Ilta Sanomien nettisivuilla lainattiin muutaman Jatkoajan kirjoittajan viestiä Jarkko Ruutuun liittyen ; "Meister", "Clocks" ja allekirjoittanut olivat saaneet kunnian päästä IS:n sivuille. Siinä Ruutu otti HIFK-fanien kritiikkiin kantaa sen verran, että mainitsi etteivät ihmiset "uskalla tulla sanomaan päin naamaa".
Entäs jos uskaltaisikin ? Mitä pelättävää esim. minulla olisi ? Löisikö hän minua nyrkillä naamaan tai mailalla niskaan ? Kampittaisiko hän minut kadulle tai jäähallin käytävälle ? Olisiko minun ylipäätään varauduttava siihen, että Ruutu pahoinpitelisi minut, koska olen arvostellut häntä ? Entä jos hän ei pärjäisikään minulle ? Pyörisikö hän maassa ja vaatisi minulle rangaistusta (kuten matseissa vastustajille) ? Naurettavaa sanoa - ikäänkuin "uhaten" - että olisi ehkä syytä pelätä häntä jos ei pidä hänestä, mitäpä muutakaan tuollainen lausahdus "eivät uskalla", voisi tarkoittaa ? Vai tarkoittaako se, että kaikkien jotka eivät pidä hänestä/hänen tyylistään, pitäisi tulla sanomaan asiansa suoraan hänelle ? Jono olisi liian pitkä, joten jatketaan vanhaan malliin ; Jarkko siellä ja me täällä (ja katsomoissa).
SM-liiga - Ilta-Sanomat