Itse olen päättänyt oottaa kunnes sopparit julkaistaa ja jatkaa kritisointia sitten. Ylistänkin jos siihen on aihetta. Etukäteen en ala itkemään. Asiat on miten on ja siitä pitää mennä eteenpäin.
Jos vaikka ajatellaan pakiston tilannetta:
Turunen -> Clarke
Hank -> Karalahti
Kyllä mulle kelpais enkä alkas heti arvuuttelee Clarken asennetta tai Karalahden selvänä oloa. Kutsuisin tota heti edistykseksi koska a) Turunen ja Hank on nähty eikä heistä irtoa tarpeeksi b) Karalahti ja Clarke uhkuvat varmasti molemmat näyttöhaluja. Tiedetään, optimistista ajattelua, mutta joskus siihen pessimistiseen menoon vaan tympiintyy lopulta ja haluaa jotain uutta. Kyllä HIFK:ssa moni asia jaksaa vituttaa mutta empä kauhean kauaa jaksais kannattaa seuraa pelkästään itkemällä. Totta on myös että asiat eivät todellakaan näytä kaikkein valoisimmalta ja odotettavissa on että paskaa saattaa tulla vielä ja paljon. Silti. Täällä jotkut jaksaa itkeä sitä ja tätä. Mä en.
Niin ja mielummin olisin pitänyt Turusen ja heittänyt Haverisen pois. Nyt kävi kuitenkin näin. Jos Have jatkaa siitä mihin tällä kaudella lopetti, rankutan edelleen kuinka surkea jäbä on ja vois painua hevon kuuseen. Jos Have yllättää ja nostaa tasoaan huimasti, liputan asian puolesta ja olen tyytyväinen. Case closed, life goes on.
Hyväksyn myös pitkin hampain Kiben ja Pikun ulostamisen jos niillä fyrkilla tuodaan sisään vähintään yhtä kovat heebot. Esim:
Piku -> Paakkolanvaara
Kibe -> S.Kariya
Nämä nyt vaan ihan heittoina, esimerkkeinä eikä minään muuna. Rajamäen Ekin ottasin Pikun tilalle esim, koska Isolla-Ekillä on aina asenne kohdallaan ja on yleinen kentän höyryveturi. Tämä kuitenkin vaatisi sitten sen, että Kiben tilalle saataisiin joku todellinen maalinsylkijä a'la T.Koivisto(tämäkin täysin esimerkkinä siis vain). Enkä nyt olis pelkästään pelaajia etsimässä playoff kokemuksen perusteella, vaikka helvetin hyvä kriteeri sekin on.
Liigasta nopeasti kolme työmyyrää(tm) ja maalintekijää(mt) ketkä ottasin heti: Toporowski(mt), D.Corso(mt), J.Andersson(mt) ja Paakkolanvaara(tm), E.Rajamäki(tm), T.Vänttinen(tm)
Noi nimet siis vaan heittoina, en edes tiedä äijien sopparitilannetta. Ihan sama myös kuinka pidettyjä heebot on kopissa tai sen ulkopuolella.
Tällä hetkellä kaikkien eniten ootan tiedotusta/varmistusta ensi kauden veskatilanteeseen. Näiden pakkispekulaatioiden lomassa tuntuu taas monelle unohtuneen, että siihen HIFK kaatui syksyllä turhankin usein. Mennäänkö me samaan miinaan taas? Lähdetäänkö Hattu-Allu linkillä ja toivotaan ettei tule loukkaantumisia? Repäistäänkö jokuvitunhurme taas ja sitten ihmetellään kun jäbä imee ja Niemisen mitta täyttyy? Tämä mua kiinnostaa juuri nyt.