Nieminen olisi kyllä mahtava juttu ja kelpaisi kyllä, mutta...
...luontainen maalintekijä ei Ville kyllä ole ole.
Nieminen, yksi takuuvarma snaipperi ja ne paljon puhutut 2-3 pakkia lisää, niin meillä on jopa mestaruutta tosissaan tavoittelema ryhmä kasassa.
Samoilla ajatuksilla liikenteessä, kyllähän Nieminen olisi loistohankinta. Kyllä mun HIFK:hon yksi Stanley Cup-voittaja mahtuu. Pentti ei välttämättä olisi juuri nyt löytänyt käyttöä tälle miehelle. Mutta samaa mieltä siitä, että luontainen maalintekijä Nieminen ei ole.
Samoin hyökkäykseen tarvitaan vielä se yksi nopeasti liikkuva jalkapari. Tähän rooliin sopisi erinomaisesti Teemu Laine, mikäli miehen hintalappu on kohdallaan. Tähän päälle kokemusta tuomaan kotimainen sentteri Markku Hurme, joka tuskin myöskään on mahdottoman kallis. Tämän jälkeen jengi olisi hyökkäyspään osalta valmis ja jättäisin itse yhden ulkomaalaispaikan varalta auki, jos hyökkäykseen tarvitaan täydennystä.
Itse näen puolustuksen miehistötarpeen 4 miehessä. Nimet Rönnberg, Kangasniemi, Nickerson ja taitava kiekollinen puolustaja AHL:stä, niin puolustus olisi kasassa. Ja puolustuksesta löytyisi kaikkea sitä, mitä sieltä viime kaudella puuttui, eritoten fyysiseen peliin kykeneviä, mutta samalla kentällä hyödyllisiä puolustajia. Nämä Liborit kannattaa jättää suosiolla ulos.
Näen itse esimerkiksi Holmbergin, Haverisen, Purolinnan ja Turusen lähtökohtaisesti sijoilla 7-10 meidän puolustuksessa. Saa toki nähdä, nostavatko omat kasvatit tasoaan Jalosen opissa.
Eli hyökkäys:
Nieminen-Loppi-Kuhta
Petrell-Hirso-Pesonen/Laine
Luttinen-Porthen-Pesonen/Laine
Keränen-Hurme-Pikkarainen
Wärn, Liiviik + loput
Puolustus:
Heikkinen-AHL-mies
Pikkarainen-Nickerson
Rönnberg-Kangasniemi
Holmberg-Turunen
Haverinen-Purolinna
Pitkämäki
Ahlqvist
Nieminen
Jengi olisi tasapainoisesti koottu, yksi ulkomaalaispaikka jäisi auki, rosterista löytyisi leveyttä, loukkaantumisia pystyttäisiin paikkaamaan, sopivasti nuoruutta ja kokemusta ja HIFK-taustaisia kavereita löytyisi useita. Eiköhän tuon tason jengillä tapeltaisi itsemme sinne 4. joukkoon runkosarjassa ja siitä eteenpäinkin olisi tuolla rosterilla mahdollisuuksia.
Ja ei kai tämä rosteri mahdottoman kallis voisi olla. Jos Nieminen saataisiin, niin ainoastaan jo tämä signaus saattaisi itsessään myydä muutaman kausarin lisää.