Joukkueen rakennus kaudelle 2022–2023

  • 668 330
  • 5 116

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Piti oikein tarkistaa montako tulevan kauden U20 tai nuorempaa pelaajaa Ässien listoilla on,niin pakistossa Heimosalmi, Hellman ja Viirret (joista varmaan Max 2 kokoonpanossa?) Ja hyökkäyksessä taas Knihti, Juhola ja Hämeenaho. Tuo ei mitenkään poikkeuksellisen määrä sopimuspelaajien puolesta ole. Esimerkiksi Jypillä on sama kuusi U20 sopimuspelaajaa,joista kolme vielä 04-ikäluokkaa.
Äläs nyt tule häiritsemään kun tää on niin kammottavan ihmeellistä. Ennenkuulumatonta että joukkueessa voi olla useampi nuori pelaaja.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Piti oikein tarkistaa montako tulevan kauden U20 tai nuorempaa pelaajaa Ässien listoilla on,niin pakistossa Heimosalmi, Hellman ja Viirret (joista varmaan Max 2 kokoonpanossa?) Ja hyökkäyksessä taas Knihti, Juhola ja Hämeenaho. Tuo ei mitenkään poikkeuksellisen määrä sopimuspelaajien puolesta ole. Esimerkiksi Jypillä on sama kuusi U20 sopimuspelaajaa,joista kolme vielä 04-ikäluokkaa.
Nyt sinulta näemmä meni kokonaan ohi, että puhuin niistä pelaajista jotka nyt päättyneellä kaudella pelasivat Ässien U20-joukkueessa, ja joille nyt tehtiin liigasoppari. Heitä on kaikkineen jotain 16-17 kappaletta, joka on siis 50% kaikista sopimuspelaajista sitten kun joukkue on täydennetty loppuun. Ja tähän porukkaan Kivi viittasi kun sanoi, että kaikki eivät tule ensi kaudella liigassa pelaamaan. Kuten sanoin, varmaan arvailla voi, että 7-8 tuosta porukasta pelaa ensi kaudella enemmän tai vähemmän vakituisesti liigassa

@Pratu en kiistä kokonaan mitä sanoit :D mutta itse asiassa minähän olen nyt niitä harvoja jotka nimenomaan eivät panikoi. Koska yleinen paniikki täällä tuntuu olevan se, että ne loput 5-6 kärkiukkoa pitäisi saada kauhean nopeasti. Kun ei tarvitse, kerrankin ei ole kiire. Pitsiturnaus nyt vaikka pärjätään ihan näillä nykyisillä pelaajilla, jopa tuo nykypakisto riittää sen tarpeisiin. Tärkeintä on, että organisaatio hakee loput vahvistukset nyt rauhassa, että saadaan mahdollisimman hyviä täsmähakuja ja ennen kaikkea pelaajia, joita Ässissä pelaaminen ylipäätään kiinnostaa..
 
Viimeksi muokattu:

ElMaccone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa, sympatiat HIFK ja Chigaco
No suoraan sanoen se riippuu hyvin pitkälle niiden viimeisen 5-6 kärkiukon nimestä, tullaanko Ässät laittamaan ennakoissa viimeiseksi. En itse tähän usko, koska kyllähän nyt vaikka SaiPa ja Sport ovat niin köykäisin eväin lähdössä ensi kauteen.. varsinkin ensin mainittu, ja Spåralla taas koko kausi on kiinni siitä, miten heidän ruotsalaisarmeijansa tulee onnistumaan

Enkä usko tuon toisenkaan lauseen toteutumiseen, että ensi viikolla vielä mitään kuuluisi. Kerttula totesi haastattelussa, että tässä historiallisessa pelaajamarkkinoiden käymistilassa Ässien markkinat vasta avautuvat kunnolla tässä juuri tässä touko-kesäkuun vaihteessa. Olen edelleen jopa yllättynyt jos ennen juhannusta niitä kärkiukkoja tulee. Kehotan edelleen jokaista varautumaan jopa siihen ettei ennen pitsiä tule yhtään ketään, koska tässä pelaajamarkkinoiden tilanteessa elokuussa tulee vielä olemaan vapaana todella paljon laatu-ukkoja. Ja kyllä se varmaan ainakin heinäkuulle menee ennen kuin tarjolla alkaa olla niitä kovemman puoleisia nimiä, jotka Ässillä on mahdollista poimia..
JÄRKYTTÄVÄÄ!

Veikkaan itse, että hyökkäyksen osalta ne viimeiset palaset tulee loppukesästä ja pakiston uudet nimet tiedetään ennen toimiston kesälomaa, joka siis heinäkuussa
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
JÄRKYTTÄVÄÄ!

Veikkaan itse, että hyökkäyksen osalta ne viimeiset palaset tulee loppukesästä ja pakiston uudet nimet tiedetään ennen toimiston kesälomaa, joka siis heinäkuussa
Aina parempi se olisi näin, saisi kansakin ajoissa luottoa siihen, että ensi kaudella pelattaisiin aidosti muustakin kuin vain jumbosijan välttelystä jonkin SaiPan kanssa. Mutta pointtini on koko ajan ollut se, että tässä on turha tekemällä tehdä mitään kiirettä hankintojen suhteen, jota ei todellisuudessa ole. Siinä olet oikeassa, että jos nyt jotain kiirellisyysjärjestystä hankinnoille haluaa laatia, niin pakistoon totta kai tässä nopeammin täydennystä kaivataan..
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
No suoraan sanoen se riippuu hyvin pitkälle niiden viimeisen 5-6 kärkiukon nimestä, tullaanko Ässät laittamaan ennakoissa viimeiseksi. En itse tähän usko, koska kyllähän nyt vaikka SaiPa ja Sport ovat niin köykäisin eväin lähdössä ensi kauteen.. varsinkin ensin mainittu, ja Spåralla taas koko kausi on kiinni siitä, miten heidän ruotsalaisarmeijansa tulee onnistumaan

Enkä usko tuon toisenkaan lauseen toteutumiseen, että ensi viikolla vielä mitään kuuluisi. Kerttula totesi haastattelussa, että tässä historiallisessa pelaajamarkkinoiden käymistilassa Ässien markkinat vasta avautuvat kunnolla tässä juuri tässä touko-kesäkuun vaihteessa. Olen edelleen jopa yllättynyt jos ennen juhannusta niitä kärkiukkoja tulee. Kehotan edelleen jokaista varautumaan jopa siihen ettei ennen pitsiä tule yhtään ketään, koska tässä pelaajamarkkinoiden tilanteessa elokuussa tulee vielä olemaan vapaana todella paljon laatu-ukkoja. Ja kyllä se varmaan ainakin heinäkuulle menee ennen kuin tarjolla alkaa olla niitä kovemman puoleisia nimiä, jotka Ässillä on mahdollista poimia..
Toisaalta Toni Rajala totes iltapulussa että Sveitsissä alkaa jo NL:n puolella ulkkarikiintiöt oleen vähiin päin täynnä joten sinne ei enää mahtuisi. Sitten on seuraavana vuorossa Ruotsi ja sen jälkeen DEL ja ICEHL ja ehkä SwissL mutta kyllä niitä pelimiehiä Suomeenkin alkaa valumaan. Kyse on vain siitä että ketä ja millä hintaa Kerttula haluaa sainata. Kokeneemmat pelimiehet eivät isosti innostu mistään nälkäpalkasta vaan haluavat kilpailukykyisen liksan.
 

Kafka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin ravintolapianistit ja harhaoppiset joogaajat
Aiemmin oli puhetta Saken jatkosopparista. Vähän niinku Brigitte Bardot. Aikanaan ihan soiva peli, mutta parasta ennen-päivämäärä taisi jo mennä umpeen.

Samuli Aaltonen jos pysyy ehjänä, niin tulee olemaan vakiokokoonpanon miehiä. Sanokaa minun sanoneen.
 

1313

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä Ässillä olisi tarjota Salmiselle? Tuossa iässä ei enää rakennella erikoisia uraan liittyviä kehittymisvisioita eikä ensi kauden Ässissä ole myöskään tarjolla realistisia menestymisodotuksia. Ainoa, mitä voisi tarjota on raha ja sitä olisi varmati tarjolla enemmän muualla.

Ehkä parempi seuralle ja pelaajalle, että hakee viimeiset pähkinät jostain muualta.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Samuli Aaltonen jos pysyy ehjänä, niin tulee olemaan vakiokokoonpanon miehiä. Sanokaa minun sanoneen.

En yhtään pistäis pahakseni. Meneekö kategoriaan 'työn kautta ylöspäin'. Arviolta nelosen duunarilaituri ja työmies, miten sitten peliäly ja yksilölliset ominaisuudet kehittyy ja antaa saumoja nousta hierarkiassa ylöspäin. Taikka sitten alkaa tekemään uraa 3-4 ketjun luottomiehenä, näitäkin löytyy maailmansivu.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Aiemmin oli puhetta Saken jatkosopparista. Vähän niinku Brigitte Bardot. Aikanaan ihan soiva peli, mutta parasta ennen-päivämäärä taisi jo mennä umpeen.

Samuli Aaltonen jos pysyy ehjänä, niin tulee olemaan vakiokokoonpanon miehiä. Sanokaa minun sanoneen.
Joo kyllä Dominaattorin päiväys on ihan selkeästi mennyt umpeen. Häestä ei ole mitään hyötyä kenellekään pienessä LOW-6 roolissa ja TOP-6 osastolle ei enää riitä kuin enintään aivan maagisen sentterin kanssa. Sakarin saappaissa hakeutuisin sinne NOrjaan Taimen seuraksi.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@PataJaska niin pointtini olikin juuri se ketä sinne pelaavaan kokoonpanoon menee. Se mitä sopimuslista näyttää kertoo enemmän siitä mitä pelaajien polulle ollaan suunnittelemassa.

Hyökkäyksestä puhuttaessa olen siis itse sitä mieltä että Myllymaa tappelisi Knihtin kanssa 3.sentterin roolista. Ja kritisoin sitä että kokoonpano hahmotelmassa oli Ainostaan Viitala 3 ketjun laiturina.

Ja kun sitä kahta hyökkääjää määrällisesti ollaan puhuttu niin sanon 1.laituri +4.sentteri.

Ja itse olen johdonmukaisen menestyksen perässä enemmän kuin menestys hinnalla millä hyvänsä tyylisen ratkaisun
 

Jootu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@PataJaska niin pointtini olikin juuri se ketä sinne pelaavaan kokoonpanoon menee. Se mitä sopimuslista näyttää kertoo enemmän siitä mitä pelaajien polulle ollaan suunnittelemassa.

Hyökkäyksestä puhuttaessa olen siis itse sitä mieltä että Myllymaa tappelisi Knihtin kanssa 3.sentterin roolista. Ja kritisoin sitä että kokoonpano hahmotelmassa oli Ainostaan Viitala 3 ketjun laiturina.

Ja kun sitä kahta hyökkääjää määrällisesti ollaan puhuttu niin sanon 1.laituri +4.sentteri.

Ja itse olen johdonmukaisen menestyksen perässä enemmän kuin menestys hinnalla millä hyvänsä tyylisen ratkaisun
Eikös Kerttula maininnut että olis vielä Barachin ja Järvisen seuraksi tulossa kolmas "2. ketjun sentteri" tai ykkössentteri.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös Kerttula maininnut että olis vielä Barachin ja Järvisen seuraksi tulossa kolmas "2. ketjun sentteri" tai ykkössentteri.
Ainakin on sanonut, että kaikille paikoille etsitään vielä pelaajia. On myös sanonut, että kaikki viime kaudella keskellä pelanneet, eivät välttämättä pelaa keskellä tulevalla kaudella.
 

Nigi

Jäsen
Ainakin on sanonut, että kaikille paikoille etsitään vielä pelaajia. On myös sanonut, että kaikki viime kaudella keskellä pelanneet, eivät välttämättä pelaa keskellä tulevalla kaudella.

Itse tähän tarjoaisin Barachia, tällöin Myllymaalle aukeaisi paikka kolmosen keskeltä.

Jos Barach pelaa keskellä, niin puolustuspäässä pitää parantaa huomattavasti.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
@PataJaska niin pointtini olikin juuri se ketä sinne pelaavaan kokoonpanoon menee. Se mitä sopimuslista näyttää kertoo enemmän siitä mitä pelaajien polulle ollaan suunnittelemassa.

Hyökkäyksestä puhuttaessa olen siis itse sitä mieltä että Myllymaa tappelisi Knihtin kanssa 3.sentterin roolista. Ja kritisoin sitä että kokoonpano hahmotelmassa oli Ainostaan Viitala 3 ketjun laiturina.

Ja kun sitä kahta hyökkääjää määrällisesti ollaan puhuttu niin sanon 1.laituri +4.sentteri.

Ja itse olen johdonmukaisen menestyksen perässä enemmän kuin menestys hinnalla millä hyvänsä tyylisen ratkaisun

Tuleva taitaa olla vähän sellanen sekä että kausi. On jonkinlaista nuorten sisäänajoa mutta on myös tiettyä tulosodottamaa. Ehkä se isoin potin räjähdys vasta 2023-24? Henkisesti, fyysisesti, psyykkisesti, egollisesti ja taloudellisesti alakastin heittopussina jatkaminen ei oo vaihtoehto vaan ryhtiliikkeen täytyy olla selkeä, niin pelillisesti kuin sarjataulukossa.

Mun puolesta Myllymaa/Knihti saa toki sen 3. sentterin roolin kaapata. Ja olis kyllä ihan siisti juttu. Mutta kyllä se tason ja tulosodottaman rima on hieman noussut, että täytyy myös kyetä suorittamaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuleva taitaa olla vähän sellanen sekä että kausi. On jonkinlaista nuorten sisäänajoa mutta on myös tiettyä tulosodottamaa. Ehkä se isoin potin räjähdys vasta 2023-24? Henkisesti, fyysisesti, psyykkisesti, egollisesti ja taloudellisesti alakastin heittopussina jatkaminen ei oo vaihtoehto vaan ryhtiliikkeen täytyy olla selkeä, niin pelillisesti kuin sarjataulukossa.

Mun puolesta Myllymaa/Knihti saa toki sen 3. sentterin roolin kaapata. Ja olis kyllä ihan siisti juttu. Mutta kyllä se tason ja tulosodottaman rima on hieman noussut, että täytyy myös kyetä suorittamaan.
Ei ole mitään tulosodottamaa. Tulostoivetta sen sijaan on enemmän kuin omiin tarpeisiin.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Hyökkäyksestä puhuttaessa olen siis itse sitä mieltä että Myllymaa tappelisi Knihtin kanssa 3.sentterin roolista. Ja kritisoin sitä että kokoonpano hahmotelmassa oli Ainostaan Viitala 3 ketjun laiturina.

Ja kun sitä kahta hyökkääjää määrällisesti ollaan puhuttu niin sanon 1.laituri +4.sentteri

Eikös Kerttula maininnut että olis vielä Barachin ja Järvisen seuraksi tulossa kolmas "2. ketjun sentteri" tai ykkössentteri.
Minähän olin itse samaa mieltä, eli sovittelin jompaakumpaa Myllymaa/Knihti ensi kaudeksi kolmosen keskelle. Mutta nythän tosiaan täysin selvin sanoin on todettu tuo mitä tuossa alempana lukee, joten vedin sitten sen takia homman takaisin omissa papereissani. Nythän tuon hankittavan sentterin osalta kysymys kuuluu vain, että tuleeko "selkeä ykkössentteri" vaiko kolmas tasainen sentteri Barachin ja Järvisen jatkoksi (jos nyt oletamme noiden kahden keskellä pelaavan)

Ässäosion tunnusomaisin piirrehän on se, että kun ässäorganisaatio etukäteen kertoo, että on nyt suunnitelma tai strategia toimia näin-ja-näin, niin täällä alkaa heti sellainen ihme pimpparointi sitä vastaan. Että ei kai nyt varmaan sentään noin.. ja sitten kun organisaatio tekee sen mitä etukäteen ilmoitti, niin alkaa se "kui varte ne ny tollai teki" -kitinä. No ihan siksi tekivät, kun sanoivat niin tekevänsä..
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@PataJaska en ole varma tarkoitatko kitinällä minua vai jotain muuta, mutta oma pointtini menee tuohon nuorten pelaajien polun muokkaantumiseen.

Kerttula hommaa palaset ja Kivi sitten peluuttaa parhaimmillaan katsomallaan tavalla ja voidaan sitten tehdä lopullisia tuomioita kauden päätteeksi.

Seura itse linjasi kovat tavoitteet omille nuorilleen ja organisaatio tasolla ollaan nyt teroitettu nuoriin panostamista.

Tämä tarkoittaa myös pelillisesti sitä että näille nuorille on annettava reilu Sauma! Ei siis kiveen hakattua pelipaikkaa.

Ja tämä tarkoittaa sitä että hyvin pelatessaan esim Myllymaa pelaa sen 60 ottelun runkosarjan. Se voi tosiaan olla että Barach olisi alkuun laituri jos siis vielä tulee the ykkössena tai edes samankaliiberin.

Jos taas Myllymaa pelaa sen 10-20 peliä vaihtelevalla vastuulla (oletuksena siis että pelaa hyvin) niin olemme 23-24 kaudella taas samassa tilanteessa ja käynnistyy sopimuksen viimeinen kausi. Ja tämä on se skenaario jota pelkään.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
@PataJaska en ole varma tarkoitatko kitinällä minua vai jotain muuta, mutta oma pointtini menee tuohon nuorten pelaajien polun muokkaantumiseen
Ai niin, tähän piti jo aiemmin kommentoida etten tarkoittanut juuri sinua, vaan tätä yleistä toimintatapaa täällä ässäosiossa. Itsekin kuitenkin sitä täällä jo yli 15 vuotta seuranneena..

No joo, kesäkuu alkoi. Aika moni ilmeisesti uskoo/toivoo, että juhannukseen mennessä julkaistaisiin vielä useampiakin niitä uusia kärkisopimuksia. Itse olen ajatellut niin, että ensi viikko on aivan absoluuttisen aikaisin ajankohta, jolloin uusia sopimuksia voisi missään määrin realistisesti alkaa odottelemaan. Ensi viikon alusta juhannukseen on 3,5 viikkoa, joten kyllähän siinä toki ehtii. Kuten todettua, siitä pakistosta nyt olisi kaikkein tärkein aloittaa
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Kerttulin sanoihin perustuen Kärjen ja Dominaattorin jatkojen pitäs olla poissuljettua. Saas sit nähdä millaisia arpoja on takin hihaan tarttinut jos/kun esim. Kunyk on liian kova(palkkainen). Luottamus ei ole liian lorkealla mahd. menestysodottaman osalta.
 

motamoro

Jäsen
No joo, kesäkuu alkoi. Aika moni ilmeisesti uskoo/toivoo, että juhannukseen mennessä julkaistaisiin vielä useampiakin niitä uusia kärkisopimuksia. Itse olen ajatellut niin, että ensi viikko on aivan absoluuttisen aikaisin ajankohta, jolloin uusia sopimuksia voisi missään määrin realistisesti alkaa odottelemaan. Ensi viikon alusta juhannukseen on 3,5 viikkoa, joten kyllähän siinä toki ehtii. Kuten todettua, siitä pakistosta nyt olisi kaikkein tärkein aloittaa

Juhannukseen on ensi viikon alusta 2,5 viikkoa, ei 3,5.
Joka tapauksessa, viime vuonna sopimuksia julkaistiin kesällä ennen juhannusta seuraavasti.
4.6. - Andersson
11.6. - Sevänen
18.6. - Tiivola option käyttö ulkomaille
19.6. - Barach
23.6. - Kärki
24.6. - Lukka
------
25.8. - Moutrey

Kausi alkoi.

Eli eiköhän tässä 3 viikon aikana toivottavasti uutta 3-4 sopimusta julkaista ja mahdollisesti 1 täsmähankinta vielä ennen kauden alkua, jos viime kauden rakenteluun on vertaileminen. Jatkotkin tehtiin sopimuksen päätteneille pelaajille viime kaudella jo toukokuun alussa, eli luultavasti rosterista on ne nyt kiinnitetty ketkä on suunniteltu.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Kyllä mä luulen, että tasaisen uskottava tuloksenteko sinne 10. sijan hujakoille on sellanen alaraja. Saa toki vetää paremminkin.
Riippuu siitä millaisen rosterin Kerttuli saa juostua kasaan. Ja eritoten millaisella asenteella nämä tähtihankinnat tulevat pelaamaan. Rattus-tyylillä 10-sijakin taitaa jäädä haaveeksi.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mulla on jotenkin levollinen fiilis. Levollinen ja odottava. Ydintä ja runkoa hiotaan, marinoidaan, ryhmäytetään kesätreeneissä, siihen sitten muutama palanen päälle. Ihan hyvät ainekset tulee kautta 2022-23 runkosarjaa ja Isomäen iltoja kohti.

Toki, odotan jossain vaiheessa jostain tulevan kommenttia kuinka Ässien täytyisi olla paniikissa...mutta se nyt tulee tehtaan takuuna kuin raekuuro alkukesän Superpesis-matseissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös