Ensnnäkin: Scholl, tervetuloa takaisin Alcatrazista! Lusitko kiltisti kuukauden kakkusi? Oliko sulla könttiä? Tajuan vasta nyt, että palstalla on ollut Hugo Bossin ja Bayer Munchenin kokoinen aukko jo kuukauden ajan.
Shitmanista: omasta mielestäni hän on rujolla tavalla edustavan näköinen. Pukeutuminen on casualia, mutta silti tyylikästä.
Toivotaan, että olet oikeassa! Minua tämä asia pelottaa aikalailla. Rujolla tavalla tyylikäs tai edustava on mielestäni Shedden. Tämä Matikainen niin siinä on niin paljon sellaista häikkää ainakin toistaiseksi. Murre on yksi, se ei sovi tohon hommaan. Sitten on paitavalinnat esimerkiksi ihan käsittämättömiä. Se pitää olla valkoinen paita ja sillä sipuli. Ehkä IFK:ssa noi laitetaan kuntoon. Samoin parturiin ehdottomasti. Vähän niinkuin Ron Denniskin niin minäkään en hyväksyisi pitkiä tukkia. Se antaa sellaisen "pössyttelijä"-kuvan, mikä ei sovi. Räkälläkin pysyi hiukset ojennuksessa McLarenilla.
Pahinta on kuitenkin se valittaminen ja altavastaajana oleminen. IFK:hon kuuluu ylimielisyys ja se, että ollaan itsevarmoja siitä, mitä osataan. Aina siihen ei ole ollut aihetta, kun on menestytty huonosti, mutta nyt on rakennettu hieno perusta, eikä nyt kannattaisi potkaista tuolia itsensä alta. Tulee mieleen Baxterin aika, jolloin pari ketjua peluutettiin puhki, muut eivät saaneet peliaikaa ja coachi selitteli lehdistölle, että parhaiden pelaajien olisi pitänyt pelata paremmin. Jotenkin pelkään, että sama toistuu taas ensi kaudella. Hirveätä pörräämistä ja vääntämistä kulmissa, samat ukot koko ajan jäällä ja nelosketju ei pelaa ollenkaan. Mitään nautiskelua tai hienoja maaleja ei nähdä, kun pitää meiningin pitää olla sellaista ahertamista.
No aika näyttää mitä tulee tapahtumaan ja toivotaan, että olet oikeassa. Itse haluaisin sellaisen Mourinhon tyyppisen valmentajan. Ihan sama onko omaa peliuraa vai ei, pääasia, että saisi joukkueen menestymään ja valmentaja olisi keikarimainen.
Kaikesta huolimatta ottaisin Jukka Jalosenkin mielummin. Hän on aika juntti, kun pyörii jossain Hall of Famessa Kurrin kanssa ihan hoomoilasena niin, että välittyy kuva, ettei mies ole ikinä käynyt ulkomailla ja pitää t-paitaa pikeepaidan alla. Eikä hän ole oikein maajoukkueessakaan toivotusti menestynyt, mutta silti minulla on sellainen käsitys, että siinä miehessä olisi kasvupotentiaalia. Hän voisi saada IFK:n kunnolla menestymään ja sopeutuisi uuteen rooliin. Mulla on sellainen pelko, että Matikainen ei pysty IFK:hon sopeutumaan edellä mainituista syistä ja toisekseen en jotenkin luota hänen kykyynsä suunnitella tehokasta hyökkäyspelitapaa. Toki nämä ovat uskonasioita tässä vaiheessa, joten todellisuus voi olla toinen.
Westerlundia en siksi ottaisi, koska pitää katsoa eteenpäin, eikä pyörittää samoja naamoja yhä uudelleen. Sama juttu Aravirran kanssa. Jortikka on taas niin juntti, ettei sovi IFK:hon, samoin Suikkanen. Eli olisin jatkanut Kari Jalosen kanssa sen aikaa kunnes Jukka Jalonen on saatavilla. Toivotaan, ettei Matikaisen aika nyt sitten olekaan katastrofi, vaan hän yllättää.