Joukkueen rakennus kaudelle 2021–2022

  • 523 905
  • 3 600

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Onko kukaan tehnyt empiiristä tutkimusta pelaajien loukkaantumisista ennen Ahoa, Ahon aikana ja Ahon jälkeen. Onko todistettavissa, että Ahon aikana Ässät olisi kärsinyt poikkeuksellisen paljon loukkaantumisista?

Ja onhan sekin mahdollista, että joidenkin pelaajien kroppa ei vaan kestä urheilua sillä tasolla ja kuormituksella mitä liigassa menestymiseen vaaditaan. Eli samoja vaivoja olisi voinut tulla jonkun toisenkin valmentajan harjoittelulla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko kukaan tehnyt empiiristä tutkimusta pelaajien loukkaantumisista ennen Ahoa, Ahon aikana ja Ahon jälkeen. Onko todistettavissa, että Ahon aikana Ässät olisi kärsinyt poikkeuksellisen paljon loukkaantumisista?

Ahon aikana rasitusvammoista, varsinkin häpyluun rasitusmurtumasta kärsi poikkeuksellisen moni pelaaja. Vuorisalon ja Juholan vammat taisivat olla julkisuudessa, mutta useampi pelaaja kärsi lievemmistä rasitusvammoista. Lähteenä joukkueessa pelannut.

Eli Ahon harjoittelu oli vääränlaista, tähän olisi pitänyt puuttua. Ässät säästi väärässä paikassa, valmennusryhmässä olisi pitänyt olla fysiikkavalmentaja
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Keitä nämä väärät ihmiset ovat, jotka ovat saaneet toimarilta luottoa? Ihme foliohattuilua taas. Kyllä se vaan on niin, että 6M€ liikevaihdon yrityksessä toimarilla pitää olla kaikki talousluvut hanskassa niin hyvin, ettei mitään mahdollisuutta nähtyyn katastrofiin olisi. Jos luvut eivät ole hanskassa, eikä kukaan osaa niitä kertoa, niin toimarin tehtävä on organisoida talousraportointi osakeyhtiössä sellaiseksi, että hän ja kaikki muut johtajat ajantasaisen ja oikean tiedon saa.

Perttula luotti seuran taloushallintoon, mikä oli virhe. Tuohon aikaan Ässien talousseuranta oli mallia ruutuvihko ja lyijykynä.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Perttula luotti seuran taloushallintoon, mikä oli virhe. Tuohon aikaan Ässien talousseuranta oli mallia ruutuvihko ja lyijykynä.

Niin, eli Perttula luotti "toimiston tarjan" lukuihin. On turha syyttää tarjaa, jos tarjan ammattitaito ei ollut riittävällä tasolla. Eli Perttulan tapauksessa syypää löytyy peilistä

Muuten pikkumustasta tykkäsin, mutta olisi tarvinnut rinnalleen jonkun talousjohtajan, business controllerin tai tietohallinto-/dataosaajan rakentamaan talousraportointi kuntoon. Mikäli toimitusjohtaja ei tätä talousraportoinnin puutetta hahmottanut, oli hän väärään aikaan väärässä paikassa
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja onhan sekin mahdollista, että joidenkin pelaajien kroppa ei vaan kestä urheilua sillä tasolla ja kuormituksella mitä liigassa menestymiseen vaaditaan. Eli samoja vaivoja olisi voinut tulla jonkun toisenkin valmentajan harjoittelulla.
Juuri näin, käytännössä isoin lahjakkuuden muoto on kestää harjoittelua. Junnuissa ja alasarjoissa voi pärjätä syntymälahjana saaduilla nopeilla jaloilla tai näppärillä käsillä, mutta mitä pidemmälle mennään harjoituksen sietäminen ja siitä palautuminen on lahjoista suurin. Yksilöiden välillä on isoja eroja ja lasisten kaverien pitäisi saada itse suu auki tai ehkä oikeammin tehdä omalla ajalla todella paljon huoltavaa ja heikkouksia kehittää harjoitusta. Kyllä Aho on mahdollisista kesäharjoituspuutteistaan huolimatta aivan ylivoimainen valmentaja Ässien lähihistoriassa ja mielellään näkisin hänet vaikka heti tänä iltana Ässien aitiossa Atun tilalla. Toki ei Ahokaan ole mitenkään innovaatiivinen lajin kehittäjä, mutta hän saa kyllä muutamassa viikossa varmasti Ässien peliä vaivaavat karmeat perusongelmat ratkaistua, lähinnä sen kautta, että hallilta ei aina välttämättä lähdetä juuri sillä sekunnilla kuin tehtaan pilli viheltää, vaan hommia jatketaan kunnes alkaa olla jotain merkkejä edistymisestä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, eli Perttula luotti "toimiston tarjan" lukuihin. On turha syyttää tarjaa, jos tarjan ammattitaito ei ollut riittävällä tasolla. Eli Perttulan tapauksessa syypää löytyy peilistä

Muuten pikkumustasta tykkäsin, mutta olisi tarvinnut rinnalleen jonkun talousjohtajan, business controllerin tai tietohallinto-/dataosaajan rakentamaan talousraportointi kuntoon. Mikäli toimitusjohtaja ei tätä talousraportoinnin puutetta hahmottanut, oli hän väärään aikaan väärässä paikassa

Kyseessä oli lähes 30 vuotta talossa ollut järjestelmä, vaikea tuollaista on kyseenalaistaa ilman selvää virhettä. Mutta siinä olet oikeassa, että johtaja kantaa aina vastuun.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja onhan sekin mahdollista, että joidenkin pelaajien kroppa ei vaan kestä urheilua sillä tasolla ja kuormituksella mitä liigassa menestymiseen vaaditaan. Eli samoja vaivoja olisi voinut tulla jonkun toisenkin valmentajan harjoittelulla.

Kyse oli selkeästi vääränlaisesta harjoittelusta, kova kuntoisimmat pelaajat kärsivät samoista ongelmista.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Eli Ahon harjoittelu oli vääränlaista, tähän olisi pitänyt puuttua. Ässät säästi väärässä paikassa, valmennusryhmässä olisi pitänyt olla fysiikkavalmentaja
Juu, Aho halusi hoitaa tämän itse.

Ehkä silti vielä Ahoakin suurempana tekijänä tuossa oli Hero Malin lähtö. Seuraaja ei vaan ole ollut yhtä laadukas.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aho näytti muuten itse triathlonistilta. Ihmekös halusi muistakin. Onneksi ei Määtän Tero enää tuolloin pelannut.

Aho taisi vetää kaikki lenkitkin joukon keulilla. Siinä oli sellainen kaveri, jota aidosti kaivattaisiin juuri nyt Ässiin. Itse tykkäsin Ahon Jykästä.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Onko kukaan tehnyt empiiristä tutkimusta pelaajien loukkaantumisista ennen Ahoa, Ahon aikana ja Ahon jälkeen. Onko todistettavissa, että Ahon aikana Ässät olisi kärsinyt poikkeuksellisen paljon loukkaantumisista?
Väitän, että juuri Ahon aikana oli peliin kuulumattomien rasitusvammojen osuus huikea vs muiden valmentajien osalta. Pelaajat siis putosivat sairastuvalle ilman kontaktia pelkästään liiallisen ja vääränlaisen harjoittelun tuloksena. Muuten loukkaantumiset varmaankin noudattelevat jotakuinkin samaa kaavaa.

Toki tähän tueksi vaadittaisiin vähintäänkin sairaskertomukset, mutta minulle riittää tämän väitteen tueksI pelaajan oma sana. Uskoisin hänen tietävän enemmän muidenkin pelaajien vammakierteestä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Aho näytti muuten itse triathlonistilta. Ihmekös halusi muistakin. Onneksi ei Määtän Tero enää tuolloin pelannut.

Aho taisi vetää kaikki lenkitkin joukon keulilla. Siinä oli sellainen kaveri, jota aidosti kaivattaisiin juuri nyt Ässiin. Itse tykkäsin Ahon Jykästä.

Näin juuri. Ahon silloin jo tullessa tuli Jyväskylästä sitä tietoa, että Jykä on niin tiukassa kondiksessa, että juuri kun pelaajat luulevat pysyvänsä valmentajan kyydissä, niin Jykältä löytyi aina vielä se seuraava vaihde (tiedä sitten vaikuttiko rasitusvammoihin joista @Rannari tuossa huhuili). Hänen meiningistään ei kait puuttunut enää kuin se mitä Tihonovista puheltiin, että aikanaan kun pelasi joukkueen mukana jalkapalloa treeneissä, niin aina tuli aivan surutta täysillä koiville.. ei paljon napostellut, että saattaa tulla vaikka joku vamma.. noh, se oli tietysti sitä aikaa sitten se

Ahosta vielä se, hänen kaikkein suurin saavutuksensahan on ilman muuta se, että hän taitaa olla ainoa Ässien päävalmentaja viimeiseen 15 vuoteen, jolle ei ole avattu ketjua jossa hänelle vaaditaan potkuja. Ja se on jo saavutus jos mikä :D olen aiemminkin huomannut, kun hän täällä palstalla nousee esiin, että hyvin monia korpeaa se mitä hänen kanssaan tapahtui. Aho on kuitenkin todellinen salaliiton ja saunaseuran uhri, ja oikeastaan hänen potkuistaanhan alkoi se alamäki, jonka pohjalta ei nyt edelleenkään olla päästy pyristelemään pois..
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ai hemmetti kun oliskin nykysen valmennuksen puute joku fyysisen harjoittelun vetäminen. Olis meinaan ihan saakelin helppo osa-alue korjata. Korpisalon aikana ratkaisu oli sitten ilmeisesti, ainakin edellä mainittujen kirjoitusten perusteella ennemmin antaa potkut, kuin palkata muutamalla kympillä uusi fysiikkavalmentaja.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, eli Perttula luotti "toimiston tarjan" lukuihin. On turha syyttää tarjaa, jos tarjan ammattitaito ei ollut riittävällä tasolla. Eli Perttulan tapauksessa syypää löytyy peilistä

Muuten pikkumustasta tykkäsin, mutta olisi tarvinnut rinnalleen jonkun talousjohtajan, business controllerin tai tietohallinto-/dataosaajan rakentamaan talousraportointi kuntoon. Mikäli toimitusjohtaja ei tätä talousraportoinnin puutetta hahmottanut, oli hän väärään aikaan väärässä paikassa
Itse olen ollut koko ajan sitä mieltä, että saadut NHL-korvaukset sekoittivat Perttulan omat laskelmat ja niitähän saatiin mukavasti edeltävänä vuonna. Hän ei olisi ymmärtänyt hokibisnestä täysin tältä osin. Oma skenaario tosin ainoastaan.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Itse olen ollut koko ajan sitä mieltä, että saadut NHL-korvaukset sekoittivat Perttulan omat laskelmat ja niitähän saatiin mukavasti edeltävänä vuonna. Hän ei olisi ymmärtänyt hokibisnestä täysin tältä osin. Oma skenaario tosin ainoastaan.

Voi olla, ettei ymmärtänyt hokibisnestä. Kuulostais silti aika hurjalta, että vetelis kertaluonteisia korvauksia hatusta tulevillekin tilikausille.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi olla, ettei ymmärtänyt hokibisnestä. Kuulostais silti aika hurjalta, että vetelis kertaluonteisia korvauksia hatusta tulevillekin tilikausille.
Toki se kuulostaa. Mutta en oikein pysty ostamaan tuota ruutuvihkoselitystäkään, vaikka seuranta ei ollutkaan yhtä ajanmukaista kuin tänä päivänä. Ei tuottanut Hirsimäelle ongelmia. Sen vuoksi olen itse koko ajan pohtinut, että tässä oli jotain nimenomaan tälle alalle erityispiirteistä, mikä oli jäänyt huomioimatta. Ei sen välttämättä tarvitse olla kasvattajarahat.

Toki Patastaff tms. tiedetään yhdeksi isoksi kompastuskiveksi.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ahoa ylistettäessä (tahi moitittaessa) porukalta unohtuu vielä kovakuntoisenpi ja iäkkäämpi henkilö. Persoona, joka vielä tänä päivänä kyykyttäisi fyysisesti nykyjoukkuelaisia eli #13, Iso Musta, Ketolan Vellu.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Median jutuista päätellen Perttula halusi tutustua organisaatioon joka kantilta. Ihan hienoa ja ymmärrettävää, kun kiekkobisnes oli hänelle uusi asia.

Suokaa anteeksi, että kärjistän, mutta mulle jäi kuva siitä, miten tj kiertää ottelun aikana hallia ja kurkkii onko vessoissa paperia ja välillä pitää käydä kannustamassa seisomakatsomossa jne. Ollaan vähän joka paikassa, mutta tärkeimmät asiat jäävät varmistamatta.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kyllä Aho on/oli kova jätkä, vielä vuosien perästäkin herättää tunteita puolesta ja vastaan, ei mikään HMV-maskotti

Itselle kelpaisi Aho takaisin milloin vain, ei jäänyt pahaa makua hänen visiitistään.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Väitän, että juuri Ahon aikana oli peliin kuulumattomien rasitusvammojen osuus huikea vs muiden valmentajien osalta. Pelaajat siis putosivat sairastuvalle ilman kontaktia pelkästään liiallisen ja vääränlaisen harjoittelun tuloksena. Muuten loukkaantumiset varmaankin noudattelevat jotakuinkin samaa kaavaa.

Toki tähän tueksi vaadittaisiin vähintäänkin sairaskertomukset, mutta minulle riittää tämän väitteen tueksI pelaajan oma sana. Uskoisin hänen tietävän enemmän muidenkin pelaajien vammakierteestä.
Omissa kirjoissa Ahon aikakauden ainoaksi negatiiviseksi puoleksi listaan sen, että fysiikkavalmennuksesta ei vastannut joku muu kuin Aho itse. Hän halusi senkin puolen. Tämä oli sitten kuitenkin väärä päätös. Ja kyllä, rasitusvammoja oli paljon ja monella. Muuten minulla ei ole hänen aikakaudestaan mitään pahaa sanottavaa.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Omissa kirjoissa Ahon aikakauden ainoaksi negatiiviseksi puoleksi listaan sen, että fysiikkavalmennuksesta ei vastannut joku muu kuin Aho itse. Hän halusi senkin puolen. Tämä oli sitten kuitenkin väärä päätös. Ja kyllä, rasitusvammoja oli paljon ja monella. Muuten minulla ei ole hänen aikakaudestaan mitään pahaa sanottavaa.

Nykyään kun puhutaan valmennustiimistä, niin Aho voisi olla hyvä palanen osana tiimiä, Turunen Ässissä hoitelee jo fysiikkapuolta, pelitapaa ei hoitele ketään, eikä sitä, jossa näytetään pelaajille, mitä se voittaminen vaati ja mitä tarkoittaa sille logolle pelaaminen.

Aho voisi vähintään tuon viimeisen ottaa omakseen, vaatimustaso ja tekemisen taso korkealle.
Siihen joku taktisesti hyvä kaveri vielä mukaan.
Tarvitaanko siihen enää ketään kiekkojen keräilijää kolmanneksi, paitsi nyky Ässissä kun Martikainen piti saada aitioon takaisin tuomaan energiaa...olisi palkannut vaikka Krista Siegfriedsin sinne pälättämään ja häsläämään tai seuraavaksi voisi tarjota Atulle parit RedBullit, jos sinne penkin taakse pitää energiaa saada.
Kertoo kyllä aika paljon päävalmentajasta, joka tarvitsee apuvalmentajan tuomaan energiaa vaihtoaitioon, voi vittu kun tuli sekin selitys mieleen :)
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Useampi Liigajoukkue etsii hyökkääjiä kuivilta markkinoilta. Jos se Lindsten on nyt pelikuntoinen (ei ollut enää sairaslistoilla) niin äkkiä vain infoa markkinoille, että on saatavilla. Joku seura voi näillä markkinoilla huolia hänet vanhoilla TPS/Kärpät meriiteillä. TIlalle sitten joku sentteri, Kerttulahan sanoi jo aiemmin että jos joku vielä tulee sisään niin jonkun pitää lähteä ulospäin. Isot ongelmat tässä ovat tietenkin Lindstenin palkka ja se ettei ole viime vuosina pysynyt ehjänä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös