Joukkueen rakennus kaudelle 2018–2019

  • 470 297
  • 2 538

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...
Olisiko Kotkaniemen kommentista rivien välistä luettavissa parin viime kauden tunnelmia... ”–Olen miettinyt valmentamista ja viisastunut. Vastuuta pitää jakaa, eikä niin, että yksi puhuu ja muut katsovat.”

Voitaisiinko jo pikkuhiljaa katsoa eteenpäin, eikä aina etsiä Jyrkiä sieltä peruutuspeilistä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voitaisiinko jo pikkuhiljaa katsoa eteenpäin, eikä aina etsiä Jyrkiä sieltä peruutuspeilistä.
Minulle tuli kyllä sama mieleen kuin nimim. Pratulle tuon lukiessani. Tosin onko sillä enää merkitystä, onkin toinen juttu se. Ehkä parempi tosiaan katsoa tulevaisuuteen.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voitaisiinko jo pikkuhiljaa katsoa eteenpäin, eikä aina etsiä Jyrkiä sieltä peruutuspeilistä.
Myönnetään, olen huono voittaja. Kiusaus heittää pientä piikkiä menneistä huomatessaan olleensa oikeassa on liian suuri.
Ei tää oo niin vakavaa. Tää on vaan jääkiekkoo.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Myönnetään, olen huono voittaja. Kiusaus heittää pientä piikkiä menneistä huomatessaan olleensa oikeassa on liian suuri.
Ei tää oo niin vakavaa. Tää on vaan jääkiekkoo.

Mielenkiinnosta kysyn, että missä olit oikeassa?

Valmennustyylejä on erilaisia ja erilaisilla tyyleillä on kyetty voittamaan. Kotkaniemi on erilainen koutsi kuin Aho, ei hänen kannattaisi edes valmentaa samalla tyylillä.

Toiset jakaa vastuun laajalti, toiset pitää langat tiukasti itsellään. Kumpi on parempi tapa, who knows.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Itse saattaisin olla huolissani, jos joukkueen päävalmentaja ei ole päässyt yli jostain aiemmasta asemastaan. Käytännössä katse olisi pitänyt jo heti alusta olla eteenpäin, muuten joutuu aina todistelemaan jotain omille möröilleen.

Fanithan voi täällä maalailla ja vihjailla vaikka mitä ja kuinka kauan tahansa.

Että silleen...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse saattaisin olla huolissani, jos joukkueen päävalmentaja ei ole päässyt yli jostain aiemmasta asemastaan. Käytännössä katse olisi pitänyt jo heti alusta olla eteenpäin, muuten joutuu aina todistelemaan jotain omille möröilleen.

Fanithan voi täällä maalailla ja vihjailla vaikka mitä ja kuinka kauan tahansa.

Että silleen...

Tämä tuli mieleen, mutta katsotaan nyt eteenpäin.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Kiusaus heittää pientä piikkiä menneistä huomatessaan olleensa oikeassa on liian suuri.
Nyt kun vielä kaikki tietäisi missä olet ollut oikeassa?

En nyt muista kun sen kerran, kun väitit että Kiilholma on Ässien paras ylivoimanpyörittäjä ja kaikki tietää miten siinä kävi.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Nyt kun vielä kaikki tietäisi missä olet ollut oikeassa?

En nyt muista kun sen kerran, kun väitit että Kiilholma on Ässien paras ylivoimanpyörittäjä ja kaikki tietää miten siinä kävi.
Mites se ylivoima viime kaudellakin sujui kun Kinu ei ollut enää joukkueessa.

Teille Ahofaneille on ollut kauhean vaikea myöntää sitä että Jykästä ei ollutkaan sateentekijäksi. Silloin koitetaan mustamaalata kaikkea mahdollista.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mites se ylivoima viime kaudellakin sujui kun Kinu ei ollut enää joukkueessa.

Teille Ahofaneille on ollut kauhean vaikea myöntää sitä että Jykästä ei ollutkaan sateentekijäksi. Silloin koitetaan mustamaalata kaikkea mahdollista.

Ylivoimalla oli hetkellisesti hyvä meno. Pääosin kuraa mitä pidemmälle kausi eteni. Ei ollut merkitystä kuka tuota ylivoimaa valmensi tai sumpli kasaan. Ei Aho, ei Kotka, ei Niittynen tai edes Salminen saaneet tuota toimivaksi.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Kaikki tietää, ja ne jotka ei tiedä voi käydä tarkistamassa ne kauden 15-16 Ässien YV tehopisteet ja peliajat.
Niin tai 16-17 tilastot ja todeta että Sahakin on parempi ylivoiman pyörittäjä, kuin Kiilholma.


Toki kaikki näki tämän perssilmälläkin jo 15-16, vaikka pelkkiä tilastoja katsomalla olisi joku voinut tulla toiseenkin johtopäätökseen.
Mites se ylivoima viime kaudellakin sujui kun Kinu ei ollut enää joukkueessa.
Paremmin näemmä ainakin prosenttejen perusteella, kuin silloin kun Kinu sai pyörittää yyveetä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Korpisalo toivoo että resurssit riittäisivät päätoimiseen fysiikkavalmentajaan. Vielä sitä ei kuitenkaan saatu. Toivottavasti lähitulevaisuudessa.

Olisiko Kotkaniemen kommentista rivien välistä luettavissa parin viime kauden tunnelmia... ”–Olen miettinyt valmentamista ja viisastunut. Vastuuta pitää jakaa, eikä niin, että yksi puhuu ja muut katsovat.”
Niin, viitataanko tässä tuohon vallankaappaukseen? Eli siihen, että jos et anna apukoutseille vastuuta, ne pyrkii kalifiksi kalifin paikalle.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
No jos et pysty ite päättelemään, ni jätettäköön ikuiseksi arvoitukseksi.
Jos tarkoitat sitä että huonosti suorittaneen joukkueen valmentaja vaihdetaan ei sillä ole vallankaappauksen kanssa mitään yhteistä. Vai onko Ässät joku arabimaa missä valta vaihtuu ainoastaan kaappaamalla.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos tarkoitat sitä että huonosti suorittaneen joukkueen valmentaja vaihdetaan ei sillä ole vallankaappauksen kanssa mitään yhteistä. Vai onko Ässät joku arabimaa missä valta vaihtuu ainoastaan kaappaamalla.
Maailma on toki varmasti mukavampi paikka sinisilmäiselle, mutta itse en sellainen ole.

Mitäpä luulet, olisko valta vaihtunut jos kakkoskoutsina olisi ollut joku päävalementajan luottomies? Nyt sillä paikalla Kalifin tuolia tuijottelemassa oli urheilujohtajan paras kaveri, jolla oli päävalmentajan kanssa isoja näkemyseroja pelistä sekä johtamistyylistä. Jos sinä haluat uskoa, että Kotkaniemi ei ole ollut iso tekijä vallankaappauksen takana ja kuiskutellut muutoksen puolesta Korpisalolle, niin se sinulle suotakoon.

No nyt on Kotkan paikka näyttää, onko hän oppinut hyviä vai huonoja asioita apukoutsina hääriessään. Kait me sit tulevalla kaudella ollaan 4 parhaan joukossa? Vai mitä arvioi @korkki ?
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Maailma on toki varmasti mukavampi paikka sinisilmäiselle, mutta itse en sellainen ole.

Mitäpä luulet, olisko valta vaihtunut jos kakkoskoutsina olisi ollut joku päävalementajan luottomies? Nyt sillä paikalla Kalifin tuolia tuijottelemassa oli urheilujohtajan paras kaveri, jolla oli päävalmentajan kanssa isoja näkemyseroja pelistä sekä johtamistyylistä. Jos sinä haluat uskoa, että Kotkaniemi ei ole ollut iso tekijä vallankaappauksen takana ja kuiskutellut muutoksen puolesta Korpisalolle, niin se sinulle suotakoon.

No nyt on Kotkan paikka näyttää, onko hän oppinut hyviä vai huonoja asioita apukoutsina hääriessään. Kait me sit tulevalla kaudella ollaan 4 parhaan joukossa? Vai mitä arvioi @korkki ?

Ja epäonnistumisista voi olla montaa mieltä. Mikähän oli Ahon Ässien pistekeskiarvo silloin kun puoli joukkuetta ei ollut sairasosastolla....
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mua ei kiinnosta pistekeskiarvo pätkääkään saatikka piiloutuminen (itse aiheutettujen) loukkaantumisten taakse. Mua kiinnostaa vain faktat ja fakta oli se että Ässiä ei ikinä ennen perseraiskattu kotona noin montaa kertaa kuin tällä kaudella. Vaikka ollaan oltu liigajumbojakin joskus niin kotona on silti oltu kohtuullisen ryhdikkäitä ja nämä paskat otteet ovat olleet vieraissa.

Toinen fakta on että maalivahdille tuli hymy kasvoille ja kiekkokin alkoi tarttua edes kohtuullisesti sen jälkeen kun valmentaja vaihtui.

Vaikka miten jyrkipuolue haluaisi ajatella niin kolmas fakta on se että joukkue vaan ei pelannut enää valmentajalleen. Väliinpitämätöntä ja huolimatonta peliä. Olisin ollut valmentajan vaihdon kannalla vaikka urheilutoimenjohtaja olisi ollut @Dee Snider ja kakkosvalmentaja hänen opponenttinsa @TosiFani kun pelistä nyt vaan näki että eväät oli syöty ja kelkka lähtenyt syöksymään kohti rinteen pohjaa. Onneksi Miku sai pelastettua edes vähän. Sillä minkä nimisiä avainhenkilöt ovat ja millainen on heidän keskinäinen suhteensa ei ollut tuossa tilanteessa paskankaan väliä.

No nyt on Kotkan paikka näyttää, onko hän oppinut hyviä vai huonoja asioita apukoutsina hääriessään. Kait me sit tulevalla kaudella ollaan 4 parhaan joukossa? Vai mitä arvioi @korkki ?

Tää nyt oli hauska provo, mutta kyllä mulle riittää paikka kahdeksan joukossakin. Saavutus mihin ystäväsi Jyrki ei kyennyt.
 
Viimeksi muokattu:

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Maailma on toki varmasti mukavampi paikka sinisilmäiselle, mutta itse en sellainen ole.

Mitäpä luulet, olisko valta vaihtunut jos kakkoskoutsina olisi ollut joku päävalementajan luottomies? Nyt sillä paikalla Kalifin tuolia tuijottelemassa oli urheilujohtajan paras kaveri, jolla oli päävalmentajan kanssa isoja näkemyseroja pelistä sekä johtamistyylistä. Jos sinä haluat uskoa, että Kotkaniemi ei ole ollut iso tekijä vallankaappauksen takana ja kuiskutellut muutoksen puolesta Korpisalolle, niin se sinulle suotakoon.

No nyt on Kotkan paikka näyttää, onko hän oppinut hyviä vai huonoja asioita apukoutsina hääriessään. Kait me sit tulevalla kaudella ollaan 4 parhaan joukossa? Vai mitä arvioi @korkki ?

Ei pitäisi tähän keskusteluun osallistua, mutta joskus ei voi malttaa mieltään. Joku voisi ajatella myös niinkin, että demokraattisessa yhteiskunnassa ei diktatuuria voi olla. Siksi tehtiin vallankaappaus, jos tehtiin, ja lopputuloksena pahan vallasta päästyään yksilön asema parani ja ilo palasi kansan kasvoille.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Vaikka miten jyrkipuolue haluaisi ajatella niin kolmas fakta on se että joukkue vaan ei pelannut enää valmentajalleen. Väliinpitämätöntä ja huolimatonta peliä.

lopputuloksena pahan vallasta päästyään yksilön asema parani ja ilo palasi kansan kasvoille.
Nyt kun kaksi aisantuntijaa on saatu paikalle, niin varmaan kerrotte missä tämä suuri helpottuneisuus ja ryhtiliike näkyi. Ei ainakaan kentällä.

En odota saavani tälläkään kertaa vastauksia, kun niitä ei selvästikkään kummallakaan ole. Pääasia on toki, että edes itse uskotte satuihinne.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mua ei kiinnosta pistekeskiarvo pätkääkään saatikka piiloutuminen (itse aiheutettujen) loukkaantumisten taakse. Mua kiinnostaa vain faktat ja fakta oli se että Ässiä ei ikinä ennen perseraiskattu kotona noin montaa kertaa kuin tällä kaudella. Vaikka ollaan oltu liigajumbojakin joskus niin kotona on silti oltu kohtuullisen ryhdikkäitä ja nämä paskat otteet ovat olleet vieraissa.

Toinen fakta on että maalivahdille tuli hymy kasvoille ja kiekkokin alkoi tarttua edes kohtuullisesti sen jälkeen kun valmentaja vaihtui.

Vaikka miten jyrkipuolue haluaisi ajatella niin kolmas fakta on se että joukkue vaan ei pelannut enää valmentajalleen. Väliinpitämätöntä ja huolimatonta peliä. Olisin ollut valmentajan vaihdon kannalla vaikka urheilutoimenjohtaja olisi ollut @Dee Snider ja kakkosvalmentaja hänen opponenttinsa @TosiFani kun pelistä nyt vaan näki että eväät oli syöty ja kelkka lähtenyt syöksymään kohti rinteen pohjaa. Onneksi Miku sai pelastettua edes vähän. Sillä minkä nimisiä avainhenkilöt ovat ja millainen on heidän keskinäinen suhteensa ei ollut tuossa tilanteessa paskankaan väliä.



Tää nyt oli hauska provo, mutta kyllä mulle riittää paikka kahdeksan joukossakin. Saavutus mihin ystäväsi Jyrki ei kyennyt.
Eihän tossa sun jutussa oo yhtään faktaa.

Vai ei kiinnosta pistekeskiarvot, eikä se mitä pelaajia on jäällä? Mutta se mikä merkkaa on pari heikkoa kotipeliä ja maalivahdin hymy :DDD Niin joo ja sitten noi säälipleijarit, missä Aho kohtasi hirmuvireisen Ilveksen ja Kotka Lukon, joka oli voittanut viimeisestä 15 ottelusta 2 ja menettänyt lisäksi kärkiketällisen pelaajia viime metreillä :DDDD Ai niin, kun ne jäällä olevat pelaajat ei vaikuta mitään. Lukon kaatamisesta siis iso sulka Kotkan hattuun!

Saat tosiaan arvioida valmennusta tällä valitsemallasi tavalla. Kuulostaa tosia asiantuntevalle ja puolueettomalle.

Toivottavasti Kotkaniemellä on joskus enemmän Liiga mestartuuksia valmentajana kuin Aholla, niin pääsee uskottavasti pröystäilemään.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mua ei kiinnosta pistekeskiarvo pätkääkään saatikka piiloutuminen (itse aiheutettujen) loukkaantumisten taakse. Mua kiinnostaa vain faktat ja fakta oli se että Ässiä ei ikinä ennen perseraiskattu kotona noin montaa kertaa kuin tällä kaudella. Vaikka ollaan oltu liigajumbojakin joskus niin kotona on silti oltu kohtuullisen ryhdikkäitä ja nämä paskat otteet ovat olleet vieraissa.

Toinen fakta on että maalivahdille tuli hymy kasvoille ja kiekkokin alkoi tarttua edes kohtuullisesti sen jälkeen kun valmentaja vaihtui.
-

Hohhoh. Varsinainen faktateksti. Kerro nyt nämä itse aiheutetut loukkaantumiset? Näistä on tullut palstatotuuksia vaikka totuuspohja on aikalailla nollissa. Osasyy pariin loukkaantumiseen on kovassa treenissä, nekään ei mitenkään täysin valmentajan piikkiin.

Toinen fakta. Andyn peli muuttui kun alettiin keskittymään maalivahtivalmennuksessa enemmän pääkopan valmennukseen. Suurin vastuu koko kaudesta on Rosendahlilla.
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Korpisalo toivoo että resurssit riittäisivät päätoimiseen fysiikkavalmentajaan. Vielä sitä ei kuitenkaan saatu. Toivottavasti lähitulevaisuudessa.

Olisiko Kotkaniemen kommentista rivien välistä luettavissa parin viime kauden tunnelmia... ”–Olen miettinyt valmentamista ja viisastunut. Vastuuta pitää jakaa, eikä niin, että yksi puhuu ja muut katsovat.”

Niin... ehkä oli Kotkaniemen ajatus, että vastuu pitää keskittää yksiin käsiin Aholle. Hienoa, että hän kuitenkin Ahon isällisessä ohjastuksessa viisastui ja uskoo vaihteeksi vastuun jakamiseen.

Mielenkiintoinen juttu tuo fysiikkavalmentajan palkkaaminen. Kuvastaa hyvin miten puolueellisesti Ahoa ja Kotkaniemeä arvioidaan. Erillisen fysiikkavalmentajan palkkaamattomuuus johtui Ahon vastustajien mielestä Ahon ylimielisyydestä ja halusta hoitaa kaikki itse. Nyt kun Kotkaniemi ilmoitti, että fysiikkavalmennus hoidetaan itse, ei se aiheuttanut mitään vastareaktiota. Loppujen lopuksi Korpisalo sitten vielä toi esiin tuon rahapuolenkin, mikä varmaan oli Ahon aikana aivan yhtä suuri tekijä kuin nyt Kotkaniemenkin aikana. Liekö tuokin nyt sitten tuotu julki juuri siksi, ettei valmennusta päästäisi syyttämään Ahon tapaan.

Ahosta on väännetty jo niin paljon, ettei kellään taida olla enää mitään uutta sanottavaa asiasta. Itse yritän olla palaamatta Ahoon ja toivon, että muutkin yrittäisivät keskittyä tähän hetkeen ja tulevaisuuteen eikä aina tarvitsisi palata menneisiin.
 

SammyRumour

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & SHL
Olisiko Ässät Eric Perrinin perässä?
Käsitykseni mukaan miestä yritettiin jo täksi kaudeksi Ässiin.
Iltalehti kyllä kertoi, että Lukko olisi hänen perässä, mutta eräs JYP-fani kertoo "Liigan siirtohuhut" ketjussa, ettei hänen mukaan yksikään siinä uutisessa mainitut seurat Lukon lisäksi (JYP, Tappara, Kärpät) ole Perrinin seuraava seura.

Eric Perrin, 42, jatkaa upeaa uraansa SM-liigassa, mutta missä seurassa? - ”TPS:n johto tämän päättää”
Tuossa vielä se uutinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös