Tällä hetkellä en ole paras henkilö kirjoittamaan KalPan tulevasta kaudesta, mutta oman "ykkösjoukkueeni" kausi on periaatteessa taputeltu (jonka Mestis-nousu on tuhonnut pitkälti myös KalPan aktiivisen seuraamisen). Spengler Cupia tuli eriä sieltä täältä katsottua ja Kanada-peli kokonaan, onneksi turnauksen voitti suomalainen seurajoukkue ja nimenomaan KalPa. Vahva kutina, että ensi kausi on KalPan. Uskoisin, että joukkuekkin näyttää uskottavalta. Ei tämänkään vuoden joukkue mitenkään huono olisi, mikäli loukkaantumiset eivät olisi sotkeneet näin paljoa, mutta kyllähän tämä lisäpalasia tarvitsisi.
KalPalla on kuitenkin tulevaisuuttakin ajatellen pullat aika kivasti uunissa. IPK:ssa on kasvamassa Joona Riekkinen ja on muuten ensi vuonna jo TOP-6 puolustaja Liigaan. Ryan Wilsonin kaksivuotinen pahvi oli jackpot jo viime kesänä, on oikeastaan sellaisen puolustajan prototyyppi, mihin on järkevin käyttää rajalliset varat. Otto Leskisen, Lasse Lappalaisen ja Mikael Seppälän sopimus jatkuu, joten siinä on jo aika todella kova TOP-4. Ari Gröndahl on nykyisillä otteillaan on kolmannen parin puolustaja arvojärjestyksessä, mutta aivan takuu varma parantaja ensi kaudelle. Cade Fairchildista mulla ei ole oikein mitään mielipidettä, mutta itse en antaisi sopimusta. Ihan siksi, että ei ole varmasti ilmainen, jolloin rahaa saa hyökkääjiin ja lisäksi omille junnuille peliaikaa.
Leskinen - Wilson
Gröndahl - Seppälä
Lappalainen - Nousiainen
Riekkinen
Vesterinen
Unelma tilannehan olisi se, kun Gröndahl lähtisi vetämään ja rahat avautuisi vaikka Fairchildiin. Reilulapsi ei tuohon oikein mahdu muuten järkevästi tuohon, että ei joutuisi lähettämään Liiga-tason pelaajia Iisalmeen (joka tietenkin minulle käy).
Hyökkäys ehkä akilleenkantapää, mutta siihen nimenomaan tulisi keskittää näitä kasvatusrahoja ja Spengler Cup voittorahoja. Ei mitenkään tyhmästi, mutta mennä urheilullisesti ja tavoitteellisesti eteenpäin, koska siihen olisi rahallisestikkin saumaa.
Aku Ruutun soppari oli aika wtf mulle. Ja siksi, että jätkä on aivan saatanan kova maalintekijä, todennäköisesti voittaa ensi kauden maalipörssin. Texierin uskon lähtevän yrittämään 'murican valloitusta,
Ruuttu - Rissanen - Klemetti
Kiiskinen - Luostarinen - Kantola
Sebok - Ikonen - Juusola/hankinta?
Jokinen - Knuutinen - Nuutinen
Könönen
Tuo hyökkäys on muutenkin aika stacked. Itse toivoisin, että Sebokista pääsisi eroon, ei ole koskaan kuulunut omiin lempipelaajiini, mutta sopimus voimassa. Juusolalla ei välttämättä vielä riitä, mutta onhan jätkän luistenopeus ja maalintekotaito aika kova (sysipaskassa IPK:ssa 22 ottelua, 13 maalia) ja kesä tekee ihmeitä nuorelle pelaajalle. Sama pätee osittain Klemettiin, tulee olemaan ensi kaudella todella kova. Kisun laitoin tuonne ihan vain sen jatkuvan huhuilun takia, joka perustuu about ei mihinkään. Selvää lienee kuitenkin se, että jossain vaiheessa "kotiin" palaa ja miksei ensi kaudella, kun KalPalta voi odottaa jotain rehellisesti.
Maalivahtiosasto ehkä se vaikein. Godla jatkaa, mutta ei nyt ajottaisia väläytyksiä lukuunottamatta ole tasaisen varma uskottavan seuran ykkösmaalivahti. Iilahti ei hyvistä otteistaan huolimatta myöskään riitä, jos toinen osapuoli on Godla. Itse ottaisin TUTOn Julius Pohjanoksan, ei varmin vaihtoehto, mutta mahdollisuudet ovat rajattomat.