Mitäpä tuosta joukkueesta tällä hetkellä osaisi sanoa. Hyökkäysosasto on varmaan yksi liigan heikoimpia, puolustus vähän siinä ja siinä, maalivahtiosasto varmaankin liigan parhaimpia. Vainiola ei näiden "värikäs ja rosoinen"-juttujen jälkeen ihan sitä ollut mitä odotin, mutta täytyy muistaa, ettei tuollaisista ominaisuuksista sentään julkisesti puhuttu, vaan kyse oli Kimmon ja jonkun palstalaisen käymästä yksityiskeskustelusta.
Oli miten oli niin melko valtaisa pettymys oli eka fiilis VVV-paljastuksesta kuten Ruuttunkin kohdalla, mutta kyllähän tuohon nyt on jo sopeutunut. olettaen että nyt joku edes vähän 20-25 pisteen rajaa tod.näk hätyyttelevä laituri vielä saataisiin hankittua. Sentterit ovat varmastikin sitten Rissanen-Sebok-Vainiola-Pitkänen(?) enkä tiedä, miksi olen jossain vaiheessa edes antanut itseni uskoa mitään muuta sen jälkeen kun Sepolle kahden vuoden jatko tehtiin. Jos vielä tehtävät hankinnat ovat nekin aivan täyteosastoa niin enpä tiedä mitä ajatella. Nikko kai siinä sitten lähinnä saa viime kautta enemmän vastuuta, tai Mutanen. Näissä kahdessa varmaan olisi suurin potentiaali nousta seuraavalle tasolle, sillä vaikka Mutasella jo ikää onkin jonkin verran niin tekihän se ihan hyvin pisteitä siihen alle kymmeneen peliin mitä viime kaudella pelasi. Mutta se oli silloin se ja aiemmin taso ei ole päätä huimannut, toki siinä omassa roolissaan hieno pelaaja.
Toimistolla kai lasketaan paljon senkin varaan, että Jokisen 15 maalia viime kaudella ei ollut suonenveto. Minä olen varmaan ollut yksi palstan positiivisimpia Jokisen paluun suhteen, mutta vähän kyllä tuntuu siltä, että se 10 voi tulevalla kaudella olla jo ihan hyvä suoritus kun miehet rinnalla muuttuvat asteen alaspäin Rausta ja McIntyrestä. Rissanen ei kauheasti pelannut, joten tavallaan voisi sanoa että ihan uusi pelaaja saadaan, Keränen nyt varmaan tekee sen jotain 30 pinnaa. Tavalliseen numeroonsa 13 vaihtanut Mankinen toivottavasti rikkoisi oman piste-ennätyksensä, sitäkin tarvittaisiin. Sitten tähän päälle Kilpi ja Godla torjuvat kaiken, joten mikäs tässä sijoja 7-10 tavoitellessa. Silti mieluusti näkisin edes jonkun "Lauritzenin" vielä tuohon lisäyksenä.
Siitä minä tykkään, että fanien toiveisiin lisäkoosta- ja rytinästä kaukalosta on edes jotenkin pyritty vastaamaan hankinnoissa. Harmi vaan että A) ei ole mitään taetta siitä että Sopanen, Ruuttu tai Vainiola mitään erityisen fyysisiä pelaajia silti olisivat ja että B) seura on niin PA että nyt kun tämä on hokattu niin parempaan ei ole varaa. Onhan nää kai heikoimmat keväthankinnat sitten pyhän Pither, Foss, Liedes-kolminaisuuden. Uskotteko kotona, että minä yhdessä vaiheessa mietin että voisikohan KalPa hankkia Max Wärnin.