Ojamäki sittenkin myös Tapparaan. Näin olen antanut itseni ymmärtää.
Lähdettä tälle? "Olen antanut itsekin ymmärtää" on vielä aika epävarma ilmaus..
Olisihan tuossa Ojamäen uran kannalta paljon enemmän järkeä kuin Kärppä-siirrossa.Ojamäki sittenkin myös Tapparaan. Näin olen antanut itseni ymmärtää.
Mikä ajatus tässä nyt on takana? Olen ymmärtänyt että seurat valittelevat päin vastoin pelaajien palkkojen olevan liian suuria, (mitä ne kyllä minun mielestänikin ovat).Kärjen ja Ojamäen mennessä molempien samaan seuraan, Ässillä olisi hyvin mahdollisuus vedättää poikien palkkaa mukavasti ylöspäin. Ainakin, jos Tapparassa todella halutaan molemmat.
Olisi, mutta Leinonen ei liikoja maksa. Siksi Tapparalla ei ison rahan tähtiä olekaan. Tulijoita on silti, eikä aina tarvitse sitä isointa summaa luvata. Ja jos jonkun hinta karkaa, siirrytään seuraavaan ehdokkaaseen.Ässillä olisi hyvin mahdollisuus vedättää poikien palkkaa mukavasti ylöspäin. Ainakin, jos Tapparassa todella halutaan molemmat.
Siis jos tuossa nyt siis nähdään suht varmana, että molemmat lähtevät joka tapauksessa, onhan siinä ainakin mahdollisuus hieman nostaa omaa tarjousta.Mikä ajatus tässä nyt on takana? Olen ymmärtänyt että seurat valittelevat päin vastoin pelaajien palkkojen olevan liian suuria, (mitä ne kyllä minun mielestänikin ovat).
Jep, eihän tuolla tavoin mitään mottipäisiä summia pysty lypsään, jos vähän kuiteskin.Olisi, mutta Leinonen ei liikoja maksa. Siksi Tapparalla ei ison rahan tähtiä olekaan. Tulijoita on silti, eikä aina tarvitse sitä isointa summaa luvata. Ja jos jonkun hinta karkaa, siirrytään seuraavaan ehdokkaaseen.
edit: Mikä on Varttisen sopimustilanne? Muistin, että on tehnyt jatkosopimuksen, mutta Jatkoajan mukaan enää tämä kausi.
Ei ole tehnyt, ja hänen sopimuksensa perään esimerkiksi minä olen täällä huutanut. Se on täysin välttämätön, tosin sen syntyminen ei pitäisi olla ongelma, ei Varttisella vielä ottajia ole, eikä ulkomaille lähtemisestäkään pitäisi kait olla mitään pelkoa. Mutta ensi kaudella tulee todennäköisesti se iso läpilyönti ja sitä seuraavalla kaudella olisi sitten aika olla TOP-4 laiturina tuomassa Ässille menestystä. Eli kahden vuoden jatkoa siis olisi tilauksessa..
Annetaan lisää vastuuta ja hilataan peliaikaa edes vähän samoille lukemille kuin Ojamäellä (10:30 vs 18:30) niin tässä on parin vuoden sisällä mahdollisesti jopa kovempi kaveri käsissä.
Nyt pojilla keulii hiukan lujaa tai sitten Ojamäen menetys harmittaa... Onhan Ojamäki nyt ihan eri luokan pelaaja oikeasti kuin Varttinen tai Pihlajamäki.
Ojamäki on hyvä pelaaja, mutta enemmän Kärjen menetys harmittaa. Ojamäki on helpommin korvattavissa ja omista junnuista on samanlainen pelaajatyyppi tulossa.
Näinhän se menee. Kärjen kokoisia isoja kiekollisia omia junnuja ei taida lähivuosinakaan olla nousemassa edustukseen, pienempiä polkukoneita taas tuntuu löytyvän jatkuvasti kokeilemaan siipiä miesten peleissä.
Tiedä sitten siitä potentiaalista edaria silmällä pitäen, mutta A:n jätkistä Sikoniemi on jo nyt samoissa mitoissa kuin Kärki ja Huunamaan on ihan rahtusen pienempi. Toki Huunanmaa on pelipaikaltaan pakki, mutta kokonsa puoelsta siis samaa kaliiperia. Hyökkääjistä Sikoniemen lisäksi nuori Markus Raita on (vielä) hieman pienempi, muttei kuitenkaan mikään pygmi.
Tällä hetkellä on astetta parempi, Varttinen pelaa hienoa tulokaskautta ja toivottavasti kehitys jatkuu. En yllättyisi jos Varttinen tekee ensi kaudella saman verran maaleja kuin Ojamäki.
Raita on jo poistunut Porista, kiertolainen jo nuorena. Sikoniemi ei nyt ihan ole Kärjen tasoa lupauksena.