Mulla on siinä mielessä ristiriitaiset fiilikset ensi kaudesta, että vaikka joukkueen kokoamisessa onkin mielestäni puutteita, uskon nykyisen jengin olevan ihan kilpailukykyinen, jos hommat natsaa kunnolla. Joukkueesta ovat poistuneet ne muutamat epäurheilulliset tapaukset, jotka ovat omalla toiminallaan tehneet hallaa sekä valmennusjohdolle että kenties muun joukkueen työmoraalillekin. Jos tilalle tulleet ovat sellaisia pelaajia, jotka oikeasti kunnioittavat joukkuetta ja ovat valmiita laittamaan itsensä likoon ilta toisensa jälkeen, uskon että joukkue on vahvistunut. Taidollisestihan minun mielestäni ei ihan hirveästi olla pakkasella, vaikka mm. pisteitä on poistunutkin lähtijöiden mukana suuri määrä. Uskon myös, että nykyisestä joukkueesta muutama nostaa tasoaan viime kaudesta, mikä taas saattaa jeesata jengiä yllättävänkin paljon.
Se, mihin itse olen pettynyt, on joukkueen kasaaminen. Joukkueesta puuttuu yhä edelleenkin tietyn tyyppisiä pelaajia, joiden merkitys ketjudynamiikassa on elintärkeä. Pari nopeaa laituria tekisi gutaa, miksei veskarikin. Maalivahtien suhteen on paras olla ihan oikeasti valmis reagoimaan nopeasti, jos Nieminen-Ahlqvist ajautuu ahdinkoon. Sen vielä jotenkin voin käsittää, että nykyiselle kaksikolle annetaan siimaa, mutta toivon todella, että on olemassa tarkka suunnitelma, miten toimitaan, jos homma menee reisille. Yhtään tasoitusta ei voida enää antaa mv-osastolla, se pitäisi olla selvää.
Kyllä mä ihan innoissani vielä toistaiseksi jaksan odottaa tulevaa kautta, mutta pian on pakko tulla uutisia uusista pelaajista. Missään nimessä nykyinen pelaajamäärä ei tule riittämään, varsinkin kun loukkaantumisia tulee aivan varmasti. Mä annan pelaajille ja valmennukselle tilaisuuden näyttää osaamisensa, enkä tuomitse pelkän nimilistan perusteella. Kenttätapahtumat ratkaisee omalta osaltani sen, kuinka suurella sydämellä jaksan mukana heilua. Hävitäkin saa, mutta se pitää tehdä saappaat jalassa. Jalonen on edelleenkin asiansa osaava koutsi ja omiin korviini on kantautunut pelaajien keskuudesta häntä mairittelevia sanoja. Ja käsittääkseni Rautiokaan ei mikään ihan lapanen ja hyödytön hemmo ole. Sakesta nyt kukaan ei puhu pahaa, jos ei juuri hyvääkään. Toivotaan, että kaikki natsaa, jätkät skulaa hyvin, fanitkin löytävät kadonneen uskonsa ja suuntaavat hallille.