Kyllä tämä on juuri näin kuin toveri Pärde sanoo, että pelintekijä Hirso on paikattava toisella pelintekijällä, jotta saadaan leveyttä ylös. Me on perkele soikoon koetettu vuosikausia kaavalla: kova 1-ketju + loput ketjut duunarilaitureita (mukaanlukien siis näiden ketjujen senatkin...). Komeuden on kruunannut huono maalivahti ja mikkihiiripitoinen pakisto. Joku valaistuminen on tapahtunut tällä kaudella ja toivoisin ankaraa Nyba-kritiikkiä viime kaudella antaneiden huomioivan, että Nyba on oikeasti oppinut yhdessä kaudessa paljon ja on mennyt jo ohi sen, mitä Pena oli parhaimmillaan. Mikä ei sinänsä ole paljon. Maalivahti + pakisto + tasokasta pelin- ja maalintekoa leveälle yläkertaan on ollut resepti ja tuloksen voi lukea sarjataulukosta. Ja paketti on sisältänyt kovuutta & taitoa. Tosin mun jengissä olisi seassa yksi mielenvikainen goonikin. Muuten käyttäisin samaa kaavaa. Joten miksi ihmeessä lähdettäisiin rikkomaan ehjää konseptia? Nyt on itse asiassa stigaukkoilun paikka, koska kokonaisuus toimii - eli 1 pelintekijä ulos, 1 pelintekijä sisään. Ei hänen paikalleen duunarilaituria, duunarisentteriä tai ketään muuta. Piste.
Lopetetaan nyt Karalahti-spekulaatio. Hän on tehnyt diilin Bluesiin jo jonkun aikaa sitten ja tietääkseni se on mallia 1+1. Lähde on pelaaja itse. Ville Peltonen on tietääkseni vähintäänkin hyvin lähellä. Enlundin suhteen on tietoa siitä, että hänkin olisi HIFK:n mies, mutta ulkomaanpykälällä, jonka toteutumista pidetään aivan mahdollisena. Peltosen Ville jos varmistuu, oma huoleni Hirson korvaamisesta loppuu siihen paikkaan.
Pakko myöntää, että Kuhta on suorittanut hyvin heti, kun pelipaikka ei ole ykkösessä isot paineet niskassa. Tämä tietenkin kertoo ex-kapteenimme suurimman heikkouden, joka on paineensietokyky. Annetaan anteeksi, sen kanssa synnytään tai ei synnytä ja Kiben junnuaikoina tuota puolta ei sen kummemmin treenattu. Vanha koira ei opi uusia juttuja. Mentaalinen valmennus on esimerkiksi Pohjois-Amerikassa jo olennainen osa kokonaispakettia ja puutteisiin henkisellä alueella, olkoon sitten kyseessä asennevammaisuus tai tason lörähtäminen tiukassa paikassa, pyritään puuttumaan mahdollisimman aikaisin. Siinä iässä, missä tätäkin asiaa voi opiskella. Mutta siis Kuhdasta. En näe mitään syytä miksei pidettäisi PW:n rinnalla. Mutta entäpä sitten, jos sisään tulisivat Peltonen ja Enlund? Samalla kun sanon tämän, pessimisti nostaa päätään ja toteaa, että entäpä jos eivät tule kumpikaan? No, leikitään että nämä 2 kaveria tulisivat. Käsi sydämelle: Olisiko Kuhtaa silloin järkeä pitää? Lennu jatkaa, Artusta mulla ei ole tietoa, mutta nämä 2 ovat selvästi Kuhtaa edellä kokonaisvaltaisemman pelipanoksensa vuoksi. Jos VP ja JE tulisivat, näkisin HIFK;n kokonaisuuden kannalta paljon parempana, että Wärn / Liivik / Nyholm saisi kasvupaikan veteraanin sijaan. Tämä olisi sijoitus tulevaisuuteen ja ottaisin joukkueen kokoajana kyseisen riskin, jos saisin noin paljon pelintekoa jengiin. Muistetaan siis Ahtola ja Ramukin. Perkele, nämä jätkät tarvitsevat peliaikaa ja vastuuta ja mielestäni narrit syyllistyy jatkuvasti siihen, että joukkueen alemmat ketjut miehitetään joko omilla veteraaneilla (Lind) tai mikä vielä typerämpää, ulkoa hankituilla hasbeeneilla (Hauhtonen). Toivoisin tähän Kuhta-näkemykseeni kantaa esimerkiksi BOL:lta, Suomen johtavalta Kimmo Kuhta -fanilta : ). Oletankin, että tajuat ettei ylläolevassa ole henkilökohtaista Kuhtaa vastaan, kun liksakin on nyt kohdallaan ja siis pitäisin jos hyökkäys ei vahvistukaan.
Ja alakerta. Mahdollisimman vähän muutoksia, kiitos! Maran suhteen tietääkseni ollaan tutussa tilanteessa. Rahapuoli on ookoo, mutta sopimuksen kestossa on erimielisyyttä. Mara haluaisi 2v diilin, HIFK tarjoaa 1+1. Tässä nostan syyttävän sormeen Penaan, jotka rätki aikanaan huoletta 2v soppareita, joista suurin osa oli täysin turhia painolasteja. Niinpä HIFK on tullut ylivarovaiseksi pitkien diilien suhteen. Kangelle tehtiin 2v jatko ja kyllä mä Marallekin sen tekisin.
Oma kappale loppuun on omistettu Siim Liivikille, Eestin lahjalle. Mulle on täysi mysteeri minne hän katosi ja millä perusteella ? Näin pitkästä aikaa oman junnun, joka teki pyyteetöntä ja HIFK:n näköistä duunia alemmissa ketjuissa ja oli plusmiikoiltaan paljon parempi kuin Töykkälä ja Turre. Kokonaisuuden kannalta kyseessä ei ole iso asia, mutta joskus ihmettelen, miksi hyvä suorittaminen palkitaan penkityksellä. Mulla ei ole yhtään mitään Wärniä vastaan, on siinäkin erittäin HIFK:n näköinen kaveri. Mutta hän ei toiminut Töykkälän ketjussa ollenkaan ja niinpä sinne on paiskattu nyt Lennu. Joka puolestaan voisi pelata ylempänäkin. Kuhdan tulemisen ei olisi pitänyt mielestäni johtaa millään muotoa Töykkälän ketjun hajottamiseen ja IMHO ikiaikainen suosikkini Turre ei ole kaksikosta Järvinen vs. Liivik mulle ainakaan enää automaattinen kokoonpanoon mahtuja. Muistan, kun Luttisen Arttu oli junnu ja näin hänessä pirusti hyvää. En saanut paljon kannatusta silloin. Ja en tosiaankaan läheskään aina osu. Mutta Liivikissä näen vuorenvarman tulevan liigajyrän jatkumolle Lennu-Arttu. Ja se on jo paljon sanottu.
edit: Ei perseensuti, mikä konsensusmössöttäjä musta on tullut! Siis mitä häpeämistä tässä mielipiteessä muka oli, että se piti laittaa pienellä fontilla?? Korjataan! Näin se kuuluu mennä, sorry jos joku on mielipidepalstalla eri mieltä:
Tosin mun jengissä olisi seassa yksi mielenvikainen goonikin. Muuten käyttäisin samaa kaavaa.