Joukkueen rakennus 2021–2022 – ”Veltsun” ensimmäinen

  • 430 301
  • 2 782

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
EHenrik Koivisto taisi jo lopettaa, vaikka nuori mies vielä onkin.
Kävin joskus kolmisen vuotta sitten koeajamassa Henrikin vanhaa Bemaria. Sillä oli unohtunut pelaajasopimus HIFKin kanssa hansikaslokeroon. 29.11.2018-30.4.2019 oli sopimus. 22500€ tienas tuossa ajassa. Mestaruusbonus oli 3000€, hopeasta 2000€ ja pronssista 1000€.

Tämmöne knoppi tähän.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Kävin joskus kolmisen vuotta sitten koeajamassa Henrikin vanhaa Bemaria. Sillä oli unohtunut pelaajasopimus HIFKin kanssa hansikaslokeroon. 29.11.2018-30.4.2019 oli sopimus. 22500€ tienas tuossa ajassa. Mestaruusbonus oli 3000€, hopeasta 2000€ ja pronssista 1000€.

Tämmöne knoppi tähän.
Lukosta sai varmaan 130k.
Oli kyllä loistava hankinta aikanaan kakkosen keskelle.
 
Tuohon ne pari tähtiosaajaa ja perusvarma Ikonen, niin ollaan pitkällä. Riittää rotaatio ja saadaan A-junnuihinkin jalkeille "melko osaava" nippu. Sieltä sitten mukaan energiapelaajiksi paikkaamaan.

"Junttila" "Norman" Repo
Hakulinen Ilomäki Skalicky
Nyman Haga Pooley
"Ikonen" Mattila Suni
(Säkkinen Kainulainen Petman)
(Päivärinta Svanenbergs Tammela)
(Hämäläinen Markkula Ylitalo)

Piipponen Saarijärvi
Abt Grégoire
Slovacek Kukkonen
(Pietilä Ervasti)
(Almari Korkka)
(Lu.Nyman Laitinen)

A-junnut
Säkkinen Svanenbergs Petman
Päivärinta Tammela Ylitalo
Pukkila Markkula Hämäläinen
Hällfors Käyrä Trakht

Korkka Ervasti
Lu. Nyman Pietilä
T.Grönlund Mattila
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Tuohon ne pari tähtiosaajaa ja perusvarma Ikonen, niin ollaan pitkällä. Riittää rotaatio ja saadaan A-junnuihinkin jalkeille "melko osaava" nippu. Sieltä sitten mukaan energiapelaajiksi paikkaamaan.

"Junttila" "Norman" Repo
Hakulinen Ilomäki Skalicky
Nyman Haga Pooley
"Ikonen" Mattila Suni
(Säkkinen Kainulainen Petman)
(Päivärinta Svanenbergs Tammela)
(Hämäläinen Markkula Ylitalo)

Piipponen Saarijärvi
Abt Grégoire
Slovacek Kukkonen
(Pietilä Ervasti)
(Almari Korkka)
(Lu.Nyman Laitinen)

A-junnut
Säkkinen Svanenbergs Petman
Päivärinta Tammela Ylitalo
Pukkila Markkula Hämäläinen
Hällfors Käyrä Trakht

Korkka Ervasti
Lu. Nyman Pietilä
T.Grönlund Mattila

Pikkusen taisi nyt mennä ylimitoitetuksi tämä ostelu.

Kalle sanoi, että laituria haetaan ja hän katsoo aina pidemmälle enemmin kuin pikalainoja. Ihan tosissaan olet ajamassa Petmania, Ylitaloa ja ja Svanenbergsiä U20 joukkueeseen?

Realistinen kokoonpano on

Hakulinen-Svanenbergs/Päivärinta-Repo
Nyman-Ilomäki-Pooley
"Ikonen"-Mattila-Skalicky
Haga-Kainulainen-Petman
Suni, Ylitalo, Päivärinta/Svanenbergs, Säkkinen

Saarijärvi-Piipponen
Gregoire-Abt
Almari-Kukkonen
Slovacek-Pietilä/Laitinen

Zagidulin
Lehtinen
Jukuri

Edellä mainittu rosterini taistelee mestaruudesta.

L. Kaikki on pelannut liigaa ja todistanut siellä pystyvänsä pelamaan (Almari tiedetään ja Jänis vielä varauksella). 3 ratkaisu valmista ketjua. Nelonen antaa tulituen. Pakisto ja veskarit timattia. 4 hyökkääjää jotka voi heittää koska vaan pelaa ja 3 pakki top 6 ulkopuolella. Materiaali riittää varmasti taistelemaan edellä mainitusta.
 
Viimeksi muokattu:

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Ja haluan myös huomioida, että Almari on top 6 pakki. En tiedä mikä hinku sitä yhden CHL pelin Ervastia on sinne ajaa joka on lähtökkhtaisesi 9-10 pakki. Muuten tuntuu, että kaikki junnu veks, mutta Ervasti pitää olla.
 

lugufani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Tampa Bay Lightning, Chelsea
Jos huhuttu Ikonen tulee lähipäivinä ja muut saadaan koronasta rosteriin, niin miten laittaisitte ketjut? Itse jotain seuraavaa:

Pooley - Ilomäki - Nyman
Saarijärvi - Piipponen

Hakulinen - Ikonen - Repo
Abt - Gregoire

Skalicky - Mattila - Haga
Almari - Slovacek

Suni - Kainulainen - Svanenbergs
Kukkonen

Zagi
Lehtinen

Janiksen / Hagan paikat voi olla myös toisinpäin.

Päivärinta paikkaa sentteriosastoa ja laitoihin Petman, Säkkinen, Ylitalo, Tammela.

EDIT: Ikonen korjattu.
Itse pistäisin varmaan näin

Pooley - Ilomäki - Nyman
Piipponen - Saarijärvi

Hakulinen - Svanenbergs - Repo
Abt - Gregoire

Ikonen - Mattila - Skalicky
Almari - Slovacek

Haga - Kainulainen - Suni
Kukkonen

Zagi
Lehtinen
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllähän tuon Ikosen hankinnan lisäksi voisi olla yksi helkutin kova laituri. Kun ei me tiedetä miten korona vaikuttaa kaikkiin poissaolijoihin, tulisi vähän pelivaraa siitä. Voisi myös lepuuttaa helposti kahta pelaajaa ja tuolloin yksi hyökkääjän loukkaantuminen ei merkkaisi kauheasti. Sekä ei olisi koronan jäljiltä kauhea kiire takaisin pelaamaan.
 
Kaikella kunnioituksella palstaveljiä kohtaan, mutta kysyn aidosti mikä saa teidät näkemään 20-vuotiaassa Svanenbergsissa, jotain sellaista, millä on ratkomassa otteluita Lukolle ykkös-kakkosketjun roolissa keväällä -22? Kuluvalla kaudella Janis on pelannut jämäminuutteja KHL:n heikoimpiin kuuluvissa jengeissä ja Riikan farmijoukkuessa ollut keskinkertaisilla tehoilla Zemgalen 10:s PPG:lla mitattuna. Fyysisesti raakile, pelikäsitys ei ainakaan ensimmäisen Lukko-esityksen (ja näkemieni KHL-matsien) jälkeen ollut kummoinen - monet pelin osa-alueet junnutasoa.

Omassa järjestyksessä Janis kilpailee sentterinä Päivärinnan, Markkulan ja Tammelan kanssa. Kainulainen, Mattilla, Haga ja Ilomäki ovat fysiikaltaan ja suoritusrutiiniltaan ihan eri levelillä.
En tarkoita, etteikö pitkän kehitysprojektin päätteeksi voisi olla hyödyllinen mies Raumalla, mutta mitään tasonnostoa ei tuo keväälle -22.

(Samat sanat Almarista, jonka tasoa voi verrata Slovacekiin ja Abtiin, joiden kanssa kisaa leftin pakin pelipaikasta pelaavassa kuusikossa. Varmasti hyödyllinen pelaaja jossain kohtaa tulevaisuutta.)

Mielestäni mestaruudesta taisteleva Lukko tarvitsee vähintään yhden laiturin ja yläketjujen sentterin paikkaamaan alavireisiä Mattilaa ja Hagaa. Tyyliin Ikonen/Junttila ja Norman/Barach.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kalle kertoo lehdessä, että sitä laituria haetaan edelleen, mutta mitään mottipäisiä 50ke kuukausipalkkoja ei aio maksaa, koska haluaa, että palkat on tasa-arvossa ja jossain suhteessa. Lisäsi vielä, että ei muutenkaan ole pikalainojen perään, vaan haluaa katsoa pidemmälle oli se sitten oikein tai väärin.

@Parry Sound kysymys myös sulle. Näitkö Justin Danfortissa ekan pelin jälkeen, että siinä on tuleva koko liigan MVP tai, että Press tulee olemaan koko liigan paras pakki tai että Klokkia tulee vielä kova ikävä? En minä ainakaan nähnyt.

Mä luulen, että sule tulee jatkossakin olemaan raskasta tämä Lukon kannattaminen, kun luulen, ettei se Kallen hankintapolitiikka tule radikaalisti muuttumaan jatkossakaan.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Kalle kertoo lehdessä, että sitä laituria haetaan edelleen, mutta mitään mottipäisiä 50ke kuukausipalkkoja ei aio maksaa, koska haluaa, että palkat on tasa-arvossa ja jossain suhteessa. Lisäsi vielä, että ei muutenkaan ole pikalainojen perään, vaan haluaa katsoa pidemmälle oli se sitten oikein tai väärin.

@Parry Sound kysymys myös sulle. Näitkö Justin Danfortissa ekan pelin jälkeen, että siinä on tuleva koko liigan MVP tai, että Press tulee olemaan koko liigan paras pakki tai että Klokkia tulee vielä kova ikävä? En minä ainakaan nähnyt.

Mä luulen, että sule tulee jatkossakin olemaan raskasta tämä Lukon kannattaminen, kun luulen, ettei se Kallen hankintapolitiikka tule radikaalisti muuttumaan jatkossakaan.
Eli Ikonen tulee, jos pääsee Jokereista siirtymään.
Muuten mennään näillä.
 

Venkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tilanne muuttuu täysin kun Lukko saisi edes nykyiset pelaajat kaikki rosteriin. Itseä vi*##i eilinen tappio raskaasti vaikka en pisteitä odottanutkaan. Ihan hyvä peli tuolla kokoonpanolla. En lähtisi missää tapauksessa suolaamaan Svanenbergiä yhden enkä edes vielä välttämättä 10.pelin jälkeen. Kritiikki mitä mies touhuaa on normaalia mutta sillä otannalla ei vielä tiedetä mikä mies on. Pienoisena esimerkkinä tepsin uudet venäläisveljekset. En ole nähnyt heiltä vielä mitään sellaista mikä veret seisauttaisi... Toivotaan tänään hieman parempaa peliä.!
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jonkinlainen realismi olisi myös hyvä muistaa haaveiluissa. Jokereista tulee korkeintaan Ikonen sekä mahdollisesti ja hyvin korkealla ehkä sanalla joku toinen pelaaja. Ei sieltäkään nyt kolmea pelaajaa tosta noin vaan Raumalle raahata, että siinä mielessä sain lähinnä röhönaurut, kun ehdotellaan Ikosen, Normanin ja Junttilan tuloa. Sanon jo nyt suoraan, että not gonna happen.
 

sheiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kalle kertoo lehdessä, että sitä laituria haetaan edelleen, mutta mitään mottipäisiä 50ke kuukausipalkkoja ei aio maksaa, koska haluaa, että palkat on tasa-arvossa ja jossain suhteessa. Lisäsi vielä, että ei muutenkaan ole pikalainojen perään, vaan haluaa katsoa pidemmälle oli se sitten oikein tai väärin.

@Parry Sound kysymys myös sulle. Näitkö Justin Danfortissa ekan pelin jälkeen, että siinä on tuleva koko liigan MVP tai, että Press tulee olemaan koko liigan paras pakki tai että Klokkia tulee vielä kova ikävä? En minä ainakaan nähnyt.

Mä luulen, että sule tulee jatkossakin olemaan raskasta tämä Lukon kannattaminen, kun luulen, ettei se Kallen hankintapolitiikka tule radikaalisti muuttumaan jatkossakaan.

Tuskin Kallen hankintapolitiikka muuten muuttuu mutta uskon että ei toista kertaa lähde ihan niin suurella riskillä ja vajaalla rosterilla kauteen
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Kaikella kunnioituksella palstaveljiä kohtaan, mutta kysyn aidosti mikä saa teidät näkemään 20-vuotiaassa Svanenbergsissa, jotain sellaista, millä on ratkomassa otteluita Lukolle ykkös-kakkosketjun roolissa keväällä -22? Kuluvalla kaudella Janis on pelannut jämäminuutteja KHL:n heikoimpiin kuuluvissa jengeissä ja Riikan farmijoukkuessa ollut keskinkertaisilla tehoilla Zemgalen 10:s PPG:lla mitattuna. Fyysisesti raakile, pelikäsitys ei ainakaan ensimmäisen Lukko-esityksen (ja näkemieni KHL-matsien) jälkeen ollut kummoinen - monet pelin osa-alueet junnutasoa.

Omassa järjestyksessä Janis kilpailee sentterinä Päivärinnan, Markkulan ja Tammelan kanssa. Kainulainen, Mattilla, Haga ja Ilomäki ovat fysiikaltaan ja suoritusrutiiniltaan ihan eri levelillä.
En tarkoita, etteikö pitkän kehitysprojektin päätteeksi voisi olla hyödyllinen mies Raumalla, mutta mitään tasonnostoa ei tuo keväälle -22.

(Samat sanat Almarista, jonka tasoa voi verrata Slovacekiin ja Abtiin, joiden kanssa kisaa leftin pakin pelipaikasta pelaavassa kuusikossa. Varmasti hyödyllinen pelaaja jossain kohtaa tulevaisuutta.)

Mielestäni mestaruudesta taisteleva Lukko tarvitsee vähintään yhden laiturin ja yläketjujen sentterin paikkaamaan alavireisiä Mattilaa ja Hagaa. Tyyliin Ikonen/Junttila ja Norman/Barach.
Eilinen peli antoi ainakin osviittaa, että ensi kaudella 2-3 ketjun sentteri. Ottaen kontekstin huomioon oli todella hyvä. Abt oli ensimmäisissä peleissä huonompi ja nyt varma puolustaja tässä Liigassa. Kysyison ehkä itseltäsi, että miksi ET näe Svanenbergsillä mitään käyttöä?
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko tuosta Henri Ikosen saapumisesta jo tämän kauden aikana jotain todella konkreettista huhua? Vai liittyykö tämä vain siihen, että Ikonen on huhujen mukaan tulossa sitten ensi kaudella Lukon paitaan. Tulisi siis etuajassa.

Lisäksi Jokereillekin tämä tilanne tuli suhteellisen nopeasti. Tieto pelaajille on tullut keskiviikkona tai torstaina siitä, mitä ehkä tulee tapahtumaan. Satakunnan Kansassa haastateltiin Jesse Joensuuta, jonka mukaan monet käytännön asiat ovat yhä selvittämättä. Ei ole tiedossa esimerkiksi yksityiskohtia sitä, mitä Jokereiden kanssa voimassa olevien loppukauden sopimuksien kanssa toimitaan.

Eli itse en olisi ihan varma siitä, että Ikonen tällä kaudella Lukossa pelaa.
 

metsäläinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukon (Kallen) strategia on erilainen kuin fanin. Kalle rakentaa joukkuetta koko ajan ajatellen tulevia kausia. Fanin ajatus keskittyy tähän hetkeen. Vahvistuksia heti. Muistaakseni Lukon tavoitteena on olla joka kausi kuuden joukossa. Mestaruus tulee todennäköisesti silloin myös joku kevät. Me fanit haluamme voittaa joka vuosi jokaisen ottelun. " Menossa jonnekin, ei tulossa jostakin." Se on hyvä pitää mielessä pelaajia "hankkiessamme" Kallen puolesta.
 
Kalle kertoo lehdessä, että sitä laituria haetaan edelleen, mutta mitään mottipäisiä 50ke kuukausipalkkoja ei aio maksaa, koska haluaa, että palkat on tasa-arvossa ja jossain suhteessa. Lisäsi vielä, että ei muutenkaan ole pikalainojen perään, vaan haluaa katsoa pidemmälle oli se sitten oikein tai väärin.

@Parry Sound kysymys myös sulle. Näitkö Justin Danfortissa ekan pelin jälkeen, että siinä on tuleva koko liigan MVP tai, että Press tulee olemaan koko liigan paras pakki tai että Klokkia tulee vielä kova ikävä? En minä ainakaan nähnyt.

Mä luulen, että sule tulee jatkossakin olemaan raskasta tämä Lukon kannattaminen, kun luulen, ettei se Kallen hankintapolitiikka tule radikaalisti muuttumaan jatkossakaan.
Danforth, Press, Klok täysin erilaisen odotusarvon pelaajia Lukkoon tullessaan. Täysin.
Svanenbergsilta puuttuu kaikki se potentiaali, jonka Danforthissa/Pressissä pystyi helposti näkemään.
Danforth 1,32 PPG ECHL
Press 82 ott. ECHL 54 pinnaa (0,66 pakin paikalla)
Klok Tshekin maajoukkuetasoa ja useita kausia miesten joukossa isolla vastuulla.

Näiden vertailu odotusarvoltaan on aivan täyttä sitä itseään. Herää nyt jo. Ei mainitsemassasi Lukko-legendakolmikossa ole Svanenbergsin kanssa ennakkoon mitään yhdistäviä tekijöitä. Ei mitään.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Danforth, Press, Klok täysin erilaisen odotusarvon pelaajia Lukkoon tullessaan. Täysin.
Svanenbergsilta puuttuu kaikki se potentiaali, jonka Danforthissa/Pressissä pystyi helposti näkemään.
Danforth 1,32 PPG ECHL
Press 82 ott. ECHL 54 pinnaa (0,66 pakin paikalla)
Klok Tshekin maajoukkuetasoa ja useita kausia miesten joukossa isolla vastuulla.

Näiden vertailu odotusarvoltaan on aivan täyttä sitä itseään. Herää nyt jo. Ei mainitsemassasi Lukko-legendakolmikossa ole Svanenbergsin kanssa ennakkoon mitään yhdistäviä tekijöitä. Ei mitään.
Aijaa. Mun muistaakseni Danforth tuli tryoutille. Oli kyllä odotusarvot ihan tapissa.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Danforth, Press, Klok täysin erilaisen odotusarvon pelaajia Lukkoon tullessaan. Täysin.
Svanenbergsilta puuttuu kaikki se potentiaali, jonka Danforthissa/Pressissä pystyi helposti näkemään.
Danforth 1,32 PPG ECHL
Press 82 ott. ECHL 54 pinnaa (0,66 pakin paikalla)
Klok Tshekin maajoukkuetasoa ja useita kausia miesten joukossa isolla vastuulla.

Näiden vertailu odotusarvoltaan on aivan täyttä sitä itseään. Herää nyt jo. Ei mainitsemassasi Lukko-legendakolmikossa ole Svanenbergsin kanssa ennakkoon mitään yhdistäviä tekijöitä. Ei mitään.

Vouhottamisen sijaan voisit vastata kysymykseeni. Näitkö?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös