Mainos

Joukkue ei kiinnosta - miksi ostat tai et osta peliin lippua?

  • 84 560
  • 259

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ryan Lannon toi hallille porukkaa, älä nyt viitsi! 10kpl taklauksista pitävää opiskelijaa seisomakatsomoon, ehkä!

Viime keväänä halli ollut lähellekkään täynnä edes playoffeissa, joten kyllä se aiempien kausien hypetys oli mennyttä kalua jo ennen kevään romahdusta. 3714, 4315 4663 ja 4335 blues sarjan yleisömäärä. Karua mutta tilastojen mukaan totta.

Heh, totta toki, että ei Lannon varsinaisesti mikään vetonaula ollut, mutta jos Levokariin vertaa niin kyllä se enemmän kannattajia kiinnosti.

Kuten mainitsin niin uutuuden huuma pleijareista on mennyt ja alkukierrokset eivät enää kiinnosta kansaa, joten ei tuo Blues-sarjan katsojamäärä yllättänyt. Poislukien viimeinen peli - kyllä 7. pelissä pitäisi olla halli täynnä.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
KalPan kannalta olisi elintärkeää, ettei tällaiseen ajatusmalliin sorruta seuran toimistolla. Maksavan katsojan, eli asiakkaan aliarviointi on pahinta, mihin tapahtumiaan myyvä organisaatio voi sortua. Ei se ole asiakkaiden vika, jos tarjonta ja kysyntä eivät kohtaa. Naurettavaa syyttää tilanteesta kermapersekatsojia ja velliperseyleisöä.

Ei sinällään minulle kuulu huvittavahko sotasi yhtä miestä vastaan, mutta kannattaa muistaa, että Dana77 tai ymmärtääkseni kukaan muukaan ei edusta täällä seuraa, vaan ihmiset kirjoittelevat näkemyksiään ihan vain omina yksityishenkilöinään. Jos Kuopiossa on jonkun mielestä huono yleisö, niin sillehän me muut emme voi yhtään mitään. Sitä paitsi olethan itsekin aikanaan kritikoinut savolaisyleisön mielenlaatua.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllähän se kilpisoturit on kaikesta huolimatta ihan hyvä mainos, ja tuo varmasti katsojia halliin. Onko edes pyörinyt TV:ssä?

No ei kyllä ole. Se on ihan objektiivisesti katsottuna todella heikko, enkä nyt tarkoita tuotantoarvoja.

Kamaan, lohikäärme? Anteeksi, mutta mitä. Kuten joku sanoikin, LÄTKÄ on kaiken a ja o, pelin pitää olla keskiössä ja sen katsomisesta pitää mainonnassa tehdä houkuttelevaa. Ei fiilistellä jotain lohikäärmeitä tai avaruusolioita.
 
Viimeksi muokattu:

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Kamaan, lohikäärme? Anteeksi, mutta mitä. Kuten joku sanoikin, LÄTKÄ on kaiken a ja o, pelin pitää olla keskiössä ja sen katsomisesta pitää mainonnassa tehdä houkuttelevaa. Ei fiilistellä jotain lohikäärmeitä tai avaruusolioita.

No joo, mutta juuri siksi koska se on erilainen ja herättää tunteita, niin se on nimenomaan erinomainen mainoksena. Jää takuulla mieleen ja sehän mainoksessa on ideana. Ja jos vielä herättää keskustelua niin aina vaan parempi.

Toki joku voi myötähäpeän takia jättää tulematta halliin, mutta samalla löytyy 10 mattimeikäläistä joiden takaraivoon pinttyy tuo lohikäärme ja KalPa ja saattavat sitten piipahtaakin hallilla, kun muuten olisi ehkä koko KalPa unohtunut.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
KalPan kannalta olisi elintärkeää, ettei tällaiseen ajatusmalliin sorruta seuran toimistolla. Maksavan katsojan, eli asiakkaan aliarviointi on pahinta, mihin tapahtumiaan myyvä organisaatio voi sortua.
Kyllä, Kalpan kannalta on tärkeää ettei tällaiseen ajattelumalliin sorruta toimistolla.

Mielestäni tämän toteaminen on lausuntona yhtä osuva, kun kommentoisi jonkun fanin keskustelupalstakirjoitusta tuomareiden puolueellisuudesta sanomalla, että toivottavasti joukkueen valmennuksessa ei asiaan suhtauduta samalla tavalla. Tai että toivotavasti UTJ ei suhtaudu samalla tavalla kun joku puusilmäisen fani arvioidessaan jonkun pelaajan kykyjä.

Minulle on kuitenkin se etuoikeus, että voin yksityishenkilönä mielipiteeni kertoa välittämättä siitä, että onko sen esittäminen korrektia.

Minun henkilökohtaisesta näkökulmastani sen pitäisi riittää, että joukkue on kilpailukykyinen. Kunnollisesta urheilukaupungista pitäisi sen jälkeen löytyä riittävästi katsojia noin pienen hallin täyttämiseen nykyisillä lipunhinnoilla, vaikka markkinointia ei olisi ollenkaan. Itseasiassa vaikka joukkue ei olisikaan kilpailukykyinen niin siltikin sitä olisi mielestäni aihetta paikanpäällä kannustaa. Oikeastaan ainoa mitä en hyväksyisi olisi, jos joukkue tekisi merkittävää taloudellista voittoa ilman yritystäkään panostaa urheilulliseen menestykseen. Tästä ei ole tarvinnut olla huolissaan.

Näitä keskustelupalstoja lukee rajallinen joukkko ihmisiä ja ymmärtääkseni pääsääntöisesti lukinoina on ovat vielä nämä elinkautistapauksest, joiden peleissä käymisiin markkinoinnin tekemiset eivät juurikaan vaikuta.

Lähinnä tarkoitukseni on kirjoituksillani herätellä ihmiset ymmärtämään kuinka hyvin joukkueen urheilulliset asiat ovat tällä hetkellä historiallisesti mitattuna ja mielellään levittää ajatusta mahdollisimman laajalle. Jos se herättää jollakin ajatuksen, että nyt siellä peleissä kannattaa käydä niin loistava juttu. Jos ei, niin voinpahan todeta, että I told you so (mikä ei suoraan sanottuna tule lämmittämään yhtään).
 

Dängleri

Jäsen
Lippujen hinnat ovat suhteellisen korkeat...

Kunnollisesta urheilukaupungista pitäisi sen jälkeen löytyä riittävästi katsojia noin pienen hallin täyttämiseen nykyisillä lipunhinnoilla, vaikka markkinointia ei olisi ollenkaan.

Joillekin nuo lipun hinnat ovat korkeat, joillekin ei.

Jos ottelu maksaa hallilla sen 25€/ottelu tai 730€/kausi, on sillä omasta mielestäni harvinaisen suolainen hinta. Varsinkin kun Soneran UrhoTV Totalilla näkee KAIKKI SM-liigan ottelut (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) huokeaan 99€ hintaan. Tuosta voi jokainen itse laskea, mikä on hintaero, kun verrataan vastaavia tuotteita. Otteluiden yleisömäärät antavat puolestaan jonkinlaista viitettä sille, mikä on tällä hetkellä kysynnän ja tarjonnan suhde.

Tietysti sitä toivoisi, että ihmisillä (itseni mukaan lukien) olisi sitä ylimääräistä sukan varressa sen verran, että noissa peleissä voisi käydä, mutta toisaalta helppo ymmärtää ettei se kaikille ole mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:

Kalikankosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Joillekin nuo lipun hinnat ovat korkeat, joillekin ei.

Jos ottelu maksaa hallilla sen 25€/ottelu tai 730€/kausi, on sillä omasta mielestäni harvinaisen suolainen hinta. Varsinkin kun Soneran UrhoTV Totalilla näkee KAIKKI SM-liigan ottelut (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) huokeaan 99€ hintaan. Tuosta voi jokainen itse laskea, mikä on hintaero, kun verrataan vastaavia tuotteita.

Halvin kausari istumaan taisi olla jopa alle 400€. Ymmärrän toki hyvin, että kaikilla ei ole rahaa välttämättä yhteen otteluun kuukaudessa saati sitten kausikorttiin.

Tarkoitatko todella, että peli hallilla nähtynä ja Urhon lähetykset televisiossa ovat vastaavia tuotteita? Kyllä se televisiosta tihraaminen on aivan erilaista kuin peli hallissa. Hinta totalille on kyllä halpa, mutta niin on Fiatin ja BMV:n välissäkin muutama raha.

Kyllä täytyy todeta, että Kuopiossa ei vaan ole urheilukulttuuria, eikä KalPan kaltaista huippu-urheilujoukkuetta arvosteta tarpeeksi. Poikkeuksia tietysti löytyy, minä ja muut:) Jokainen voisi nyt kantaa kortensa kekoon ja raahata vähintään yhden kaverin mukaan peliin, siitä se kipinä syttyy!
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Halvin kausari istumaan taisi olla jopa alle 400€. Ymmärrän toki hyvin, että kaikilla ei ole rahaa välttämättä yhteen otteluun kuukaudessa saati sitten kausikorttiin.

Tarkoitatko todella, että peli hallilla nähtynä ja Urhon lähetykset televisiossa ovat vastaavia tuotteita? Kyllä se televisiosta tihraaminen on aivan erilaista kuin peli hallissa. Hinta totalille on kyllä halpa, mutta niin on Fiatin ja BMV:n välissäkin muutama raha.

Kyllä täytyy todeta, että Kuopiossa ei vaan ole urheilukulttuuria, eikä KalPan kaltaista huippu-urheilujoukkuetta arvosteta tarpeeksi. Poikkeuksia tietysti löytyy, minä ja muut:) Jokainen voisi nyt kantaa kortensa kekoon ja raahata vähintään yhden kaverin mukaan peliin, siitä se kipinä syttyy!
Joo ei todellakaan vastaava tuote eikä myöskään toisiaan poissulkeavia (paitsi mahdollisesti taloudellisesti). Lisäksi tuohon totalin halpuuteen on saanut kyllä kantaa "oheistuotteiden" muodossa rahaa, no kiitettävästi.

Kipinän syttyminen on tietysti kiinni kuinka siellä kaukalossa pelaajia sattuu kiinnostamaan, alkukaudesta on ollut pelko että jos jonkun raahaa puoliväkisin halliin katsomaan kilpisotureita, saattaa törmätä "(urhon)totaalikieltäytyjiin". Avauskierroksista yhteenveto, pelilliset esitykset ja suuri savolainen kiekkoyleisö ovat toistaiseksi olleet pihalla.
 

Dängleri

Jäsen
Tarkoitatko todella, että peli hallilla nähtynä ja Urhon lähetykset televisiossa ovat vastaavia tuotteita?

No en välttämättä väitä että täysin vastaavia, mutta riittävän lähellä toisiaan (parhaat paikat hallissa vs. kotistudio), jotta kuluttaja voi puntaroida niiden välillä. Molempien suhteen löytyy varmasti paljon argumentteja puolesta ja vastaan, eivätkä ne ole jokaisella kuluttajalla samat.

Kotistudion vahvuuksia ovat esim. helppo saavutettavuus (ei parkkipaikan etsintää, ei jonottamista), taloudellisuus (myös oheistuotteiden osalta), tapahtuman sisältö (ennakot/insertit, studiot, peli selostuksella / kommentoinnilla, hidastukset, useat kuvakulmat jne.). Joku voi haluta katsoa pelin omassa rauhassa, ilman että porukkaa ramppaa koko ajan edessä, tai mökää vieressä. Joku toinen taas haluaa vetää olutta ja katsoa peliä samaan aikaan. Lapsiperheelle voi olla taloudellisesti tai aikataulullisesti mahdotonta lähteä katsomaan peliä paikan päälle, mutta kotisohvalta se onnistuu.

Lätkä on parasta paikan päällä, tai ainakin niin sanotaan. Löytyipä kotoa kuinka iso TV, ja kuinka hienot äänentoistojärjestelmät tahansa, ei tunnelmassa varmastikaan voi päästä samaan kuin hallilla. Ottelu tuottaa elämyksiä. Toisille otteluissa käyminen voi myös olla osa sosiaalista elämää, mahdollisuus tavata tuttuja, ottaa irtiottoja perhe-elämästä tai vaihtoehtoisesti syventää perhesuhteita (esim. isä & poika kahdestaan pelissä), hakea yhteisöllisyyttä / huomiota kannattamalla yhdessä, tai olla yksinkertaisesti tapa josta ei ole halua luopua.

Mielipiteitä puolesta ja vastaan löytyy varmasti niin monta, kuin on kommentoijaa, sillä jokaista ohjaa eri intressit. Pyrin tuossa edellä miettimään asiaa mahdollisimman monelta kantilta, ja nostamaan muutaman näkökulman esiin. Listaa saa jatkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Brother Love

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yes
No niin, ei tarvitse enää ihmetellä miksi halli on tyhjä.

Uutiset - KalPan toimisto suljettu perjantaina 28.9.

KalPa on erkaantunut tavallisesta katsojasta yllättävän paljon.

Siellä herrat vetää lonkkaa kun duunari painaa pitkää viikkoa. Vai liekö konjakinjuojat Tahkolla golfaamassa luxusmökeillään, lomalla vip-aitioistaan. Porvarit ryövää leivän työläisen suusta.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
No niin, ei tarvitse enää ihmetellä miksi halli on tyhjä.

Uutiset - KalPan toimisto suljettu perjantaina 28.9.

KalPa on erkaantunut tavallisesta katsojasta yllättävän paljon.

Siellä herrat vetää lonkkaa kun duunari painaa pitkää viikkoa. Vai liekö konjakinjuojat Tahkolla golfaamassa luxusmökeillään, lomalla vip-aitioistaan. Porvarit ryövää leivän työläisen suusta.
Ei helvetti toimiston vapaapäiviinkö ne meidän tavallisten katsojien lippurahat menee!!! KalPan toimistoksi kelpaisi nykyään mikä tahansa koiran koppi, uutterimmat kun yrittää suurennuslasin kanssa keksiä tekosyitä siihen ettei itse jaksa raahautua hallille.

Aloitetaan vaikka tavallisen katsojan määritelmällä.
-Monta peliä kauteen?
-millä paikalla?
-ja etuileeko kaljajonossa?
-kuinka monta pelaajaa tuntee nimeltä joukkueesta?

Mitä KalPan toimiston pitäisi tehdä toisin ettei erkaantuisi katsojista? Olla perjantaina toimistolla?
 

chubster

Jäsen
Ihan tällainen heitto, mutta näkeekö kukaan, että kiinnostavuuden puute voisi johtua pelityylistä?

KalPalla kuitenkin noin muuten joukkue, eli tuote on kunnossa. Hyvät pelaajat ja mahdollisuudet joka ilta voittoon. Mutta voisiko tuo hissutteleva pelityyli kuitenkin olla se, joka puuduttaa? Tarkoitan tällä sitä, että peli perustuu siihen, että rullataan kyllästymiseen asti kulmissa ja taklaaminen on niin harvinaista, että silläkään ei yleisöä saa syttymään?

Onko ihan päätön ajatus vai voisiko olla jotain tekemistä sen kanssa, että ihmiset ei hallille löydä?

Esimerkiksi itse menen katsomaan mielummin lätkää jossa laidat paukkuu ja pelataan suoraviivaisesti, kuin sellaista peliä, jossa taklauksia vältellään ja kiekko haudotaan kulmissa ja omassa päässä enemmän yhden erän aikana, kuin toiset joukkueet koko kaudessa.
 

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
Ihan tällainen heitto, mutta näkeekö kukaan, että kiinnostavuuden puute voisi johtua pelityylistä?

KalPalla kuitenkin noin muuten joukkue, eli tuote on kunnossa. Hyvät pelaajat ja mahdollisuudet joka ilta voittoon. Mutta voisiko tuo hissutteleva pelityyli kuitenkin olla se, joka puuduttaa? Tarkoitan tällä sitä, että peli perustuu siihen, että rullataan kyllästymiseen asti kulmissa ja taklaaminen on niin harvinaista, että silläkään ei yleisöä saa syttymään?

Onko ihan päätön ajatus vai voisiko olla jotain tekemistä sen kanssa, että ihmiset ei hallille löydä?

Varmasti pelityylillä pieni vaikutus on. Uskon sen kuitenkin olevan vain pieni. Pekka Virran pahimman kiekotteluidelogian aikaankin katsojia oli paljon. Enemmän kuin nyt. Osa katsojista varmasti toivoisi selkeästi aggressiivisempaa peliä, en kuitenkaan usko, että pelityyliin muuttaminen vaikuttaisi enemmän kuin parikymmentä katsojaa per peli.

Olet asiasi kanssa parin kauden verran myöhässä. Pekka Virran oman alueen syöttelystä on menty jo paljon eteenpäin. Jo viime kaudelle pelityyli muuttui suoraviivaisemmaksi. Tälle kaudelle joukkueeseen hankittiin taklausvoimaa, kokoa ja kiloja. Samalla pelitapaa on taas hieman suoraviivaistettu. Varsinkin nopeisiin hyökkäyksiin pyritään yhä enemmän. KalPan pelit ovat yhä välillä puuduttavia ja tylsiä, mutta ero on kuitenkin selkeä parin kauden takaiseen verrattuna.

Kannattaa pitää silmät auki vaikka ensi viikon perjantaina Hippoksella. KalPan peli perustuu yhä kiekkokontrolliin ja pitkiin hyökkäyksiin, mutta mm. oman pään kiekottelua on vähennetty selkeästi. Mielikuvat elävät toki sitkeästi ihmisten mielissä. Omasta mielestä suoraviivaisutta, tunnetta, aggressiivisuutta ja taklauksia saisi lisätä vielä paljon. On kuitenkin huomattava, että pahimman pakkittelunkin aikana väkeä kävi enemmän kuin nyt.

Enemmän on kyse ottelutapahtumasta kokonaisuutena. Sekä siitä, miten joukkuetta ja sen pelaajia on markkinoitu. Sekä siitä, miten ottelutapahtumaa markkinoidaan ja myydään. Sekä siitä, miten KalPa tuodaan tavallisten ihmisten pariin. Sekä siitä, miten KalPasta tehdään maakunnan yhteinen asia. Toimisto, Lohikäärme ja KalPa. Vai Minä, Me, Jokerit.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Esimerkiksi itse menen katsomaan mielummin lätkää jossa laidat paukkuu ja pelataan suoraviivaisesti, kuin sellaista peliä, jossa taklauksia vältellään ja kiekko haudotaan kulmissa ja omassa päässä enemmän yhden erän aikana, kuin toiset joukkueet koko kaudessa.

Tämä on yksi oikein hyvä syy mielestäni. Käyn toki KalPan peleissä, kun vaan kerkeää, mutta kieltämättä se kulmissa rullaaminen alkaa ajoittain vituttaa, kun sitä kiekkoa ei toimiteta sinne maalille tai sitten se, kun syötellään oman maalin taakse 10 kertaa ennen hyökkäykseen lähtöä. Toki tämän kauden pelejä en ole nähnyt kuin TV-ruudusta vähäsen, joten en osaa sanoa onko suoraviivaistunut yhtään.

Minäkin menisin paljon innokkaammin peleihin jos tietäisin, että joukkue pelaisi ryskyvämpää kiekkoa. Kolehmainen on tuonut hyvin lisää sille osastolle, mutta jos minulta kysytään, niin mieluummin vähentäisin joukkueelta hivenen taitotasoa ja lisäisin fyysisyyttä. Se kuitenkin saattaa omalla tavallaan poikia voittoa -> katsojat syttyy ja pelaajat syttyy.
 

chubster

Jäsen
Kannattaa pitää silmät auki vaikka ensi viikon perjantaina Hippoksella. KalPan peli perustuu yhä kiekkokontrolliin ja pitkiin hyökkäyksiin, mutta mm. oman pään kiekottelua on vähennetty selkeästi. Mielikuvat elävät toki sitkeästi ihmisten mielissä. Omasta mielestä suoraviivaisutta, tunnetta, aggressiivisuutta ja taklauksia saisi lisätä vielä paljon. On kuitenkin huomattava, että pahimman pakkittelunkin aikana väkeä kävi enemmän kuin nyt.

Valitettavasti Hippokselle en ensi perjantaiksi ehdi, mutta nyt kun Jokerit ja HIFK on hankkineet mielenkiintoisia miehiä, niin mahdollisuuksien mukaan kun KalPa heidän vieraaksi eksyy niin mielenkiinnosta voi hyvinkin peliin eksyä.

Tiedän myös, että pahimmasta PekkaVirrasta KalPa on päässyt eroon, mutta kuten sanoit, mielikuvat elävät sitkeästi ihmisten päässä. Aivan kuten minunkin omassa. Muuten asiallinen vastaus, kiitokset!
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Kyllähän se aggressiivisempi pelitapa sytyttäisi enemmän kuin tämä nykyinen pehmeä taitoluistelu. Olisi edes 4-ketju sellainen pelkkää taklausta tai myllyjä hakeva niin tulisi sitä tunnetta peliin. Voisihan se joku NHL-tähtikin saada jengiä liikenteeseen kuten tuolla etelässä näyttäisi olevan. Onhan meillä ihan ok joukkue mutta vähän tylsä sellainen. Hallille menoa rajoittaa myös lippujen sekä kaljan hinta ja olematon anniskelualue. Suurin syy on varmaan se ettei jengi vaan jaksa enää lähteä hallille työpäivän jälkeen, itse kuulun tällä hetkellä siihen ryhmään.
 

Dängleri

Jäsen
Mitä KalPan toimiston pitäisi tehdä toisin ettei erkaantuisi katsojista? Olla perjantaina toimistolla?

Toivottavasti ovat edes juonimassa meillekin sitä vahvistusta, tyyliin E.Karlsson, V.Filppula tai Jussi Jokinen. Sitä tässä nyt kaivataan.

Tuolla Jokeri-osiossa ennustavat jo loppuunmyytyjä kotipelejä Hartwallille Karlssonin ja Filppulan hankinnan myötä. Ei olisi pahitteeksi Trust Kapital Areenallakaan.
 

Susimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Toronto Maple Leafs,Westghost,Ghostbusters
Toivottavasti ovat edes juonimassa meillekin sitä vahvistusta, tyyliin E.Karlsson, V.Filppula tai Jussi Jokinen. Sitä tässä nyt kaivataan.

Tuolla Jokeri-osiossa ennustavat jo loppuunmyytyjä kotipelejä Hartwallille Karlssonin ja Filppulan hankinnan myötä. Ei olisi pahitteeksi Trust Kapital Areenallakaan.

Tosiasia taitaa kuitenkin olla se, että katsomot saa ollu ylipursuavan täynnä ja fanituotteet myydä loppuun jos ton luokan kavereita KalPan haalitaan. Esim. Karlssonin vakuutusmaksu on 120 000 euroa, ilmeisesti kuukautta kohden..

Että jos noita Kuopioon raahataan, on siinä aika helkkarinmoinen taloudellinen riski.
 

Dängleri

Jäsen
Ehdottaa mies joka ei aio tällä kaudella käydä yhdessäkään ottelussa.

Mistäs noin olet päätellyt?

Btw. eikö sinulla ole muuta annettavaa tälle yhteisölle, kuin kommentoida muiden kirjoituksia, tai muita kirjoittajia? Toki ymmärrän, ettei jokainen halua/osaa/kykene pohtimaan analyyttisesti näitä keskustelunaiheita, mutta kertoisit nyt edes oman mielipiteesi, miksi ostat tai et osta peliin lippua, kun tänne aina silloin tällöin näytät eksyvän.
 
Viimeksi muokattu:

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
Siis KalPahan tarvitsisi nyt sen Persoonan isolla P:llä. Ukkelin, jonka kentällä ollessa saattaa tapahtua mitä tahansa. Aivoton lämäri yläpesään, maailman komein avojääpommi, herhiläismäistä Mikko Koskisen puolustamista maalin edessä tai kikkamaali suoraan ilmasta. IHAN MITÄ TAHANSA! Ennalta-arvattavuus on viihdebisneksen pahin vihollinen.

Sellainen Brent Sapergia oikealla tavalla mainostettuna herättäisi vuoren varmasti kuopiolaisen jääkiekkoyleisön. Muistan kun 90-luvun lopussa aivan pahimman sukelluksen aikaan pari kaveria kävi KalPan peleissä vain Sami Simosen takia kun "VTUN siistiä kun semmonen 150cm pitkä jätkä vetelee hyppytaklauksia joka vaihossa!!1" ...siis SAMI SIMOSEN! Huh huh.

En ole mikään "tappelut jeejee-mies", mutta moni tuntuu unohtavan sen tosiasian, että kovat pelaajat esim. NHL:ssä ovat tähtipelaajien ohella niitä joita katsojat rakastavat. Heidän avullaan myydään fanituotteet ja he sytyttävät joukkueen. Tämä osasto on KalPalta puuttunut viime vuosina lähes kokonaan.. kuten muuten myöskin pudotuspelimenestys (asioiden välillä ei välttämättä yhteyttä).

KalPan 80-luvun kanukkeja muistellaan kuopiolaisissa ravintoloissa vielä tänäkin päivänä. Moniko nykypelaaja tulee jäämään ihmisten mieliin vastaavanlaisena väriläiskänä?
 
Viimeksi muokattu:

KalPan toveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Enemmän on kyse ottelutapahtumasta kokonaisuutena. Sekä siitä, miten joukkuetta ja sen pelaajia on markkinoitu. Sekä siitä, miten ottelutapahtumaa markkinoidaan ja myydään. Sekä siitä, miten KalPa tuodaan tavallisten ihmisten pariin. Sekä siitä, miten KalPasta tehdään maakunnan yhteinen asia. Toimisto, Lohikäärme ja KalPa. Vai Minä, Me, Jokerit.

En kiistä tätä täysin, mutta suurimmalta osalta olen erimieltä. Minule on periaatteessa aivan sama millainen ottelutapahtuma on ja onko käytävillä ahdasta vai ei. Mikäli en ole pelin tasoon tai pelaajiin tyytyväinen niin pelia halua katsoa.

Tästä hyvä esimerkki oli muutaman vuoden takainen pesäpallon gloorian hetki Kuopiossa. Vaikka penkit oli tikkuisia ja palveluja ei ollut mitään, niin silloin kuin pelin taso oli korkeaa oli myös katsojia paikalla.

Kyllä kaikki lähtee itse pelistä ja tuo markkinointi on vain kuorrutus kakun päälle. Ei itse kakku. Kun hommaa pohtii taaksepäin niin kyllä se vaan on niin, että siinä vaiheessa kun Ari Ahonen lähti KHL:ään niin tavalla tai toisella KalPan homma on mennyt sekä pelillisesesti ja kiinnostavuuden suhteen alaspäin.

Jos tuolta NHL:stä jonkun pelaajan tänne pitäisi saada niin ehdottomasti sen tulisi olla maalivahti. Tällöin hän mahdollisesti antaisi joukkueelle mahdollisuuden voittoon illasta toiseen. Nyt näin ei ole ja savolainen yleisö tietää sen.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
En kiistä tätä täysin, mutta suurimmalta osalta olen erimieltä. Minule on periaatteessa aivan sama millainen ottelutapahtuma on ja onko käytävillä ahdasta vai ei. Mikäli en ole pelin tasoon tai pelaajiin tyytyväinen niin pelia halua katsoa.

Sinulle ehkä noin, mutta kyllä suuren yleisön kohdalla ongelmat ovat toimissa, joita tehdään kaukalon ulkopuolella. Muuten on vaikea selittää sitä, että vaikka runkosarja meni viime kaudella lähes voitosta voittoon, niin halli ei tainnut olla kertaakaan loppuunmyyty - ei runkosarjassa, ei playoffseissa eikä edes seitsemännessä pelissä. Silloin katseet kääntyvät markkinointiin, joka pitää sisällään mainontaa, hinnoittelua, myyntiä, viestintää, ottelutapahtuman pelin ulkopuolisia asioita jne. Jostain syystä ihmiset eivät hallille löydä vaikka päätuote on viime vuodet ollut urheilullisesti parempi kuin vuosikymmeniin.
 

Dängleri

Jäsen
Sinulle ehkä noin, mutta kyllä suuren yleisön kohdalla ongelmat ovat toimissa, joita tehdään kaukalon ulkopuolella. Muuten on vaikea selittää sitä, että vaikka runkosarja meni viime kaudella lähes voitosta voittoon, niin halli ei tainnut olla kertaakaan loppuunmyyty - ei runkosarjassa, ei playoffseissa eikä edes seitsemännessä pelissä. Silloin katseet kääntyvät markkinointiin, joka pitää sisällään mainontaa, hinnoittelua, myyntiä, viestintää, ottelutapahtuman pelin ulkopuolisia asioita jne. Jostain syystä ihmiset eivät hallille löydä vaikka päätuote on viime vuodet ollut urheilullisesti parempi kuin vuosikymmeniin.

Tuntematta asiaa tarkemmin, olettaisin/arvioisin että otteluissa käynee sellainen n.2500-3000 hengen vakioyleisö, joka lienee paikalla riippumatta mainonnan ja viestinnän laadusta tai ottelutapahtuman sisällöstä tai vaikka siitä hinnoittelusta. Tavallaan tämä porukka on tyytyväinen nykytilanteeseen, eikä välttämättä edes kaipaa suuria muutoksia.

KalPan kannalta tärkeämmäksi ryhmäksi nousee tavallaan se loppuosa katsojista = ns. satunnaiskannattajat, jotka loppupeleissä määrittelee sen, minkä verran otteluissa on lopulta katsojia - päästäänkö tavoitteeseen vai ei. Tämä on samalla se ryhmä, johon voidaan ja johon pitäisi pyrkiä vaikuttamaan mm. markkinoinnin avulla, jotta se saadaan lehtereille.

Jos katsoo miten KalPa on hyödyntänyt esim. Voutilaisen ja Lehkosen, ja vertaa sitä siihen, miten Jokerit on hyödyntänyt pätkäsopimuksella tulleen Erik Karlssonin (vaikka eivät nyt olekaan suoraan verrattavaissa toisiinsa), niin onhan siinä järkyttävä ero. Markkinoinnin pääasiallinen tehtävä on luoda mielikuvia ja impulsseja, joiden myötä ihmiset syttyvät peleihin. Siinä KalPa on omasta mielestäni epäonnistunut, ja esim. Jokerit onnistunut.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös