Laiton paperit sisään, katsotaan miten käy...
Ramonan uutisissa sanottiin että Rafa on tiettävästi mukana tuossa neljän porukassa. Minulla on pieni pelko persiissä, että mikä on Rafan motivaatio jatkaa vanhalla paikalla jos häntä ei valitakaan tj:ksi. Toivottavasti tässä tapauksessa henkilökemiat uuden toimarin kanssa ovat sen verran kunnossa, että Rafa pysyy tyytyväisenä ja jaksaa antaa 100% jatkossakin.Mahtaakohan Rafa edes olla tuossa neljän joukossa?
Jutussa kun sanotaan, että kaikilta löytyy kokemusta sekä jääkiekkojohtamisesta että liikkeenjohtopuolelta.
Jaa, no kyllä Ramonassa se varmuudella tiedetään. Samaa motivaatiojuttua ajattelin itsekin. Jos Rafa ohitetaan tässä valinnassa, niin tuleehan siitä väkisinkin sellainen "perseennäyttö" -fiilis.
Mutta on se sitten kuka hyvänsä, niin toivottavasti osaavat valita parhaan miehen. Vähän kyllä pelkään, että herra kantaa nimeä Jari Laiho...
Itse ymmärsin UR:n tekstin niin, että jäljelle jääneissä on sekä kiekkomiehiä, että liikkeenjohtomiehiä. Onko jossain muuten ollut jotain aikataulua, milloin uusi chief aloittaa tehtävänsä?
SK:ssa Mokka sanoo nimen olevan selvillä muutaman viikon kuluttua ja toivovat että uusi TJ on puikoissa ennen kauden alkua. Se kuinka nopeasti aloittaa riippuu varmaankin pitkälti siitä mistä uusi TJ tulee, jos tulee organisaation sisältä voi varmaankin aloittaa heti kun nimi on tiedossa jos taas tulee ulkopuolelta saattaapi olla kyseessä irtisanoutumisaikaa nykyisestä pestistä jne.Mark Fox kirjoitti:En tiedä onko ollut mainintaa muusta kuin että Jykke lähtee kesäkuun alussa. Voisi kuvitella, että toimiston kesiksen jälkeen aloittaa uusi.
Samaa mieltä tästä. Hommaan pitää ilmanmuuta valita se, kuka on siihen pätevin eikä siten, että kuka hakijoista on eniten saunakaveri muiden johtohenkilöiden kanssa.Mun mielestä tehtävään pitää valita pätevin ja paras vaihtoehto, eikä sen perusteella, että joku vetäisi hernet nenään jos häntä ei valita. Tuskin virkaa olisi laitettu julkiseen hakuun jos kaikki olisivat halunneet Rafan siihen hommaan...
Juu, ilman muuta tj:n pätevyys ja sopivuus paikkaan menee kaiken edelle, eikä mitään herneitä pitäisi vetää. Mutta joskus se vaan saattaa olla niin, että työnhakutilanteessa hylkäyksen kohdannut kaveri ei välttämättä ole tuon jälkeen ihan tehokkaimmillaan. Varsinkaan jos töitä pitäisi jatkaa hakemaansa paikkaan valitun kaverin alaisena. Ne joilla on kokemusta työnhausta voinevat ainakin jossain määrin yhtyä tuohon.Samaa mieltä tästä. Hommaan pitää ilmanmuuta valita se, kuka on siihen pätevin eikä siten, että kuka hakijoista on eniten saunakaveri muiden johtohenkilöiden kanssa.
Minulla on pieni pelko persiissä, että mikä on Rafan motivaatio jatkaa vanhalla paikalla jos häntä ei valitakaan tj:ksi. Toivottavasti tässä tapauksessa henkilökemiat uuden toimarin kanssa ovat sen verran kunnossa, että Rafa pysyy tyytyväisenä ja jaksaa antaa 100% jatkossakin.
Jos tämä esimies on pätevämpi niin itse yrittäisin ainakin oppia mahdollisimman paljon tulevaisuutta silmälläpitäen. Jos taas esimieheksi tulee joku onneton pakkaus niin sittenhän se harmittaisi. Rafa alkoi itse toitottamaan että "haluan toimitusjohtajaksi" lehden palstoilla ja ainakin itseäni huvitti silloin moinen ylimielinen asenne. Pari vuotta juoksupoikana puolijuopolle ja toimarin homma selviö??? Hän taisi oikeasti pitää itsestäänselvänä valintaa toimariksi Santalan jälkeen ja varmaan vetääkin herneet nenuun jos ei valita. Voi olla että Rafa pärjäisi hyvin hommassa, mutta en ihmettelisi jos hommat menisi ketuiksi 2006, 2002.Juu, ilman muuta tj:n pätevyys ja sopivuus paikkaan menee kaiken edelle, eikä mitään herneitä pitäisi vetää. Mutta joskus se vaan saattaa olla niin, että työnhakutilanteessa hylkäyksen kohdannut kaveri ei välttämättä ole tuon jälkeen ihan tehokkaimmillaan. Varsinkaan jos töitä pitäisi jatkaa hakemaansa paikkaan valitun kaverin alaisena. Ne kenellä on kokemusta työnhausta varmaan ainakin jossain määrin voivat yhtyä tuohon.
Pitäisin kyllä Rafaelin jättämistä pois jo tässä vaiheessa prosessia varsin erikoisena liikkeenä, koska ainakin aikaisemmin julkisuuteen annetut jutut kuitenkin puoltavat sitä, että kaveri olisi ihan pätevä hommaan. Se on sitten kokonaan toinen tarina, jos hakuprosessi on tuonut niin kovia nimiä toimistolle, että Eerolan ohittavat valinnassa.Mahtaakohan Rafa edes olla tuossa neljän joukossa?
Itse ainakin kuulin että Rafaa ei valittu toimitusjohtajaksi vaan uusi toimitusjohtaja olisi joku Rajala, jonka isä on Sm-Liigan hallituksen jäsen tai kuitenki jossain tekemisissä Sm-liigan kanssa.
Timo Rajala astui liigan puheenjohtajaksi Harkimon jälkeen ja hänen poikansa on Kari Rajala, joka aikoinaan pelasi HIFK:ssa.
Itse ainakin kuulin että Rafaa ei valittu toimitusjohtajaksi vaan uusi toimitusjohtaja olisi joku Rajala, jonka isä on Sm-Liigan hallituksen jäsen tai kuitenki jossain tekemisissä Sm-liigan kanssa.
Onkos jotain sukulaissuhteita OP Rajalaan, joka muinoin pelasi Lukossa?Timo Rajala astui liigan puheenjohtajaksi Harkimon jälkeen ja hänen poikansa on Kari Rajala, joka aikoinaan pelasi HIFK:ssa.