Joukkueen rakennus kaudelle 2009-2010

  • 1 548 738
  • 4 530
Tila
Viestiketju on suljettu.

Jazerman19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masan Massiivinen, sympatiat Leafs
Sokerina pohjalla? Ehkä mentaalipuolella Granlundin on mukavampi tala med Nybondas. Eipä se ainakaan ole siirtoa haitannut.

Jos viittaat tuolla kirjotuksella siihen, että Granlund puhuu äidinkielenään ruotsia, niin näinhän asia ei ole. Mies on nimestään huolimatta 100% suomenkielinen ja kotoisin vieläpä lestadiolaispaikkakunnalta, vaikka ei itse olekaan lesta.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Voi jumalauta! Vitutuksesta ei edes vielä toivuttu ja täällä jo jotkut rustaa uutta rosteria!!??

Se nyt on vähän pakko kun ei noita pelejä jostain syystä ole enää!!!
Paannaas lisää fantasiaa ja stigailuja.

Soppari, huhu ja (soppari työnalla?)

1. Wärn - Hirschovits - (Pikkarainen)
Söderholm - Clarke

2. Haataja - Loppi - Petrell
Heikkinen - xxx

3. Granlund - Ramstedt - Luttinen
(Turunen) - Kankaanperä

4. (Liivik) - (Porthén) - (Ahtola)

Haverinen, Melart, (Honkanen), Pöysti

MV:t xxx, Nieminen
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Se nyt on vähän pakko kun ei noita pelejä jostain syystä ole enää!!!
Paannaas lisää fantasiaa ja stigailuja.

Soppari, huhu ja (soppari työnalla?)

1. Wärn - Hirschovits - (Pikkarainen)
Söderholm - Clarke

2. Haataja - Loppi - Petrell
Heikkinen - xxx

3. Granlund - Ramstedt - Luttinen
(Turunen) - Kankaanperä

4. (Liivik) - (Porthén) - (Ahtola)

Haverinen, Melart, (Honkanen), Pöysti

MV:t xxx, Nieminen

Liivikillä on jo vissiin sopimus tehtynä. Häiritsee nuo meidän ykkös- ja kakkossentteri. Molemmat kunnon pelimiehiä, mutta kummastakaan ei ole pleijareissa ratkaisurooliin. Ainakaan ollut tähän asti. Voisin myydä Lopin jonnekkin(ihan sama minne) ja ostaa tilalle jotain tasokkaampaa tavaraa. Tämä joku voisi olla myös johtajaominaisuuksiltaan hyvää tasoa.

Loppi oli täysi floppi tällä kaudella. Paljon pois ja silloin kun oli mukana niin esiintymiset aika keskinkertaista. Ei todellakaan hintansa veroinen. Toivottavasti ensi kausi olisi ehjä ja saisi onnistumisia. Tosiaankin olisi mielestäni parempi ratkaisu myydä pois.
 

bollo

Jäsen
Suosikkijoukkue
1998, 2011
Se nyt on vähän pakko kun ei noita pelejä jostain syystä ole enää!!!
Paannaas lisää fantasiaa ja stigailuja.

Soppari, huhu ja (soppari työnalla?)

1. Wärn - Hirschovits - (Pikkarainen)
Söderholm - Clarke

2. Haataja - Loppi - Petrell
Heikkinen - xxx

3. Granlund - Ramstedt - Luttinen
(Turunen) - Kankaanperä

4. (Liivik) - (Porthén) - (Ahtola)

Haverinen, Melart, (Honkanen), Pöysti

MV:t xxx, Nieminen

Joo-o. Jäädään kyllä ens kaudella ihan samoille sijoille, jos yllä olevalla rosterilla lähdetään ensi kauteen.

Tiedän tiedän, että eihän sitä nyt koko joukkuetta voi kertalaakista vaihtaa, mutta jos tässä nyt on jo monta kautta pyöritelty samoja jannuja eri ketjuissa eri valmentajien kautta, niin luulisi olevan jo selvää, että Pikkaraiset, Porthenit, Luttiset ja Heikkiset eivät millään riitä.

Siinä riittää kyllä Nybarilla melkosesti haastetta, että saa uusittua rosteria tarpeeksi. Uutta verta vaativat varmasti myös fanit - ei mua ainakaan hirveesti sytytä lähteä tsiigaamaan Porthenia nelosessa ja Heikkistä ykköspakkiparissa.

Toivon vakaasti, että Kuhta ja tämä parrakkaampi Pikkarainen eivät joukkueessa enää jatkaisi!
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Nyt kun Granlund tulee ja taloudellinen tilanne on heikko
Tämä kaappaus voi hieman tuottaa ongelmia muihin uusiin sopimuksiin. Kun tiedetään HIFK:n olevan valmis junnullekin maksamaan huimasti (?), niin varmaan kuka tahansa tajuaa pyytää reilusti liksaa HIFKiin tullakseen.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Vahvistetaan nyt vielä kertaalleen (ei vara venettä kaada), että Wärnillä on sopimus ja Pöksymäki ei todellakaan ole palaamassa. Pöksymäen kuvioista ei suostuttu kertomaan juuri mitään, ja jotenkin jäi sellainen mielikuva, että kalliiksi kävi.

Edit. Niin joo, ja pojilta on kielletty erinäisille radioasemille soitteleminen.
 
Viimeksi muokattu:

chico

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvältä näyttää kokoonpanodraftit.

Onko JP "54 playoffpeliä, 5 maalia" Haataja se voittava vahvistus joka johdattaa meidät ensi kaudella menestykseen?

Jos vaihtuvuus on niin pieni kuin se oletettavasti on niin ei täällä ensikään vuonna ilmeisesti ole ketään joka kantaisi joukkuetta tosipeleissä.

Mistä meille uusi Rem???
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mikä juttu tää Murray on? Eihän sekään johdattanut meitä yhtään mihinkään. Yksi tällainen kokemusta omaava johtaja-pelaaja ei vielä tee paskasta kultaa. Jos muut profiili-pelaajat vetelee kentällä vellit housussa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
hifk since 1993: Remmerissä oli se hyvä puoli, että kaveri pystyi pelaamaan niin keskellä kuin laidassakin. Asenne oli aina kondikseltaan eliittiä ja kokemus (Stanley Cupit mm) sellaista, ettei yhdet napapiirin pleijarit paljoa hetkauta enää mailanvartta. Mulle olis kelvannu eilen esim. tällainen kaveri.

HIFK voisi ihan hyvin, jos ei nyt itse Murray kelpaa niin joku toinen, hommata vaikkapa KHL/DEL liigasta ensi kaudeksi jonkun kokeneen jyrän, kellä riittäs vielä vuosi-kaksi tällä tasolla annettavaa. Siihen sitte vuoden soppari HIFK:n optiolla. Istutetaan kaveri aluksi ihan kylmästi kakkosviittaan ja lähetään siitä. Jos taidot riittää niin eikun ykköseen. Jos ei, niin sitten kakkos-kolmos kentässä. Loukkaantumisissa laitetaan se laitaan stuntiks.

Vittuako me aina pidetään näitä 'kaapattuja' itseoikeutetusti ykkös-kakkos senttereinä? Jos Hirso/Loppi kaverit vaikka löytäs vielä uuden vaihteen kun tulis kilpailua kokeneella ja asenteen omaavalla 'jenkki/kanukki'- tyypillä?

Idea vain.
 

chico

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No Rem nyt sattuu olemaan ainoa pelaaja viime vuosien IFK:sta joka on todistettavasti pisteiden valossa pitänyt tasonsa playoffseissa, siksi hänet mainitsin esimerkkinä.

IFK:sta puuttuu voittavat pelaajatyypit kokonaan.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Murrayn ongelma on kyllä siinä, että on iäkäs ja kroonisesti sairas. Ja ei se nyt millään halvalla diilillä pelaa.

Muuten en jaksa alkaa miettimään mitään ensi kautta vielä, mutta kyllä me johtajuutta ja kokemusta tarvitaan. Kovia sotureita jotka herättävät joukkueen ja tekevät kovasti duunia.

En tiedä sohaisenko ampiaispesää, mutta eiköhän Kiben aika IFK:ssa ole ohi. Ei oikein muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ole onnistunut kevään tärkeimmillä hetkillä ja ikä ja liksa on ongelma.

Vaihtuvuutta on pakko saada. Ei hyvää päivää jos samalla jengillä lähdetään ja Nokka siihen mukaan.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Niin ja yksi tällainen pelaaja ei vaan riitä, kun muut ovat vain varjo itsestään. Kyllä mä olen tietoinen siitä, mitä Rem on saavuttanut ja mitä hän joukkueelle tuo.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin ja yksi tällainen pelaaja ei vaan riitä, kun muut ovat vain varjo itsestään. Kyllä mä olen tietoinen siitä, mitä Rem on saavuttanut ja mitä hän joukkueelle tuo.

Joo ei riitä yksi mies, totta ja itsestään selvää. Mutta jostain se pitää aloittaa. Jos vaikka ajattelee ens kaudeks, että Söde nappaa C:n rintaansa ja joku codename 'Rem Murray' on kopissa, niin luulis että edes hieman alkaisi koppikapinat vähenee ja asenne kilpilogoa kohtaan kasvamaan.

Toisaalta. Aina on niin makeaa soittaa radioon jurrissa :D
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno homma tuo Granlundin tulo - hienosti on katsottu läpi esimerkiksi HIFK:n A-junnujen tänvuotinen rosteri ja voitu todeta, että hirveästi ei ole sieltä haastajia tulossa. Jokereilla on se Pulkkinen ja Bluesilla omia lupaavia junnuja tosi paljon. Onko kellään tietoa, mihin se broidi tulee pelaamaan vai ratkeaako vasta myöhemmin?

Haatajan sopimus ilmoitettaneen samassa yhteydessä kun erään toisenkin kokeneemman pelaajan sopimus. Eli nyt ei uskottavuussyistä odoteta risteilyyn asti - sponsorit käyneet eräiltä osin erittäin kuumilla kierroksilla.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Haatajan sopimus ilmoitettaneen samassa yhteydessä kun erään toisenkin kokeneemman pelaajan sopimus. Eli nyt ei uskottavuussyistä odoteta risteilyyn asti - sponsorit käyneet eräiltä osin erittäin kuumilla kierroksilla.

Kysyn ihan mielenkiinnosta, että onko tämä "toinenkin kokeneempi pelaaja" mallia jatkosopimus vai mallia tulee ulkopuolelta?
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK tulee vielä julkaisemaan kaksi profiilihankintaa ensi kaudeksi, ei enempää eikä vähempää. Haatajan nimi on toinen, toista en voi paljastaa. Loput on sitten jatkosopimuksia ja loput uudet hankinnat sitten perusjyriä. Pois siiryviä nyt on varmasti ainakin Hank Pikkarainen, Aleksi Holmberg, Janne Keränen. Jatkavia taas Siim Liivik, Max Wärn. Mikko Turusen sekä Kimmo Kuhdan jatkoista olen huhua kuullut, mutten mitään varmaa. Ahtolasta, Pesosesta ja Jumalasta ei ole kuulunut mitään jatkoon suhteen, joten olettaisin näiden jatkavan muualla. Toki olisin mielelläni väärässä. Porthenin, Hackerin, Nyholmin ja Ahosen tilanne käsittääkseni vielä täysin auki.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Niin ja yksi tällainen pelaaja ei vaan riitä, kun muut ovat vain varjo itsestään. Kyllä mä olen tietoinen siitä, mitä Rem on saavuttanut ja mitä hän joukkueelle tuo.
Yksi kovan luokan pleijari pelaaja saattaa riittää yllättävän pitkällekkin. Yleensä siinä käy, niin että kun yksi äijä repii, raataa ja heittää byyrejä, niin siinä alkaa muutkin jätkät esimerkin voimasta syttyä peleihin. Paitsi ehkä Hirso ja Loppi, jotka molemmat olisivat kuitenkin syväjäässä. Väitän, että jos Bates olisi ollut vielä kuviossa, niin Tepsi olisi ollut pelkkä suupala matkalla kohti nakkikattilaa ;)
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Joo-o. Jäädään kyllä ens kaudella ihan samoille sijoille, jos yllä olevalla rosterilla lähdetään ensi kauteen.

Tiedän tiedän, että eihän sitä nyt koko joukkuetta voi kertalaakista vaihtaa, mutta jos tässä nyt on jo monta kautta pyöritelty samoja jannuja eri ketjuissa eri valmentajien kautta, niin luulisi olevan jo selvää, että Pikkaraiset, Porthenit, Luttiset ja Heikkiset eivät millään riitä.

Fyrkkaa ei ole käyttää tulevalle kaudella enempää kuin tällä kaudella, vielä vähemmän.

Luttista en nyt päästäisi pois. Bonolla on se kahden vuoden jatko. Kai sitten on Pikun aika lähteä. Olen kyllä samaa mieltä, että tuuletusta on käytävä näiden meidän "omien" häviämiseen tottuneiden jätkien kanssa. Niille on pinttynyt häviämisen kulttuuri IFK:ssa. Esim. Jeben jos laittaa pihalle, niin tarvitaan joku "tonihäppölä" sinne neloseen. tai sitten Ahtolalle jatko ja nelosen keskelle. Ei noi muiden jengien nelosen jätkät itseäni hirveästi houkuttele, vaihto Jebe johonkin esim. HPK:n nelossenaan, noup! Nelosen tulee olla kuitenkin ns. jarrumies.

Joku tossa Lopista kirjoittikin, että oli täysi floppi. olen samaa mieltä. Pelasi heti loukkaantumisen jälkeen mun mielestä paremmin kuin loppukauden, vakkei pisteillä mässäillyt.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Esim. Jeben jos laittaa pihalle, niin tarvitaan joku "tonihäppölä" sinne neloseen. tai sitten Ahtolalle jatko ja nelosen keskelle. Ei noi muiden jengien nelosen jätkät itseäni hirveästi houkuttele, vaihto Jebe johonkin esim. HPK:n nelossenaan, noup! Nelosen tulee olla kuitenkin ns. jarrumies.

Tässä sä meetkin pahasti metsään. Loikas on ollut jo vuosia liigan parhaita ellei paras nelossentteri. Ainoastaan Pelicansin Heinoon saattaisin vaihtaa. Porhen taas, jarrumiehen roolissa, ei ole koskaan päässyt tehotilastoissa edes nollille, plussista puhumattakaan.

Porthen on täydellinen esimerkki siitä, että IFK-tausta ja lojaalisuus seuraa kohtaan saavat fanit kuvittelemaan, että mies on parempi/tärtkeämpi pelaaja kuin mitä todellisuudessa onkaan. Tässä on juuri sitä osastoa, joka kannattaa laittaa kiertoon.
 

scholl

Jäsen
Eli nyt ei uskottavuussyistä odoteta risteilyyn asti - sponsorit käyneet eräiltä osin erittäin kuumilla kierroksilla.

Hienoa. On siinä yksi jos toinenkin käynyt vuosia kuumana sen suhteen, että pitää odottaa jotain hemmetin risteilyä, jossa ei kuitenkaan julkaista mitään ihmeellistä.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Tässä sä meetkin pahasti metsään.

Arvasin. Mulla ei ollu hajuakaan, kuka on Hopukan nelossena. Otin vaan sen esimerkkinä, kun noi kolmekirjainta tuli ekana mieleen. No, vaikka Ässien nelonen. Tietenkin, jos saisi jonkun "timosaarikosken" nelosen keskelle, niin sehän olsii hyvä, mutta kun sellaisia ei ole enää saatavilla ja kaikkien pitää olla ykkössenttereitä.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Porthen on täydellinen esimerkki siitä, että IFK-tausta ja lojaalisuus seuraa kohtaan saavat fanit kuvittelemaan, että mies on parempi/tärtkeämpi pelaaja kuin mitä todellisuudessa onkaan. Tässä on juuri sitä osastoa, joka kannattaa laittaa kiertoon.

Vaikka sulla onkin yleisesti ottaen IFK-antipatioita, tästä olen täysin samaa mieltä.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Vaikka sulla onkin yleisesti ottaen IFK-antipatioita, tästä olen täysin samaa mieltä.

Taas mentiin metsään. Olen täällä IFK:n puolellakin useaan otteeseen sanonut ifk:n olevan mulle nr.2 ja että seuraan myös punapaitojen otteita suurella mielenkiinnolla. Syytkin on selvät: maantieteellinen sijainti ja fakta, että käytännössä kaikki kaverit kannattavat kissoja.

Toki kärjistän tarvittaessa kirjoituksiani, mutta ihan siitä syystä, että näin tekemällä saa teiltä ifk:n kannattajilta pääosin aina hyvän vastauksen. Keskusteluhan täällä ifk-osiossa on selvästi viihdyttävintä koko jatkoajassa ja paikoin myös varsin laadukastakin.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Taas mentiin metsään. Olen täällä IFK:n puolellakin useaan otteeseen sanonut ifk:n olevan mulle nr.2 ja että seuraan myös punapaitojen otteita suurella mielenkiinnolla. Syytkin on selvät: maantieteellinen sijainti ja fakta, että käytännössä kaikki kaverit kannattavat kissoja.

Voi olla, että (vahva) mielikuvani on väärä. Sinänsä hyvä, että IFK:n ongelmia nostetaan ulkopuolisten toimesta esille, koska emme niitä itse aina näe.

Suursiivous seurassa olisi täysin välttämätöntä, mutta ei liene tässä taloudellisessa tilanteessa valitettavasti mahdollista. IFK on perinteisesti täynnä ylipalkattuja, -arvostettuja ja -mielisiä häviäjiä, joista on päästävä eroon. Jos ei tämän kauden päätteeksi, niin sitten suraavan jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös