Joukkueen rakennus kaudelle 2010-11

  • 1 132 081
  • 3 357
Tila
Viestiketju on suljettu.

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Ykkönen pelatkoon vaikka kuinka pelaisi paskasti ja kakkonen aukokoon luukkua, vaikka pelaisi ykköstä paremmin? Mulle samoja jyviä kiitos.

Onko nimi Juha Pitkämäki muuten tuttu?

Syö omat jyväsi ja lue uudestaan se, mitä aiemmin kirjoitin: Juha Pitkämäki oli tyhjä arpa, mutta mielestäni näin jälkikäteen ajateltuna tyyli itsessään oli oikea. Kyllä, olen minäkin sitä mieltä, että jos valittu ykkönen ei vaan yksinkertaisesti riitä, pitää vaihtaa parempaan, mutta minkääntyylinen veskakaruselli, jossa peluutetaan sattumanvaraisesti tai "päivän kunnon mukaan", ei sinänsä tuota tulosta.

Jos joukkueella on valittu ykkönen, niin sitten se edellä mennään eikä aleta sähläämään muilla kuvioilla. Henk.koht. en tästä syystä oikein osaa ymmärtää näitä "Janne maaliin kauden avaukseen" -puheita.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jos joukkueella on valittu ykkönen, niin sitten se edellä mennään eikä aleta sähläämään muilla kuvioilla. Henk.koht. en tästä syystä oikein osaa ymmärtää näitä "Janne maaliin kauden avaukseen" -puheita.

Täällä ei mun mielestä ole hirveästi huudeltu Jannea maaliin kauden avaukseen, vaan spekuloitu lähinnä mahdollisella ykkösen floppaamisella ja sen seurauksilla. Ennusmerkit ovat olemassa Riksmanin flopille. Niin kuin jo aikaisemmin olen todennut, niin 10 matsia kauden alussa on riittävä mittari sille, että nähdään mihinkä Riksmanista on? Enempään ei ole varaa, jos matsit menevät perseelleen ja edelleenkin peluutetaan itsepintaisesti, niin kärki pääsee liiaksi karkuun -> case pitkämäki.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kyllä, olen minäkin sitä mieltä, että jos valittu ykkönen ei vaan yksinkertaisesti riitä, pitää vaihtaa parempaan, mutta minkääntyylinen veskakaruselli, jossa peluutetaan sattumanvaraisesti tai "päivän kunnon mukaan", ei sinänsä tuota tulosta.

En vieläkään tajua, miksi ykköseksi hankittua pitää peluuttaa jos kakkonen pelaa paremmin.

Ehkä olen vaan yksinkertainen enkä pääse jyvälle.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
En vieläkään tajua, miksi ykköseksi hankittua pitää peluuttaa jos kakkonen pelaa paremmin.

Ehkä olen vaan yksinkertainen enkä pääse jyvälle.

Minä taas en pääse jyvälle siitä, miksi täällä keskustellaan maalivahdin vaihdosta, kun vielä yhtäkään SM-liiga peliä ei ole pelattu.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Täällä ei mun mielestä ole hirveästi huudeltu Jannea maaliin kauden avaukseen, vaan spekuloitu lähinnä mahdollisella ykkösen floppaamisella ja sen seurauksilla.

En minä määristä tiedä, mutta on huudeltu kuitenkin. Näitä tapauksia minä kommentoin, etten ymmärrä moista.

TQoFE: Yksinkertaisuudestasi en tohdi tässä arvuutella, mutta itse olen vahvasti sitä mieltä, että Lunkkaa on turha tyrkyttää ykkösen paikalle, se kuvio on nähty jo. Riksman on ykkönen ja hänelle pitää antaa tilaisuus nousta sille paikalle eikä rokottaa virheistä penkkikomennuksella. Tämä on ainoa tapa menestyä tällä kaudella minun mielestäni.

Jos Riksmanille annetaan todellinen tilaisuus eikä siltikään onnistu, ja on olemassa mahdollisuus hommata uusi maalivahti, niin uutta tilalle vaan ja Juuso pellolle. Jannen peluuttaminen ykkösenä ei johda mihinkään kevättä ajatellen.

Jannen rooli on antaa Juusolle/ykköselle aika ajoin lepotauko, that's all.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
NT kertoo selkeästi missä mennään tällä hetkellä. Keskikastiin mennään, edellä ainakin Kärpät, Jokerit ja TPS.
En usko että joukkuettakaan vahvistetaan ihan heti. Ehkä marras-joulukuun aikaan voi alkaa jotain tapahtua mutta onko se sitten uusi pelaaja tolppien väliin vai kentällisiin, tai muutosta valmennukseen, jää nähtäväksi.

Täytyy nyt pitää järki tässä hommassa mukana ja muistaa, että HIFK pelasi suurimman osan otteluistaan NT:ssä ilman Granlundia, Peltosta, Haatajaa, Söderholmia ja Kankaanperää, eli hyvin pitkälle ilman niitä pelaajia, joiden mukana ensi kaudella menestytään tai sitten ei menestytä.

Toki itsekin hieman huolissani olen noista Riksmanin päästetyistä maaleista, mutta taso nousee liigakauden alkuun mennessä tai sitten Riksman on todella tiputtanut tasoansa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
TQoFE: Yksinkertaisuudestasi en tohdi tässä arvuutella, mutta itse olen vahvasti sitä mieltä, että Lunkkaa on turha tyrkyttää ykkösen paikalle, se kuvio on nähty jo. Riksman on ykkönen ja hänelle pitää antaa tilaisuus nousta sille paikalle eikä rokottaa virheistä penkkikomennuksella. Tämä on ainoa tapa menestyä tällä kaudella minun mielestäni.

Minun mielestäni ainoa tapa menestyä millä tahansa kaudella on se, että joukkueen etu menee kaiken muun edelle ja tolppien väliin luistelee se, jolle kiekot parhaiten tarttuvat. On se sitten Juuso, Janne, Vehanen, Patrick Roy tai Nalle Puh. Meillä ei ole varaa menettää pisteitä siksi, että joku tulee tänne tsiigailemaan, josko fiilistä, kondista tai inspistä sattuisi löytymään.

Kuten varmasti olet jo huomioinut, olen useampaan otteeseen toivonut uutta oikeaa ykkösveskaa. Janne hoitakoon tonttia kunnes sellainen löytyy, jos Jannen ja Juuson otteet ovat runkkaripeleissä samanlaisia kuin nyt harkkapeleissä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
En minä määristä tiedä, mutta on huudeltu kuitenkin. Näitä tapauksia minä kommentoin, etten ymmärrä moista.
- - -

Enpä heti äkkiä löytänyt sellaista viestiä jossa nimenomaisesti halutaan Janne kauden avausottelussa maaliin. Koska siitä ei ole ollut kyse missään välissä. Kyse on Riksmanin onnettomasta pelailusta, ei Jannesta. Kuinkahan paljon aikoinaan annettiin muille joukkueille eteen, kun Pitkämäkeä peluutettiin illasta toiseen, jos se sattuisi vaikka onnistumaan. Näkeehän sen heti alussa jo sokea-Reettakin missä mennään.

Joukkuetta rakennettaessa on tietysti ollut hyvä, että jo hyvissä ajoin on palkattu lähtökohtaisesti hyvä, jopa EHT-tasolla ollut veskari. Mutta tilanne on vähän sama kuin kaikkien urheilijoiden kanssa. Ei Ruotsi-ottelussa paljon auttanut vaikka Kruger on joskus heittänyt yli 70m kiekkoa. Kun aika on ajanut ohi niin sitten on ja uutta matoa koukkuun. Vieläpä mahdollisimman pian niin ei tarvitse montaa peliä Jannelta katsella.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
TQoFE kirjoitti:
Minun mielestäni ainoa tapa menestyä millä tahansa kaudella on se, että joukkueen etu menee kaiken muun edelle ja tolppien väliin luistelee se, jolle kiekot parhaiten tarttuvat. On se sitten Juuso, Janne, Vehanen, Patrick Roy tai Nalle Puh. Meillä ei ole varaa menettää pisteitä siksi, että joku tulee tänne tsiigailemaan, josko fiilistä, kondista tai inspistä sattuisi löytymään.

Näin se on. Lähtökohtaisestihan Juuso on meille hankittu ykköseksi, mutta en käsitä, minkä ihmeen takia sellaista maalivahtia pitäisi väkisin peluuttaa, jolla ei vain kulje. Henkilökohtaisesti mua vituttaa Riksmannissa jo sekin, mitä joku heitti, ettei harkkapelit ole ikinä maistuneet. Hyvällä asenteella se vetää, en mä sitä sano.

Lundell on aina tietysti Lundell, eikä siitä koskaan ole ykkösveskariksi, mutta kyllä se silti niin on, että se pelaa, joka pystyy pelaamaan. Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että Janne on paremmassa kuosissa. Tosin sekin täytyy ihan samaan hengenvetoon todeta, että ei nuo harkkapelit vielä ihan kaikkea kerro.

Pärde kirjoitti:
Riksman on ykkönen ja hänelle pitää antaa tilaisuus nousta sille paikalle eikä rokottaa virheistä penkkikomennuksella. Tämä on ainoa tapa menestyä tällä kaudella minun mielestäni.

Totta kai. Riksman myös mitä ilmeisemmin tällaisen mahdollisuuden tulee saamaan. Yhtään SM-liigaottelua ei ole vielä takana, joten turha alkaa liian jyrkästi tuomitsemaan. Se täytyy tosin sanoa suoraan, että Riksmannin otteet eivät herätä luottamusta. Mahdollisuus täytyy antaa, mutta uutta oikeaa ykköstä on haettava heti sisään, mikäli Juuso floppaa.

Niin ja kun vähän sekavasti tuli kirjailtua, niin olen ehdottomasti sen kannalla, että Juuso "edellä" lähdetään kauteen. Jos kuitenkin huomataan, että vituiksi menee, niin Janne maaliin, Juuso ruattinlautalle ja uutta koodinimi "Norosta" tulille.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Kaksipiippuinen juttu sanoi hullu haulikosta. En pitäisi suoraltakädeltä (ainakaan vielä) Riksmanin sainaamista virheenä. Kaikille oli selvää, että uusi ykkönen tarvitaan, kun Norttia ei saatu pidettyä. Uskon, että Nybari on analysoinut tilanteen markkinoilta hyvinkin tarkkaan ja Juuso Riksman oli oletusarvoisesti paras vaihtoehto. Olisihan tänne voitu taas roudata joku Centomo seisomaan, mutta tuskin sekään olisi riemunkiljahduksia kirvoittanut.

Mitä tulee tuohon treenimotivaatioon, niin sitä on aika turha verrata nimenomaan Jan Lundeliin. En usko, että liigassa on pelannut ikinä ainuttakaan maalivahtia, joka treenaisi yhtä paljon kuin Janne. Ei häntä kopissa turhaan kutsuta maratoonariksi. Mies kun tulee treeneihin usein suoraan lenkiltä.

Mulla ei ole kompetenssia dumata Riksmanin otteita, koska olen ollut treenipelit lähinnä kuulopuheitten ja silminnäkijähavaintojen varassa, mutta se lienee selvää ettei kovin kaksisesti ole mennyt. Joku totesi kuitenkin aivan oikein, että maalivahdin ja puolustajien yhteistyö vaatii aikansa ennenkuin loksahtaa paikoilleen, jos on loksahtaakseen. Pakko vain toivoa, että loksahtaa. Sen kuitenkin olettaisi olevan selvää, että se pelaa jolla tarttuu. Riksman saa vuorenvarmasti tilaisuuden näyttää. Toivotaan, että mies käyttää sen, sillä yhtäpitkään ei voida takoa päätä seinään, kuin Pitkämäen kanssa tehtiin.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhtään kyseenalaistamatta tiettyjen kirjoittajien loogista ajattelua, jääkiekkoasiantuntemusta taikka mitään muutakaan, ei voi kuin päätään pyöritellä kun seuraa tätä keskustelua.

Eli taustana koko keskustelulle on se, että IFK on pelannut 10 harjoitusottelua, joista ykkösmaalivahdiksi hankittu Riksman on pelannut 7.
Kysymys 1: onko tämä liian vähän? Olisiko Juuson pitänyt pelata 8, 9 tai jopa 10 peliä? Huomionarvoista on myös se, että Janne on pelannut ainoastaan silloin, kun IFK on pelannut peräkkäisinä päivinä.

Janne on pelannut siis 3 matsia, voitto% 100, ka. 1,67, torjunta% 95,7
(vrt. Riksman: voitto% 29, ka. 2,83, torjunta% 87,6)
Kysymys 2: Onko Janne siis pelannut liian hyvin? Olisiko Jannen pitänyt päästää tuplamäärä maaleja, ja hävitä vähintään kaksi pelaamistaan matseista? Onhan äärimmäisen itsekästä pyrkiä torjumaan kaikki kiekot, ja voittaa kaikki pelit, kun penkillä istuvalle kaverille voi tulla paha mieli.

Eli jos Janne pelaa (liian=?) hyvin, menee ykkösveskarimme itseluottamus nollille, joten Janne on joukkueen syöpä?
Kysymys 3: Onko meillä mahdollisesti väärä ykkösveskari, jos pääkoppa menee jumiin, kun kakkosveskari pelaa hyvin? Ja todettakoon, että en todellakaan väitä, että Juusolla menee nuppi sekaisin tästä, mutta joku/jotkut kirjoittavat tuntuvat pitävän tätä aivan luonnollisena seurauksena.

Kaikki muistanevat tapaus Juha Pitkämäen.
Kysymys 4: Pitäisikö kaikesta huolimatta peluuttaa sitkeästi ykkösveskariksi hankittua maalivahtia tappiosta toiseen, vaikka torjuntaprosentti olisi pitkälti alle 90, kopit eivät tartu ja penkillä istuu paljon kovemmassa vireessä oleva kaveri?

Kysymys 5: onko runkosarajan päättyessä ns. ykkösveskarin hankkimilla pisteillä suurempi painoarvo kuin ns. kakkosveskarin hankkimilla pisteillä.

Kysymys 6: Onko tämä tulosurheilua, jossa pyritään voittamaan jokainen peli, ja pelaajat ansaitsevat pelipaikkansa ja -aikansa suoritustensa mukaan? Vai onko tämä jotain fair play -hengessä tapahtuvaa pelailua, jossa peluuttamisen johtava ajatus on, ettei kenellekään saa tulla paha mieli?

Jokerikysymys: Kuka oli TPS:n ykkösveskari viime kaudella? Söikö toisen veskarin hyvät pelit huilivuorossa olleen veskarin itseluottamusta?

Toivoisin etenkin nimim. Pärden vastaavan näihin kysymyksiin.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Jaahas. Ei mitään uutta siis syysauringon alla:
- HIFK;lla maalivahtiongelma
- HIFK;lla edelleen maalivahtivalmennusongelma

Tässä pähkinää purtavaksi hallituksen pojille + Valtsulle ja Nybarille.

No, ehkäpä Juuso tuosta ryhdistäytyy, mutta pahoin pelkään ettei mikään muutu niin kauan kuin Sakke häärii noissa kuvioissa.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Yhtään kyseenalaistamatta tiettyjen kirjoittajien loogista ajattelua, jääkiekkoasiantuntemusta taikka mitään muutakaan, ei voi kuin päätään pyöritellä kun seuraa tätä keskustelua.

Eli taustana koko keskustelulle on se, että IFK on pelannut 10 harjoitusottelua, joista ykkösmaalivahdiksi hankittu Riksman on pelannut 7.
Kysymys 1: onko tämä liian vähän? Olisiko Juuson pitänyt pelata 8, 9 tai jopa 10 peliä? Huomionarvoista on myös se, että Janne on pelannut ainoastaan silloin, kun IFK on pelannut peräkkäisinä päivinä.

Janne on pelannut siis 3 matsia, voitto% 100, ka. 1,67, torjunta% 95,7
(vrt. Riksman: voitto% 29, ka. 2,83, torjunta% 87,6)
Kysymys 2: Onko Janne siis pelannut liian hyvin? Olisiko Jannen pitänyt päästää tuplamäärä maaleja, ja hävitä vähintään kaksi pelaamistaan matseista? Onhan äärimmäisen itsekästä pyrkiä torjumaan kaikki kiekot, ja voittaa kaikki pelit, kun penkillä istuvalle kaverille voi tulla paha mieli.

Eli jos Janne pelaa (liian=?) hyvin, menee ykkösveskarimme itseluottamus nollille, joten Janne on joukkueen syöpä?
Kysymys 3: Onko meillä mahdollisesti väärä ykkösveskari, jos pääkoppa menee jumiin, kun kakkosveskari pelaa hyvin? Ja todettakoon, että en todellakaan väitä, että Juusolla menee nuppi sekaisin tästä, mutta joku/jotkut kirjoittavat tuntuvat pitävän tätä aivan luonnollisena seurauksena.

Kaikki muistanevat tapaus Juha Pitkämäen.
Kysymys 4: Pitäisikö kaikesta huolimatta peluuttaa sitkeästi ykkösveskariksi hankittua maalivahtia tappiosta toiseen, vaikka torjuntaprosentti olisi pitkälti alle 90, kopit eivät tartu ja penkillä istuu paljon kovemmassa vireessä oleva kaveri?

Kysymys 5: onko runkosarajan päättyessä ns. ykkösveskarin hankkimilla pisteillä suurempi painoarvo kuin ns. kakkosveskarin hankkimilla pisteillä.

Kysymys 6: Onko tämä tulosurheilua, jossa pyritään voittamaan jokainen peli, ja pelaajat ansaitsevat pelipaikkansa ja -aikansa suoritustensa mukaan? Vai onko tämä jotain fair play -hengessä tapahtuvaa pelailua, jossa peluuttamisen johtava ajatus on, ettei kenellekään saa tulla paha mieli?

Jokerikysymys: Kuka oli TPS:n ykkösveskari viime kaudella? Söikö toisen veskarin hyvät pelit huilivuorossa olleen veskarin itseluottamusta?

Toivoisin etenkin nimim. Pärden vastaavan näihin kysymyksiin.

Kun kerta pyydetään, niin vastataan.

1. En ole missään kohtaa itse ottanut kantaa siihen, onko Juuso pelannut liian vähän matseja tähän mennessä, mutta sanotaan nyt tässä kohtaa, että ihan hyvän määrän pelejä on harkkakaudella pelannut.

2. Tämä toinen kysymyksesi on sävyltään taas ihan uskomatonta itkua ja totaalista (tietoista) väärinymmärrystä. Missään kohtaa en ole sanonut, että Lundellin pitäisi pelata huonommin. Olen vain todennut, että tämä kuvio, jossa kakkoseksi kaavailtu pelaa syyskaudella selkeästi paremmin kuin ykkönen ja kenties valmennuksen suosiollisella avustuksella ns. syrjäyttää tämän flopatakseen vain sitten keväällä (jos talossa on vielä joku, joka ei usko näin käyvän Lundellin tapauksessa, onnittelen vilpittömästä uskosta ja pyydän kertomaan joulupukille ja pääsiäispupulle lämpimimmät terveiseni) on suorastaan kestämätön eikä voi johtaa mihinkään hyvään. Tässä mielessä Janne on joukkueen syöpä, koska hän on itsepintaisesti aina läsnä vuodesta toiseen ja sama kuvio toistuu uudestaan ja uudestaan. Parantuminen pitäisi aloittaa täydellisellä poisto-operaatiolla.

3. Kenties meillä onkin väärä ykkösveskari, mutta tähänkään en suoranaisesti puuttunut. Pointtini oli ja on, että Juuso Riksman on se valittu ykkösveskari ja kaiken toiminnan tulisi tähdätä hänen otteidensa parantamiseen ja luottamuksen rakentamiseen.

4. Tässä palataan hieman tuohon edelliseen kysymykseen ja viittaan myös sen vastaukseen. Pitkämäki oli tyhjä arpa, mutta tyyli, jolla ykköseksi hankittua kaveria peluutettiin ja yritettiin saada hänestä ne tulokset irti, oli sinänsä oikea. Jan Lundell on kevättä ajatellen turhake ja on suoranaista itsepetosta yrittää väittää muuta. Tällöin ainoa tapa menestyä, on saada joukkueen todellinen ykkösveskari pelaamaan omalla tasollaan tai sen yli.

5. Ei, ne ovat tismalleen samanarvoisia joukkueelle.

6. Tämä on nimenomaan tulosurheilua ja tulosurheilun ytimessä on ajatus siitä, että pyritään repimään koneesta irti kovimmat mahdolliset tehot niillä resursseilla, jotka on annettu. Viitaten aiempiin vastauksiini, Jan Lundell ei ole se resurssi, jolla tulosurheilussa menestytään, joten mielestäni hän ei ole panostamisen arvoinen.

Jokeri: Omasta mielestäni TPS:lla ei ollut ykkösveskaria viime kaudella, toki joku turkulainen saattaa tätä korjata paremmalla tietämyksellä. Tämä seikka erottaa heidän tilanteesta kriittisesti IFK:n tämänhetkisestä tilanteesta. Väännän vielä rautalangasta: hallitsevalla suomenmestarilla TPS:lla oli viime kaudella kaksi tasavahvaa, nuorta ja kilpailukykyistä maalivahtia, joista kumman tahansa saattoi heittää tuleen ja silti kamppailla kaikkein kirkkaimmasta voitosta. IFK:lla on yksi oletusarvoisesti kova maalivahti, jonka avulla voidaan lähteä taistelemaan menestyksestä ja sitten meillä on Jan Lundell, joka on osoittanut voivansa pelata yksittäisiä otteluita tai jopa pidempiäkin pätkiä hyvin, mutta loppujen lopuksi olevansa sellainen maalivahti, joka ei menestystä tuo.

PS. Näin jälkikirjoituksena haluaisin pyytää Jan Lundellilta anteeksi, jos hän sattuisi kirjoitukseni lukemaan. Omin silmin katsottuna kirjoittamani on kohtuullisen karua tekstiä ja haluaisin painottaa, ettei kyseessä ole mitään henkilökohtaista häntä kohtaan. Kyseessä on oma näkemykseni IFK:n maalivahtitilanteesta kokonaisuutena.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Hmm, nyt kun Noronen siirtyi Tapparaan (vaikkakin vain kuukauden keikalle nyt ainakin ensialkuun), niin olisiko sittenkin ollut saatavilla meillekin? Vai kävikö Nortille vanhanaikaiset ja kysyntä ei ollutkaan odotusetenmukainen muualla? Mene ja tiedä.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Hmm, nyt kun Noronen siirtyi Tapparaan (vaikkakin vain kuukauden keikalle nyt ainakin ensialkuun), niin olisiko sittenkin ollut saatavilla meillekin? Vai kävikö Nortille vanhanaikaiset ja kysyntä ei ollutkaan odotusetenmukainen muualla? Mene ja tiedä.

Joo, kyllä keittää niin perkeleesti... Noronen on laatuvahti, Riksman saattaa olla, siinä ero. Ja miksi juusolle annettiin kahden vuoden soppari?
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Olen vain todennut, että tämä kuvio, jossa kakkoseksi kaavailtu pelaa syyskaudella selkeästi paremmin kuin ykkönen ja kenties valmennuksen suosiollisella avustuksella ns. syrjäyttää tämän flopatakseen vain sitten keväällä on suorastaan kestämätön eikä voi johtaa mihinkään hyvään.
Tämähän on selvää salaliittokamaa. Nyt vain Fox Mulder ja Johan af Grann vetämään yhteistä johtolankaa, jonka päästä löytyy Penan The Faxi
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Hmm, nyt kun Noronen siirtyi Tapparaan (vaikkakin vain kuukauden keikalle nyt ainakin ensialkuun), niin olisiko sittenkin ollut saatavilla meillekin? Vai kävikö Nortille vanhanaikaiset ja kysyntä ei ollutkaan odotusetenmukainen muualla? Mene ja tiedä.

Meille tyhmille on täällä kerrottu juuri että Norosesta ei voitu kilpailla kun hän meni Venäjälle tai Ruotsiin, (kuulemma). Nyt paljastuukin että mies on surkeimman liiga-ryhmän varamaalivahtina ensi kaudella. Nice.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meille tyhmille on täällä kerrottu juuri että Norosesta ei voitu kilpailla kun hän meni Venäjälle tai Ruotsiin, (kuulemma). Nyt paljastuukin että mies on surkeimman liiga-ryhmän varamaalivahtina ensi kaudella. Nice.
Eiköhän Noronen tee saman kuin viimekin kaudella, eli kyttää viimeiseen asti rahakasta sopimusta ulkomailta ja höntsäilee siihen asti jossain liigaseurassa. Jos sitten pelipaikkaa ei ulkomailta irtoa, voi joulun tienoilla tarttua jonkun maalivahtiongelman kanssa taistelevan (HIFK?) SM-liigajengin tarjoukseen ja nyhtää puolen kauden duunista täyden kauden liksa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meille tyhmille on täällä kerrottu juuri että Norosesta ei voitu kilpailla kun hän meni Venäjälle tai Ruotsiin, (kuulemma). Nyt paljastuukin että mies on surkeimman liiga-ryhmän varamaalivahtina ensi kaudella. Nice.

Eihän meitä varmaankaan ole kusetettu. Luultavasti tilanne on ollut juurikin tämä viime keväänä, kun IFK halusi kiinnittää tulevan kauden veskarinsa. Nortti on tuolloin kertonut rehellisesti kyttäävänsä paikkaa muualle eikä ollut valmis sitoutumaan IFK:hon. Jos IFK olisi jäänyt odottamaan Norttia, Riksman olisi mennyt luultavasti ohi. Mikä ei omasta mielestäni olisi ollut lainkaan huono vaihtoehto. Mutta tällöin Nybondaksen olisi ihan oikeasti pitänyt tehdä vähän duunia hyvän veskarin löytämiseksi. Nythän tässä Riksmanin kohdalla on varsin monta ns. laiskan miehen muuttujaa, jotka sitten edesauttoivat Juuson hankkimista.

Toisaalta, en henkilökohtaisesti ole ollenkaan varma, että Mika Noronenkaan olisi The maalivahti, joka juuri IFK:ssa tulee pelaamaan huikealla tasolla. Viime kevät ei ainakaan anna aihetta pidättää hengitystä. Ja juuri siksipä Noronen mitä ilmeisimmin on yhä vapailla markkinoilla. Ottajia varmasti olisi vanhojen meriittien vuoksi, kuten Juusollakin oli, mutta hintalapussa voi olla hieman liian korkea hintapyyntö. Noin 5 huikeaa peliä viime kauden IFK:ssa ei ihan taida riittää...
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Hmm, nyt kun Noronen siirtyi Tapparaan (vaikkakin vain kuukauden keikalle nyt ainakin ensialkuun), niin olisiko sittenkin ollut saatavilla meillekin?

Valinta voipi liittyä siihenkin, että Nortin mukula asuu Tampereella.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös se Nortin kohdalla mennyt niin, ettei hänellä ollut hirveästi haluja jatkaa Ifkissä, koska kyttäsi ja kyttää vieläkin pelipaikkaa ensisijaisesti ulkomailta.
 

scholl

Jäsen
Eikös se Nortin kohdalla mennyt niin, ettei hänellä ollut hirveästi haluja jatkaa Ifkissä, koska kyttäsi ja kyttää vieläkin pelipaikkaa ensisijaisesti ulkomailta.

Outoa on vain se, miksei mies kelpaa ulkomaille. Taitaa olla aika kummallinen tuo veskaritilanne tällä hetkellä. NHL:stä tungetaan miehiä urakalla Eurooppaan, eikä kaikille riitä töitä. Nyt kannattaisi pitää pää kylmänä, eikä palkata heti Lunkkaa kalliimpaa miestä, vaan ottaa vasta verorajalla joku tekijämies halvalla. Ai niin, mutta meillä on jo Riksman 2 vuoden sopimuksella. Itse en muuten tekisi seuraan tulevalle kokeneelle vahdille ikinä yli vuoden sopimusta ennenkuin osoittaa, että homma toimii organisaatiossa. Sitten voi pidentää. Junnuprospekteille voi tehdä pitkiä sopimuksia, koska ne maksavat vain muutamat Addun verkkarit, eikä haittaa, jos eivät pääse pelaamaan.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en muuten tekisi seuraan tulevalle kokeneelle vahdille ikinä yli vuoden sopimusta ennenkuin osoittaa, että homma toimii organisaatiossa. Sitten voi pidentää.

Tämä onkin se hämmentävä seikka Riksmanin sopparissa. Olisi voinut luulla, että case pitkäimu olisi opettanut jotain. Kuitenkin, jos nyt sattuisi käymään niin, että Juuso pelaa samanlaisen kauden kuin Hanlonin narreissa, ei kukaan tule muistamaan mitään helvetin nt-harkkamatsien statseja vaan melkolailla kaikki ylistävät heppua silloin.

Katsellaan.

Norosesta olin ymmärtäväni sen, ettei HIFK voinut odottaa niin pitkälle kuin mitä herra olisi halunnut vaan lähti kylmästi hakemaan toista vaihtoehtoa. Lisäksi Norosen kotimaan vaihtoehdoista HIFK ei ollut ekana(tappara?), näin siis ymmärtääkseni kuulopuheita.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä onkin se hämmentävä seikka Riksmanin sopparissa. Olisi voinut luulla, että case pitkäimu olisi opettanut jotain. Kuitenkin, jos nyt sattuisi käymään niin, että Juuso pelaa samanlaisen kauden kuin Hanlonin narreissa, ei kukaan tule muistamaan mitään helvetin nt-harkkamatsien statseja vaan melkolailla kaikki ylistävät heppua silloin.

Katsellaan.

Niinpä,toivottavasti vaan ei katsella liian kauan. Kummallisia ovat nämä maalivahtikuviot vuodesta toiseen. Luulisi että päätä on taottu jo tarpeeksi oikein urakalla petäjään. Olisi kiva tietää kuka/ketkä organisaatiossa oikein viime kädessä bastaavat maalivahtien hankinnoista/kartoituksesta.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei huhu millään tasolla, mutta kyllä itseäni ainakin houkuttaisi nähdä Shayne Toporowski HIFK:ssa! Taitaa olla ilman sopimusta, mutta huhua on, että Ässiin olisi menossa. Tässä olisi oiva pisteitä tekevä kovaluinen kakkoskentän mies rosteriin. Anyone?

Ahtola-Ramstedt-Toporowski? tai Kuhta-Wirtanen-Toporowski?

Aina pitänyt Shaynen tyylistä. Iso ja suht taitavakin. Ottaa jäähyjä ja tappeleekin välillä. Kova jätkä.

Nybari, lue tämä ja ota Shayneen yhteyttä. Vaikka faxilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös