Joukkueen rakennus kaudelle 2009–2010

  • 637 646
  • 1 981
Tila
Viestiketju on suljettu.

Jysky #13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Fobasta

Eiköhän Paten isoin ongelma ole rymistelevä pelityyli. Jätkä ei ole ollut pelikuntoinen hopeakauden jälkeen. Välillä olkapää paskana. Viime kausi taisi mennä polvea parannellessa.

Siinä voi aika käydä pitkäksi, kun katselet peliä katsomosta sairaslistalta. Jos menet kaljalle pelin jälkeen porissa ässäpelaajana, niin kyllä siitä juttua riittää kun kaikki tuntee. Joo täysjuoppohan se. Kun kaveri ei ole edes tähtiosastoa niin helppo se on lynkata.

Useat muut todelliset tähtipelaajat sai rymytä aikoinaan mielinmäärin porin yössä, eikä niistä kirjoiteltu sen enempää. Pääasia oli, että tulosta tuli.

Oliskohan se tämän tietoyhteiskunnan syytä nettien keskustelupalstoineen, ettei saa rauhassa olla.

Nikke olis enemmän, kuin tervetullut nykyrosteriin. Junnuthan ne kasvoi viimeksikin sen "10 senttiä" ja tulos oli kivaa katseltavaa. Mieleen on jäänyt toisen tulemisen TPS ottelu, missä taidettiin olla 3 maalia perässä. Pieni herätys joukkueelle ja yleisölle. Taidettiin voittaa maalilla se peli. Joku puoltuttu porilainen oli kysynyt siltä Levillä ilveksen päättöbileissä jotenkin tyyliin: "Do you play in ässät next season" johon Matt oli vastannut "I hope so". Tiedä, oliko kohteliaisuutta, vai mitä.

Olen melko varma, ettei nikke saa mistään muualta samaa asemaa mikä olisi täällä tarjolla.
 
Nikke olis enemmän, kuin tervetullut nykyrosteriin. Junnuthan ne kasvoi viimeksikin sen "10 senttiä" ja tulos oli kivaa katseltavaa. Mieleen on jäänyt toisen tulemisen TPS ottelu, missä taidettiin olla 3 maalia perässä. Pieni herätys joukkueelle ja yleisölle. Taidettiin voittaa maalilla se peli. Joku puoltuttu porilainen oli kysynyt siltä Levillä ilveksen päättöbileissä jotenkin tyyliin: "Do you play in ässät next season" johon Matt oli vastannut "I hope so". Tiedä, oliko kohteliaisuutta, vai mitä.

Olen melko varma, ettei nikke saa mistään muualta samaa asemaa mikä olisi täällä tarjolla.

Eivät ne junnut nyt niin paljon kasvaneet Nicken myötä. Kausi oli ässä-historian surkein tai toiseksi surkein. Onko jollain tietoa oliko heikossa kunnossa vai miksi viime kausi meni Nickeltä niin heikosti? Parin vuoden takaisella tasollaan toivotan tervetulleeksi Ässiin. Joku tuossa aiemmin sanoi, että mahdollisen paljain käsin pelaavan tulisi olla hyökkääjä. Olen samaa mieltä.
Nicke menisi heittämällä Ässien ykköspariin puolustavana puolustajana ja riittävän fyysisenä oman maalin siivoajana, jolta onnistuu myös vastustajan maalille nouseminen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ole ikinä kirjoittanut, että Forsbackalla olisi alkoholiongelma.
Forsbacka ei saanut jatkosopimusta, koska hän ei ollut urheilija. Pieni tai iso kaupunki, niin Fobban heikkoudet tiedetään. Ne ovat laiskuus, rööki ja viina.

Se on hyvä, että olet "bongannut" Foban Ulvilan uimahallilta treenaamassa. Mä tapasin miehen turhan usein mallu suupielessä ja krokilasi toisessa kädessä, kun piti olla polven kuntoutuksessa.
Itse toivon miehelle pelkkää hyvää ja todella sydämmestäni toivon, että miehen Sm-liiga ura jatkuisi Porissa. Aika näyttää, miten käy.

Kirjoitit näin 27.06. klo 17.42:

"..Pahaa pelkään, että jos Sm-liiga juna ajaa Foban ohi, niin käy pahimmassa tapauksessa niinkuin Harry Nikanderille kävi. Juomapullo maistuu kaukalon ulkopuolella. Se on sitten menoa, jos kuppi maistuu."

Mitä muuta tämä on kuin Forsbackan alkoholiongelmalla pohdiskelua?? No joo, et väitä että Fobballa olisi alkoho-ongelma, mutta et paljon muutakaan.

Edelleen, Forsbacka on harjoitellut säännöllisesti koko kevään henkilökohtaisen valmentajan johdolla. Tämä ei ole mitään "Pieni tai iso kaupunki, niin Fobban heikkoudet tiedetään. Ne ovat laiskuus, rööki ja viina." -tietoa vaan faktaa.

Julmia päätelmiä vedät pelkkien juorujen ja satunnaisten havaintojesi pohjalta. Rinnastat Fobban Nikanderiin, jonka ongelmista käsitykseni mukaan et tiedä mitään muuta kuin kaupungilla liikkuvat huhut. Ehkä kannattaisi vähän miettiä näitä vertauksia hieman tarkemmin. Tästä eteenpäin voimme jatkaa tätä aihetta yksityisviesten.

Fobba on ensi kaudella paremmassa kunnossa kuin moneen vuoteen, riittääkö se SM-liigaan tai tarvitaanko häntä Ässien kokoonpanossa on täysin eriasia.

Itse en ottaisi häntä kokoonpanoon, koska hän on ollut viime aikona hidas ja loukkaantumis herkkä. Seuran ja pelaajan uran kannalta olisi järkevää hankkia pelipaikka esim. Mestiksestä, jossa Fobba olisi selvästi keskitasoa parempi pelaaja ja saisi kunnolla peliaikaa. Jos Ässät hänen tyylistä pelaajaa kaipaisi syksyn/ talven kuluessa, voisi hänet palkata takaisin. Tärkeitä olisi kuitenkin säilyttää asialliset välit Poriin, vaikka olisihan se mielenkiintoista nähdä Fobba vastustajan paidassa Isomäen lauantai-illassa.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Edelleen, Forsbacka on harjoitellut säännöllisesti koko kevään henkilökohtaisen valmentajan johdolla. Tämä ei ole mitään "Pieni tai iso kaupunki, niin Fobban heikkoudet tiedetään. Ne ovat laiskuus, rööki ja viina." -tietoa vaan faktaa.

Fobba on ensi kaudella paremmassa kunnossa kuin moneen vuoteen, riittääkö se SM-liigaan tai tarvitaanko häntä Ässien kokoonpanossa on täysin eriasia.
Kyllä se on tiedossa, että Fobba treenaa henkilökohtaisen valmentajan kanssa. Kysymys olikin siitä, että miksi Fobba ei treenannut silloin, kun hän oli loukkaantunut eikä kuntouttanut itseään, kun olisi pitänyt.

Alkoholilla viittasin siihen, että en halua Foban tarttuvan pulloon, jos ura loppuu. Sitä en toivo kenellekkään.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Mitä muuta tämä on kuin Forsbackan alkoholiongelmalla pohdiskelua?? No joo, et väitä että Fobballa olisi alkoho-ongelma, mutta et paljon muutakaan.

Jos aletaan harrastaa retorista pilkunviilausta, tästä voi vetää sellaisen johtopäätöksen, että sinä olet ainoa henkilö, joka ihan suoraan kertoo että Forsbackalla on alkoholiongelma...
Mutta joo. Noin muuten, ihailtavasti sinä puolustat oman kaupungin poikia mennen tullen. Olet puhunut kaverillisesti muun muassa "Niksusta" ja "Opasta", varmasti mainitut henkilötkin ovat / olivat tuttuja.
Eikä siinä puolustamisessa mitään: kyllä minäkin olen elänyt koko ikäni Porissa, mutta kyllä täälläkin voi havata erilaisia ilmiöitä - siinä missä muissakin kaupungeissa. Joukkueurheilun osalta ne erilaiset ilmiöt tarkoittavat täällä etenkin äijämäisyyttä - siinä sitten on omat hyvät ja huonot puolensa, kuten kaikissa muissakin asioissa. Hyvä puoli on esimerkiksi parhaimmillaan positiivisesti armoton, jopa veljellinen joukkuehenki, huono puoli esimerkiksi valitettavan monen kohdalla ilmenevät vaikeudet urheilullisuuden ylläpitämisen suhteen. Ja kyllähän täällä jätkille olut on aina maistunut. Ei se tee vielä kenestäkään alkoholistia, mutta urheilullisuuden kannalta ajateltuna jo sellainen "tavallinen nuoren miehen käyttö, välillä perseet ja välillä vähän vähemmän" -konsepti alkaa antaa tasoitusta ammattilaissarjasta puhuttaessa.

Mutta, toivon mukaan ensi kaudella hommat pelittää kaikilla hyvin ja tasaisesti.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä se on tiedossa, että Fobba treenaa henkilökohtaisen valmentajan kanssa. Kysymys olikin siitä, että miksi Fobba ei treenannut silloin, kun hän oli loukkaantunut eikä kuntouttanut itseään, kun olisi pitänyt.

Alkoholilla viittasin siihen, että en halua Foban tarttuvan pulloon, jos ura loppuu. Sitä en toivo kenellekkään.

Fobba on kuntouttanut itseään saman valmentajan johdolla loukaantumisestaan lähtien. Mielestäni vihjailut pelaajien tulevista alkoholiongelmista ovat turhia ja loukkaavia.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Kirjoitit näin 27.06. klo 17.42:

"..Pahaa pelkään, että jos Sm-liiga juna ajaa Foban ohi, niin käy pahimmassa tapauksessa niinkuin Harry Nikanderille kävi. Juomapullo maistuu kaukalon ulkopuolella. Se on sitten menoa, jos kuppi maistuu."

Mitä muuta tämä on kuin Forsbackan alkoholiongelmalla pohdiskelua?? No joo, et väitä että Fobballa olisi alkoho-ongelma, mutta et paljon muutakaan.

Edelleen, Forsbacka on harjoitellut säännöllisesti koko kevään henkilökohtaisen valmentajan johdolla. Tämä ei ole mitään "Pieni tai iso kaupunki, niin Fobban heikkoudet tiedetään. Ne ovat laiskuus, rööki ja viina." -tietoa vaan faktaa.

Julmia päätelmiä vedät pelkkien juorujen ja satunnaisten havaintojesi pohjalta. Rinnastat Fobban Nikanderiin, jonka ongelmista käsitykseni mukaan et tiedä mitään muuta kuin kaupungilla liikkuvat huhut. Ehkä kannattaisi vähän miettiä näitä vertauksia hieman tarkemmin. Tästä eteenpäin voimme jatkaa tätä aihetta yksityisviesten.

Fobba on ensi kaudella paremmassa kunnossa kuin moneen vuoteen, riittääkö se SM-liigaan tai tarvitaanko häntä Ässien kokoonpanossa on täysin eriasia.

Jaa-ha, Jatkoajan Jeesus Kristus jälleen vauhdissa!

Tuossa taannoin kirjoitit, että mitä Matikainen osaa, mitä ei Heikkilä tai Ketola osaisi? Vastasin, että haluatko tosiaan takaisin "pimukka"-aikakauteen ym.. Vastauksesi oli, että et ole esittänyt Ketolaa tai Heikkilää Ässien palvelukseen.

Silti nyt vedät sanan alkoholiongelma täysin omasta hatustasi ja esität sitä nyt jonain totuusargumenttina, vaikka on pelkästään omaa pohdiskeluasi tai johtopäätöksiäsi. Eli itse käytät retoriikkaa lyömäaseena, mutta et hyväksy sitä muilta ja päinvastoin.

Sitten tuo seuraava kappale onkin sellaista vuodatusta, että Hannu Karpokin pillahtaisi itkuun joulukinkku kainalossa.

Itse olen nähnyt Chewbaccan useasti kovassa marinadissa, mutta ei se tietysti miehestä juoppoa tee. Loistojuttu, jos Patu on pelikunnossa vihdoinkin. Se vaan, että ajoiko aika muutenkin myöhäisherännäisenä liigatasolle nousseen kaverin ohi? Toivottavasti ei, sillä Inkkari olisi vielä kiva nähdä sotajalalla Patapaidassa!
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Fobba on kuntouttanut itseään saman valmentajan johdolla loukaantumisestaan lähtien. Mielestäni vihjailut pelaajien tulevista alkoholiongelmista ovat turhia ja loukkaavia.

Mielestäni vihjailusi Matikaisen tekemästä Duba-jatkosopimuksesta ja muu mustamaalaaminen on yhtä turhaa ja loukkaavaa.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Mielestäni vihjailusi Matikaisen tekemästä Duba-jatkosopimuksesta ja muu mustamaalaaminen on yhtä turhaa ja loukkaavaa.

Niinpä. Tässä taitaa vaan kauheasti ratkaista se, kenen äänellä puhutaan. Ainakin TosiFani on siitä selkeä palstahahmo, että jo pelkät tuttavalliset kutsumanimet erilaisista porikiekon persoonista tekevät selväksi sen, kenen joukoissa seisotaan ja kenen asiaa ajetaan. No, ei ainakaan viiksekkään Penan.

Ei silti, ei minullakaan ole erityisiä lämpimiä tunteita juuri mitään leiriä kohtaan. Se kyllä joskus kuumentaa tunteita, kun tuntuu ettei tällaisella leiriajattelulla ole ainakaan 2000-luvulla porikiekossa saatu aikaan mitään muuta kuin riitoja. Sitten tulee väkisinkin mieleen, onko kulloinkin ajettava etu yksityinen vai yleinen. No, toivottavasti nämä viimeksi koetut "puhdistukset" nyt tosiaan puhdistavat pöytää parempaan suuntaan, se lienee kaikkien etu jos joukkue pelaa hyvin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni vihjailusi Matikaisen tekemästä Duba-jatkosopimuksesta ja muu mustamaalaaminen on yhtä turhaa ja loukkaavaa.

Täällä puhutaan mm. Alpo hateclubista, johon allekirjoittanut sinun mukaasi kuluu ja Duban sopimuksesta, jota jaksat kantaa jatkuvasti mukanasi. Kärjistät asiosta musta - valkoisia, jatkuvasti, mitä eivät ole.

Tällä palstalla kerrotaan huhuja ja "tietoja" tulevista ja menevistä sopimuksista. Mielestäni nämä asiat kuuluvat tänne, fanien spekuloitavaksi. Olen näitä huhuja ja "tietoja" tänne usein kertonut ja teen näin vastaisuudessakin. Kerroin Duban sopimustilanteen (vuokrasopimus jatkuu myös tulevan kauden) siten kuin sen kuulin, eikä siinä ollut mitään mustamaalaamista. Tilanteet pelaajien kohdalla muuttuvat ja uusia sopimuksia tehdään, jos sinä saat nautinnon siitä, että muistutat minua Dubasta, niin siitä vaan. Muista nyt kuitenkin se, että minun kertomassa tiedossa ei ollut virhettä, sen olet sinä kehittänyt.

Se mitä karsastan, on ihmisten henkilökohtaisten tragedioiden tuominen tälle palstalle. Minun rajani menee siinä, kun puhutaan traagisen kohtalon kokeneesta ihmisestä ja vielä verrataan kohtaloita keskenään. Mielestäni pelaajien sairaudet ja henkilökohtaiset ongelmat ovat sellaisia asioita, joita ei pitäisi täällä vatvoa. Täytyy muistaa, että tätä palstaa lukee luultavasti myös sellaisia ihmisiä, joita nämä kohtalot ovat koskettaneet. Pelaajat ja valmentajat ovat julkisessa ammatissa ja sen takia heidän toimintaansa voidaan ruotia lehdistössä tai keskustelupalstalla. Mutta on asioita, jotka eivät mielestäni kuulu julkiseen retosteluun ja vihjailu mahdollisista alkoholiongelmista täysin huhu pohjalta menevät minun ajatusmaailmassani tähän kategoriaan.

Olen arvostellut Penaa, se on totta. Mutta arvosteluni koskee ainoataan hänen ammattitaitoaan hänen julkisessa ammatissaan, en ole kertaakaan arvotellut hänen ulkonäköään, käyttäytymistapojaa yms., ainoastaan hänen ammattitaitoaan Ässien UTJ:na.

Olen arvostellut myös Alpoa, mutta häneen koskee sanat asiat kuin Penaankin, arvostelen häntä valmentajana. En vaan pidä häntä kovinkaan hyvänä valmentajana viime kevään perusteella. En missään tapauksessa kuulu sinun kehittämääsi Alpo hateclubiin, en ole sellainen fani. Jos Alpo tai Pena onnistuu, annan heille kunnian siitä.

Ensio, minulla on vain yksi leiri ja se on Ässät. Vaikka tiedän/ tunnen monia entisiä ja nykyisiä Ässätoimijoita, haluan vain menestystä Ässille.

Olen kuullut kun valtaa pitävän on annettu tehdä Ässiä vahingoittavia virheitä, vaikka sivussa olevat olisivat voineet puuttua siihen tai olen nähnyt kun omaa egoaan kohottavat ihmiset ovat halunneet osoittaa Ässien kustannuksella olevansa kovia jääkiekkoihmisiä. Näitä ihmisiä en arvosta, koska Ässät ei saisi olla väline ihmisten välisissä kiistoissa.
 

Tuamas

Jäsen
Täällä puhutaan mm. Alpo hateclubista, johon allekirjoittanut sinun mukaasi kuluu ja Duban sopimuksesta,

...

Olen kuullut kun valtaa pitävän on annettu tehdä Ässiä vahingoittavia virheitä, vaikka sivussa olevat olisivat voineet puuttua siihen tai olen nähnyt kun omaa egoaan kohottavat ihmiset ovat halunneet osoittaa Ässien kustannuksella olevansa kovia jääkiekkoihmisiä. Näitä ihmisiä en arvosta, koska Ässät ei saisi olla väline ihmisten välisissä kiistoissa.

Nyt on pakko sanoa, että loistava kirjoitus TosiFanilta, käytännössä sanasta sanaan olen asioista samaa mieltä.

Täällä on nyt kuitenkin varsinkin viimeisen viikon aikana lähtenyt vähän mopo käsistä. Se on kuitenkin mielestäni niin, että tällaisella palstalla on aivan turha lähteä pelaajien yksityiselämää koskevia huhuja levittelemään, varsinkin jos kirjoittajalla on vain joko toisen käden tietoja tai vaikkapa satunnainen kohtaaminen DU:n baaritiskillä, joihin jutut perustuvat.
Mielestäni kuitenkin pelaajat (niin nykyiset kuin entisetkin) ansaitsevat sen verran kunnioitusta, ettei tällaiseen pelleilyyn lähdettäisi.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mennääs taas takaisin aiheeseen... eli onko kellään tiedossa pyöriikö Ässäjoukkueen ympärillä "ylimääräisiä" kesäharjoittelijoita tai mahdollisiksi try-out miehiksi luettavia pelaajia? Onko esimerkiksi Dallasin organisaatiosta tullut/tulossa ketään junnuja Poriin kiekkoja lätkimään?

Entäs nämä venäjän kontaktit, jäivätkö kokeilut pariin plusheviin ja ryzkoviin vai viritelläänkö niitä vielä lisääkin?
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Onko esimerkiksi Dallasin organisaatiosta tullut/tulossa ketään junnuja Poriin kiekkoja lätkimään?

Entäs nämä venäjän kontaktit, jäivätkö kokeilut pariin plusheviin ja ryzkoviin vai viritelläänkö niitä vielä lisääkin?
Eiköhän ovi Dallasin suuntaan mennyt kiinni Takon poistuessa organisaatiosta.

Venäläisistä nyt ei tiedä kukaan, kaipa niitä voi nyt olla tulossakin kunhan ovat jotain muita kuin tusinakavereita tai Ufan omistajan ottopoikia...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eiköhän ovi Dallasin suuntaan mennyt kiinni Takon poistuessa organisaatiosta.

Jossainhan oli just juttuja vähän aikaa sitten, että oltaisiin herättelemässä tätä NHL(Dallas)-yhteistyötä taas henkiin kuitenkin? Vai olenko lukenut/ymmärtänyt täysin väärin?
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Kyllä se on tiedossa, että Fobba treenaa henkilökohtaisen valmentajan kanssa. Kysymys olikin siitä, että miksi Fobba ei treenannut silloin, kun hän oli loukkaantunut eikä kuntouttanut itseään, kun olisi pitänyt.

Alkoholilla viittasin siihen, että en halua Foban tarttuvan pulloon, jos ura loppuu. Sitä en toivo kenellekkään.

Yksi syy reenaamisen puuttumiseen voi olla siinä, että hänelle oli valmennusjohdon toimesta/toiveesta ilmoitettu, että voi kerätä kamansa hallilta. Sopimus on revitty eikä joukkueen kanssa olisi ollut mitään asiaa reenaamaan.

Jos nyt on sitten try-out luvassa jonnekin toisaalle, niin reenaus motivaatiokin voi olla taas löytynyt.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Onko jollain tietoa oliko heikossa kunnossa vai miksi viime kausi meni Nickeltä niin heikosti?

Viime kaudella veropakolaisena Ilvekseen tullessaan Nickerson oli aivan järjettömän huonossa kunnossa. Loppukaudesta taas Nicke oli Ilveksen toiseksi tai kolmanneksi paras puolustaja, riippuen siitä miten Tukio sattui pelaamaan. Eikä meillä ollut loukkaantuneena kuin Kuukka, joka oli alkukaudesta aivan huikea ja EHT tasoa ennen antti laaksosen (pthyi) polvitaklausta. Tämän kerroin siksi, että saatte käsityksen Nickersonin olleen oikeasti kahden ekan parin kamaa. Matt mahtuisi ainakin minun Ilveksen pakistoon kunnossa ollessaan jos palkka saataisiin kohdalleen.
 
Viime kaudella veropakolaisena Ilvekseen tullessaan Nickerson oli aivan järjettömän huonossa kunnossa. Loppukaudesta taas Nicke oli Ilveksen toiseksi tai kolmanneksi paras puolustaja, riippuen siitä miten Tukio sattui pelaamaan.


Kiitokset selvennyksestä. Mielestäni Nickelle kannattaisi tehdä Ässien mittapuulla järkevä tarjous. Tiedetään ainakin mitä saadaan.
 

Teela

Jäsen
Jossainhan oli just juttuja vähän aikaa sitten, että oltaisiin herättelemässä tätä NHL(Dallas)-yhteistyötä taas henkiin kuitenkin? Vai olenko lukenut/ymmärtänyt täysin väärin?

Minä siitä kirjottelin jokin aika sitten. Eli kuulemani mukaan Ässien kanssa on tulossa treenaamaan muutama pohjois-amerikkalainen "junnu", jotka olisivat nimenomaan Dallasin organisaatiosta.

Olisiko uudelleenlämmittely seurausta hallituksessa tapahtuneista vaihdoista eli toimiiko henkilökemiat Dallasin suuntaan nyt paremmin?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Minä siitä kirjottelin jokin aika sitten. Eli kuulemani mukaan Ässien kanssa on tulossa treenaamaan muutama pohjois-amerikkalainen "junnu", jotka olisivat nimenomaan Dallasin organisaatiosta.

Olisiko uudelleenlämmittely seurausta hallituksessa tapahtuneista vaihdoista eli toimiiko henkilökemiat Dallasin suuntaan nyt paremmin?

Uskoisin, että Dallas on saanut vihdoin omat farmisotkunsa selvitettyä ja sitä kautta taas voidaan myös jatkaa yhteistyötä Porinkin suuntaan.

Se on sitten eri asia, miten tämä kuvio meitä sitten hyödyttää? Joku saattaa olla onnensa kukkuloilla, että kaksi näistä vierailijoista on sittemmin tarttunut ihan NHL-pelipaikkaan. Mutta mitäs Ässät siitä kostui? Ei varmaan paljon mitään, mutta ei tuollainen kansainvälinen yhteistyö sinänsä varmasti huono asia ole.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Se on sitten eri asia, miten tämä kuvio meitä sitten hyödyttää? Joku saattaa olla onnensa kukkuloilla, että kaksi näistä vierailijoista on sittemmin tarttunut ihan NHL-pelipaikkaan. Mutta mitäs Ässät siitä kostui? Ei varmaan paljon mitään, mutta ei tuollainen kansainvälinen yhteistyö sinänsä varmasti huono asia ole.
Voisikohan hyödyttää ihan siinä että kun joku lupaava kaveri suunnittelee tulevaa pelipaikkaansa niin häntä voidaan opastaa tulemaan Ässiin, koska täältä on päässyt muutama pelaaja NHL:ään asti. Mutta ettepä te Matikaisen ystävät siitä käsitä kun tuollaisia pelaajia tuskin on Pulliaisen Juuson listoilla...
 
Voisikohan hyödyttää ihan siinä että kun joku lupaava kaveri suunnittelee tulevaa pelipaikkaansa niin häntä voidaan opastaa tulemaan Ässiin, koska täältä on päässyt muutama pelaaja NHL:ään asti. Mutta ettepä te Matikaisen ystävät siitä käsitä kun tuollaisia pelaajia tuskin on Pulliaisen Juuson listoilla...

Onko Matikainen tai peräti Pulliainen esteenä Dallas-poikien Ässiin tulemiselle?

Vaikkei heitä tulisikaan, niin tuskinpa siinä kauhean paljoa menetämme. Naurov, Lammers, Wandell ja kumppanit ovat tuoreessa muistissa. Semmoista se oli silloin wanhaan hyvään aikaan, kun Porin oma poika hankki Ässiin pelaajia silloin tällöin kun ykköstyö antoi myöden.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Voisikohan hyödyttää ihan siinä että kun joku lupaava kaveri suunnittelee tulevaa pelipaikkaansa niin häntä voidaan opastaa tulemaan Ässiin, koska täältä on päässyt muutama pelaaja NHL:ään asti. Mutta ettepä te Matikaisen ystävät siitä käsitä kun tuollaisia pelaajia tuskin on Pulliaisen Juuson listoilla...

Kuinkas paljon Ässiin on nyt tullut näitä Pulliaisen pelaajia? Oliko esim. Kimmo Kapanen Juuson miehiä? Ja on se toisaalta hyvä, että Penalla on edes yhteen agenttiin hyvät, kun Karilla ei niitä ollut yhtään. Toisaalta ei sellaisille suhteille mitään virkaa olisi ollutkaan, kun Karin oma tutka tuotti Bararukkia, Reunasta, Lammersia, Plutsevia etsetera etsetera...

Juu, olen varmaan sitten Matikaisen ystävä, kun pidän edelleen hyvänä asiana, että Kilpeläinen, Kuparinen, Savinainen ja Huhtala jatkavat joukkueessa. Olisiko ollut kiva, että koko tuo sakki olisi häipynyt ja tilalle hommattu bussillinen tryout-miehiä, joista sitten oltaisiin kasattu joukkue?

Siis nythän on ihan järkevää ottaa näitä tryout-jätkiä näytille, koska mikään pakko ei ole ketään sainata. Toisaalta sieltä voi löytyä joku sopimuksen arvoinenkin. Jos Dallasista halutaan ukkoa lähettää kokeilemaan, niitä siitä vaan.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Fobba saa nyt mitä todennäköisemmin toisen mahdollisuuden, kun penkin taakse marssinee Kiven Karri. Astetta parempi painos olisi myös vapaana viilettävä Ben-Amor talkoo hommissa.

Ja mitä tekee Matt?
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nyt kun Alpo lähti, niin on ehkä syytä olettaa Kivenmäen nousevan taas suurempaan rooliin joukkueessa. Ongelmaksi muodostuu sopivan pelipaikan löytäminen kahdesta ensimmäisestä ketjusta. Kivenmäki-Piros-Salminen ei oikein vaikuta ainakaan teoriassa kovin toimivalta yhdistelmältä, koska siinä olisi kolme taiteilijaa yhdessä. Savinainen-Kuparinen-Huhtala taas on osoittannut toimivuutensa. Kuitenkin Kivenmäen taidot menevät mielestäni hukkaan jos häntä peluutetaan vaikka kolmosen laidassa Sillanpään ja Mäkisen kanssa. Joten realistisimpana ratkaisuna pitäisin ehkä kuitenkin sitä, että raivattaisiin Kivenmäelle tilaa Kuparisen ketjun toisesta laidasta ainakin harjoituskaudelle, ja mikäli pelit lähtevät kulkemaan, niin Mave saisi jatkaa siinä.

Ja tosiaan, voisi kuvitella että Forsbacka saanee nyt uuden mahdollisuuden Ässissä, ellei jo ole pitkälle vietyjä virityksiä jonnekin muualle. Kiven filosofiaan ehkä sopisi sellainenkin, että kevätkaudella Palosen tervehdyttyä nähtäisiin nelosketjun laitureina Forsbacka-Palonen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös