Kun katsoo maalintekijä tilastoa, niin aika vähän niitä selvästi parempia maalintekijöitä SM-liigassa on, Lahden jälkeen on aika tasaista. Yetman tekee maaleja ja tekisi niitä vielä enemmän, mikäli ylivoimassa kiekko pelattaisiin hänelle suoraa vetoa varten. Tämän lisäksi herra pelaa erittäin hyvin omissa.
Itse kyseenalaistaisin meidän sentteriosaston, varsinkin kakkossentterin paikan. Uusikartano ja Sillanpää ovat liigan eliittiä, mutta sen jälkeen on kova pudotus. Tällä hetkellä Niemi ei riitä liigajoukkueen kakkoskentään, enkä oikein jaksa enää uskoa hänen heräämiseen. Itse en rakentaisi ensi kaudella mitään hänen varaansa.
Yetille ehdottomasti jatkoa. Tällä kaudella laskennallisesti tulee se 20 byyriä, ensikaudella Zabon kanssa varmasti yli 20 byyriä.
Tässä Niemi asiassa olet oikeassa, tällä hetkellä kunto ja liike eivät ole hyvällä tasolla. Väittäisin silti, että osa tästä menee kesän aikana tehtyyn leikkauksen piikkiin joskaan ei kaikki. Ensikauden alkaessa tilanne on varmasti erillainen, jos joku saa pojan harjoittelemaan. Potentiaalia riittää.
Tästä päästään siihen, kuka on Ässien selkeä ykkössentteri ensikaudella. Jos Yetille tehtäisiin se jatkosopimus, tarvitsisi Zabo+Yeti jonkun selvän taitosentterin, Niemi kunnossaan olisi tälläinen kirkkaasti mutta uskalletaanko tämän varaan rakentaa. Jos Kupru ja AUK lähtee, pitäisi sen verran massia vapautua tai jäädä, että saataisiin sentteri koodilla "Lindgren". Ei siis Petua mutta vastaavanlainen taitava ja nopea. Olisi varmasti tuhoisa kenttä.
Sillanpäälle voisi kaavailla 2-3 kentän sentterin paikkaa riippuen aika paljon Niemen kunnosta ja hankitaanko selvää ykkössentteriä. Turhaan Severiä siellä nelosessa peluuttaa, vastuuta ja katsotaan miten pärjää. Kuitenkin rahkeet riittää varmasti 2. sentteriksi.
Zaborsky - "Lindgren" - Yetman
Santavuori - Sillanpää - Armia
Savinainen/Salonen - Niemi - Huhtala
Mutanen - Ruisma/Virkkunen - Laaksonen/Virkkunen
Ja ei mulla mitään AUKia vastaan ole, mutta uskon Sillanpään hoitavan AUKin tontin jo ensikaudella ihan mallikkaaksi, ja halvemmalla.