Minä tarjoaisin Kerälälle jatkoa. Heinon en jostain syystä usko Ässiin jäävän, kyse ei toki ole tiedosta, vaan mutusta.
ps. ihan en ymmärrä, miksi täällä niin hoetaan Saarelan tulevasta ykkösvarauksesta ja tulevista NHL:n Ässille maksamista siirtokorvauksista. Jos mietitään viime vuosien ykköskiekalla varattuja suomalaispelaajia, niin aika paljon kovempia näyttöjä on heillä Liigasta kuin Saarelalla toistaiseksi.
Minä en epäile Saarelan lahjakkuutta, mutta jos alkukauden kaltaisilla näytöillä mennään aina varaustilaisuuteen asti, niin eikö maailmasta muka löydy 25-30:tä pelaajaa, joilla on lahjoja yhtä paljon, mutta myös tehoja on syntynyt..?
Samoin. Ja veikkaan, että Kerälän saisi kiinnitettyä niin halvalla, että riskit on ihan minimaalisia.
Saarelan kohdalla täällä jotkut puhuu huonosta syöttötaidosta, että metrin sinne monta tonne, mutta siitä ei mielestäni ole kyse. Mielestäni n. ainoat Saarelan ongelmat on pelin luvun puolella. Paljon on vielä opittavaa joukkuepelaamisesta ja miesten peleistä, Isoin miinus siitä, että peli ei ole kehittynyt mielestäni juurikaan, ehkä pian olisi aika koeponnistaa vähän isommassa roolissa.
Täysin totta, että Saarelan panos ei ole ollut kovin kummoinen. Ja ehkä tuossa mahdollisessa pissaa päässä ilmiössä on iso syy, miksi Rocky häntä peluuttaa noinkin mahtavassa paikassa. Vaikka itse olenkin sen kannalta, että jos toinen janoaa vastuuta helvetisti kun on mielestään jumalainen pelaaja, niin miksi tapella sitä vastaan vaikka väkisin? Ehkä olisi vain parasta antaa sitä tonttia ja katsoa mitä tapahtuu.
Mielestäni silti isoa kuvaa katseltaessa nämä tekemisen ongelmat on Ässien kannalta vain hyvä asia. Mikäli muistelen oikein, olen palstalta lukenut, että ekan kierroksen varausten kanssa täytyy aina tehdä heti tulokassopimus. Mikä tarkoittaisi sitä, että Saarela pelaa Ässissä vain maks. tulevan kauden, eikä Ässät saisi koko siirtokorvausta itselleen. Jos Saarela tippuu Draftissa toiselle tai kolmannelle kierrokselle, niin on hyvinkin mahdollista, että Ässät saa nauttia Saarelan pelaamisesta vielä usean kauden ajan.
EDIT: Dufva varmaan kävi tämän valtataistelun Saarelan kanssa n. samoin asein kuin Rocky ja se ei päättynyt ihan toivotulla tavalla.