Niin, en mä muistanu, että Filppulalla oli kahden vuoden lappu Detroitiin. Filppula pelaa muutenkin niin puolustavaa roolia heikossa joukkueessa, ettei siitä mitään sateentekijää Jokereihin saisi. Sen takia 2-3 -ketjuun. Ja hänkin on jo ikäloppu.
SKA:n kohdalla tilanne voi aina myös olla se, että haluavatko pitää? Haluaako pelaajat jatkaa? Mitä Jokerit voisi tarjota? Kyllä mä luulen, että mikäli Jokerit kykenisi miljoonan ykkössentterille tarjoamaan ja maksamaan, niin pelaaminen Suomessa voi alkaa hyvinkin paljon kiinnostamaan. Vaikka siitä nyt veroja vähän enemmän meniskin. Kyllhän sitä porukka menee Torontoon pelaamaan NHL:ssä vaikka Floridassakin ois mahis.
Realismi pitää silti muistaa. Vaikka Filppulalla ei olisi pahvia ensikaudesta, luuletko oikeasti että kaveri lähtee kiertämään siperiaa vuodeksi jollain 250ke lapulla? (Jos kerran kolmossentteristä puhutaan)?
Lehterä on pelannut senverta hyvin SKA:ssa (on jopa A) että eiköhän mies Pietarissa pidetä.
Aaltonen on tosiaan Vitjaziin lukittu vaikka Jokerit pystyisi sen 1me miehelle tarjoamaan. Vitjaz ei kultakimpaleestaan luovu (verrattavissä siihen että Jokerit luopuisi vapaaehtoisesti Nellistä)
Kemppainen taas ei ole ykkössentteritasoa. UFAssa laidoilta löyty Hartikainen ja Omark. Sibirissä ennen UFAa vain 23pts/60o ja nyt SKA:ssa ei vakuuta.
Fakta on siinä että realistisesti Jokerit saa naarattua A) AHL-arpoja ala Nelli/Jensen. B) Liigastaroja jolla ei rahkeet riitä änäriin (sillähetkellä) a la Haapala/Mäenalanen. C) Jäähdyttelijöitä joiden taso on jyrkässä laskussa a la Konna/A. Niemi. D) vakaita KHL-jyriä ilman tähtiloistoa a la Savinainen/Norman tai E) Omia kasvatteja ulkomaa/maakuntakierroksen jälkeen a la Leppä/Kivistö/Eronen
Lehterän ja Aaltosen kaltaisia KHL-tähtipelaajia on aivan turha edes haikailla ellei sieltä löydy jotain TODELLA hyvää syytä miksi Suomi > Ulkomaat kuten Lepän kaksoset.
Lehtonen on sitten se poikkeus joka vahvistaa säännön, tosin sielläkin on änärikortti katsomatta, saattaa löytää itsensä kategoria B:stä