Mutta siis Kuhdasta. En näe mitään syytä miksei pidettäisi PW:n rinnalla. Mutta entäpä sitten, jos sisään tulisivat Peltonen ja Enlund? Samalla kun sanon tämän, pessimisti nostaa päätään ja toteaa, että entäpä jos eivät tule kumpikaan? No, leikitään että nämä 2 kaveria tulisivat. Käsi sydämelle: Olisiko Kuhtaa silloin järkeä pitää? Lennu jatkaa, Artusta mulla ei ole tietoa, mutta nämä 2 ovat selvästi Kuhtaa edellä kokonaisvaltaisemman pelipanoksensa vuoksi. Jos VP ja JE tulisivat, näkisin HIFK;n kokonaisuuden kannalta paljon parempana, että Wärn / Liivik / Nyholm saisi kasvupaikan veteraanin sijaan. Tämä olisi sijoitus tulevaisuuteen ja ottaisin joukkueen kokoajana kyseisen riskin, jos saisin noin paljon pelintekoa jengiin. Muistetaan siis Ahtola ja Ramukin. Perkele, nämä jätkät tarvitsevat peliaikaa ja vastuuta ja mielestäni narrit syyllistyy jatkuvasti siihen, että joukkueen alemmat ketjut miehitetään joko omilla veteraaneilla (Lind) tai mikä vielä typerämpää, ulkoa hankituilla hasbeeneilla (Hauhtonen). Toivoisin tähän Kuhta-näkemykseeni kantaa esimerkiksi BOL:lta, Suomen johtavalta Kimmo Kuhta -fanilta : ). Oletankin, että tajuat ettei ylläolevassa ole henkilökohtaista Kuhtaa vastaan, kun liksakin on nyt kohdallaan ja siis pitäisin jos hyökkäys ei vahvistukaan.
Be careful what You wish for...
Kyllä mun ensi kauden jengiin mahtuu yhä edelleenkin Kimmo Kuhta. Mikään ei viittaa siihen, että Killellä olisi minkäänlaista asenneongelmaa tai vaikeuksia hyväksyä
mahdollisesti muuttuva rooli ykköskentän snaipperista yleismieheksi, joka skodaa, kun tulee mesta. Loukkaantumisia tulee aina ja olisikin tärkeää, että arsenaalista löytyy sälli, jonka puntti ei tutise, vaan maalit syntyvät selkärangasta. Ihan hirveästi ei IFK:ssa näitä jätkiä ole.
Itse diggaan esim. Nyholmia todella paljon, mutta fakta taitaa olla se, että IFK:ssa Bobby ei ensi kaudellakaan pääse pelaamaan sellaisia minuutteja kuin ihan oikeasti tarvitsisi ja ansaitsisikin. Tekisin sopparin ja vuokraisin jonnekin muualle tyyliin vuodeksi. Wärnin potentiaali on mun kirjoissa jopa Nyholmiakin pienempi ja Maxkin tarvitsee peliaikaa. Max on tällä kaudella saanut siimaa, mutta jokin tökkii. Voi olla, ettei kemiat esim. Jalosen kanssa kohtaa tjsp, mutta kiistämätön fakta on se, että Nokka valmentaa täällä ensi kaudellakin. Ja tämä ei edelleenkään ole mitään sosiaalikiekkoa. Jos tilalle on saatavilla kaveri, joka odotusarvoisesti on parempi, niin parempi otetaan. Huonompaa nyt ei kannata edes harkita. Ja kyllä mun papereissa Kuhta menee heittämällä Wärnin ohi. Siitäkin huolimatta, että toisella on pelivuosia enemmän edessä kuin toisella. Mutta jos mun pitäisi arvioida, kumpi tekee ratkaisevan maalin viimeisessä ja ratkaisevassa finaalissa, Kuhta vai Wärn, niin kyllä mä Kuhdan puolelle kallistun. Liivik ja Kuhta eivät juurikaan taistele samasta roolista, joten kumpikaan ei poissulje toistaan. Luttiselle jatkoa, ilman muuta.
Muutamia nuoria jamppoja on nyt testailtu, eikä Jerryä ja Ramua lukuunottamatta oikein kukaan ole puhjennut todelliseen kukkaan. Pahimmassa tapauksessa käy niin, että heidän koko uransa jää junnaamaan paikalleen, jos IFK:hon jäävät. Kimmo Kuhta lopettaa varmastikin uransa seuraavien vuosien aikana ja tekee sen toivottavasti IFK:ssa. Samalla tavalla voi käydä muutamalle muullekin, jos tänne jäävät jämäminuuteille. Siinä ei ole mitään väärää, jos esim. Wärn laitetaan maakuntakierrokselle tekemään kunnolla duunia ja pelaamaan paljon ja palaa muutaman vuoden päästä himaan ykköskorin jätkänä. Ja ykköskorin jätkälle maksetaan toki sen mukaista palkkaa. Se fakta, että hän on oma junnu, ei poistu koskaan, eikä vähene sillä, että käy muualla pyörähtämässä.
Itse näen kohtuullisena imagotappionakin sen, että Killelle ei tarjottaisi jatkoa. IFK mokasi viime keväänä, "sai" uuden tsäänssin, mistä Kille kiitti ja duunasi muutaman komeron heti kärkeen. Ja tärkeän sellaisen. Eiköhän anneta papan panna ura pakettiin IFK:ssa kunnialla. Jos Kille olisi joku säälittävä kehäraakki, olisin eri mieltä. Mutta kun Killen tulemisen jälkeen IFK on ollut jopa parempi kuin ilman Kuhtaa, niin en näe syytä olla tarjoamatta joukkueen entiselle kapteenille jatkoa.
Ja mä oon vasta Killen 2. suurin fani... mutta ei sekään väärin ole :)