Joukkueen rakennus kaudelle 2010–2011

  • 850 974
  • 3 474
Tila
Viestiketju on suljettu.

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mavesta olisi varmasti hyötyä Ässille viime kauden kunnossa.
Nikkestä en osaa sanoa, en ole yhtään peliä nähnyt sen jälkeen, kun lähti liigasta. Epäilen, että kunnossa ollessaan olisi edelleen hyötyä.
Toinen tarina on sitten se, mitä haittaa kyseisistä pelimanneista voi olla joukkueelle.

OT: Mattia on huhuiltu Ruotsiin. Onko tästä kenelläkään sen enempää tietoa tai onko Matt:n soppari jonnekin julkistettu ensi kaudeksi?

Komppaan Zetaa, että Foballe voi tarjota try out:a syksyllä, jos kaveri on ehjä. Ja jos (kun) ei ole saatu rooliin sopivampaa pelaajaa. Parantaa pitää tietysti viime kaudesta, jos Fobba meinaa mahtua pelaavaan kokoonpanoon säännöllisesti.
Se ei ole kuitenkaan tässä vaiheessa niin oleellista, kuka / ketkä pelaavat 4. ketjussa tai syövät makkaraa katsomossa ja tuovat kilpailua. Oleellista lienee, ketkä ovat niitä ykkösketjun jamppoja ensi kaudella.
Mutta niitä helmiä odotellessa voidaan keskutella sioista...

En halua väheksyä materiaalin laajuuden merkitystä kilpailun tuojana ja sillä että voidaan paikata loukkaantumisia. Mutta täytemiehiä saa helposti vielä syksylläkin tarvittaessa.

Toimiston lomat alkavat muistaakseni juhannuksesta tai heinäkuun alkupuolella.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ilman tunteita jääkiekko olisi vain onnetonta läpyttelyä. Joukkueen pitää herättää tunteita, samaten pelaajien ja tottakai ottelutapahtumien.

Kyllä kyllä, mutta minun nähdäkseni pelaajan herättämien tunteiden pitää seurata pelisuorituksia joten sikäli vähän epäreilua puhua esim. Salosesta ja Santavuoresta pelaajina jotka ei herätä mitään tunteita mihinkään suuntaan. Ei varmaan kun ei ole otteluakaan pelattuna. Hankintoinakaan he ilmeisesti palvele seisomakatsomon räkäturpien henkistä masturbointia, mutta jos tässä asiassa tapahtuu Porissa muutos, niin en pane lainkaan hanttiin. Vääristynyttä tähtikulttia on nähty ihan tarpeeksi.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
En näe kyllä Forsbackalle mitään käyttöä. En edes täytteenä. Kaverihan on ollut rikki kaksi kautta hopeakauden jälkeen ja muun ajan hän on ollut lähinnä rasite. Viime vuonnahan Forsbacka tuli try-outin kautta, mutta mitä hän lopulta sitten esitti? Ei juuri mitään. Forsbacka tuntui valitettavasti olevan liian hidas ja kädetön nykyiseen ässäjoukkueeseen.

Niko jäälle!
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täysin samaa mieltä. Ihan sama onko Fobba joskus herättänyt tunteita, enää hänestä ei ole joukkueelle hyötyä ja hänen mukana roikottamisensa olisi lähinnä typerää.

Niko tarvitsisi parikseen vähän vastaavan pelaajan jolla olisi hiukan käsiä ja pelikäsitystäkin.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
En näe kyllä Forsbackalle mitään käyttöä. En edes täytteenä.

En minäkään.. en kerta kaikkiaan ymmärrä miksi Fobbaa pitäisi taas kerran roikottaa mukana vaihtopenkin varalämmittäjän sijaisena. Miksei vain olla kiitollisia miehen korvaamattoman tärkeästä panoksesta hopeakevään ihmeessä, ja päästetä mies kärsimyksistään. Näin olisi kaikille osapuolille parempi. Mies alkaa käydä kolmeakymmentä, kaikki tietävät Foban maineen äärimmäisen laiskana harjoittelijana, ja tästä syystä (sekä pelityylinsä tuoman rasitteen vuoksi) hänen paikkansa tulevat hajoamaan taas kerran ensimmäiseen kunnon pommiin jonka hän saisi joltain muulta. Hänestä ei siis ole enää hyötyä edes siinä omassa roolissaan, hän on liian huonossa kunnossa jo siihenkin.. ja kuinka monta viime kautta täällä nyt on jauhettu sitä, miten Fobbaa ei ole pariin-kolmeen viime vuoteen muualla näkynyt kuin akselilla Monttu-DU-Tiilimäen Hese

Tämäkin paikka siis nuoremmalle, osastolle Laaksonen/Palonen
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
En näe kyllä Forsbackalle mitään käyttöä. En edes täytteenä.

Niko jäälle!

Jos Ässillä olisi edes 15 hyökkääjää tällä hetkellä rosterissa niin Fobasta ei edes keskusteltaisi. Mutta koska siellä on niitä vasta 11kpl ja Laaksostakaan ei oikein vielä vakiokokoonpanoon voida laskea niin hyökkääjiä tarvitaan vielä 4-5kpl. Edellisten vuosien perusteella vaikea uskoa niin monen uuden pelaajan tuloon, joten pakosti joudutaan turvautumaan vanhoihin tuttuihin. Koko kausi ei mene läpi ilman isoja loukkaantumisia a'la Kuparinen.

Ja kyllä, Niko Palonen menee tottakait jo Foban edelle, mikäli pysyy terveenä.

Ja tottahan on, että tässä vaiheessa ei pitäisi edes keskustella neloskentän jämäminuuteilla pelaavista pelaajista, joten odotellaan nyt sitten syksyä ja try-out miehiä.

Vellihousulle vielä sen verran, että luen heti jonkun naistenlehden, kunhan olet itse käynyt ensin Ape Suhosen kanssa saunomassa!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä kyllä, mutta minun nähdäkseni pelaajan herättämien tunteiden pitää seurata pelisuorituksia joten sikäli vähän epäreilua puhua esim. Salosesta ja Santavuoresta pelaajina jotka ei herätä mitään tunteita mihinkään suuntaan. Ei varmaan kun ei ole otteluakaan pelattuna. Hankintoinakaan he ilmeisesti palvele seisomakatsomon räkäturpien henkistä masturbointia, mutta jos tässä asiassa tapahtuu Porissa muutos, niin en pane lainkaan hanttiin. Vääristynyttä tähtikulttia on nähty ihan tarpeeksi.

Jääkiekko on viihdettä ja sinun mainitsemat seisokatsomon "räkäturvat" ovat kaikesta huolimatta tärkeä osa hallin tunnelmaa ja tuovat ne euronsa Ässille. Joukkueeseen sopii monenlaisia pelaajia ja mielestäni siellä pitää olla tilaa myös persoonille, jotka tuovat tunnelmaa sinne seisomakatsomoon. Näiden persoonien rooli joukkueessa ei saa olla niin suuri, että joukkueen urheilullinen menestys vaarantuisi, mutta minusta siellä voi olla nelosessa kaveri joka sopivassa tilanteessa herättää katsomon ja ehkä jopa joukkueenkin.

Moitit Alpoa hänen lausuinnoistaan, mutta toimit vastaavalla tavalla. Kerrot täällä miten harjoitellaan ja kannustetaan muita mollaten ja väheksyen. Ehkä meissä kaikissa elää pieni Ape...

Edit: Ässien toimistolla tehdään kokoajan töitä ensi kauden vahvistusten eteen, olkaa huoleti. Tämä on tieto, ei huhu.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jääkiekko on viihdettä ja sinun mainitsemat seisokatsomon "räkäturvat" ovat kaikesta huolimatta tärkeä osa hallin tunnelmaa ja tuovat ne euronsa Ässille. Joukkueeseen sopii monenlaisia pelaajia ja mielestäni siellä pitää olla tilaa myös persoonille, jotka tuovat tunnelmaa sinne seisomakatsomoon. Näiden persoonien rooli joukkueessa ei saa olla niin suuri, että joukkueen urheilullinen menestys vaarantuisi, mutta minusta siellä voi olla nelosessa kaveri joka sopivassa tilanteessa herättää katsomon ja ehkä jopa joukkueenkin.

Edit: Ässien toimistolla tehdään kokoajan töitä ensi kauden vahvistusten eteen, olkaa huoleti. Tämä on tieto, ei huhu.

Juurikin näin! Ja sehän nyt olisi helvetti jos ei tehtäisi töitä ensi kauden vahvistusten eteen! ;D
Vaikka tietää että äijät painaa duunia niin silti huolettaa että seuraava ilmoitus toimistolta on tuo kesälomille vetäytyminen...
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Senverran kuulin joukkueen rakennuksesta että haussa on 1. ketjuun sentteri (Rosan tarjous umpeutuu ilmeisesti kuun lopussa) ja laitahyökkääjä (nimistä ei tietoa). Se on sitten siinä eikä muita tule ennen kauden alkua. Tommi Huhtala on valmennuksen silmissä ensi vuonna toinen 1. ketjun laitahyökkääjä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jääkiekko on viihdettä ja sinun mainitsemat seisokatsomon "räkäturvat" ovat kaikesta huolimatta tärkeä osa hallin tunnelmaa ja tuovat ne euronsa Ässille. Joukkueeseen sopii monenlaisia pelaajia ja mielestäni siellä pitää olla tilaa myös persoonille, jotka tuovat tunnelmaa sinne seisomakatsomoon. Näiden persoonien rooli joukkueessa ei saa olla niin suuri, että joukkueen urheilullinen menestys vaarantuisi, mutta minusta siellä voi olla nelosessa kaveri joka sopivassa tilanteessa herättää katsomon ja ehkä jopa joukkueenkin.

Moitit Alpoa hänen lausuinnoistaan, mutta toimit vastaavalla tavalla. Kerrot täällä miten harjoitellaan ja kannustetaan muita mollaten ja väheksyen. Ehkä meissä kaikissa elää pieni Ape...

Eiköhän minulla ole sama oikeus kuin kaikilla muillakin olla eri mieltä jostakin asiasta jonkun kanssa ilman että minulta ruvetaan peräämään jotakin korkeampaa moraalia.

Noista joukkueen rakenteeseen liittyvistä asioista olen periaatteen tasolla täysin samaa mieltä, mutta se mitä minun on usein vaikea hyväksyä ja ymmärtää on se että joillekin pelaajille vaaditaan joka toisen pelin jälkeen lähtöpasseja kun taas jotakuta pidetään edelleen potentiaalisesti joukkueeseen kelpaavana neljän alakanttiin sujuneen kauden jälkeen sillä perusteella että ko. pelaaja on joskus sopinut siihen (minun mielestäni) ahtaaseen porilaiseen sabluunaan siitä mitä on viihdyttävä pelaaja.

Forsbackan tapauksessa ymmärrän toki fanien kiintymyksen koska kyseessä on Matti Kuparisen ohella viimeinen pelaaja kevään 06 joukkueesta, mutta jos pelaajan ainoa arvo joukkueelle alkaa olla nostalgia, pitäisi faneillakin olla rohkeutta olla edes ajattelematta häntä vaihtoehtona, varsinkin kun samaan rooliin löytyisi takuulla parempiakin miehiä samalla tai kenties halvemmallakin hinnalla.
 
Palonen pystyy ajoittain tekemäänkin jotain kiekon kanssa. Forsbacka haluaisi kyetä.

Eikä Fobba viime kaudella kovin hyvin kyennyt enää tuohon fyysiseen peliinkään.

Ässissä on muut pelaajat siihen hommaan, eikä se Palosen peli vakuuttanut edes Mestiksessä, kiekollisen tai fyysisen pelin osalta.
En minä Foballe sopimusta hingu, mutta Palosella on helvetin pitkä matka liigapelaajaksi.
 
se mitä minun on usein vaikea hyväksyä ja ymmärtää on se että joillekin pelaajille vaaditaan joka toisen pelin jälkeen lähtöpasseja kun taas jotakuta pidetään edelleen potentiaalisesti joukkueeseen kelpaavana neljän alakanttiin sujuneen kauden jälkeen sillä perusteella että ko. pelaaja on joskus sopinut siihen (minun mielestäni) ahtaaseen porilaiseen sabluunaan siitä mitä on viihdyttävä pelaaja.

Mieluummin viihdyttävä puukäsi kuin HMV-nobody, joita oli jo ennestään ja lisää vaan raahataan.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, missä roolissa? Pelin ulkopuolisessa sinkoilussa ja taklausten heikossa loppuunsaattamisessa vai?

Herroilla on edelleen ratkaiseva ero: Fobba kykenee fyysiseen peliin. Palonen haluaisi kyetä.

Tämän ja viime kauden pelien perusteella kummallakin on puutteita.
Etenkin puolustuspelaaminen on molemmilla vähän hakusessa.
Tätä osa-aluetta olisi syytä kehittää neloskentän miehistä puhuttaessa.
Myös yli-innokkaista taklauksista johtuvaa "ulospelaamista" tapahtuu molemmille.

Fobba kykenee fyysiseen peliin kunnossa ollessaan. Pääsekö Fobba enää kuntoon, kun on ollut loukkaantuneena ja jos harjoittelumotivaatio ei ole mitään Uden luokkaa?
Palonen voi parantaa kiekotonta peliään vielä ja kehittyä neloskentän vakiorouhijaksi. Palosella on sopimus 2012 asti ja tuskin on kovin kallis sopimus.

Jos Fobba ei oleellisesti mene eteenpäin, niin ehkä Foban aika on ohi. Sitä try outi:a voi ehkä tarjota, jos tilanne siltä näyttää. Mutta viime kauden Fobba ei ole niin paljon (jos lainkaan) Palosta parempi neloskenttään, että kannattaisi sen takia jättää Palonen katsomoon (tai lainata Mestikseen) ja Fobba kokoonpanoon.
Jos / kun rosteri laajenee hyökkäyspään osalta, ei se pelipaikka toki Palosellekaan ole mikään automaatio neloskentässä, jos kehitystä ei tapahdu.

En nähnyt kauden muutamaa viimistä peliä, mutta ei kait niissä mitään kovin dramaattista tapahtunut näiden pelaajien osalta.

Nyt kun mietin Fobban paria viime kautta ja miehen ikää ja sitä harjoittelumotivaatiota, niin ehkei Fobasta enää ole taistelemaan edes siitä viimeisestä paikasta kokoonpanoon.

Onko muuten tietoa Palosen harjoittelusta? Voisiko olla motivaation puolelta kykyä kehittyä hyväksi jarrumieheksi, jos saa vaan vähän lisää malttia peliin?
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Jos Ässillä olisi edes 15 hyökkääjää tällä hetkellä rosterissa niin Fobasta ei edes keskusteltaisi. Mutta koska siellä on niitä vasta 11kpl ja Laaksostakaan ei oikein vielä vakiokokoonpanoon voida laskea niin hyökkääjiä tarvitaan vielä 4-5kpl. Edellisten vuosien perusteella vaikea uskoa niin monen uuden pelaajan tuloon, joten pakosti joudutaan turvautumaan vanhoihin tuttuihin.
Hyökkääjiä on kieltämättä turhan vähän. Siitä olen kyllä samaa mieltä. Kapealla materiaalilla ollaan lähdössä ja korvaajia loukkaantumisten sattuessa joudutaan hakemaan junnuista (Virkkunen, Armia, Ruisma...). Noin se taitaa mennä. Yksi selkeä neljännen kentän kaveri olisi kyllä kova sana tässä vaiheessa noiden kahden tarvittavan kärkihyökkääjän lisäksi. Mutta kun Forsbacka ei mielestäni yksinkertaisesti riitä SM-liigaan enää mihinkään rooliin. Ennemmin katselen siinä sitten vaikka Laaksosta. Yhtä paljon (vähän) Laaksonenkin saa aikaiseksi.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vellihousulle vielä sen verran, että luen heti jonkun naistenlehden, kunhan olet itse käynyt ensin Ape Suhosen kanssa saunomassa!

Kiinni veti, hyppään heti bussiin ja matkustan Forssaan :)

Vakavasti puhuen haluaisin todella uskoa siihen ettei joukkueen rakentamisessa tarvitsisi enää pakolla turvautua sellaisiin vanhoihin tuttuihin jotka eivät pelillisillä näytöillään ansaitsisi jatkosopimusta. Tästä syystä kieltäydyn edes ajattelemasta Forsbackaa vaihtoehtona. Ehkä tämä on sitten epärealistista ja lapsellista psyykkaamista, mutta kaiketi minulla siihen vastaava oikeus kuin joillakin toisilla päinvastaisiin spekulointeihin.

Forsbackalle tekisi varmaan itselleenkin hyvää etsiä onneaan muualta.
 

Tuamas

Jäsen
Onko muuten tietoa Palosen harjoittelusta? Voisiko olla motivaation puolelta kykyä kehittyä hyväksi jarrumieheksi, jos saa vaan vähän lisää malttia peliin?

Palosella on motivaation ja harjoittelumoraalin puolesta täydet mahdollisuudet kehittyä paremmaksi "jarrumieheksi", siitä ei hänen kohdalla homma jää kiinni.
Ongelmat tulevat lähinnä siitä kun kaverilla on jo useampaan otteeseen klesana olleet olkapäät.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mieluummin HMV - joukkue ilman yhtäkään puukättä kuin viihdyttävä puukäsi joka ei osaa pelata.

Tuota ajattelumallia en itse ymmärrä. Olen itse Ässien fani koska pata on aina (aiempina vuosina) edustanut sitä, mitä haluan nähdä kaukalossa. Ja usko pois se ei ole joukkueellinen HMV-pelaajia. Joukkue on toki paljon muutakin kuin pelaajat kentällä, ja joukkueeseen liittyy myös historia, jonka mielestäni jollain tavalla pitäisi seurassa näkyä, mutta kun Ässien historia ei ole HMV, toisin kuin jonkun Bluesin, niin miksi ihmeessä joukkueessa ei saisi olla viihdyttäviä puukäsiä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Senverran kuulin joukkueen rakennuksesta että haussa on 1. ketjuun sentteri (Rosan tarjous umpeutuu ilmeisesti kuun lopussa) ja laitahyökkääjä (nimistä ei tietoa). Se on sitten siinä eikä muita tule ennen kauden alkua. Tommi Huhtala on valmennuksen silmissä ensi vuonna toinen 1. ketjun laitahyökkääjä.

Tätä vähän epäilinkin (= pelkäsinkin). Eli käytännössä tarve olisi 3-4 miehelle, mutta kaksi ykkösketjun miestä vain tulee. Tilanne on siis itse asiassa lähes katastrofaalinen: hyökkääjiä on 13, käytännössä 11 sillä edelleenkään Armiaa ja Rendulicia ei voi laskea "oikeiksi" pelaajiksi kokoonpanoon. Eivätkä myöskään Palonen ja Laaksonen tule olemaan pelaavassa kokoonpanossa yhtä aikaa, vaan toinen (eli Palonen) jää reserviin..

Ajatelkaa mikä hiuksia nostattava tilanne: kun nämä kaksi tuntematonta sankaria saapuvat, niin sen jälkeen meillä on reservissä kolme hyökkääjää!! Näistäkin kaksi ovat siis sellaisia joita ei oikeastaan voi edes laskea, kolmannenkin vain nippa nappa. Eli vaikka tämä saapumatta oleva kaksikko olisi Crosby&Ovetshkin, niin määritelmä "kapea materiaali" tulee saamaan ensi kauden Ässissä aivan uuden merkityksen..
 
Tuolla ajattelulla oltaisiin äkkiä Mestiksessä, tosin viihdettähän se on sekin.

Mieluummin HMV - joukkue ilman yhtäkään puukättä kuin viihdyttävä puukäsi joka ei osaa pelata.


Vaikkei Fobba sopparia saisikaan, niin joukkueessa on edelleen puukäsiä - HMV-sellaisia.

Foban kuuluminen joukkueeseen ei tiputa Ässiä pykälääkään, mutta ns. tulosketjujen heikko taso kylläkin.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ajatelkaa mikä hiuksia nostattava tilanne: kun nämä kaksi tuntematonta sankaria saapuvat, niin sen jälkeen meillä on reservissä kolme hyökkääjää!! Näistäkin kaksi ovat siis sellaisia joita ei oikeastaan voi edes laskea, kolmannenkin vain nippa nappa. Eli vaikka tämä saapumatta oleva kaksikko olisi Crosby&Ovetshkin, niin määritelmä "kapea materiaali" tulee saamaan ensi kauden Ässissä aivan uuden merkityksen..

No tämä ei tule tapahtumaan. Ei Rautakallio & Kivikään noin kapealla materiaalilla liigaa lähde pelaamaan mutta siltä alkaa näyttämään kärkihankintojen kohdalla, että enää 1-2 ukkoa tulee. Rosaan en usko pätkääkään. Mestis try-out kavereilla voidaan sitten paikata rosterin kapeutta syksyllä.

Ja ehkä Zaborskyn esimerkin rohkaisemana rapakon takaa otetaan yksi kaveri kokeilemaan liigavauhtia mutta näiden onnistumisprosentista ei voi etukäteen sanoa yhtään mitään. Voi tulla "zabo", voi tulla "lammers".
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuota ajattelumallia en itse ymmärrä. Olen itse Ässien fani koska pata on aina (aiempina vuosina) edustanut sitä, mitä haluan nähdä kaukalossa. Ja usko pois se ei ole joukkueellinen HMV-pelaajia. Joukkue on toki paljon muutakin kuin pelaajat kentällä, ja joukkueeseen liittyy myös historia, jonka mielestäni jollain tavalla pitäisi seurassa näkyä, mutta kun Ässien historia ei ole HMV, toisin kuin jonkun Bluesin, niin miksi ihmeessä joukkueessa ei saisi olla viihdyttäviä puukäsiä.

Minulla on vain eri käsitys siitä mikä on HMV:tä ja mikä hyvää viihdettä enkä toisaalta vielä nähnyt yhtäkään esimerkkiä siitä kuka pelaaja Ässien nykyjoukkueessa olisi HMV ja millä perusteella. Puukätisissä pelaajissa en ainakaan lähtökohtaisesti näe mitään viihdyttävää.

Ässien suurimpana taakkana taas pidän juuri tuota historiaa, samalla tavalla kuin vaikka Helsingin Ifk:lla jossa pitää aina olla muutama "brandin näköinen pelaaja" riippumatta siitä osaavatko he pelata vai eivät. Viihdyttävien puukäsien perään huuteleminen on hyvin lähellä tuota idiotiaa.

En tiedä mitä sinä kaukalossa haluat nähdä tai mikä on käsityksesi Ässien historiasta, mutta minun käsitykseni tästä historiasta ei ole pelkästään valoisa. Monien tavoin olen aina toivonut näkeväni kaukalossa loppuun asti taistelevan joukkueen, mutta sellaista olen nähnyt lopulta aika harvoin. Loppuun asti kiukuttelevia, loppuun asti löysäileviä ja loppuun asti typeriä jäähyjä ottavia olen kyllä nähnyt senkin edestä.

Tässä keskustelussa mainittu Patrik Forsbacka edustaa varmaan monen mielestä hienointa Ässäperinnettä, mutta minun silmissäni hän on osa paskinta porilaista pelaaja - ainesta, juuri sitä jonka järki ja työmoraali lentävät narikkaan vastoinkäymisten iskiessä.

Tulevaisuudessa haluan nähdä hyvin liikkuvan, taitavan, yhtenäisen, älykkäästi pelaavan ja kurinalaisen Ässäjoukkueen ja tähän visioon eivät "viihdyttävät puukädet" sovi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös