Joukkueen rakennus kaudelle 2015–2016

• 694 665
  • 3 856

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä olen tämän aiemminkin lukenut sinun kirjoittamanasi ja nauroin kyllä silloinkin todella makeasti. Huikea huumoripläjäys, kuten monet muutkin jutuistasi...

Saarela on ikäluokkansa maailman huippuja ja tästä syystä hänen ominaisuutensa on moneen kertaan läpianalysoituja. Hänestä on satoja videoklippeja ja kilottain papereita eri NHL organisaatioilla ja nyt sinä tyrmäät nämä kaikki?? Ja sen jälkeen sanot minun juttujani huumoripläjäyksiksi...

Saarelan taidot näkyvät kyllä kentällä, mikäli osaa ja haluaa nähdä ne.

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Saarela on ikäluokkansa maailman huippuja ja tästä syystä hänen ominaisuutensa on moneen kertaan läpianalysoituja. Hänestä on satoja videoklippeja ja kilottain papereita eri NHL organisaatioilla ja nyt sinä tyrmäät nämä kaikki?? Ja sen jälkeen sanot minun juttujani huumoripläjäyksiksi...

Saarelan taidot näkyvät kyllä kentällä, mikäli osaa ja haluaa nähdä ne.

Suosittelisin myös sinua ottamaan ihan oman silmän käteen ja katsomaan esimerkiksi Saarelan syöttöjä. Vähän sinnepäin ja usein metrin kaksi taakse tai suoraan vastustajan lapaan edes vilkaisematta minne heittää. Kaukana terävistä ja suoraan lapaan paukkuvista syötöistä, joita kärkiprospekteilta odotetaan. Tottakai heillä on materiaalia ja punnitsevat mitä voi kehittää ja minkälaiseksi pelaajaksi voi kehittyä. Sinulla on ilmeisesti käsillä näitä papereita kun tiedät mistä hänen ominaisuuksistaan ollaan kiinnostuneita. Saarelalla on ominaisuuksia, joissa hänestä voi tulla huippu, mutta toistaiseksi ollaan kaukana siitä ja Ässissä tuskin tulee mitään huikeita otteita esittämään.

Tuamas

Jäsen
Kevyttä puusilmäisyyttä ilmassa.

Täällä tuntuu näitä oman elämänsä petterisihvosia olevan sen verran paljon, että jos joku haluaa voisin ottaa kauden piristykseksi vedon litran kossu- tai jallupullosta, että Saarela varataan ykköskierroksella.

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Kevyttä puusilmäisyyttä ilmassa.

Täällä tuntuu näitä oman elämänsä petterisihvosia olevan sen verran paljon, että jos joku haluaa voisin ottaa kauden piristykseksi vedon litran kossu- tai jallupullosta, että Saarela varataan ykköskierroksella.

Voi olla, että varataankin vaikka todennäköisesti tällä hetkellä vähän myöhemmin. Ja kuten jo sanoin, niin onhan Saarelalla potentiaalia tietyn tyyppiseksi pelaajaksi, mutta nämä puheet Allun maagisista syöttötaidoista ovat kuin suoraan jostain 90-luvun vitsikirjasta.

Muutenkin kummastuttaa tämä fanaattinen suhtautuminen tähän Raumalta sankarin viitta harteillaan saapuneeseen teinipoikaan, joka ilman minkäänlaisia näyttöjä miesten tasolla tulee dominoimaan liigakaukaloita ja kannattelemaan Ässiä. Kun todellisuudessa tuli varman pelipaikan perässä totuttelemaan ja kehittymään ja poistuu ennen kuin on nähty edes pintaraapaisua potentiaalin realisoitumisesta.

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Muutenkin kummastuttaa tämä fanaattinen suhtautuminen tähän Raumalta sankarin viitta harteillaan saapuneeseen teinipoikaan, joka ilman minkäänlaisia näyttöjä miesten tasolla tulee dominoimaan liigakaukaloita ja kannattelemaan Ässiä. Kun todellisuudessa tuli varman pelipaikan perässä totuttelemaan ja kehittymään ja poistuu ennen kuin on nähty edes pintaraapaisua potentiaalin realisoitumisesta.
Aikalailla samoilla linjoilla ja pahasti pelkään, että noin juuri käy tälle visiitille. Toivon tosin kaverin onnistuvan ja olisin siitä hyvinkin tyytyväinen, jaksan sitä tulemista odottaa, vaikka toisaalta mietin kaverin olevan pettymys. Aika sen lopulta näyttää, miten tässä käy ja jo vuoden päästä ollaan paljon viisaampia, veikkaan silti keskustelujen olevan 19.11.2015 samansuuntaisia kuin juuri nyt.

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin ja huomasin myös sen, että tuon Bertrand jatkaa Vaasassa, eli saa unohtaa kaavailuista.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ässien ykkösketjua ollaan viemässä moneen suuntaan, huhuissa

Niemi-> Kärpät, Tps, Kalpa
Lähteenmäki-> Jokerit, Tappara, jää Ässiin
Elo-> Tappara, jää Ässiin

Jos kaikki eivät ole huomanneet, niin aina ajan hermolla oleva Sheplak kirjoitteli näin eilen tuolla yleisen siirtohuhu ketjun puolella. Eli kuten odottaa sopikin, niin Elo ja Lähteenmäki olisivat näiden huhujen mukaan alkaneet kiinnostaa myös Porin ulkopuolella. Korostuu vain siis se, että nyt olisi nopeasti saatava jatkopaperit aikaan.. nyt sitten vain ollaan jo mitä ilmeisimmin kilpailutilanteessa, joka taas vaikuttaa suoraan palkkaneuvotteluihin

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
nyt sitten vain ollaan jo mitä ilmeisimmin kilpailutilanteessa, joka taas vaikuttaa suoraan palkkaneuvotteluihin

En usko, että vielä tässä vaiheessa mitään suurta kilpatarjontaa on ykkösketjun hyökkääjistämme. Tarjouksia varmasti saavat muistakin joukkueista, mutta rooli voi olla toinen. Niemen kannalta toivon, että saa hyvän sopparin toiseen joukkueeseen (mieluiten Ruotsiin), että pääsee näyttämään taitonsa muuallakin, koska Porissa pelaa jatkuvasti ison suurennuslasin alla. Elon tai Lähteenmäen näkisin mielelläni ensi vuoden joukkueessa, mutta mitään mottipäisiä summia en tarjoaisi (eikä varmasti Toivolakaan). Uuden ykkössentterin toivon tulevan ensi kaudella rosterin ulkopuolelta, mutta myöskään tällä (AHL?) hankinnalla ei ole kova kiire, vaan katsotaan ensin, miten Saarelan kehitys jatkuu vai jatkuuko?

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minä tarjoaisin Kerälälle jatkoa. Heinon en jostain syystä usko Ässiin jäävän, kyse ei toki ole tiedosta, vaan mutusta.

ps. ihan en ymmärrä, miksi täällä niin hoetaan Saarelan tulevasta ykkösvarauksesta ja tulevista NHL:n Ässille maksamista siirtokorvauksista. Jos mietitään viime vuosien ykköskiekalla varattuja suomalaispelaajia, niin aika paljon kovempia näyttöjä on heillä Liigasta kuin Saarelalla toistaiseksi.

Minä en epäile Saarelan lahjakkuutta, mutta jos alkukauden kaltaisilla näytöillä mennään aina varaustilaisuuteen asti, niin eikö maailmasta muka löydy 25-30:tä pelaajaa, joilla on lahjoja yhtä paljon, mutta myös tehoja on syntynyt..?

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä en epäile Saarelan lahjakkuutta, mutta jos alkukauden kaltaisilla näytöillä mennään aina varaustilaisuuteen asti, niin eikö maailmasta muka löydy 25-30:tä pelaajaa, joilla on lahjoja yhtä paljon, mutta myös tehoja on syntynyt..?

Voi olla, että löytyykin, mutta varausta ei tehdä pelkästään edellisen kauden tehojen perusteella. Oikeastaan tämä asia ei välttämättä liity varaukseen paskan vertaa. Kyse on oletusarvoista, kehityspotentiaalista ja luonnollisesti peliotteista läpi uran. Mikäli scoutit tekisivät valintansa ainoastaan viimeisen kauden tehojen perusteella, niin aika monta kovaa kaveria olisi jäänyt varaamatta ykköskierroksellakin. Tehoihin vaikuttaa luonnollisesti myös sarjataso, liiga, vastuu jne.

Sitäpaitsi onhan tässä vielä kautta jäljellä.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
-

Luulisi kokeneen palstatoverin tietävän ettei yhden kauden näytöt paina liikaa vaakakupissa. Kyllä ne pelaajat ovat tarkkaan scoutattu, toistaiseksi Saarelan kausi ei ole mikään maaginen ollut mutta silti tulossa n. 20 pisteen kausi. Tämä on ollut ihan ok debyyttikausi toistaiseksi kun otetaan huomioon viime kaudella kärsityt loukkaantumiset.

Saarela on fysiikaltaan ihan jäätävän kova. Pelejä seuratessa sitä edelleen unohtaa että poika on tosiaan vasta 17-vuotias. Maailman kärkipäässä omassa ikäluokassaan.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voi olla, että löytyykin, mutta varausta ei tehdä pelkästään edellisen kauden tehojen perusteella...

Luulisi kokeneen palstatoverin tietävän ettei yhden kauden näytöt paina liikaa vaakakupissa...

Juu, en sitä noin yksisilmäisesti tarkoittanutkaan, en tietenkään. En vain ymmärrä näitä änäripuheita tässä laajuudessa, nähdäkseni Saarelalla on vielä kaikki osa-alueet pahasti vaiheessa. Minä uskon Saarelan varattavan tokalla kiekalla näillä näytöillä*, toki kuten yllä jo viitattiin, niin kautta on jäljellä.

edit. * tai sitten ihan ekan kiekan lopulla

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Minä uskon Saarelan varattavan tokalla kiekalla näillä näytöillä*, toki kuten yllä jo viitattiin, niin kautta on jäljellä.

Nythän sinulla on mahdollisuus ottaa litra nestemäistä helpolla jos uskot tokaan kiekkaan?

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nythän sinulla on mahdollisuus ottaa litra nestemäistä helpolla jos uskot tokaan kiekkaan?

Voi olla, että varataankin ekalla kiekalla, tätä ainakin minä toivon. Saarelan itsensä ura ei minua kiinnosta - ja olen itse asiassa kuullut Porin suunnalta, että aika hyvin on kihahtanut nuorella miehellä päähän koko homma - vaan Ässä-fanina oletan, että Saarelan hyvät peliotteet heijastelisivat myös Padan pistesarakkeeseen.

Minua hieman häiritsee tässä keskustelussa se, että case Saarelasta on tehty jotenkin mustavalkoinen: osa jengistä suojelee Saarelaa "hyökkäyksiltä" ja hokee Aleksin olevan huippu jo nyt. Minä toivon Saarelalta maaleja ja onnistumisia, mielellään mahdollisimman paljon, mutten toistaiseksi koe, että hänen panoksensa olisi ollut mikään kovin kummoinen.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Minua hieman häiritsee tässä keskustelussa se, että case Saarelasta on tehty jotenkin mustavalkoinen: osa jengistä suojelee Saarelaa "hyökkäyksiltä" ja hokee Aleksin olevan huippu jo nyt. Minä toivon Saarelalta maaleja ja onnistumisia, mielellään mahdollisimman paljon, mutten toistaiseksi koe, että hänen panoksensa olisi ollut mikään kovin kummoinen.

Tuloksellisesti Saarela on ollut lievä pettymys ja tulosurheiluahan liigakiekko on. Jos taas katsotaan peliesityksiä, niin Saarela on pelannut tyydyttävästi. Muutama tolppa sisään ja tuloskin olisi vähintäänkin tyydyttävä.

Ja jos Saarelasta halutaan saada enemmän irti, hänen pitää laittaa kiekolliseen ketjuun. Enkä epäile yhtään sitä, etteikö nuorella miehellä olisi menestys kihahtanut hattuun. Hyvin harva nuori menestyjä välttyy tältä. Nyt on valmennuksen tehtävä pitää kaveri jään pinnassa. Toivottavasti keinovalikoimasta löytyy muitakin keinoja kuin peliajan vähentäminen tai katsomokomennus.

Suosikkijoukkue
Ässät
Minä tarjoaisin Kerälälle jatkoa. Heinon en jostain syystä usko Ässiin jäävän, kyse ei toki ole tiedosta, vaan mutusta.

ps. ihan en ymmärrä, miksi täällä niin hoetaan Saarelan tulevasta ykkösvarauksesta ja tulevista NHL:n Ässille maksamista siirtokorvauksista. Jos mietitään viime vuosien ykköskiekalla varattuja suomalaispelaajia, niin aika paljon kovempia näyttöjä on heillä Liigasta kuin Saarelalla toistaiseksi.

Samoin. Ja veikkaan, että Kerälän saisi kiinnitettyä niin halvalla, että riskit on ihan minimaalisia.

Saarelan kohdalla täällä jotkut puhuu huonosta syöttötaidosta, että metrin sinne monta tonne, mutta siitä ei mielestäni ole kyse. Mielestäni n. ainoat Saarelan ongelmat on pelin luvun puolella. Paljon on vielä opittavaa joukkuepelaamisesta ja miesten peleistä, Isoin miinus siitä, että peli ei ole kehittynyt mielestäni juurikaan, ehkä pian olisi aika koeponnistaa vähän isommassa roolissa.

Täysin totta, että Saarelan panos ei ole ollut kovin kummoinen. Ja ehkä tuossa mahdollisessa pissaa päässä ilmiössä on iso syy, miksi Rocky häntä peluuttaa noinkin mahtavassa paikassa. Vaikka itse olenkin sen kannalta, että jos toinen janoaa vastuuta helvetisti kun on mielestään jumalainen pelaaja, niin miksi tapella sitä vastaan vaikka väkisin? Ehkä olisi vain parasta antaa sitä tonttia ja katsoa mitä tapahtuu.

Mielestäni silti isoa kuvaa katseltaessa nämä tekemisen ongelmat on Ässien kannalta vain hyvä asia. Mikäli muistelen oikein, olen palstalta lukenut, että ekan kierroksen varausten kanssa täytyy aina tehdä heti tulokassopimus. Mikä tarkoittaisi sitä, että Saarela pelaa Ässissä vain maks. tulevan kauden, eikä Ässät saisi koko siirtokorvausta itselleen. Jos Saarela tippuu Draftissa toiselle tai kolmannelle kierrokselle, niin on hyvinkin mahdollista, että Ässät saa nauttia Saarelan pelaamisesta vielä usean kauden ajan.

EDIT: Dufva varmaan kävi tämän valtataistelun Saarelan kanssa n. samoin asein kuin Rocky ja se ei päättynyt ihan toivotulla tavalla.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuloksellisesti Saarela on ollut lievä pettymys ja tulosurheiluahan liigakiekko on. Jos taas katsotaan peliesityksiä, niin Saarela on pelannut tyydyttävästi. Muutama tolppa sisään ja tuloskin olisi vähintäänkin tyydyttävä.

Ja jos Saarelasta halutaan saada enemmän irti, hänen pitää laittaa kiekolliseen ketjuun. Enkä epäile yhtään sitä, etteikö nuorella miehellä olisi menestys kihahtanut hattuun. Hyvin harva nuori menestyjä välttyy tältä. Nyt on valmennuksen tehtävä pitää kaveri jään pinnassa. Toivottavasti keinovalikoimasta löytyy muitakin keinoja kuin peliajan vähentäminen tai katsomokomennus.

Voin allekirjoittaa tämän viestin sanasta sanaan.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joillain taisi olla ennen kauden alkua ehkä vähän liian yltiöoptisia luuloja Saarelan pistetehtailun suhteen. Kyseessä on kuitenkin vielä Liigatasolla märkäkorva-kloppi. Paremmalla tuurilla pisteitä olisi toki jonkin verran enemmän.

Ässät sen sijaan lähti kauteen ajatuksella, että 2.sentteri olisi joko Kiilholma tai Saarela. Ensiksi mainittu on testattu ja ei tule toimimaan kärkiketjussa ja jälkimmäisestä kasvatetaan ensi kautta varten liigapeluria laidan kautta. Mitä rosterista siis puuttuu tai on oikeastaan puuttunut koko kauden?

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joillain taisi olla ennen kauden alkua ehkä vähän liian yltiöoptisia luuloja Saarelan pistetehtailun suhteen. Kyseessä on kuitenkin vielä Liigatasolla märkäkorva-kloppi. Paremmalla tuurilla pisteitä olisi toki jonkin verran enemmän.

Ässät sen sijaan lähti kauteen ajatuksella, että 2.sentteri olisi joko Kiilholma tai Saarela. Ensiksi mainittu on testattu ja ei tule toimimaan kärkiketjussa ja jälkimmäisestä kasvatetaan ensi kautta varten liigapeluria laidan kautta. Mitä rosterista siis puuttuu tai on oikeastaan puuttunut koko kauden?

Jos kyse on lähtökohtaisesti Armian tasoisesta lahjakkuudesta, tulosyksikön rooli on tuskin ylioptimistinen odotusarvo? Ja eikö tässä ketjussa nimenomaan puhuta ensi kaudesta?

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jos kyse on lähtökohtaisesti Armian tasoisesta lahjakkuudesta, tulosyksikön rooli on tuskin ylioptimistinen odotusarvo? Ja eikö tässä ketjussa nimenomaan puhuta ensi kaudesta?

Kyllähän tuossa keskusteluissa viittaltiin tähänkin kauteen mutta oletettavasti Saarela on ensi kaudella kahden tulosyksikön pelaajia, oli sitten keskellä tai laidassa. Ja puhe oli pistemääristä yltiöoptimismin kohdalla, muistelen että ennen kauden alkua heitettiin hurjiakin lukemia nuoren pojan niskoille...

Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän tuossa keskusteluissa viittaltiin tähänkin kauteen mutta oletettavasti Saarela on ensi kaudella kahden tulosyksikön pelaajia, oli sitten keskellä tai laidassa. Ja puhe oli pistemääristä yltiöoptimismin kohdalla, muistelen että ennen kauden alkua heitettiin hurjiakin lukemia nuoren pojan niskoille...

Itse nyt en mitään tulostavoitteita ole asettanut, lähinnä olen toivoin ensimmäistä ehjää ja kokonaista kautta miesten peleissä. Tai näin ainakin muistelen. Jos nyt ei kaikki, niin ainakin suuri osa fanien kommentteista, mitkä sisälsivät kovia pistetavoitteita, sisälsivät myös maininnan "jos pelaa tulosyksikössä". Oli myös odotettua ja on vieläkin odotettavaa, että pistetahti on loppukaudesta huomattavasti kovempi kuin mitä alkukaudesta.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Noniin ketjuun varsinaista asiaakin välillä: Vuorisalolle ja Huoviselle jatkosopparit

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Noniin ketjuun varsinaista asiaakin välillä: Vuorisalolle ja Huoviselle jatkosopparit

Nämä oli helppo ennakoida, mihinkäs pojilla sinällään kiire olisi. Liiga on vielä tämän kauden osalta liian kova paikka molemmille (samoin kuin esim. Viljaselle), mutta hyvähän se on tietää että tulonpäällä on siis jatkossa useampiakin nuoria..

Lähinnä ensi kauden pakiston suhteen pistää silmään, että se on erittäin pahasti "polarisoitunut": janan toisessa päässä ovat nuoret klopit Viljanen, Parikka ja Vuorisalo. Toisessa päässä taas ikämiehet Ude ja Tapsa. Nämä kaikki viisi kuuluvat vieläpä tällä hetkellä ensi kauden pelaavaan kuusikkoon, joten mielenkiintoiseksi pakiston rakentaminen menee..

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Hyvät jatkot. Varsinkin Huovisen soppariin, tulee vielä olemaan tärkeässä roolissa tulevaisuudessa. 2 vuotta aina parempi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy