Vellihousu
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät
Ja mistä löytyy parempi? Mistä löytyy sellainen pakki, joka tekee sen +30 pistettä ensi kaudella?
On niitä ennenkin löytynyt, Hehska, Caldwell ja Uusitalo esimerkiksi.
Jos nyt jätetään vähäksi aikaa tunteita herättävä Taimi syrjään ja keskitytään tähän toiseen tulevaan kiekolliseen liideriin, niin vähän kummastelen sitäkin ajatusmallia että Patrik Parkkonen olisi yht'äkkiä Taimen ohella se toinen kiekollinen pakki ja muut olisivat sitten muuta.
Minä itse olen vaatinut Parkkoselle yv-aikaa ja paikkaa pelaavassa kuusikossa. Minä uskon että hän ansaitsee isomman roolin ja pystyy sen myös kantamaan. Silti kyseessä on 21 v. pelaaja joka ei ole pelannut yhtä kokonaista liigakautta. Mitä häneltä voidaan ihan realistisesti odottaa? 20 pistettä ja 20 minuuttia peliaikaa ottelussa?
Jotenkin hullulta tuntuu että äkkiä Taimi ja Parkkonen riittävät ja muita ei tarvita. Ässien pitää ottaa riskejä ratkaisuissaan, mutta mielestäni tässä ajatusmallissa riskit suuntautuvat väärään päähän. Minä en dissaa nuoria pelaajia vaan haluan päinvastoin suojella heitä. Se on turhan monta kertaa nähty jo miten ensin keväällä pelaajasta vuodatetaan ylisanoja ja syksyllä hän onkin jo "ihan paska."
Urheilun hienous on siinä että kaikki on mahdollista. Se on myös urheilun huonous kun mennään toiseen suuntaan. Siksi kannatan mahdollisimman tasapainoista ja osaamiseltaan monipuolista joukkuetta.