Kerttula keräsi lähes kaikilta kehuja ennen kauden alkua todella kovilla hankinnoillaan, ja minä mukaan lukien olin varma että noilla pelimerkeillä tulosta tulee. Ei paljon parempi pelaajia olisi kukaan pystynyt noilla rahoilla taikomaan, se on varma.
Tulee väkisin mieleen, että olisko esim. Ahokas tuollaisella nipulla ja pelitavallaan ihan eri päässä sarjataulukkoa, kuin mitä nyt ollaan?! Onko meidän koutsin pelikirja tätä päivää, ja onko se sopinut tuolle joukkueelle?!
Yksi asia mikä vaikuttaa ihan kaikkeen, on nuo järjettömät loukkaantumiset, joista suurin on Linuksen loukki, sen jälkeen alamäki alkoi, ja se vaan jyrkkeni Tiivolankin tiputtua joukoista, sen jälkeen ei ole tominut enää mikään. keskinkertainen joukkue ei voi pärjätä ilman ilmiömäistä maalivahtia, Ässillä ei ole edes välttäviä veskareita ollut Linuksen jälkeen! Kalpa peliä lukuunottamatta, joka pelissä on lirahdellut helppoja kiekkoja sisään, joskus yksi joskus useita.
Nyt pitää miettiä, että halutaanko tällä kaudella enää panostaa ja yrittää nousua, vai tyydytäänkö "pellailee" mahdollisimman edullisesti kausi loppuun. Maalivahtiasia pitää ratkaista joka tapauksessa heti, sillä Ässiä tullaan nöyryyttämään loppukausi nähdynlaisen maalivahtipelin takia vielä monesti.
Valmennuskolmikosta olin ennen kaudean alkua todella vakuuttunut, sillä harvoin on kolme noin hyvää koutsia samassa nipussa, ja ajattelin heidän saavan noin hyvät nimet pelaamaan todella hyvää kiekkoa.
Tällä hetkellä en ole enää varma heidän osaamisestaan. Varsinkin katkolla olevat valmentajasopimukset voi kyseenalaistaa vahvasti.
Jos sopimuksia pystytään purkamaan tiettyjen pelaajien osalta, niin ehdottomasti kannattaa sitäkin harrastaa, mutta tuskinpa pelaaja helpolla suostuu näinä aikoina ilman kunnon kipurahoja moista tekemään. Joku ulkomaan elävä voi suostuakkin, jos elämä pimeässä ja talvisessa Porissa alkaa ahistaa oikein kunnolla, ja kotimaasta olisi tarjolla pelipaikkaa.
Koronatauko osui kyllä Ässille parhaaseen mahdolliseen aikaan, sillä kriisi on todellinen joukkueessa nyt.
Luotan edelleen Kerttulan taitoihin tehdä asioita Ässien edun mukaisesti, kuuntelematta yleistä huutelua, ja pitämällä Ässät pois konkurssista ja siinä samalla yrittäen saada ensi kaudeksi paremman ryhmän jalkeille, valmennusta myöden.