Aika vähän on Ässien näköisiä / resursseilla todennäköisesti mahdollisia pelaajia Ruotsin suunnilla, kun taas Pohjois-Amerikassa, AHL:ssä on todella paljon vapaana pelaajia. Uskon ja toivon että tulevat 1-2 pelaajaa ovat molemmat lähtökohtaisesti pelaavaan kokoonpanoon hankittuja pelaajia.
Hyökkäykseen mielestäni tarvitaan kokenut pelaaja, joka antaa joukkueelle kaikkensa sekä osaa tehdä myös pisteitä. Voisi olla myös sentteri. Hyökkäykseen tosin ei ole pakko hankkia yhtään ketään, meillä on Viitala, Aaltonen, Virtanen jotka voi myös ottaa paikan pelaavasta kokoonpanosta.
Ehkä se on vain minä, mutta mielestäni Aaltosta voisi jopa koittaa ykkösessä, sillä hän antaa kaikkensa patalogolle, se on selvä. Lindsteniä varmasti tullaan koittamaan siinä paikalla, mutta jos ei toimi niin Aaltosta kannattaisi varmasti koittaa. Aaltoselta ei sillä tontilla kannata odottaa mitään hirveitä pisteitä, mutta 15-20 olisi jo hyvä.
Puolustukseen tarvitaan kokemusta, ja ehkä jopa kiekollista taitoa. Kiekollista taitoa edustaa tällä hetkellä Andersson ja Heimosalmi + Vainio, Lukka, Määttä
Lindsten - Kärki - Salminen
Lepaus - Ruuttu - Erholtz/Viitala
Killinen - Barach - Eriksson
Juhola - Appelgren - Aaltonen
Sevänen - Heimosalmi
Andersson - Vainio
Määttä - Lukka
Matinpalo
Mahdollisesti Vainio pystyy pelaamaan Anderssonin rinnalla, sillä Andersson on kiekon kanssa hieman samanlainen kun Borgman, tykkää tuoda itse kiekon alueelle, liike on sulavaa ja laukauskin on hyvä.
Puolustus on kyllä melko ohut, sillä jos tuosta esim Andersson loukkaantuu ollaan todella paskassa tilanteessa. Ennemmin vahvistusta puolustukseen, sillä se on usein ollut Ässien heikkous.
Sevänen - Heimosalmi
Andersson - Vainio
"AHL haku" - Lukka
Matinpalo
Määtän sopimus on pitkä, ja hänen kanssa ei kannata kiirehtiä. Hän voi kyllä myös yllättää, ja ottaa paikan kokoonpanosta, mutta pitää ottaa se huomioon, ettei palvele häntä pelata 7 pakin roolissa. Hermekseen lainalle jos tilanne näyttää siltä, ettei hänelle ole tarjolla kun 7. pakin rooli.
Olisi todella tärkeää, että meillä olisi 3 vahvaa puolustusparia, varsinkin kun meillä on pari hazardia, Vainio ja Lukka..
AHL haun kohdalla voisi olla vaikka Morrow, mikä lienee kyllä epätodennäköistä.
Sitä mieltä siis olen, että ennemmin vahvistellaan puolustusta kun hyökkäystä, hyökkäyksessä on leveyttä ja enemmän varaa kehitykseen mielestäni.