Kurrihan sanoi joskus, jos muistan oikein, että ei voida hankkia pelaajia vain leveyden puolesta, koska budjetti on rajallinen. Kuvittelenko omia, jos muistelen, että KHL:ssä on myös jokin max-raja pelaajasopimuksille yhtäaikaa.
Jossain oli luku 25. En tiedä miten junnusopparit liittyvät tähän, mutta uumoilisin, että tuon 25:n lisäksi ringissä voi olla juniorijoukkueissa pelaavia pelaajia erikseen.Kuvittelenko omia, jos muistelen, että KHL:ssä on myös jokin max-raja pelaajasopimuksille yhtäaikaa.
Mikä mahtaa olla Väänäsen tilanne, tai Ozzya korvaavan puolustajan tilanne? Ilolla tervehtisin fyysistä pakkia.
Tuossahan Kulda on erinomainen. Ei onneksi kuskaa kiekkoa ylös mutta antaa poikkeuksetta pirun hyviä ja helppoja avauksia eikä yritä kikkailla mitään pikkunättiä. Toimii juuri kuten pakit Venäjällä toimivat eli ovat hyviä avaamaan ja vahvoja omassa päässä ja taklaavat, kun tulee paikka. Jaakolan kanssa joukkueen paras pakki viime kaudella ja jatko erittäin tärkeä asia.Eikö Kulda aja tätä asiaa? Mielummin näkisin kiekollisen puolustajan, joka pystyy tuomaan kiekon puolustusalueelta karvauksen paineen alta keskialueelle. Semmonen kalliimpi versio Dehneristä. Tosin kukapa ei tämmöstä pakkia joukkueeseensa toivo.
Kurri hoi! Oskar Osalan sopimus päättyy tähän kauteen. Anttila-Osala-Joensuu. Siinä vasta Jukka Jalosen näköinen ketju.
Ihan eri asia. Marjamäen ja Jalvannin tasoisia pelaajia ei hankita Liigaan samaan rooliin kuin Jokereihin. Ykkös-kakkoskentällisiin he olisivat Liigan kärkijengeihin jos eivät ihan kysymysmerkkejä, niin eivät takuuvarmoja suorittajiakaan ja kolmos- tai neloskenttään taas liian kalliita. Jokereilla on varaa hankkia Marjamäki neloseen ja Jalvanti kasipakiksi ja niihin rooleihin äijät ovat käsittääkseni ihan kelvollisia.Väitänpä, että esim. HIFK:n tai Kärppien fanikunnassa ei kovin suuria riemunkiljahduksia kuultaisi vaikkapa Marjamäen tai Jalvannin sopimuksista.
Pikkuhiljaa, markkinointitiimin ehdoilla.Ja jos sopimuksia on niin miksi niitä ei jo julkaista?
Isoimmat kalat tulleet KHL-aikakaudella aina kesällä. Tietenkin monilla hälyyttää jo tässä vaiheessa, mutta itse olen levollisin mielin. Ei varmaan tule yhtä nimivahva nippu kuin aikaisemmilla kausilla, mutta en usko että menestys jää siitä kiinni, kun penkin takana on kohtuullinen tekijämies.Melkoisia vahvistuksia tuli Jokereihin. Toivon mukaan nyt on tulossa ihan oikeitakin vahvistuksia,tällä menolla Jokereilla on 4kpl 4 kenttiä.
Ja jos sopimuksia on niin miksi niitä ei jo julkaista?
Ihan eri asia. Marjamäen ja Jalvannin tasoisia pelaajia ei hankita Liigaan samaan rooliin kuin Jokereihin. Ykkös-kakkoskentällisiin he olisivat Liigan kärkijengeihin jos eivät ihan kysymysmerkkejä, niin eivät takuuvarmoja suorittajiakaan ja kolmos- tai neloskenttään taas liian kalliita
KHL-Jokereihin ei välttämättä näin paljon kaipaisi kolmekymppisiä liigajyriä, mutta ehkä 10 miljoonan euron budjetti on niin olematon tähän sarjaan, että edes muutaman kovan nimen mahdollistamiseksi on pakko ottaa mukaan koko joukko jyriäkin. Toivottavasti seuraavaksi kerrotaan niistä kovista nimistä. Näillä nyt kerrotuilla nimillä ei sytytetä yhtään fania eikä myydä yhtään kausikorttia. Eikä kyllä ratkaista häävisti pelejäkään.
Kyllähän näistä ensi kauden julkistuksista on tullut samanlainen tunne kuin silloin, kun Tommi Turunen ja Timo Vertala pelasivat Jokereissa.
Sinä olet varmaan meistä kahdesta se parempi asiantuntija IFK:n pelaajia koskien, mutta mulle ei ole kyllä yhtään jäänyt se kuva että Elkins olisi IFK:n kolmanneksi paras sentteri. Minä pidän häntä mahdollisesti koko jengin parhaana pelaajana, mutta en montaa matsia ole nähnyt. Jos Luttisen ottaa ennen Marjamäkeä niin se on sitten mielipidekysymys. Mä otan ennemmin Masin, mutta ero ei ole iso.ifkn alemmissa kerjuissa pelaavat tällä hetkellä Elkinsit ja Luttiset, joihin luotan samoissa rooleissa pikkaisen enemmän.
Olihan Jokereidenkin kolmosketju reilu vuosi sitten Omark-Koukal-Moses.Siellä kun vetää kolmoskentässäkin Elkins laidoillaan Luttinen ja Ikonen...
Siellä kun vetää kolmoskentässäkin Elkins laidoillaan Luttinen ja Ikonen
Kyllä munkin mielestäni Elkins on HIFK:n pelillinen sielu, ainakin post-seasonilla, mutta silti hän on kolmosen keskellä. Luttinen nyt on tietysti joukkueen kapteeni - lagets kapten, mutta teki kylläkin aika hyvät tehot menneellä kaudella. En kyllä näkisi, että Marjamäki olisi Luttisen tasoinen korvaaja tuohon ketjuun (vaikka ei otettaisikaan huomioon sitä, että MMM:llä on paljon loukkaantumisia huolenaan).Sinä olet varmaan meistä kahdesta se parempi asiantuntija IFK:n pelaajia koskien, mutta mulle ei ole kyllä yhtään jäänyt se kuva että Elkins olisi IFK:n kolmanneksi paras sentteri. Minä pidän häntä mahdollisesti koko jengin parhaana pelaajana, mutta en montaa matsia ole nähnyt. Jos Luttisen ottaa ennen Marjamäkeä niin se on sitten mielipidekysymys. Mä otan ennemmin Masin, mutta ero ei ole iso.
Juu, mutta tämän kauden HIFK on kasattu ihan eri metodilla. Siellä on kolme tuloskenttää. Ensimmäinen on muotoa Rask - Ramu - Zaborsky, johon Anttila tai Marjamäki eivät mahtuisi, seuraava Puustinen - Hintz - Partanen/Leino, johon eivät myöskään ja se kolmosketju tulikin käsiteltyä.Olihan Jokereidenkin kolmosketju reilu vuosi sitten Omark-Koukal-Moses.