiivista se että tiedostaa liigan vaatimuksen luistelun ja urheilullisuuden suhteen. Toivottavasti pärjää ja näyttää mallia nuorille.
Kuten sanoin itsekin, niin hyvää kokemusta tuo vaikka tämän hankinnan takia ei tarvitsekaan pöydillä tanssia. Laakso on minulle kiistatta erittäin HMV-pakki, josta ei ole oikein mitään mielipidettä. Käsittääkseni on tosiaan Lukan tyylinen pelaaja, eli kunhan mokailee vähemmän kuin Lukka niin se on jo vahvasti kotiinpäin tässä hankinnassa..

Tosiaan todella tärkeää ja kiva kuulla, että mies itse aktiivisesti halusi tulla Poriin, niin ei pitäisi jäädä ainakaan siitä syystä suorittamisen piippuun..
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
"Aleksi on kokenut kotimainen puolustaja ja haimme sellaista nuoren pakistomme tueksi. Hän on joukkuepelaaja ja huippu-urheilija viimeisen päälle. Aleksi on erittäin vastuullinen kaveri ja näyttää omalla esimerkillään suuntaa. Hänen persoonansa sopii loistavasti tähän porukkaan”, Ässien kehitysjohtaja Tommi Kerttula kommentoi tiedotteessa."

Tämä on todellakin faktaa mitä itse kuullut kyseisestä kaverista, mutta hieman kyllä pelottaa tuo loukkihistoria, onko valmis hyppäämään kentälle kun kutsu käy? Varmaan kuitenkin osittain rotaatiossa/kolmosparissa ja paikkailemassa kisoissa olevia tms.

Toivotaan että äijä pysyy kasassa ja pystyy pelaamaan omalla tontillaan kun sitä häneltä pyydetään.

Edit. Lisätään että sitä en tiedä kuinka hyvin persoona sopii nykyiseen porukkaan, mutta noin yleisesti tuskin mitään ongelmaa tulee sen puolesta olemaan, ilmeisen joviaali kaveri on.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Laaksosta mainitaan vuosien varrelta aina kiekollinen lahjakkuus, mutta yhtä usein kysytään jämäkkyyttä omassa päässä, mitä meikäläinen olisi tuohon Ässien pakistoon nyt ehkä ekana ajatellut. Mutta kokenut on, ja ehkäpä sitten urheilullisena kaverina hyvänä esimerkkinä nuorille ja hyvä joukkuepelaaja.

Pari kärkipakkia puuttuu, ja tuskinpa tänäänkään sellaista julkaistaan. Sieltähän joukkue on edelleen eniten auki.

Graber vaikuttaa hyvinkin mielenkiintoiselta haulta, senhän näkee sitten vasta peleissä, onko kyseessä kovakin hankinta.
 

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
Onko näitä siis paljonkin ketkä eivät ole halunneet tulla mutta pakotettu Ässiin?
No siis vähissä on ne joiden itse tiedän että ovat erityisesti olleet Ässiin ite ensi yhteydessä ilmoittaen pelihalunsa. Mutta enpä minä mitään sopimusneuvotteluista muutenkaan tiedä.

Eli: jollain tasolla olen kuvitellut tähän asti että seura tiedustelee yleensä pelaajan kiinnostusta, eikä toisin päin kuten Joensuun ja Laakson tapauksessa tiedän käyneen.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Se on kyllä mukava kuulla, että hänellä on halu Ässissä pelata. Ei varmasti tarvitse muutenkaan Laaksolta löysäilyä pelätä.
Jos Laakso itse tarjosi itseään, niin tuskin on voinut mitään kuuluisaa "mottipäistä" korvaustakaan pyytää. Monastihan kannetaan suurta murhetta, ettei vaan kellekään makseta tyhmyyttään liikaa. Ehkäpä näin ollen kyseessä on hyvä hinta-laatu suhde hankinta?

Pelaajien aktiivisuus on ymmärrettävää, markkinoilla on paljon uusia pelaajia tunnetuista syistä. Miksei yrittäisi myydä itseään? Ei se välttämättä tyhmä ole, joka ostaa, jos kriteerit täyttyvät.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Nostetaankohan täällä pelaajaa turhan suureen osaan. Laakson tapauksessa on voinut agentti hyvinkin tarjota pelaajaa Ässille, johon sitten tartuttiin. Aika hmv hankinta. Jos hoitaa puolustusvelvollisuudet kelvollisesti, olen tyytyväinen. Esimerkkiä nuorille siinä kyljessä.

Nyt on rosterissa pakkeina kuusi leftiä ja kaksi oikeaa, Matinpalo ja Heimosalmi. Eiköhän ainakin yksi kovemman luokan righti tule.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nostetaankohan täällä pelaajaa turhan suureen osaan. Laakson tapauksessa on voinut agentti hyvinkin tarjota pelaajaa Ässille, johon sitten tartuttiin. Aika hmv hankinta. Jos hoitaa puolustusvelvollisuudet kelvollisesti, olen tyytyväinen. Esimerkkiä nuorille siinä kyljessä.

Nyt on rosterissa pakkeina kuusi leftiä ja kaksi oikeaa, Matinpalo ja Heimosalmi. Eiköhän ainakin yksi kovemman luokan righti tule.

Noita rightin pakkeja pitäisi tulla kaksi ja koodinimellä laatuäijä. Mulla olisi pari hyvää vaihtoehtoa.

Ben Finkelstein
Jesse Graham
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Nigi

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Klo 13:00 julkaistaan uusi sopimus, olisiko se Graber?
Jaaha.. ainakaan videojulkaisua ei tapahdu, äsken katsoin Ässien tuubikanavaa, eikä ole videota odotuksella. Eli nettisivuilla vain julkaistaan..
 

Nigi

Jäsen
Sieltä se Graber varmistui. Nyt vielä yksi kova laituri ja pari kovaa pakkia, niin joukkue lienee valmis kauden aloitukseen.

Saa nähdä mihin riittää, top10 pitäisi olla minimitavoite.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Sieltä se Graber varmistui. Nyt vielä yksi kova laituri ja pari kovaa pakkia, niin joukkue lienee valmis kauden aloitukseen.

Saa nähdä mihin riittää, top10 pitäisi olla minimitavoite.
Ketjuja en ala tekemään, mutta kyllä tämä joukkueen hyökkäyskaluston rakentamisen profiili on tullut ihan selväksi. Nythän siis ei tullut "selkeää ykkössentteriä", vaan nimenomaan sellainen odotusarvoisesti 30-35 pisteen kaveri, eli menee aivan samaan slottiin Barachin ja Järvisen kanssa. Näin ollen heidän ympärilleen kootaan siis kolme tasaista ketjua, ja se on sitten ihan se ja sama, että millä numerolla mitäkin ketjua kutsutaan..
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Nigi

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ketjuja en ala tekemään, mutta kyllä tämä joukkueen hyökkäyskaluston rakentamisen profiili on tullut ihan selväksi. Nythän siis ei tullut "selkeää ykkössentteriä", vaan nimenomaan sellainen odotusarvoisesti 30-35 pisteen kaveri, eli menee aivan samaan slottiin Barachin ja Järvisen kanssa. Näin ollen heidän ympärilleen kootaan siis kolme tasaista ketjua, ja se on sitten ihan se ja sama, että millä numerolla mitäkin ketjua kutsutaan..

Mä voin laittaa sulle:

X-Graber-Erholtz
Talaja-Barach-Ruuttu
Joensuu-JMJ-Viitala
Aaltonen-Appelgren-Virtanen
Myllymaa-Knihti-Juhola
Karnaranta-Niemi-Hämeenaho

Ihan mukavasti laajuutta rosterissa. Viitalalle sauma takoa tulosta tuossa ja kirittäjiä on jos ei lähde luonaamaan.

Pakistoon pari tekijää vielä niin olen luottavainen siihen, että Karri luotsaa tuon nipun 10 sakkiin.
 

raipe1993

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sharks
Mä voin laittaa sulle:

X-Graber-Erholtz
Talaja-Barach-Ruuttu
Joensuu-JMJ-Viitala
Aaltonen-Appelgren-Virtanen
Myllymaa-Knihti-Juhola
Karnaranta-Niemi-Hämeenaho

Ihan mukavasti laajuutta rosterissa. Viitalalle sauma takoa tulosta tuossa ja kirittäjiä on jos ei lähde luonaamaan.

Pakistoon pari tekijää vielä niin olen luottavainen siihen, että Karri luotsaa tuon nipun 10 sakkiin.
Tuon voi myös toisaalta kirjoittaa laajuuden lisäksi muotoon tasapaksua.

Talaja, ja Ruuttu ovat vakiintuneet 20-25 pisteen miehiksi heikoissa joukkueissa.

Erholtzilla on alla liigan pohjajengistä läpimurtokaudelta isosta roolista 26pinnaa.

Viitala teki viime kaudella 8 tehopistettä.

Liigatasolla kovia nimiä ovat Joensuu ja Järvinen, joita ei ehkä kuitenkaan ihan kärkipelaajiksi tässäkään sarjassa enää saa menemään.
Barach on oikeastaan ainoa ykköstykki.

Sen lisäksi siis x ja tämä mielenkiintoinen echl-arpa.

Aika vähän tuossa lopulta on sellaista selkeää potentiaalia parantaa ja paljon jää kyllä Karrin varaan.

Näin ulkopuolisen silmin, älkää ottako turhan tosissaan.
 
Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mietein mikä se Laakson yhteys Karriin on, mutta kai vasemmat pakit on jotain samaa heimoa.

Mahtaneeko Graberissä olla meemin aineksia, näin nuorisokielellä. Amerikan urheilijoilla on esiintymisensä puolesta aina jotain vivahteita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös