Näyttää monella olevan itsetarkoituksena se, että nyt pitää saada huutaa ja polkea jalkaa. Vähän typerä ajattelutapa tilanteessa jossa Sm-liigaa arvostellaan liiasta väkivaltaisuudesta.
Huutaminen ja jalan polkeminenkin on niin helvetin väkivaltaista, hyihyi!
En ymmärrä tätä ajattelutapaa, miksi asioihin ei saisi pyrkiä vaikuttamaan jos asiat ovat huonosti? Mitä me fanit voimme tehdä? Nostaa tämän asian esiin mediaan ja kasvattaa liigan painetta tästä itse järjestämästään farssista! Typerää todeta etukäteen, että "ei se auta kuitenkaan". Jostain asiallisesta Sm-liiga - Jääkiekon tappaja -chantista tuskin ainakaan haittaa ole ja ainakin jotain olisi tehty. Kyllä mä luulen että pitämällä itse tätä asiaa nyt pinnalla, se pysyykin pinnalla ja vain niin me voimme vaikuttaa oikeasti. Ei sm-liiga tahdo kielteistä julkisuutta ja palautetta toiminnastaan, sehän me kaikki jo nyt viimeistään tiedetään. Joku peliboikotti on sinäänsä ihan mukava idea, mutta ei toimi. Se on myös siltä omalta seuralta pois niin taloudellisesti kuin muutenkin ja minä ainakin tulen jatkossakin EP:ssa olemaan joukkueeni tukena! Osa saattaa tälläisen periaatteellisen päätöksen tehdä ja siinä pysyä. Kunnioitan heitä kyllä mielen lujuudesta, mutta tämä porukka jää loppujen lopuksi selväksi marginaaliksi ja vaikutustapa ei ole mikään paras mahdollinen!
Vielä lisäyksenä ja kysymyksenä kaikille tätä ideaa vastustaville, esimerkiksi muutamille porilaisille ja kuopiolaisille:
Mitä pahaa me teemme jääkiekolle huutamalla huomenna yhdessä rintamassa esim "Sm-liiga - Jääkiekon tappaja!" -huutoa? Miksi tälläiseen toimintaan ei tulisi lähteä mukaan jos taustalla on aito huoli sarjamme ja lajimme tilasta ja tulevaisuudesta? Onko tämä nyt niin lapsellista? Mielestäni se on, että angstataan kotona näyttöpäätteiden ääressä ja ei viitsitä ja kehdata tehdä asialle mitään! Eikö suurimmatkin pk-seutu/Jokeri -vihaajat voisivat pistää sen vihan sivuun ja miettiä miten tämä vaikuttaa meidän lajiimme ja taistella yhdessä sen puolesta? Mielestäni on tyrmistyttävää että jotkut porilaiset ja kuopiolaiset ovat tyrmänneet mielenosoitukset suoralta kädeltä vaikka itsekin ovat todenneet tämän olevan täydellinen farssi. Kyseessä ei ole minkään sortin ylilyönti, se ei ole teidän omalta joukkueeltanne pois, ette käännä selkää jengillenne, eikä liigan syyttäminen lajin tappamisesta ole alatyylistä tai lapsellista huutelua ja vittuilua. Siinä kiteytyy mielestäni todella hyvin se mitä yritämme sanoa ja mistä liigaa syytämme! Eikä se ole minkään sortin rikos ilmaista sitä!
Kukaan ei ole vaatinut porilaisia ja kuopiolaisia marssimaan ulos tai näyttämään perseitään tai huutamaan vittua. Ei kukaan! Mieltään voi osoittaa tyylillä (sm-liiga - jääkiekon tappaja), mutta tärkeintä on että me kaikki jotka koemme tämän farssiksi teemme niin. Jos tyrmää mielen osoittamisen pohtimatta edes sitä miten sen voisi tehdä niin sulkee silmänsä koko tilanteelta ja ei kyllä voi liigan tulevasta linjasta ikinä valittaakaan. Jos joku täällä heittelee jotain persetifo, ulosmarssi, haistavittu juttua niin ei sitä tarvitse niin ottaa että mieltä tullaan osoittamaan juuri näin. Jos joku helsinkiläinen persettään näyttäisikin niin haittaisiko se nyt oikeasti? Mielellään jotain yhteistä ja sitten siihen jos jotain extraa vielä päälle on varmaan jokaisen omissa käsissä. Siitä ei kannata mieltään pahoittaa ja siihen ei tarvitse lähteä mukaan jos ei halua ei tietenkään! Mutta vetoan että yhteen vuoropuheluun, yhteen yhteiseen huutoon, lähtisi mukaan mahdollisimman moni. Jos vaikka sovitaan että tämä YHTEINEN huuto ei sisällä mitään alatyylisiä ilmauksia.