"Hannu Jortikka ja Hannu Virta ottavat TPS:n valmennusvastuun
TPS:n liigajoukkueen ensi kauden valmentajat ovat Hannu Jortikka ja Hannu Virta. Uutena miehenä Tepsin valmennustiimiin liittyy fyysisestä valmentamisesta vastuun ottava
Mika Lehtimäki.
Kaksi edellistä kautta Helsingin Jokereita valmentanut Hannu Jortikka on johtanut TPS:n kahdesti tripla-mestaruuteen, vuosina 1989-91 ja 1999-2001. Hannu Virta voitti pitkän pelaajauransa aikana TPS:n paidassa neljä kertaa mestaruuden. Lisäksi Virta toimi TPS:n valmennustiimissä myös Jortikan edellisen TPS-pestin aikana ja kaksi kautta sen jälkeen Kari Jalosen valmennusparina. Jortikan ja Virran sopimukset ovat kolmivuotiset.
- Kiva palata kotiin, kertoo Vierumäeltä Suomen maajoukkueen valmistautumisleiriltä tavoitettu kiireinen Hannu Virta kertoo.
Hannu Jortikka viettää hyvin ansaittua lomaa vasta päättyneen Jokeri-kauden jäljiltä.
Tepsin voimavalmennuksesta vastuun ottava 39-vuotias Mika Lehtimäki on urheilun ystäville tuttu muun muassa yleisurheilijoiden valmennustehtävistä. Tavoitimme Lehtimäen Teneriffalta, missä mies on Suomen yleisurheilumaajoukkueen kanssa valmistautumassa kesän yleisurheilun MM-
kotikisoihin.
- Olen toiminut 15 vuotta pääosin yksilövalmentajana, vaikka olen tehnyt töitä myös pesäpallon ja koripallon pelaajien kanssa. Jääkiekko on minulle uusi ja mielekäs haaste, Lehtimäki pohtii.
Mika Lehtimäellä on selkeät tavoitteet Tepsin voimavalmentamisen suhteen.
- Joukkue on ollut hyvissä käsissä Hannu Rautalan voimavalmennuksessa, eli lähtökohdat ovat hyvät. Minä tulen katsomaan tilannetta enemmän jokaisen yksilön tarpeiden kautta kuin massan kautta, kuten jääkiekossa usein tehdään. Jääkiekkojoukkueessa on 25 yksilöä, joista jokainen tarvitsee erilaista valmentamista. Minä pyrin tekemään yksilöistä fyysisesti mahdollisimman vahvoja ja antaa heille hyvät fyysiset valmiudet. Loput jätän Jortikan ja Virran käsiin, Lehtimäki kertoo." -kertoo TPS:n postituslistalta saapunut sähköposti.
Lopultakin sitten tuli vahvistus tähän minkä kaikki ovat jo tienneetkin, mutta nyt se on sitten sata varma asia. Uutena kasvona joukkoon liittyy sitten Lehtimäki vastaamaan voimaharjoittelusta ja taitaa kaveri aika pätevä olla siihen hommaan.
Tervetuloa takaisin Jortsu ja Hantta.