Itse olen huomannut, että kaikkein eniten täällä vingumme me ns. "vanhemman siiven" edustajat, jotka ovat nähneet aikoinaan IFK:n joka menestyi, ja jolta saattoi odottaa menestystä. Vinkumisemme johtuu varmasti pitkälti siitä, että nuo menestysodotukset eivät ole laantuneet, vaikka organisaatiosta on vuosien varrella hävinnyt kaikki ammattitaito ja särmä. Faktahan on se, että IFK on tätä nykyä keskikastin joukkue, ja siltä pitäisi odottaa keskivertosuoritusta, eli sijoja 4-8. Tätä faktaa vasten tuo nykyjoukkue ei itse asiassa näytä hullummalta: se on keskivertojengi, jossa ei ole tähtiä, kokemusta tai värikkäitä pelaajia, mutta ainakin siellä on sentään paljon noita nuoria pelaajia. Itse katselen paljon mieluummin nuoria lupaavia pelaajia, kuin kokeneita kehäkettuja.Mä ymmärrän, että jengi on turhautunutta ja janoaa menestystä. Mutta ihan sitä mä en ymmärrä, että täällä ollaan ranteet auki ennen kuin liiga on ehtinyt edes käynnistyäkään. Onhan tässä taas pitkä talvi aikaa itkeä ja potkia. Vai onko se niin, että näitä kaikesta vinkujia jännittää ennen kautta se, että mitäs jos tulevalla kaudella ei ollakaan enää ihan paskoja. Sitten mä ymmärrän. Lapsetkin pelkää usein kaikkea uutta ja vierasta.
Enpä oikein jaksa uskoa, että IFK:n organisaationkaan (julkinen tai sisäinen) tavoite olisi ensi kaudella mestaruus, sen verran ohut on tuo kokemusosasto ja varsinkin alakerta. Mutta veikkaanpa, että Nybarin skouttaustaidot optimoituvat juuri tuollaisen junnupitoisen jengin kokoamisessa, jonka ei ole tarkoituskaan taistella ihan liigan kärkisijoista. Isoin kysymys kuuluukin: Miten KJ pystyy kehittämään tuota joukkuetta? Uskon, että jo peliajan takia moni nuorukainen kehittyy ensi kaudella, mutta saako KJ hiottua joukkueeseen jonkin a) järjellisen ja b) viihdyttävän pelityylin, toisin kuin viime kaudella?
Ja Sopasen huhuttu siirto olisi ainakin meikäläisen mieleen.