Joukkueen rakennus 2024–2025

  • 208 722
  • 1 223

Filimonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Nurmeksen Sepot
”KalPa rakentaa jatkuvasti myös ensi kauden joukkuettaan. Seura on tehnyt jatkosopimukset luottopuolustajiensa Lasse Lappalaisen ja Filip Westerlundin kanssa.” -SS
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
”KalPa rakentaa jatkuvasti myös ensi kauden joukkuettaan. Seura on tehnyt jatkosopimukset luottopuolustajiensa Lasse Lappalaisen ja Filip Westerlundin kanssa.” -SS
Westerlundista pisteet Anssille ja valitettavasti Lappalaisen jatko ei ollut mikään ankka. En tiedä millaisella palkalla Lasse jatkaa, mutta toivottavasti ei millään 200k€/kausi liksalla ole Anssi mennyt kultapoikaansa kiinnittämään.
 

Tomahawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Westerlundista pisteet Anssille ja valitettavasti Lappalaisen jatko ei ollut mikään ankka. En tiedä millaisella palkalla Lasse jatkaa, mutta toivottavasti ei millään 200k€/kausi liksalla ole Anssi mennyt kultapoikaansa kiinnittämään.
Epäilisin ,että tuossa on nimenomaan viimekausien tehopisteisiin nähden aikamoinen alennus ja siksi on ollutkin niin kiire Anssilla tehdä tuo sopimus jo ennen kun kausi on kerennyt edes kunnolla alkaa. Lappalaisella taas on syynsä miksi ei varmasti haluaisi Kuopiosta muualle pelaamaan. Se mikä on sitten nyt realistinen hinta pelaajalle on toinen juttu ,mutta noilla 36 pinnan kausilla joku olisi varmaan valmis lähelle tuon 200k maksamaan nimenomaan alkukaudesta kun tämä kausi ei ole kerennyt vaikuttaa sopimukseen, veikkaan ,että KalPassa se ei ole lähelläkään tuota 200k:ta.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Suattaapi olla, että riipaisen timanttisen kovan kännin tänään.
Pitäisi varmaan seuraa vaihtaa niin ei tarvitsisi jatkuvasti väkijuomia nauttia. Itse kuulun näihin vähintään orastavan alkoholismin kalpalaisiin.
 

KalPamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
”KalPa rakentaa jatkuvasti myös ensi kauden joukkuettaan. Seura on tehnyt jatkosopimukset luottopuolustajiensa Lasse Lappalaisen kanssa.” -SS
Tätähän mä pelkäsin jo sillon syssymällä. Mutta TOIVOTTAVASTI on vain yhden kauden lappu. Ja kyllä mä voin alistua siihen että Lasse jatkaa vielä yhden kauden mutta Salmelaa en suostu kattomaan enää seuraavaa kautta. Mutta tuskinpa vaan Laine niin idiootti olis että olis kiinnittäny Salmelan.
 

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
Sissonsin myyminen erinomainen liike KalPalta. Syksyn jälkeen Sissons ollut pelkkä neppailija, virhealtis ja ei minkäänlainen viivapelote ylivoimalla. Oli todella turhauttavaa katsella sitä suorittamista. Toivottavasti saadaan kunnon hyökkääjä tilalle.

LL55:n jatkosopimus sen sijaan on hämmentävä. Kaveri pelaa yhtä surkeinta kauttaan ja se palkitaan jatkosopimuksella.
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo

HokiHero

Jäsen
LL55:n jatkosopimus sen sijaan on hämmentävä. Kaveri pelaa yhtä surkeinta kauttaan ja se palkitaan jatkosopimuksella.
Vahva sama. Mitä pelejä siellä toimistolla katsellaan?

Ymmärrän että joka kausi ei voi iskeä kovia tehopisteitä, mutta Lappalaisen liike on nykyisellään täysin luokatonta etenkin kun ei pysty kompensoimaan puutetta kamppailupelaamisella tai sijoittumisella.

Olisivat mielummin sanoneet että jos elokuussa on lähtenyt -5kg lanteilta ja pyörätestissä vo2max + 60/ml/kg niin tehdään jatkopahvi.
 

PAKKI69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Ja olihan jutussa mainittu, että Kalpa on Trevor Mingoian perässä. Rahaa on, kun Sissons lähti
 

Saaaakuu!

Jäsen
Suosikkijoukkue
SikaKalPa
Lappalaisen jatkopahvi tehtiin käsitykseni mukaan jo syksyllä aikaisin. Ei ollut siis katsottu näitä hänen pelleilyjään vielä siinä kohtaa.
Pieni pelko persiissä, että tässä sopparissa on menty ansaan ja pahasti. Takana kaksi vajaan 40p kautta, joilla aika helppo rahastaa sopimusneuvotteluissa, joten eiköhän Lassen soppari vähintään kuusinumeroinen ole tässäkin sopimuksessa, valitettavasti. Mutta kun kerran sopimus on tehty niin eihän se auta kun elää asian kanssa ja mennä eteenpäin.
 

HokiHero

Jäsen
Tuosta Räsäsen jo tiedetystä poistumisesta täytyy sanoa että eipä se juurikaan harmita. Räsänen on hyvä ja arvokas pelaaja, mutta KalPan kokoisen seuran on typerää maksaa oletettavasti suht korkeaa palkkaa pelaajasta, joka lopulta on omimmillaan 2-kentän varmistavassa tai 3-kentän roolissa.

Mielummin laitetaan ne isommat rahat siihen offensiiviseen osaamiseen ja koitetaan löytää 0-0 erikoismiehiä omista tai halvemmalla budjetilla.

Harmi tottakai tämän kauden puolesta, että pelit jäi tähän.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Sissonsin myyminen erinomainen liike KalPalta. Syksyn jälkeen Sissons ollut pelkkä neppailija, virhealtis ja ei minkäänlainen viivapelote ylivoimalla. Oli todella turhauttavaa katsella sitä suorittamista. Toivottavasti saadaan kunnon hyökkääjä tilalle.

LL55:n jatkosopimus sen sijaan on hämmentävä. Kaveri pelaa yhtä surkeinta kauttaan ja se palkitaan jatkosopimuksella.
Pahoittelut vieraisiin pöytiin huutelusta täältä naapurista, mutta en malttanut olla kommentoimatta. Jännä miten paljon mielikuvat vaihtelee, KalPan tosifani vs satunnaisseuraaja. Mä en seuraa KalPaa kauden aikana juuri yhtään, poislukien tietenkin ottelut JYPiä vastaan (kun JYP:n kausi päättyy, siirryn aina KalPan vankkureihin jos Kuopiossa vain kausi jatkuu).

Mun fiilikset tuota uutista lukiessa oli se, että onko KalPa luovuttamassa tämän kauden suhteen, kun Sissons päästetään pois. Sehän on niin kova pelaaja, että pakko olla "tyhjennysmyyntiä". Sitten taas kun oli mainittu Lappalaisen jatko, niin siihen mun eka spontaani fiilis oli, että tämä oli KalPalta erinomainen peliliike, jos Sissonsin päästämisellä voidaan pitää liikki LL55:stä.

En siis ole tässä sinua tai muitakaan vastaan. Mutta tältä nämä uutiset vaikuttivat näin "satunnaiskatsojan silmissä".

Ps, oman jengini kausi on ollut kuolonkorinoissa jo pitkään, ja jokohan sitä eilen saatiin viimeiset naulat JYP-arkkuun? Saatan siis olla jo nyt siirtynyt KalPan salonkivankkureiden kevätkyytiin :)
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Pahoittelut vieraisiin pöytiin huutelusta täältä naapurista, mutta en malttanut olla kommentoimatta. Jännä miten paljon mielikuvat vaihtelee, KalPan tosifani vs satunnaisseuraaja. Mä en seuraa KalPaa kauden aikana juuri yhtään, poislukien tietenkin ottelut JYPiä vastaan (kun JYP:n kausi päättyy, siirryn aina KalPan vankkureihin jos Kuopiossa vain kausi jatkuu).

Mun fiilikset tuota uutista lukiessa oli se, että onko KalPa luovuttamassa tämän kauden suhteen, kun Sissons päästetään pois. Sehän on niin kova pelaaja, että pakko olla "tyhjennysmyyntiä". Sitten taas kun oli mainittu Lappalaisen jatko, niin siihen mun eka spontaani fiilis oli, että tämä oli KalPalta erinomainen peliliike, jos Sissonsin päästämisellä voidaan pitää liikki LL55:stä.

En siis ole tässä sinua tai muitakaan vastaan. Mutta tältä nämä uutiset vaikuttivat näin "satunnaiskatsojan silmissä".

Ps, oman jengini kausi on ollut kuolonkorinoissa jo pitkään, ja jokohan sitä eilen saatiin viimeiset naulat JYP-arkkuun? Saatan siis olla jo nyt siirtynyt KalPan salonkivankkureiden kevätkyytiin :)
Tämähän on kuin hyppäisi seeprojen joukosta leijonien riveihin. Aika perverssiä jotenkin miettiä jonkun olevan molempien fani mutta tervetuloa kyytiin vaan
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Tämähän on kuin hyppäisi seeprojen joukosta leijonien riveihin. Aika perverssiä jotenkin miettiä jonkun olevan molempien fani mutta tervetuloa kyytiin vaan
Sä olet kyllä aivan täysi trolli.
 

AriL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tämähän on kuin hyppäisi seeprojen joukosta leijonien riveihin. Aika perverssiä jotenkin miettiä jonkun olevan molempien fani mutta tervetuloa kyytiin vaan
Jaa että pervoa? Kai meillä kaikilla joku fetissi on ja täällä mieleisin kohde lienee Kalpa. Itse kun nyt satun olosuhteiden pakosta asumaan täällä Pönttövuoren kupeessa, itäpuolella tosin, mutta rajan väärällä puolella savonmualta katsoen, niin kyllä minä ainakin seuraan jypän edesottamuksia ja niiltä osin kannustan, kun se ei ole kalpalta pois. Varsinkin tässä viime vuosina, kun on ollut enemmän ja vähemmän alamäkeä, käynyt myös tsemppailemassa faneja, kun pahimmat ajat olivat. Aika paljon puuttuisi, jos jompikumpi putoaisi pois liigakartalta. Minun mielestäni reiluun urheilukulttuuriin kuuluu puolin ja toisin kannustaminen. Ja jos sydäntä riittää, niin vaikka useammallekin joukkueelle voi elämänsä menettää.

Sen voin jo nyt sanoa, että jos Jukurit menee tänä keväänä pitkälle, niin siellä on vankkurit joihin minä hyppään sumeilematta. No toki jos nyt jostain ihmeellisestä syystä Kalpalla kevät koittaisi, niin siellä ollaan kyydissä niin pitkään kuin sitä iloa riittää. Odotukset eivät kyllä ole korkealla..
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Jaa että pervoa? Kai meillä kaikilla joku fetissi on ja täällä mieleisin kohde lienee Kalpa. Itse kun nyt satun olosuhteiden pakosta asumaan täällä Pönttövuoren kupeessa, itäpuolella tosin, mutta rajan väärällä puolella savonmualta katsoen, niin kyllä minä ainakin seuraan jypän edesottamuksia ja niiltä osin kannustan, kun se ei ole kalpalta pois. Varsinkin tässä viime vuosina, kun on ollut enemmän ja vähemmän alamäkeä, käynyt myös tsemppailemassa faneja, kun pahimmat ajat olivat. Aika paljon puuttuisi, jos jompikumpi putoaisi pois liigakartalta. Minun mielestäni reiluun urheilukulttuuriin kuuluu puolin ja toisin kannustaminen. Ja jos sydäntä riittää, niin vaikka useammallekin joukkueelle voi elämänsä menettää.

Sen voin jo nyt sanoa, että jos Jukurit menee tänä keväänä pitkälle, niin siellä on vankkurit joihin minä hyppään sumeilematta. No toki jos nyt jostain ihmeellisestä syystä Kalpalla kevät koittaisi, niin siellä ollaan kyydissä niin pitkään kuin sitä iloa riittää. Odotukset eivät kyllä ole korkealla..
Se on hienoa jos tuollaiseen surffailuun kykenee eikä tosiaan ole keneltäkään pois. Menee vaan itsellä kategoriaan asiat joita en ymmärrä. Toisaalta onhan tuo vastakkainasettelu kalpa/jyp myös hurjasti laimentunut männävuosista
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös