Kyllä hiukan vaatii avautumista noiden tämän viikon pelien, erityisesti tuon tämän illan Kalpa-pelin tiimoilta.
El Bimbo tuolla otteluketjussa arveli olisiko henkisen puolen asioita tuo SaiPan pelin takkuaminen, se on mahdollista, mutta olen hiukan miettinyt, että ei kai myöskin Mälkiän eväät ala olla hiukan syödyt. En tarkoita, että Mälkiä olisi huono valmentaja, vaan voisiko olla, että tarvittaisiin hiukan uudistumista taktisella puolella, nykyinen pelitapa on varmasti jo kaikille vastustajille tuttu ja siksi jotain uutta olisi keksittävä. Esimerkiksi jonkinverran kookkaampien voimakkaampien ja röyhkeämpien pelaajien kanssa nykyinenkin pelitapa varmasti toimisi, nyt tuntuu, että nämä pienikokoiset pelaajat eivät oikein tahdo mennä sinne maalin eteen niitä irtokiekkoja sisään lyömään, yritetään vain kauempaa ja pienistäkin kulmista laukoa, ilman suurta onnistumisen mahdollisuutta.
Odotan mielenkiinnolla Lappalaisen ja Holman tuloa peliin mukaan, minkälaisiksi hyökkäysketjut muotoutuvat, ja tuleeko puolustukseen uutta miestä ja kuka sitten väistyy mestikseen, tai johonkin muualle, esimerkiksi tämäniltaisella esityksellä esimerkiksi Höglund ei ole pelipaikkaa suoraan ansainnut, ei kyllä myöskään Snelman, tai Ryhänenkään. Virtanen menee riidan haastajana, mutta ei varsinaisissa ketjuissa, vaatii reilusti lisää harjoittelua ja pelejä A-junnareissa ennenkuin se mahdollinen pelimies tulee esiin, tai sitten ei.
Sitten tuo puolustusosasto, siellä on nyt ongelmia, omalla puolustusalueella ihmeellistä hätäilyä ja vastaavasti sitten hidastellaan niin,että vastustaja pääsee iholle, miksi ei pelata vaikka sitä kusipääkiekkoa ja heitetä se kiekko varmasti pois alueelta, niin että ehditään saada rivit ojennukseen, ei se fläppitaululle piirretty avaussyöttö saa olla kuin raamatun sana, että sitä on aina yritettävä. On annettava tunnustus Levokarille, mies on ollut yllättävä rauhoittava elementti SaiPan puolustuspään kiekollisessa pelissä, kiire tulee välillä, mutta useimmiten mies tilanteet myös itse selvittää, onko se Mälkiän etsimä pelimies sieltä kuoriutumassa?
Luottopakit Tuominen, Grönholm on ollut tuolla hätäilyn ja ihmeellisten syöttöjen saralla ykköspari, aina sattuu ja tapahtuu kun nämä miehet ovat kentällä, onnistumiset ja koomailut tulevat suloisena sekamelskana ja minulla nitroja kuluu, saisivat pojat minulle niitä kustantaa.
Mutta odotellaan, en usko, että joukkue aivan tälläisenä kevättä näkee, jotain vaihtoja tulee melkoisen varmasti, mihin paikoille, jää nähtäväksi.