En ole pätkääkään huolestunut ensi kauden jengistä. En, vaikka Wirtanenkin pakkaisi kamansa ja lähtis viel ku ehtis. Myös Lennun ja Maran lähdöt näen jopa ihan positiivisina juttuina. Syyt:
-Lennu ansaitsee nyt parhaassa iässään reilun mahdollisuuden änärissä. Niin paljon kuin sattuukin Lennun pelaaminen muualla, on hieno nähdä oman jätkän lähtevän huikean kauden jälkeen taalajäille.
-Marasta en yksinkertaisesti diggaa, en edes yritä selitellä antipatioitani. Tai no, se omissa kulmissa pyöriminen... Kun Mara siihen karuselliin eräänkin kerran lähti, ehti hyvä frendini lähettää mulle hallille tekstiviestin: "kohta on taas martti boxissa". Huippupakki toki SM-liigaan.
-Joukkueen iskukykyä on ihan turha yksittäisten stigaukkojen perusteella pohtia. Vai mitä Espoo Blues? Isot linjat: Meillä on kokenut, loistava veskarikaksikko (Lunkalle monivuotinen jatkodiili! *hymiö*). Meillä on puolustus, jossa on vahva, kokenut (menestynyt) runko ja tulevaisuuden MM-kisapakki Keke Kousa + muita nuoria, kuten -aliarvostettu- Ilari Melart. Ja hyökkäys... Tärkein osasto, sentterit, on liigan eliittiä. Paskat, sanotaan suoraan: liigan paras. Laidalle Kakskytä byyriä, kolme maalia finaalissa ku finaalissa, Somervuori... Ja läjä talenttia. Pöde, Bobby jne. Tässäkin suhteessa Lennun lähtö oli hyvä juttu. Luonnollinen poistuma, joka avaa tulevaisuuden tähdille paikkoja. Ja näissä nuorissa todellakin on ainesta ottaa se mesta kärkiketjuista lähivuosina. Kilpailu pelipaikoista on kovaa, mutta tervettä.
-Meillä on talous kunnossa, osaajia oikeilla paikoilla. Meillä on Tomppa, johon minulla on täysi luotto. Joukkue varmasti vahvistuu kauden aikana, jos tarve vaatii.
Yksittäisten pelaajien/valmentajien/toimitusjohtajien lähtö voi toki kirpaista, mutta yksikään näistä ei ole IFK:ta suurempi. Kun iso kuva on kunnossa, laiva ei parista isommasta aallosta uppoa, vaikkei nakkikattiloita toki aina hyvästäkään duunista huolimatta Nordiksen takapihalla nähdä. Ja se, mun, IFK on loistavassa kunnossa. Nyt ja tässä hetkessä. Ei tartte tsiigaa Jokisen voittomaalia 98, ei tartte vinkua jo valmiiksi menetettyä tulevaisuutta keskellä kesää.
Pointti: IFK on nyt ja tässä Stadin ja koko kotimaan ykkösjengi. Meillä on osaajia myös kirkkaan tulevaisuuden luojiksi. Nyt on aika nauttia, eikä turhaa ottaa stressiä pienistä. Eikä vähän suuremmistakaan.
Kirjoitusvirheet poistan myöhemmin.
Nakkeja kehiin!