Naurava Kulkuri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät
Tätä meinasin itsekin tulla kommentoimaan, mutta TosiFani näköjään ehti ensin. mm. @Crapbag in kuvailut Ojamäkeen liittyen liittyvät vahvasti pelitavallisiin asioihin. Näin ainakin itse uskon. Mielenkiintoista nähdä mitä uusia puolia AhoNäissä kommenteissa unohdetaan kokonaan pelitavan ja valmentajan rooli. Ojamäeltä on hyvin luultavasti pyydetty nähtyä pelaamista, hyödynnetty hänen vahvaa luistelua ja vetoa. Hän pelasi maajoukkueessa erillaisessa roolissa, mikä näkyi myös kentällä. Ei Ojamäki mikään samettikäsi tai huippupelintekijä ole, mutta hän pelaa hyvin joukkueen eteen, tekee töitä molempiin suuntiin. Ja omista varastaminen ei ole tyypillistä hänelle.
Itse kyllä puollan huomattavasti ennemmin Kärkeä Bertrandin laituripariksi, juurikin täällä mainituista syistä. Kärki ja Bertrand muodostaa hyökkäyssuuntaan tehokkaan kaksikon, koska molemmat pystyvät pitämään kiekkoa ja ovat hyviä luomaan paikkoja sekä viimeistelemään.Paljon tulee ketjusommitelmia, mutta perusteita niille kovin vähän. Voihan niiden takana olla vahvojakin perusteita, mutta esille niitä ei olla tuotu. Tästä syystä moni sommitelma näyttääkin enemmän paperimanageri tyyppiseltä mutuilulta kun realistisilta ajatuksilta.
En ole mikään guru enkä valmentaja mutta omia mietteitä:
Olen vahvasti sitä mieltä että Ojamäki kuuluisi CB ja Kerälä/Makkonen ketjuun. Kärki puolestaan Kiilholman kanssa ja tähän vierelle jokin vahvistus/Korhonen.
Tämä ihan siitä syystä että Ojamäen suurin hyökkäys potentiaali/vahvuus on nopeissa ja suorissa hyökkäyksissä. Kärki ja Kiilholma on molemmat heikkoja avauspelissä ja ovat hitaita Ojamäkeen verrattuna. Lisäksi Kilun ja Kärjen vahvuudet on hyökkäyspään myllytyksissä jonne taas Ojamäki hukkuu.
Noin kahdella kentällä maksimoidaan potentiaali omissa papereissa.
Ojamäen laitturipariksi laittaisin ennemmin esim Korhosen tai huhutun Hagmanin, sillä molemmat(ainakin Nikke) näistä ovat käsittääkseni hyviä maalinedustalla. Ojamäki saa polkea itselleen tilaa laukaisulinjalle ja Nikke ohjailee sitten niitä kiekkoja ja heittää riparit sisään.